Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 79 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2769
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Program "vário" Jako takovej končí. ALE nikde neni napsáno, že se už nesmí kupovat ;)
V jiných městech (např. Plzeň nebo Olomouc) mají taky vária a jsou to novostavby. Nejedná se o rekonstrukce. Je to papírová bitva ...
Tedy proč nejít cestou nákupu nového vozu. Budou tu i nadále spolehlivé a slušné vozy (a myslete si o tomto mém názoru na ně co chcete).

Realně ať už na to máme jakejkoliv názor staré K2 a T3 tu nebudou do nekonečna a budou se muset něčím nahradit. A vário je fajn v tom, že ho na vozovnách známe a nebude tedy nutné se učit něco nového a nakupovat tunu novejch nahradních dílů....

Ale můj názor neni důležitý tak jako názor řidičů či zdejšího šotoušstva. Stejně si to rozhodnou ti kteří jedou šalinou jednou za rok v rámci nějaké akce a kteří nikdy nebyli ve vozovnách a nikdy nemluvili s těmi nejdůležitějšíma tedy řidičema a mechošema ....


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
LF2 jsou přednostně určeny pro linku 1, ale před nehodou na NS bylo stabilně 5 LF2 vypravováno sólo. To si myslím, že je celkem známka nedostatku vozů. Ano, 20m vůz se delším vozem nechá nahradit, ale za předpokladu, že to město bude ochotno zaplatit. T6 systematicky prochází GO, takže klidně dalších 15 let můžou vydržet.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Faktická: Popravdě jsem si nevšiml, že by se měly nové LF2 pořád pořizovat a LF1 ne a tím získat náhradu za nejhorší K2 (a nikoliv tedy T3). Příští rok má být postaveno posledních 3+3 Varií na základě smlouvy z přelomu 2015/16, smlouva další vozy rekonstruovat neumožňuje a DP zatím tvrdí, že program Vario bude tímto ukončen (nemýlím-li se cílem je stále 31+31 Varií = 31 souprav, se samostatným provozem se primárně nepočítá).
V případě T6 bych vzhledem k probíhajícím GO nemluvil o brzkém vyřazování, pokud projdou opravou všechny, vyřazování nastane nejdřív za 10 let - takže času dost.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ondra K.: Vycházel jsem z předvýlukového stavu a opravdu jsem si nějak nevšiml, že by v Brně byl nějaký nedostatek 20 m vozů. Také je vhodné si uvědomit, že 20 m vůz se dá nahradit 30 m vozem, ale opačně to dost dobře nejde. Navíc, nové dvouwany se mají pořád pořizovat a tak postupně ty nejhorší K2 určitě zmizí. Ale ty nejhorší staré dvojice T3 jaksi není moc čím nahradit, protože jednowany se spojí s dvouwanama a hurá s nimi na d-1. A brzy bude potřeba nahrazovat i T6, které také nevydrží věčně.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
MKzB píše:
Jízda Astrou v Mostě byla dána asi stavem tratě. Tramvaj T3 s otočnými podvozky ve skutečnosti opisuje hodně nataženou sinusoidu, takže se kolejnice ojíždí z boku střídavě na pravé a levé straně, zatímco Astra jede přímo a kolejnice opotřebovává rovnoměrně..

Otázkou je taky stav podvozků, aby náhodou za léta provozu neměla "otočné podvozky" jako mnohé další vozy s tímto typem podvozku.


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Cracatit píše:
...by to chtělo i nové obousměrné velkokapacitní vozy, ideálně co nejdelší, klidně 40 m nerozpojitelné, však kromě velkých prohlídek a generálek nějaké rozpojování není potřeba...


To se pleteš, takovej vůz by délkově nevyšel ani na běžnou údržbu. Takže nejdříve by pro se pro dlouhé vozy musela přebudovat vozovna..


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Podle mě by to chtělo výběrko na nové vozy ideálně příští rok, aby byl prostor na odvolání nevybraných účastníků (výrobců) během výstavby nových tratí, protože po výstavbě výprava určitě vzroste. Kromě velkokapacitních vozidel (nemíním tím další vany) by to chtělo i nové obousměrné velkokapacitní vozy, ideálně co nejdelší, klidně 40 m nerozpojitelné, však kromě velkých prohlídek a generálek nějaké rozpojování není potřeba. Jenomže kdo to zaplatí, když se městu moc nechce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nedostatek 20m NP vozů není tak moc akutní díky nasazení KT8 na linku 4. Až se za pár let na na linku 4 vrátí jednosměrný vozy, nedostatek se zase obnoví. Druhá věc je, že v této kategorii tramvají je dost vozů, které by bylo potřeba nahradit, ale není čím, tak se drží při životě.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Já si myslím, že v Brně je mnohem víc potřeba kapacitních vozů. Vozy o kapacitě Astry až zas tak nutně v Brně potřeba nejsou. Ano, navýšil by se počet NP vozů na K2 linkách (ale deset vozů stejně zázraky neudělá) a mohlo by se tím uvolnit i pár dvouwan na d-1, ale to stejně vyžaduje, aby je bylo možné s čím spojit, což, pokud vím, jaksi stejně možné není, protože co jde spojit, to už spojené je. A k tomu si přičtěte i výměnu sedaček, protože ty dřevěné hrůzy, které bohužel všechny plzeňské Astry dostaly při VP, doufám nikdy nikoho v Brně nenapadne provozovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MKzB píše:
Pobrněnštit plzeňské Astry znamená nový staťák a komplet přestavba silové kabeláže, protože mají opačnou polaritu. Obruče, RIS, označovače apod. jsou už detaily. Jo kdyby se Aster zbavovala Ostrava, bylo by to jiné.
Z Plzně bych radši koupil jejich 21TrACI. Dle evidence SA jich mají odstavených 8.

Vzhledem k dostupnosti ND na ELIN, si myslím, že by bylo výhodnější rovnou nechat v rámci GO vyměnit výzbroj za Škodu/Cegelec. Odpadla by změna polarity a vozy by se sjednotily s Variem nebo 13T. Navíc by taková GO mohla posloužit jako vzor pro eventuální budoucí GO Aniter.

Jakub S. píše:
Troufám si tvrdit, že hodně záleží na technickém stavu (nějaký menší český DP/Ukrajina). Ale pro Brno by byl odkup 10 Aster v souvislosti s nutným "pobrněnštěním" (zejména elektrické části), obnovou současného voz. parku a rozšiřováním tratí (snad) v blízké budoucnosti pouze malou nálepkou. Můj osobní názor je, že by nejpozději zároveň s otevřením první nové trati měly dojít nové vozy, které pokryjí zvýšenou výpravu a současně umožní obnovu K2, popř. T3.
Pokud bychom čistě hypoteticky uvažovali zprovoznění tratí z SS do Líšně a ke Kampusu na druhou polovinu roku 2019/začátek roku 2020 (aktuálně asi nejpravděpodobnější) a to, že by současný vozový park do té doby nebylo nutné obnovovat/rozšiřovat, jeví se mi jako vhodné v průběhu příštího roku připravit VŘ na nové tramvaje a na přelomu 2018/19 vybrat dodavatele. Pokud bude potřeba obnovovat tramvaje již dříve, samozřejmě VŘ by mělo proběhnout dříve také.

Podle mě, by byly dodávky dalších vozů potřeba ideálně hned.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Jízda Astrou v Mostě byla dána asi stavem tratě. Tramvaj T3 s otočnými podvozky ve skutečnosti opisuje hodně nataženou sinusoidu, takže se kolejnice ojíždí z boku střídavě na pravé a levé straně, zatímco Astra jede přímo a kolejnice opotřebovává rovnoměrně.

Otočení polarity: Jak která výzbroj, ale většinou ji není třeba nijak zásadně přestavovat. Akorát se musí komplet předělat kabeláž, protože je třeba na různých místech přepólovat a kabely jsou tahány na centimetry přesně. Takže zatímco jeden pól má delší kabel a jde přehodit, druhý je krátký. Nastavování kabelu nepřichází v úvahu. Akorát statické měniče nejdou přestavět a je třeba je vyměnit. Částečná přestavba kabeláže nemá význam, protože když už se do toho vrtá, tak je lepší to vytrhat a udělat celé znova = GO.

Pokud výrobce staví tramvaj, u které se počítá s předváděcím provozem, nechává kabely delší, aby to šlo přepólovat. Takto byly stavěny třeba prototyp RT6 0028 (jezdila v Praze i v Brně), plzeňská Astra 300 (jezdila v Ově), prototyp 15T 9200 (nevyužilo se toho).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Otočení polarity by byl asi fakt ten největší problém.

Vario1523: Mně nepřijde, že by to bylo tak špatné. Spíš naopak, právě rychlodráha Most - Litvínov mi přijde jako nejlepší využití vozů s pevným podvozkem, protože je tam spousta dlouhých rovných úseků, ten zásadní rozdíl je spíš v tom, že Astry jezdí velmi blízko maximální rychlosti (tuším 60 km/h). I proto tam imho Astry jezdí poměrně spolehlivěji než v městských provozech, kde je to spousta zatáček a výhybek. Na celé trase d-4 od mosteckého DP až k litvínovské Citadele jsou dohromady čtyři výhybky (triangl u Zimního stadionu, smyčka u Chemopetrolu, vjezd do DP v Litvínově a smyčka Litvínov Poliklinika). To stihnou v Brně od Maliňáku po Nové Sady.

Každopádně by mi přišlo jako dobrý nápad, kdyby Most+Litvínov plzeňské Astry koupil, pokud by byly za rozumnou cenu, zejména na ostatní linky (1, 2, 3) místo sól, a zejména jako náhrada zbývajících tuším osmi vozů T3SU/T3SUCS. Mohlo by to navíc znamenat spojení Varií LF+ do soupravy (vůz 314 dosáhl pěti let, myslím že na tu dobu byl vázán na Most - souprava 314+315 by se hodila na linku 4 ve špičce k soupravám T3M.3).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Ohledně Mostecko-Litvínovských Aster: Na konci září jsem si byl tu meziměstskou trať projet, jednu cestu jsem absolvoval právě v Astře - hrozný zážitek. Jak se říká že Anitry v zatáčkách škubou, tak proti tamním Astrám to vůbec nic není. Bylo to čistě tratí, nebo jsou mezi Anitrou a Astrou nějaké rozdíly? Byl jsem z toho úplně vyklepaný, v Plzni to bylo podobné :-? Zato jízda zpět do Mostu v soupravě zrychlovačových T3 byla parádní :dancing:


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
No hlavně bych se bál otočení polarity, u moderních výzbrojí to není úplně levná sranda, pokud vím.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pobrněnštit plzeňské Astry znamená nový staťák a komplet přestavba silové kabeláže, protože mají opačnou polaritu. Obruče, RIS, označovače apod. jsou už detaily. Jo kdyby se Aster zbavovala Ostrava, bylo by to jiné.
Z Plzně bych radši koupil jejich 21TrACI. Dle evidence SA jich mají odstavených 8.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Troufám si tvrdit, že hodně záleží na technickém stavu (nějaký menší český DP/Ukrajina). Ale pro Brno by byl odkup 10 Aster v souvislosti s nutným "pobrněnštěním" (zejména elektrické části), obnovou současného voz. parku a rozšiřováním tratí (snad) v blízké budoucnosti pouze malou nálepkou. Můj osobní názor je, že by nejpozději zároveň s otevřením první nové trati měly dojít nové vozy, které pokryjí zvýšenou výpravu a současně umožní obnovu K2, popř. T3.
Pokud bychom čistě hypoteticky uvažovali zprovoznění tratí z SS do Líšně a ke Kampusu na druhou polovinu roku 2019/začátek roku 2020 (aktuálně asi nejpravděpodobnější) a to, že by současný vozový park do té doby nebylo nutné obnovovat/rozšiřovat, jeví se mi jako vhodné v průběhu příštího roku připravit VŘ na nové tramvaje a na přelomu 2018/19 vybrat dodavatele. Pokud bude potřeba obnovovat tramvaje již dříve, samozřejmě VŘ by mělo proběhnout dříve také.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Upřímně jde o cca 15 let staré šaliny s pevnými podvozky. Proto jsem se neodvážil ten dotaz položit, čekal jsem že by mi to bylo hned vmeteno do xichtu, že to v Brně nemá co dělat. Ohledně MoLi, tam by Astry nějaký užitek asi měly, ten provoz je tam takovej, že by mohla být vypravenost komplet nizkopodlazni.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tuším, že před pár lety probíhala jednání o odprodeji Aster z Plzně do Mostu. Tak třeba to půjde tímto směrem.

Brno, si myslím, že žádné secondhand tramvaje kupovat nebude.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
LADA píše:
Taková otázka: Mohlo by čistě teoreticky Brno plzeňské Astry odkoupit nebo budou muset být sešrotovány??


Teoreticky jde udělat skoro všechno. Otázka je, kolik by za to v praxi chtěli, jak moc je to dodělany provozem, a kolik by stálo pobrnensteni těch vozů. Myslím že se to spíš uplatní někde na Ukrajině.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Taky mne to napadlo, dovolil bych si podotknout, že v případě uskutečnitelnosti by to rozhodně nebyla špatná investice ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

946
14 říj 2004 16:45
Úsuší
To se nám to EVO hezky rozleze.
1x Most
1x Liberec
8x Olomouc
16x Plzeň

A v Plzni ještě 4x Inka, která je mu čely dost podobná.

Osobně jsem jel tím mosteckým a špatné svezení to nebylo.

Taková otázka: Mohlo by čistě teoreticky Brno plzeňské Astry odkoupit nebo budou muset být sešrotovány??

_________________________________
Dekstra LF38 7524 -> Karkulka


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Neříkám, že z dotací skáču nadšením, ale bez nich by tu byly možná jen ty prašivé T3...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podle mě, je to důsledek současného trendu kdy díky dotacím lze snáz získat peníze na nové vozy, než na údržbu a rekonstrukci těch stávajících. Tak se koupí nové vozy a vyřadí se ty nejnákladnější na údržbu. Co na tom, že Astra je daleko modernější, bezpečnější, komfortnější a víc nízkopodlažní, než prašivá souprava T3R.PLF+T3R.P. Tohle je stejné plýtvání jako vyřazovat pár let starý Ciťáky. Jakékoliv dotace jsou prostě zlo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

373
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
EVO 2 bude jezdit v Plzni:
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/1 ... mvaje-evo2

Celkem mě udivilo, jak se v závěru článku píše, že nové vozy nahradí tamní Anitry. Sice už mají 17 - 20 let, ale u šalin se většinou bere životnost cca 30 let (Kdyžtak mě opravte). A o dost starší vozy T3 jezdí dál...stále v hojném počtu...

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Moc pěkné, kamera to snad pohlídá a snad to tak vydrží co nejdéle. :applause:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 13:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]