Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 296    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 296  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6376
21 pro 2005 17:01
V liberecké „Tiché tramvaji“ se cestující učí základy znakového jazyka přímo od neslyšících


Offline
Uživatelský avatar

6376
21 pro 2005 17:01
Jihlava rozšíří trolejbusovou síť, napojení se dočká Bedřichov i Bosch Diesel


Offline
336
24 lis 2017 11:40
No právě, nemusela by být a já myslím, že v této fázi raných úvah o takovém projektě to snad už není hotová věc a o rozsahu jde přece jednat.
Zrovna ale do takovýho krpálu, kde Útěchov leží mně to přijde jako dost zápřah pro baterku - musela by mít docela kapacitu. A drátovat tak dlouhej úsek kvůli vzhledem k frekvenci spojů. Možná do Soběšic (tam jezdí víc spojů ) dráty a dál na baterku, zpět dolů jede z kopce. Otázka, co s Vranovema
Ale souhlasím, je to fakt sci-fi, jsou tu i reálnější adepti pro podobný úvahy..


Offline
Uživatelský avatar

2444
05 úno 2007 18:12
Brno, Haškova
mnadenicek píše:
No a v jakých úsecích to bude vlastně bez trolejí, s jízdou na baterky. To už je někde prezentováno nebo jsou všechno dohady?

No pokud proti tomu tak bojují, tak to vypadá, že alej musí být zatrolejována. Přitom by nemusela být, je to rovina. Mimochodem, kdyby parciály jezdily do Útěchova (sci-fi obrovské, ale nedá mi to), tak by silnice ze Soběšic do Útěchova musela být pod dráty nebo by stačilo nabíjení nahoře v Útěchově, případně při průjezdu Soběšicemi?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
336
24 lis 2017 11:40
No a v jakých úsecích to bude vlastně bez trolejí, s jízdou na baterky. To už je někde prezentováno nebo jsou všechno dohady?


Offline
Uživatelský avatar

2444
05 úno 2007 18:12
Brno, Haškova
Fantomas píše:
To je krásná manipulace, jak autor těch fotomontáží záměrně udělal sloupy i dráty daleko tlustší a v kratších vzdálenostech od sebe, než by ve skutečnosti byly. Je vidět, že vesničani od Práglu trolejbus asi nikdy neviděli. Někdo by jim měl ukázat takové Šlapanice, u kterých mě ty dráty nijak neruší (šlapaničtí prominou, ale trochu vesnický charakter to má, jako nakonec i spousta okrajových částí Brna, do kterých trolejbusy též zajíždí, nemluvě o té trati mezi poli mezi Slatinou a Šlapkama).

No dejme tomu, že vizualizace fabulují v množství a velikosti sloupů, ale je neoddiskutovatelné, že se ti lidé bojí o alej mezi těmi dědinami a vadí jim, že kvůli tomu padne hromada stromů.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1286
17 črc 2010 21:41
Krno
Mouka píše:
Vesničané bojují proti trolejbusům.
Jenom upozorňuji, že se nejedná o žádný satirický web, ale o oficiální stránky obce.

To je krásná manipulace, jak autor těch fotomontáží záměrně udělal sloupy i dráty daleko tlustší a v kratších vzdálenostech od sebe, než by ve skutečnosti byly. Je vidět, že vesničani od Práglu trolejbus asi nikdy neviděli. Někdo by jim měl ukázat takové Šlapanice, u kterých mě ty dráty nijak neruší (šlapaničtí prominou, ale trochu vesnický charakter to má, jako nakonec i spousta okrajových částí Brna, do kterých trolejbusy též zajíždí, nemluvě o té trati mezi poli mezi Slatinou a Šlapkama).

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1833
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Navíc trolejové sloupy mohou posloužit jako vodítko v zimě, až budou sněhem zaváté silnice i příkopy. V dávných dobách můj táta takto využíval stará telefonní vedení.


Offline
1497
04 bře 2012 23:26
Ty lidi jsou úplně blbý. Pokud jsou nad silnicí dráty, je hned lepší. Znamená to, že to tam aspoň má nějaký význam, že to tam vůbec natáhnou.
Tohle je přesně důvod, proč by do tohohle lidi neměli kecat. Tohle je odborná záležitost.


Offline
1870
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, mě spíš zaujala ta nabíječka s drátama na historickém náměstí, to by byla větší pěst na oko, než dráty v polích.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3520
28 úno 2006 19:00
Ondrah98 píše:
Ještě článek ze zpravodajství Nad některými vyjádřeními (a krásnou prací s photoshopem) zůstává rozum stát.

ale ohrozí tím i naše životní prostředí ?
Někomu kápne při dešti na gebulu černá kapka z troleje? sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

6455
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Trolejbus má větší smysl ve městě (sloupy a troleje se v zástavbě spíš ztratí, než na okresce). U meziměstských tratí nevidím tak velký přínos, takže trochu ten protest obcí chápu.


Offline
424
25 říj 2019 10:12
Ještě článek ze zpravodajství Nad některými vyjádřeními (a krásnou prací s photoshopem) zůstává rozum stát.


Offline
Uživatelský avatar

6376
21 pro 2005 17:01
Vesničané bojují proti trolejbusům.
Jenom upozorňuji, že se nejedná o žádný satirický web, ale o oficiální stránky obce.


Offline
1870
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, zažil jsem opakovaně, když je řeč o SPP, že řidič nevěděl u víc druhů jízdenek, za kolik ji má prodat, všechno uvnitř Ids-Jmk, všechno na typicky přískokové lince od vrby k vrbě (153). Na 401/402 se s takovýma pochybama nesetkávám, protože většina lidí kupuje třízónovou za 37 nebo kolik to stojí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6455
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jinak si nejsem jistý, že je tenhle systém zrovna nejlepší. V případě, že v místě jezdí víc linek, tak vždycky přemýšlím jak řidiči nejlíp naznačit, že "s tebou nejedu"... Snažím se udělat nějaký krok vzad a gestem naznačit "jeď", někdy projede, usměje se a mávne na poděkování, někdy stejně zastaví i když nikdo nevystupuje. Připadá mi to strašně blbý, když kvůli mě zastaví a já jenom pokrčím ramenama, ale nejedu.

Ani jedna možnost asi není ideální. Já třeba vidím o něco hůř na dálku, takže číslo rozeznám až ve chvíli, kdy by pro řidiče mohlo být už pozdě brzdit. No a protože máme zpravidla konečné psány dvouřádkově, tak ani ty mi nepomohou. Jasně, síť trochu znám a můžu předvídat, co má vůz na sobě napsáno, ale ne všichni cestující se orientují v trasách jednotlivých linek.


Offline
424
25 říj 2019 10:12
Stalo se mi také něco podobného. Stojím ještě s nějakou maminkou s dítětem na zastávce na znamení, přijíždí autobus, projíždí autobus... Začneme se po sobě koukat, co se jako děje, rozhodím rukama, najednou prudká brzda 20 metrů za zastávkou a otevřou se jenom první dveře. Říkám si dobře, řidič se zamyslel a přejel, chce nás pustit předem a říct "omlouvám se", nic se neděje. Haha, jenom se přiblížíme ke dveřím začnou se ozývat nadávky včetně vulgarismů, že máme mávat. Paní sklopí uši a prostě projde, řidiče si nevšímá. Já bohužel v situacích kdy na mě někdo řve (tím spíš neoprávněně) velmi rychle ztrácím klid, takže na hrubý pytel přišla hrubá záplata. Celou cestu se pak řidič bavil s kolegou na předním sedadle, že jsou cestující č**áci, že jiný kolega na regionálce nechal lidi někde v lese protože nemávali a že na stížnost se jim ještě vysmáli a poslali je do p*dele. Jel jsem až na konečnou, ještě za řidičem jdu, že si přečteme SPP, který v autobuse určitě jsou a zjistíme kdo má pravdu. Nechtěl. Překvapivě mě se stížností neposlali do p*dele, ale přišla mi omluva. Jestli byl nějak postihován nevím, ale to je mi jedno. No a pointa? Díky tomu cirkusu při nástupu jsem si zapomněl cvaknout jízdenku a jel jsem zadarmo. sarcastic

Jinak si nejsem jistý, že je tenhle systém zrovna nejlepší. V případě, že v místě jezdí víc linek, tak vždycky přemýšlím jak řidiči nejlíp naznačit, že "s tebou nejedu"... Snažím se udělat nějaký krok vzad a gestem naznačit "jeď", někdy projede, usměje se a mávne na poděkování, někdy stejně zastaví i když nikdo nevystupuje. Připadá mi to strašně blbý, když kvůli mě zastaví a já jenom pokrčím ramenama, ale nejedu.


Offline
1450
18 led 2009 10:06
SPP mluví jasně:

Kód:
Cestující, který chce do vozidla nastoupit na zastávce na znamení, je povinen zaujmout na zastávce takové místo, aby mohl být řidičem včas spatřen.


Samozřejmě, já si vždycky mávnu a nebo pokud nejedu, zakroutím hlavou, aby kvůli mě případně zbytečně nebrzdil a nezastavoval považuju to za slušnost, ale řidič by měl být znovu proškolen na SPP, stalo se mně to obdobně v červnu a to jsem dokonce mával a řidič mě obvili, že jsem nemávnul a pořád to tvrdil, ikdyž jsem mu řekl, že jsem mávnul, ikdyž bych nemusel.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
18
27 čer 2020 17:36
Mouka píše:
Oni ti starší lidé prý mají zakořeněno, že mají nastupovat předníma dveřma, abych o nich věděl řidič. Jenže toto doporučení pochází z doby, kdy NP vozy nebyly. Starého psa novým kouskům nenaučíš.


Před cca měsícem seřval řidič babku, že si nemávla na zastávce na znamení. Přitom když se posledně měnily trvalé zastávky na "na znamení", bylo všude vylepeno, mj., "Nemusíte nutně mávat, stačí stát viditelně v prostoru zastávky" (např. Pisárky pro linky 44/84/E56). Takže to zakořenění je prostě lidské.

(Bylo to na výlukové trase 71 - Žitná, takže babka zřejmě nemávala protože čekala na 42, zatím co 71 se zde objeví z ničeho nic ze zatáčky. Pak už se ale svezla, že.)


Offline
Uživatelský avatar

6376
21 pro 2005 17:01
Naxashi píše:
Přijede KT8, dědek o holi se hrne k předním dveřím. Škrábe se nahoru půl hodiny. Přitom tam je NP vstup.


Oni ti starší lidé prý mají zakořeněno, že mají nastupovat předníma dveřma, abych o nich věděl řidič. Jenže toto doporučení pochází z doby, kdy NP vozy nebyly. Starého psa novým kouskům nenaučíš.


Offline
5842
27 úno 2010 07:40
offtopic Průduch offtopic


Offline
Uživatelský avatar

2444
05 úno 2007 18:12
Brno, Haškova
Ondra K. píše:
Ze znalosti jednoduché fyziky bych řekl, že jádro problému bude v tom, že LF má střed tramvaje snížený včetně střechy a klima je umístěná jenom vzadu. Studený vzduch je těžší než teplý, takže se mu přes tu sníženou část asi nechce moc proudit do přední části vozu.

Já bych si troufal tvrdit podle této fotky to, že ten chladný vzduch bude do vozu proudit přes průduchy, které jsou podobné průduchům v klimatizovaných SORkách.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5839
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
V čem je problém - v umístění vnitřní jednotky, nebo ve výkonu? Když jsou zkušenosti z provozu, tak by neměl být takový problém přijít na řešení, které bude fungovat lépe.

Ze znalosti jednoduché fyziky bych řekl, že jádro problému bude v tom, že LF má střed tramvaje snížený včetně střechy a klima je umístěná jenom vzadu. Studený vzduch je těžší než teplý, takže se mu přes tu sníženou část asi nechce moc proudit do přední části vozu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1497
04 bře 2012 23:26
Robert: Jasně že ne, ale o to ani nejde. 32 je moc. Nezávisle na kontextu.


Offline
5842
27 úno 2010 07:40
Dvanácti v létě jen otevřenými okny, nejlépe výklopnými, nedocílíš. Ale asi jsem tam ty uvozovky dát mohl.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7381 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 296  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 zář 2021 20:14
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]