Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7322 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 293  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2021 20:10 

Příspěvky: 2532
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Praha koupila K2:
https://zdopravy.cz/dpp-koupil-v-bratis ... icu-83097/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 čer 2021 15:20 

Příspěvky: 1735
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Přesně, už skoro deset let je tu zákon o trestní odpovědnosti právnických osob.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 čer 2021 11:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6355
Od: 21 pro 2005 17:01
MKzB: Chtěli? Platí to od roku 2012 a v roce 2016 došlo k novelizaci.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 čer 2021 07:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1826
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Fantomas píše:
... Kdo konkrétně si půjde sednout do vězení, to už bude oříšek, spíš to skončí finančním odškodněním, jako to často končívá u korporací doteď...

V jiných státech existuje trestní odpovědnost firem, resp. právnických osob. U nás to za Pospíšila chtěli zavést taky, protože mnohdy nelze zjistit konkrétní osoby, které jsou vinny. Trestání firem probíhá formou pokut, náhradami škod a zákazem činnosti, příp. úplným zrušením firmy.
Podotýkám, že pokud na západě někdo zkrachuje, tak si už v životě nezapodniká. Ne jako u nás, kdy se eseróčko přepíše na bezdomovce a nechá zkrachovat, aby se vzápětí založilo nové.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 čer 2021 06:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6355
Od: 21 pro 2005 17:01
Fantomas: Teď ještě udělat funkci, která proměnnou průser změní z false na true s dostatečnou spolehlivostí.
Např. u železničních zabezpečovacích zařízení je dnes požadována úroveň integrity bezpečenosti (SIL) 4, což znamená, že pravděpodobnost kritické chyby během hodiny provozu musí být menší než 10 na minus osmou. Více třeba zde. U samořiditelných vozidel je ale mnohem více vstupů.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 čer 2021 06:20 

Příspěvky: 17
Od: 04 úno 2019 19:33
Fantomas: Jasně. Zní to logicky a asi to tak nějak i dopadne. Na jednu stranu to může mít i pozitivní přínos, zejména na "neposlušné autíčkáře", kteří se dnes snaží dostat před čumák drážního vozidla stůj co stůj. Snad budou mít větší respekt, obavu, že computer by nemusel mít pro jejich hrátky pochopení. Ale ono to může mít i efekt zcela opačný. V situaci, kdy by si nikdo nedovolil před šalinu vjet z obavy, že to člověk nestihne ubrzdit - zareagovat, nebo že ho to může rozlítit natolik, že se zvedne a půjde dotyčnému ručně upravit fasádu, časem autíčkáři vysondují, že automat nevyhodnotí volnou trať, tak se nerozjede, takže se před čumák bude nasouvat jeden za druhým a klidnej a vyrovnanej počítač si to klidně odstojí... Další věcí je důvěra cestujících. Jistě se najde slušné procento skeptiků, kteří nenastoupí. Můžeme jen doufat, že pokud průser nenastane, procento se bude úměrně snižovat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2021 19:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1278
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
11: Určitě je jediná logická možnost, že za to ponese následky výrobce, podobně jako když se dnes někdo zabije v autě/letadle a nehoda bude přímým důsledkem výrobní vady nebo špatné konstrukce, to není nic nového. Kdo konkrétně si půjde sednout do vězení, to už bude oříšek, spíš to skončí finančním odškodněním, jako to často končívá u korporací doteď. Zavřeli někoho z Boeingu za 737 MAX? Ono to autonomní řízení může výrobce udělat sebelíp, ale ta šance, že se v nějakém případě zachová špatně bude asi vždycky existovat. A protože je to minimálně částečně záležitost umělé inteligence, tak jí "do hlavy" nikdo úplně nevidí a těžko se bude hledat konkrétní osoba, který by za to mohla. Ten soud by pak asi probíhal podobně, jako když nějaká firma staví most a on spadne do cesty rychlíku...

Anebo dojde k úplné změně paradigmatu, výrobce třeba bude maximálně ručit, že jeho auto nezaviní v průměru víc než 1 smrtelnou nehodu na X miliard kilometrů a z nějakého k tomu určenému fondu se prostě bude pozůstalým vyplácet odškodnění a z právního hlediska půjde o nešťastnou náhodu, jakkoliv cynicky to zní. Pořád pokud budou počítače řídit výrazně lépe než průměrný člověk, tak to bude změna k lepšímu. Jestli to společnost akceptuje, je věc druhá. Ale jak se umělá inteligence bude prosazovat víc a víc v dalších a dalších oborech, tak k nějaké změně dojít bude muset. A až jednou třeba dojde i na ty roboty, jak je známe ze sci-fi, tak se budou do vězení posílat roboti a zlá auta na vrakáč. :mrgreen:

Jinak ze všech městských dopravních prostředků je šalina rozhodně nejvhodnější kandidát. Když to přeženu, tak stačí naprogramovat "if (průser==true) {brzda=100 }".

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2021 01:34 

Příspěvky: 186
Od: 27 zář 2007 22:44
A řidiči nebudou mít co žrát.... :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 23:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2457
Od: 19 dub 2009 12:06
Bydliště: Brno
A jak se u takového vozidla bude řešit porucha v provozu? Štrůdlem šalin, v Plzni teda tramvají a vyčkáním na servisáky?

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 23:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3408
Od: 08 čer 2005 23:12
Kdo nese odpovědnost u metra bez řidiče? (které už dlouho existuje)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 21:56 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5808
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Řekl bych, že zrovna u tramvají a obecně u drážních kolejových vozidel bude odpovědnost ještě celkem řešitelná. U silničních vozidel zejména individuální dopravy to bude velký problém.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 20:19 

Příspěvky: 17
Od: 04 úno 2019 19:33
Je fajn, že se na to narazilo. To bude totiž kámen úrazu provozu autonomních vozidel všeho druhu. Kdo ponese odpovědnost? Majetkovou? Tam si to ještě umím představit, dá se to pojistit. Ale trestní??? Provozovatel bude dávat ruce pryč, řekne že nemůže tušit, co tam výrobce špatně naprogramoval, nedořešil, atd, tudíž odpovědnost má nést výrobce. Výrobce se bude bránit, že on to sice vyrobil a vyzkoušel, ale nemůže zaručit, že se o to provozovatel řádně stará, atd. A vůbec. Až autonomní vozidlo někoho zabije, např. na přechodu, kdo je trestně odpovědný? Majitel firmy? Vlastník největšího balíku akcií? Vedoucí projektu? Dělník, který to smontoval? Výstupní kontrola? ... Právní spory na desetiletí na kterých si mažou kapsy právníci? Technicky si umím představit autonomně řízenou tramvaj. Těžko, ale umím. Právně nikoliv.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 15:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6403
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Ano, moje poznámka se samozřejmě týkala autonomních vozidel, byla to reakce na příspěvek MKzB.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 13:57 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1823
Od: 05 lis 2005 19:50
Řekl bych, že MartinV to myslil u těch autonomních vozidel :-k


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 13:14 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2122
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
MartinV píše:
Nabízí se třeba - vlastník vozidla?

Aha, takže pokud třeba řidič autobusu zaviní nehodu, tak odpovědnost za škodu přebírá dopravní podnik jako jeho majitel.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 13:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6403
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Nabízí se třeba - vlastník vozidla?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 12:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1826
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Stejně jako u autonomních aut není vyřešena odpovědnost za škody. Normálně za ně zodpovídá řidič, ale co tady?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 10:47 

Příspěvky: 344
Od: 25 říj 2019 10:12
Ono je to v horizontu několika let technicky určitě reálné, přeci jen tramvaj bude na tohle jednodušší než auto. Ale zase složitější než metro, které už existuje. V tom propojení se Škodou a univerzitou mi to dává smysl. Problém bych spíš viděl jinde než v technickém řešení, tj. v legislativě apod. Viz třeba parciální trolejbus, který by jel jinde než pod dráty, (aspoň v Brně) problém...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 10:01 

Příspěvky: 5703
Od: 27 úno 2010 07:40
Tam by to šlo i bez vozu. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 10:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3118
Od: 14 čer 2004 18:56
Bydliště: blekfild
Jenda: na aktuální lince 11 by to asi šlo :)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2021 06:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 610
Od: 13 srp 2010 13:44
Chápu, že doba jde dopředu. Ale v běžném provozu v Brně si vozy bez řidičů zatím nedokážu představit. Když vidím, co vše musí řidiči řešit, tak to musí být hodně propracovaný systém, aby zvládal i boční vjetí před tramvaj atd. Asi jsem v tom dost konzervativní, ale podle mě do městského provozu patří řidič, ne počítač...

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2021 10:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6355
Od: 21 pro 2005 17:01
První chytrá tramvaj bez řidiče má v Plzni začít jezdit do roku 2027


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2021 18:53 

Příspěvky: 614
Od: 25 led 2006 09:46
Sedačka je víc vpředu,tedy už nad kolem. Asi kvůli většímu prostoru pro kočárky.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2021 17:51 

Příspěvky: 2532
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Budějovice koupily nový Solárka:
https://zdopravy.cz/budejovicky-dopravn ... ris-82111/
mají hezčí interiér a víc sedadel bez podesty, nechápu proč u nás je ta první protisměrná dvojsedačka na stupínku, jinde jsem to u těchto vozů neviděl.
https://foto.bmhd.cz/foto/294081?search ... date#photo


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2021 13:41 

Příspěvky: 1735
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Každopádně super seriál, taky ho čtu na Čs dopravákovi.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7322 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 293  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 čer 2021 22:28
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]