Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 181 z 231    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 231  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Pavel: naprostý souhlas. :wink:
Jen tu x9 bych netahal na Nový sady, ale na Zvonařku. Na nových sadech by zastávku další linka jen zbytečně zahltila.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
P. Haluza: Tak kdyby alespoň x9 jela obousměrně na nádraží přímo. Takto mi to přijde jako výsměch, aby linky 5,11 i jednosměrně x9 jeli přes Českou. A nakonec i ta x5 tam prakticky jede. Přitom mohla třeba x9 končit na Nových Sadech. Proto si také myslím, že linky 9 a 11 budou jezdit nevytížené, ale až časem. Ze začátku budou lidé věrni klasickým spojům, než se naučí využívat lepší cesty.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
P. Haluza píše:
Otáčení na Tomkáči možné je (teoreticky), ale buď tam budou zavazet dva autobusy (nevím, kam se postaví), nebo tam budou krátké vyrovnávačky (teď jsou ve špičce přes 10 minut =>přesněji 14') a tím pádem každá menší zácpa (a že je to tam prakticky denně) bude znamenat totální rozhození oběhů.

Zácpy jsou a budou. V současnosti se ve špičce na Tomkáči musí odstavit taky dva autobusy (ohleduplnější řidiči najíždí dříve na odjezdovou, ale jen minimálně). Když se podívám na nový JŘ a57, tak z toho jde celkem jednoduše vyčíst, že po celý den (pravděpodobně) budou na Tomkáči sedmiminutový přestávky. Ve špičce to může být ještě 12' nebo dokonce jen 2', ale o obojím silně pochybuji. 7' je pro obrat na nevybavené konečné naprosto dostatečných, a57 má málokdy zpoždění větší než čtyři minutky, navíc pravé přestávky jsou na druhé straně. S trochou štěstí se tedy autobusy vyhnou bez nutnosti zastavovat v "B" poloze, jak se děje dnes, viz: http://www.mapy.cz/s/9pmu

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Pavel: To je přesně to, o čem píšu. Doba jízdy mezi x5 ŠČ a Janáčkovým divadlem je atraktivnější než současná d-9, takže pokud to nebude stát v kolonách (což se ale asi bohužel stane), tak si to své cestující jistě najde. Proto jsem položil záludnou otázku, jestli se najde tolik cestujících pro d-9 a d-11, aby na nich musel být ponechán 10minutový interval. Přesně jak píšete, lidé si najdou jiné cestičky a tramvaje po Cejlu budou nakonec jezdit poloprázdné v luxusním intervalu.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Já si myslím, že x5 bude využívaná, pokud nebude stát ve velkých kolonách. Navíc hodně lidí se bude snažit vyhnout jízdě přes Cejl. Jel jsem tama poslední dobou jen jednou večer a stačilo mi to. Přes den to bude asi klidnější. Právě je možná chyba, že se DPMB snažil nahradit linky tak jak jsou a přitom si myslím, že si lidé najdou trochu jiné cestičky třeba v podobě linek 25/26.

Jinak trochu nechápu, že jízdní doba linky 5 se prodlouží na Českou jen o 3 minuty a přitom v současnosti jede linka 11 oproti lince 9 na Českou o 5 minut déle. A to nemluvě o stálé zastávce Janáčkovo divadlo. Možná bude rychlejší průjezd přes křižovatky, ale kvůli nové zastávce a přeplněné trati pochybuji, že to pojede o dvě minuty rychleji než teď. Uvidíme.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Peno: Mně je Interspar naprosto ukradený, ale někteří diskutéři tady obhajovali nutnost víkendového pohodlného spojení z celého Brna-severu právě sem. Srovnávat s Aholdem to opravdu nejde, takže ti, co šli pouze po slevách, nebudou mít jaksi důvod cestovat až na Cejl, když na Lesné je Billa se srovnatelnými cenami a nyní i lepší kvalitou než budoucí Albert na Cejlu. Jo a Interspar je rakouský, ne holandský.

Otáčení na Tomkáči možné je (teoreticky), ale buď tam budou zavazet dva autobusy (nevím, kam se postaví), nebo tam budou krátké vyrovnávačky (teď jsou ve špičce přes 10 minut) a tím pádem každá menší zácpa (a že je to tam prakticky denně) bude znamenat totální rozhození oběhů. Nakonec se zjistí, že interval 5 minut je opravdu zbytečný a stačil by na této straně sídliště interval třeba 7/8 minut. Nechme se překvapit. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
P. Haluza: Vám ten Interspar nějak leží v žaludku, ale ono se nic nezmění, když jeden holandský hypermarket (Interspar) nahradí jiný holandský hypermarket (Albert hypermarket). Pořád to bude větší obchod, než co mají na Lesné, takže ta poptávka, bohužel pro Vás, zůstane i po výluce. Navíc, Albert má často jiné akce v supermarketech a v hypermarketech.
A budu zvědavý na to otáčení po pěti minutách na Tomkáči, které je údajně nemožné, podle některých zdejších diskutérů :lol:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
P. Haluza píše:
...skutečně se očekává taková poptávka po x5, že tam musí být interval 5 minut? K čemu jsou pak linky 9 a 11? Noví cestující se nevygenerují, takže ta devítka z Lesné by šla prakticky zrušit bez následků.

A spočítal sis kapacitu vozidel? Nebo porovnáváš laicky 1 vůz ku 1 vozu? On je potom totiž celkem rozdíl mezi 2xT3, K2, kloubovým a sólo autobusem ;-). ND je dle mého úsudku i hrubého spočtení adekvátní. A-x5 typuji na hojně využívanou linku, zejména pro V část Lesné. Tvých odhadů radši zanechám, počkám si na ustálení situace po několika dnech. Změny se dají provést vždy (posílení, ubrání atd).

Jinak situace, kdy se mění co měsíc JŘ mě začíná nesmírně otravovat. Ale co se dá dělat...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jeden vůz z x3 podle JŘ zatahuje kolem 7:30 a vrací se kolem 14:30, ostatní asi zůstanou na lince. Interval je stejný a zkrácení trasy o 20 minut by odpovídalo tomu jednomu vozu + delší pauzy.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
k.ondra89: Zajímavé info... kačeny(kačena?) z x3 po špičce budou přejíždět, nebo zatahovat? Pokud se nepletu, všechno z trojky až do teď zatahovalo do Pisárek, do Medlánek to není úplně blízko...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
To jo, ale zase 8 jezdí jenom po 10 minutách, tím pádem máš k dispozici víc kačen.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Akorát v PD zajíždí x3 na Rakoveckou jen ve špičkách, kdežto o víkendu tam jezdí celodenně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No tím si nejsem tak jist, teď je na 15 měsíců pokoj od nějakých opatření, ale pak už žádný Interspar nebude. Ale tak třeba někdo v rámci úspor vymyslí novou linku z Vranova přes Lesnou ke Globusu, aby si tamní pacienti mohli chrochtat bez přestupu... ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Ondra: Když může x3 jezdit po 10 minutách v PD, nevím, proč by nemohla o víkendu. Dvacetiminutové intervaly do tramvajové dopravy prostě nepatří. Ohledně SO jsem přesvědčenej, že by ji 2 zvládla. Vždyť 3 vozí o víkendu vzduch.


Naposledy upravil xxx dne 11 bře 2014 21:19, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ten Interspar ještě nějakou dobu (snad) vydrží.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Hmm tak 57 opravdu po 5 minutách na Tomkáč, no to by mě zajímalo, jak dlouho to takto vydrží... A ukončení busů z 26 ve smyčce Kohoutova je sice perfektní nápad, ale taky se obávám, že využitelnost nebude nic moc. A nakonec: skutečně se očekává taková poptávka po x5, že tam musí být interval 5 minut? K čemu jsou pak linky 9 a 11? Noví cestující se nevygenerují, takže ta devítka z Lesné by šla prakticky zrušit bez následků.

Nedá mi to a musím si rejpnout v souvislosti s aktuálními informacemi z médií: další protiargument zastánců Lesné k mému návrhu ohledně nutnosti přestupu na d-4 a přímému spojení k Intersparu padá. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
xxx píše:
3 + x3 o víkendu po 20 minutách... Hmm... Nevím, jestli by nebylo lepší nechat jenom x3 po 10...
Stále jsem nepochopil, jaký má smysl převlékání 46 na x5. Proč trasu 46 prostě neprodloužit, když všechny spoje bez výjimky jedou až k janáčkárně? Asi by to bylo příliš přehledné.

Když necháš jenom d-x3, tak jediná tramvajová obsluha Staré Osady zůstane d-2. Navíc d-3 bude v K2 a d-x3 v Kačenách. D-x3 po deseti minutách by určitě vozila vzduch, nehledě na to, že by to zbytečně žralo KT8.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
151
07 říj 2009 23:14
xxx: Taky se mi to zdá jako nesmysl dělit ji na dvě linky. Jinak, ví někdo něco o tom, co stojí za celotýdenním zkrácením intervalu a64 na 20 minut? Překvapuje mě, že když už se děje něco pozitivního, tak DPmB zarytě mlčí...


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
3 + x3 o víkendu po 20 minutách... Hmm... Nevím, jestli by nebylo lepší nechat jenom x3 po 10...
Stále jsem nepochopil, jaký má smysl převlékání 46 na x5. Proč trasu 46 prostě neprodloužit, když všechny spoje bez výjimky jedou až k janáčkárně? Asi by to bylo příliš přehledné.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Již jsou na stránkách DPMB i jízdní řády pro autobusy a trolejbusy.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
ReZ píše:
Takže pokud mám plně garantovanou d-8 a dal bych plnou garanci i na x-3, mohl by při poruše plošiny nastat problém, kdy nemáš žádnou kačenu s plošinou v záloze? V maštali nebo na jiné lince.
Chápu to dobře, že garant není jen nízká podlaha, ale i plošina. Platí to jen pro šaliny nebo i pro ostatní trakce?

Přesně tak. Nízkopodlažní tramvaje se "zvysokopodlažňují" v případě vypravení vadné plošiny na negarantovaný kurz přelepením symbolu vozíčkáře na čele oranžovou páskou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Předpokládám, že to platí stejně. Přece jen nízká podlaha bez funkční plošiny vozíčkářům moc nepomůže. A garanty jsou primárně pro ně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Takže pokud mám plně garantovanou d-8 a dal bych plnou garanci i na x-3, mohl by při poruše plošiny nastat problém, kdy nemáš žádnou kačenu s plošinou v záloze? V maštali nebo na jiné lince.
Chápu to dobře, že garant není jen nízká podlaha, ale i plošina. Platí to jen pro šaliny nebo i pro ostatní trakce?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
147
06 pro 2009 11:01
plácáte tu nesmysly. Pokud se na kurzu, kde je garantovaná šalina s plošinou, plošina porouchá, tak je vůz co nejdříve vyměněn. Pokud vůz má plošinu v poruše, a někdy je to i delší dobu, a jinak je v pořádku, tak by byla blbost aby byl odstaven a proto je potřeba mít nějaké kurzy negarantované aby se měl dotyčný vůz kam vypravit.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
P. Haluza píše:
No dobře, ale kde se bere ta jistota, že se porouchá zrovna ten vůz, co není veden jako garantovaný? Co když se ráno pokazí zrovna garant? :mrgreen: Stejně se tam nic jinýho než NP ani poslat nedá.


Čistě teoreticky by mohli dispečeři nechat ve smyčce prohodit vozy (pokud by to situace ve smyčce umožňovala). Že se tak v praxi neděje, je už jiná věc.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5775 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 231  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 15:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]