Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 167 z 232    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 232  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Například u linky 52 by mi prišlo logické označení linky 52M ve směru Mendlovo nám a 52B ve směru Bystrc. :D Často v Žebětíně lidé přibíhají zezadu a pak na další zastávce vystupují s tím, že jedou špatným směrem. :)

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pokud je cizinec poprvé ve městě, je pro něj jakékoliv číslo cizí. A vycházím z vlastní zkušenosti, kdy jsem rychle zjistil, ve kterém úseku mají linky _A a _B společný úsek a ve kterém jezdí po vlastní trase. Výhoda je toho, že ve společném úseku mají právě to shodné číslo.
A proč písmena A a B? Je to mezinárodní, nahrazení za čísla. Kód. A=1, B=2,... A protože domy taky nejsou 2l a 2p, ale 2a a 2b.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Proboha, jenom to ne. Jak má cizinec vědět, co je dlouhá trasa a co je krátká trasa? Byly by v tom akorát další a další zmatky.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Když už písmenka, tak aspoň D a K, jako dlouhá a krátká trasa... prostě něco, co se dá pomůckou zapamatovat, ne jako náhodně zvolené pořadí abecedy.

Ale jinak mi osobně přijde tohle slučování lïnek podle čísla s několika konečnými jako blbost, akorát to zmate... To, co je logické u páteřních a notoricky známých linek, se prostě nedá 1:1 aplikovat na maličkou okrajovou linku.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Otázka je, jestli by "A" v označení "3A" relevantní bylo. Podle mě je to naprosto ten samý případ.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
MartinV: Rozdíl tam je i není. Například sedlová x3 má trasu Dětská - Komín a 3 jede St. Osada - Rakovec. U šestek by byl rozdíl značení kvůli Švermové, to je fakt a další adepti by mohly být linky 9 a x9
Jinak, dnes jsem měl, dle kaštanstva, jet s x3 dvakrat na Osadu. To "X" prostě není pro některé relevantní.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Rem: ve tvých příkladech je to trochu jnié, a taky to má svoji logiku. Zrovna u té a-81 nejen, že existují úseky obsluhované pouze vybranými spoji, ale navíc tu bude bod, z něhož se trasa rozdělí na dvě. Ve směru z Míráku: Vaňkec - Česká a Vaňkec - Pisárky.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Doznačení písmenem u linek s podobnou trasou tu dřív bylo. Proč se od toho upustilo netuším, i mne to příjde jako dobré řešení, např. 3A, 3B nebo 6A, 6B

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ReZ: v tom, že linky mají své trasy, které se v určitém úseku ale liší. Vhodnější je to rozdělení písmeny, kde člověk vidí, že se jedná o dvě různé linky, shodné číslo ale napovídá jejich částečně shodnou trasu. Tak to v některých provozech funguje, já jsem se s tím setkal v anglickém Harrogate.
Tzn. by to mohlo vypadat:
a-81A Štefánikova čtvrť - NCKP - Klusáčkova - Mírák - Vaňkec - Česká
a-81B (NCKP -) Klusáčkova - Mírák (- Vaňkec - Pisárky). (A v budoucnu třeba sloučení s a-68.)


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A jaký rozdíl je v označení linek 81A a 81B, popř 81 a 81A vs. 80 a 81?
Myslím, že sloučení a-80 a a-81 je první krok ke zrušení čistě ZTP linek a jejich převedení do systému "běžných" linek. Spoustu lidí totiž linky a-81 a a-82 stále chápe jako pouze pro vozíčkáře.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vrátím se k nové trase a-81. Tady by bylo vhodné, vzhledem k různým trasám, zachovat dvě čísla (80, 81); a když ne teda dvě čísla, což podnik zjevně nechce, tak by bylo na místě tyto trasy odlišit písmenem - 81A a 81B, popř. 81 a 81A.
Jinak takové řešení bychom mohli použít také u jiných linek - např. v oblasti Líšně, kde se budou měnit spoje a-78 a a-202, by to šlo taky.


Offline
Uživatelský avatar

3690
08 čer 2005 23:12
P. Haluza píše:
Ale notak, noční N96 protažená do Podolí je systémová? :mrgreen:

Tak může jezdit úsek Podolí-Šlapanice pod číslem 151. Když může N89 pokračovat jako 48 do Prace (a opačně)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Však já jsem ji pochopil, neboj. To byl taky rejpanec směřovaný výš.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
P. Haluza píše:
Ale notak, noční N96 protažená do Podolí je systémová? :mrgreen:

No tak zrovna u tebe (a několika dalších členů fóra) bych čekal, že mou narážku pochopíš :-)

Já osobně bych klidně závlek na 702 zavedl. Bohužel ti, kdo o tomto rozhodují jsou opačného názoru.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
...a počet přistoupivších cestujících na 1--3. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Michalk: Bus jede po silnici II/430, přičemž by si odskočil do Podolí na náves, což je od silnice 0,9 km. Prodloužení jízdní doby bych odhadoval na cca 3 minuty.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Já teda tu oblast moc neznám a tamější linkové vedení (zvlášť pokud tam jsou výjimky) se mi studovat nechce, ale u okrajových spojení bych si na systémovost moc nehrál, tam mi to přijde zbytečné a drahé. Pokud nebude docházet k přeplňování (o víkendu ráno bych se nebál), závlek by mohl být dobré řešení, zvláště jestli to je jen jeden km tam druhý zpět.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ale notak, noční N96 protažená do Podolí je systémová? :mrgreen:


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Máš pravdu v tom, že závlek je asi nejvýhodnější, ale
Citace:
je to nesystémové

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jednoduchá matematika:

Varianta 1: prodloužení spoje linky N96 (dokonce by šly prohodit i ty dva spoje)
- vozovna Slatina -- Šlapanice = 5 km režijně (současnost u 06001 s odjezdem 5:16 ze Šlapanic)
- vozovna Slatina -- Podolí -- Šlapanice = 4,7 km režijně a následně 3,3 km po lince
Šlo by to: 06001 by začínala 4:50 v Podolí na spojení 5:20, 09601 by ve Slatině stála o 20 minut déle a odjížděla by 5:22 na spojení 5:40 a pak do garáže

Varianta 2: závlek linky 702
- Bedřichovice, rozcestí -- Podolí -- Bedřichovice, rozcestí = 2 km po lince

Varianta 3: současnost
- Šlapanice, garáž -- Podolí = 4,5 km režijně
- Podolí -- Šlapanice = 3 km po lince
- následuje hodinová pauza ve Šlapanicích

Ať na to koukám, jak na to koukám, závlek je ideální, ale ta N96 v kontrastu s posledním nočním spojem, který je řešen podobně (a donedávna úplně stejně, ale zrcadlově převráceně), taky není k zahození.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Mně by se ten závlek i líbil. O:) Ale to jsem asi jedinej z Pošukova, místní mají závleků (např. Pozořice, Jezera) plný zuby a když mohou, tak jedou napřímo něčím jiným. Bohužel ani ten první spoj 702 nejede v ideální časové poloze. Kdo ráno o víkendu pracuje, jezdí většinou na 6 ranní (typicky nemocnice). A 702 je v Brně už 4:50, což je zbytečně brzo. Další až 6:10 (pozdě). Takže hodně lidí jede radši autem.

Řešit by to samozřejmě šlo buď prostě nahrazením 2 spojů jedním kompromisním vyhovujícím (4:30 z V. Šumic), nebo ještě lépe ukončením spojů ve Slatině s přestupem na N96. (na spojení 5:20). Pak by nebylo třeba rušit další spoj 5:30 z VŠ. A to stejné by mohlo být s posledním nočním spojem (0:05 z Brna).


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Nejde o trvalý závlek, jen o ten jeden jediný spoj. Rozhodně je ekonomičtější závlek než hodina práce řidiče a režijní km busu navíc. S N96 by samozřejmě bylo lepší, kdyby se prohodily odjezdy 5:16 ze Šlapanic a ten před ním ze Slatiny, ale to už by byl větší zásah. Tohle by bylo jednodušší. Naprosto nejjednodušší je ale pořád ten závlek.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Pánové, obávám se, že závlek 702 přes Podolí neprojde (takové návrhy už v historii byly) stejně jako zavedení 96 v 5:10 z Podolí do Šlapanic a dále. Nehledě k tomu, že dojezd až na spojení v 5:40 by nemuselo vyhovovat z důvodu nestíhání směny např. v Nemocnici Bohunice.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Poslal jsem to už včera na Kordis spolu s tou zmrvenou Klajdovkou na a-202, tak uvidíme, jestli bude závlek, prodloužená N96 s odjezdem 5:10, nebo nic. :mrgreen:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
4:50 z Podolí jezdí pravidelně o víkendu jedna cestující, která stejně ovšem na rozcestí přestupuje. Sem tam jezdí ještě další jeden až dva lidi, ale taky na 702... Takže návrh, že by tam ta 702 zajížděla, není úplně špatný.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 232  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 20 dub 2024 15:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]