Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 89 z 232    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 232  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Přesně tak. To, že se tam dnes polovinu času promítají nesmyslné reklamy na městské instituce (kdyby to byla aspoň komerce, která vydělává prachy...), jakési kvízové otázky a podobné nesmysly opravdu není vina systému.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Bohužel účelnost využití informačního systému nezáleží jen na schopnostech systému, ale taky na lidech, kteří o tom rozhodují. I za současné situace mohlo být využití LCD obrazovek daleko lepší, kdyby se chtělo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
307
21 dub 2009 20:30
mili.hami píše:
. Jsem zvědavý, kdy se toho dočkáme (a jestli vůbec).


Už velmi brzy: https://www.e-zakazky.cz/profil-zadavat ... 7V00000009


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Kdo byl na Czechbusu, tak tam měli u stánku Buse pěkně zpracovanou grafiku u toho LCD. Místo nudných reklam tam běžely fotky z lokality, kterou daný spoj projíždí, a před důležitými uzly to ukazovalo online odjezdy přípojů. Jsem zvědavý, kdy se toho dočkáme (a jestli vůbec). Nicméně aktuální stav je tragický.


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
Já u toho LCD hlavně pořád marně čekám, kdy se někdo ujme toho, předělat tu příšernou omalovánkovou grafiku u seznamu dalších zastávek. Ale asi zbytečně. :mrgreen: Leda by DP přesvědčil eframmcbeth. :-)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: řekl bych zařízení z roku Nula. Nemyslím to špatně, jen bohužel při takovém množství vozidel není jednoduché obnovit vše najednou.
Podobné je využití LCD panelů ve vozidlech. Mohly by toho umět mnohem víc, ale naráží to na brněnské limity (předpokládaný čas příjezdu do dalších zastávek, na jaké linky je možné na příští zastávce přestoupit atp.).


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Jakub S.: A to by mě zrovna zajímalo. Co tam je za vybavení? Jaká paměť, jak velká, co za CPU a celkově za systém?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
Vzhledem k aktuální kapacitě paměti v palubních počítačích (využívá se aktuálně celé kapacity i přes výrazné snížení kvality) se to týká doopravdy jen několika málo zastávek. Z dalších vím o Výstavišti, hlavním vstupu.
Ke zlepšení a výrazným rozšířením cizojazyčných hlášení by mělo dojít s novou palubní informatikou.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jsou národy, které to samotují mnohem více, stejně jako některé národy nemůžou za to, že u nich v minulosti angličtina nebyla v kurzu.

Mch. k tomu cizojazyčnému hlášení (pokud už to tu padlo, omlouvám se): kolika zastávek se to týká, kromě hlavasu?


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
S výjimkou Francie, že...:-)


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: ani myslím, že nenaběhl. :-) Jasně, jsou země s více úředními jazyky a ano, Malta byla součástí britského impéria. To ale neznamená, že by ta myšlenka byla špatná.
A myslím si, že není od věci, když se člověk může pomocí jednoho jazyka domluvit de facto v kterékoliv zemi světa (jasně, mimo Evropu to má ještě své limity).


Offline
Uživatelský avatar

2770
07 kvě 2008 20:25
Čebín
A co u nás už konečně zavést jako úřední jazyk moravštinu :-D
a tady v Brně samozřejmě Hantec ;)


Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
MartinV píše:
Odbočím trochu, ale k tématu jazyků: měl jsem nedávno příležitost mluvit s Malťanama (či jak je to správně). Na jejich malém ostrově je angličtina druhý úřední jazyk. A myslím, že by do budoucna nebylo od věci mít ve více evropských zemích dva úřední jazyky - ten domácí a ten světový-anglický.
Jenže ti Malťani tam mají angličtinu proto, že patřili do Britského impéria. A když už sis tak naběhl, tak ve více evropských zemích už dávno mají dva nebo i více úředních jazyků.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Ano, je to hlášeno až po odjezdu. tak jak to má být.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tak to je snad hlášeno až po odjezdu z Vlhké ne? A byl by nesmysl, kdyby byla hlášena zastávka, která už byla.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Axer píše:
Mě zase rve uši to hnusný R u Main train station.

Mě to hlášení přijde zcela matoucí.
Protože například na Vlhké je hlášeno "příští zastávka hlavní nádraží main train station". Kdo neumí česky je tím pádem zmaten, zda neměl vystoupit už na Vlhké. Správně by mělo zaznít "příští zastávka hlavní nádraží ...(pauza)... next stop main railway station".


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Buďme rádi z alespoň postupné zavádění angličtiny do MHD. Pro mladší ročníky je otázka, proč to nejde naráz. Bohužel v každé společnosti jsou starší zaměstnanci, kteří měli na škole tak akorát ruštinu (za to nemohou), a tudíž nechápou potřebu používat angličtinu.
Odbočím trochu, ale k tématu jazyků: měl jsem nedávno příležitost mluvit s Malťanama (či jak je to správně). Na jejich malém ostrově je angličtina druhý úřední jazyk. A myslím, že by do budoucna nebylo od věci mít ve více evropských zemích dva úřední jazyky - ten domácí a ten světový-anglický.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Axer píše:
Mě zase rve uši to hnusný R u Main train station.

Nejsi sám. Jezdím přes nádraží dvakrát denně a téměř pokaždé se najde minimálně jeden cestující, který to hlášení paroduje. sarcastic Ale co, ta výslovnost zcela jistě prošla kontrolou doktorandů, tak to bude zajisté správně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
86
17 zář 2011 08:58
Jasné, zkoušel jsem samozřejmě oficiální místa, a z posledních pár let vím, že to může být lepší. Ale od zářijových​ změn to šlo do kopru. A bohužel s 10. Prosincem se nic k lepšímu nezměnilo

_________________________________
Občas je na co se dívat


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
My s tím rozhodně nic neuděláme.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
86
17 zář 2011 08:58
Nové jízdní řády stejně na .... jako ty staré. Nechápu proč 77 odjezd 7.12 z Tržní do Slatiny je téměř vždy na čas a ta po ní má většinou sekeru 5min. Pak jezdím do práce 1.15min. E50 má vždy sekeru, takže to vyjde nastejno. Dnes jeden z mála dní dle Murphyho zákona jela e50 na čas, tak jsem na ni nestihl přesednout z 31 u školy a musel čekat na zpožděnou 77. Opět 1hod15min cesta do práce. Už s tím něco udělejte.

_________________________________
Občas je na co se dívat


Offline
3342
21 led 2011 14:19
No, systémově nejlepší by bylo explicitně u skupiny vozů ověřit, že má fakt nahraná nová data :D Jelikož se trasa linek mění spíše výjimečně, myslím, že by to mělo být zvládnutelné, aspoň u většiny vozů; dovedu si ale představit, že to dost dobře systémově nejde první den u přejezdů nočních spojů.

Na druhou stranu, když už se to pokazí, tak aspoň ten krizový management funguje na jedničku :applause:

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Je fajn, že i taková situace jako odklon/jízda mimo nová data/ má systémové řešení. Docela by mě zajímalo, jak se takové situace budou řešit v novém RISU.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V takových situacích se používá funkce odklon a papírový jízdní řád.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
To asi záleží na řidiči (třeba jestli si je špatných dat vědom).
Na a43 to včera probíhalo, alespoň z mého občasného pozorování, téměř bez problému. Řidič nastavil cíl na základě starých dat (tabla, označovače v provozu) a následně buď ihned anebo před odlišným úsekem RIS "zastavil" - zůstaly pouze zachovány informace na tablech a v označovačích a pokračoval dále v trase - ztratil se z veřejné mapy, neprobíhalo hlášení zastávek atd. Časově se řidič orientoval podle služebáků.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 232  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 dub 2024 14:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]