Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4144 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 166  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: dnes, 10:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6138
Od: 21 pro 2005 17:01
Německý vyhledávač už má data od ČD (jiní dopravci tam nejsou) a dokáže hledat spojení v novém GVD.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: dnes, 07:37 

Příspěvky: 554
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Ad JŘ SŽDC:
Stále jen návrh, který tam visí už cca měsíc... Konečnou verzi očekávám zhruba za měsíc.
A pokud bych si mohl rýpnout, není to návrh jízdních řádů ČD, alespoň tady bychom to mohli umět rozlišovat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 22:37 

Příspěvky: 322
Od: 14 úno 2014 15:19
Bydliště: Brno
Tady jsou nové jízdní řády ČD od 15.12.2019

https://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArtic ... id=1727499


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 říj 2019 05:46 

Příspěvky: 1257
Od: 18 led 2009 10:06
O víkendu říkám... Do Rosic je o víkendu 405 po DVOU hodinách a S4 po cca hodině, ale ta má jenom jednu zastávku u lesa, takže je užitečná jenom pro malou část města.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 říj 2019 13:08 

Příspěvky: 554
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Jenom letos kvůli výluce hlaváku. Příští rok zase hodina. Nicméně ve výhledu tam ta půhodina je, stejně jako do Rosic ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 říj 2019 12:39 

Příspěvky: 1257
Od: 18 led 2009 10:06
No, ti zas z nějakýho zvláštního důvodu mají o víkendu vlak po půl hodině... Tomu říkám nadstandard!

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 říj 2019 12:25 

Příspěvky: 1124
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Vzhledem k tomu, že není protažený trolejbus skrz Leskavu k trati, stejně chvíli potrvá, než dojde ke zrušení 405/406, navíc i po elektrifikaci bude pořád dost krkolomné spojení na Ivančice/Oslavany, takže 406 určitě zůstane, byť možná s horším intervalem.
Blansko je na tom hůř, protože nemá blízko jakoukoli dálnici, naopak těží z blízkosti jedné z hlavních tratí v regionu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 říj 2019 10:41 

Příspěvky: 1257
Od: 18 led 2009 10:06
No jo, bohužel ta fixace Kordisu na vlaky takhle končí... Tam kde vlaky nejsou,tam se holt mají líp :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 říj 2019 10:33 

Příspěvky: 554
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Z mého pohledu odjinud lze jen konstatovat, že současný interval autobusů je značný (byť nutný) nadstandard a je v případě vlaku se srovnatelnou jízdní dobou dlouhodobě neudržitelný a neobhajitelný. Srovnej např. s mnohem větším Blanskem v podobné vzdálenosti, které má také jen 4 vlaky za hodinu v intervalu podobně nepravidelném. Zastávka a Rosice mají mít 3 vlaky za hodinu (byť zatím v intervalu ne úplně dokonalém, ale v budoucnosti se ŽUB 4 vlaky v celkem pravidelném), to je myslím dostatečné spojení.
Chápu, že si místní na tento luxus zvykli a bude to pro ně těžké si odvyknout, ale nic jiného jim asi nezbyde...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 říj 2019 10:10 

Příspěvky: 1257
Od: 18 led 2009 10:06
Tak to je síla, takže místo 405 po 15 a 406 po 15 (čili pro třetinu Rosic interval 7-8 minut). Se bude jezdit po půl hodině? To snad nemůžou myslet vážně?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 říj 2019 09:21 

Příspěvky: 554
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Mezitím, co jsem tady prezentoval současné plány, objevil se definitivní projekt na modernizaci a elektrifikaci tratě do Zastávky, vč. dopravní technologie. Jen ve zkratce: Jsou plánovány nové zastávky Brno-Starý Lískovec a Ostopovice, zdvoukolejnění a elektrifikace v současné trase až do Zastávky. Výsledné zrychlení cca 5-7 minut. Plánovaný stav je tedy následující (intervaly opět špička/sedlo):

Střednědobý výhled (elektrifikace jen do Zastávky, bez ŽUB, bez ETCS - Vmax=100 km/h):
- R11 (R/Sp) Třebíč - Jihlava a dál, interval 60/120 (interval 60 minut pouze ve směru ráno do Brna, odpoledne zpět), staví na nové zastávce Brno-Starý Lískovec a dále až Náměšť
- S4 Brno - Zastávka, interval 60 minut celodenně, staví všude, jízdní doba 31 minut
- S4 Brno - Zastávka, interval 30/60 minut celodenně, zrychlený, staví Starý Lískovec, Tetčice a Rosice, jízdní doba 24 minut, dle návrhu GVD bude ve špičce interval cca 25-35, v sedle proklad rychlého a zastávkového subsystému nebude, v Brně je to cca 45-15, v Zastávce cca 50-10 (celkový interval ve špičce v Brně je 25-15-20, v Zastávce 30-10-20), s propojením s S2 se nepočítá
- S41 Brno - Ivančice/Bohutice/Hrušovany, interval 30/60, staví všude (špičkový interval cca 30 minut je zajištěn vloženými Sp vlaky s menším počtem zastávek, na dotčeném úseku pouze St. Lískovec, Střelice dolní a Střelice)
- V Zastávce přestup(!) od zrychlené S4 dále směr Náměšť, v intervalu 60 minut
- linka má být stále označena jako S4, je zde tedy rozpor se SP na ŽUB, kde je označena jako S2, patrně k propojení tedy nedojde (současná konfigurace ŽUB to pravděpodobně neumožní)
- interval do zastávek Ostopovice a Troubsko je 20-40, Střelice a Střelice dolní v sedle 20-40, ve špičce 20-35-5 (vložený Sp na S41), Omice 60

Dlouhodobý výhled (elektrifikace do Náměšti, příp. dále, hotový ŽUB, s ETCS - Vmax=120 km/h):
- S4 zastávkový doplněn na interval 30/60
- S4 zrychlený bez přestupu až do Náměšti, příp. dále dle elektrifikace, proklad těchto subsystémů ve špičce vychází lépe (Brno téměř přesných 15 minut, Zastávka 20-10), v sedle bude stejný (Brno 45-15 a Zastávka 50-10)
- ostatní beze změn
- časová úspora při zavedení ETCS je 0,5 minut (ano, půl minuty) oproti variantě bez něj
- linka má být stále označena jako S4, je zde tedy rozpor se SP na ŽUB, kde je označena jako S2, zde bych se přikláněl k názoru, že jde o chybu (budoucí konfigurace ŽUB toto propojení vyžaduje)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 13:16 

Příspěvky: 554
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Peno: Ano i ne. S51 je sice oficiálně psaná jen Šakvice - Břeclav, nicméně oběhově by měla být propojena s vloženými vlaky do Hodonína, které zůstanou na lince S9. Takže 810 by měla skončit.

Ale hlavně je to celé výhledový rozsah, takže klidně se může stát, že po následujících krajských volbách bude vše jinak...

Richie: Ano, až natáhnou dráty až do Náměště (Jihlavy), je v plánu S2 až do Náměště přímo ze Skalice nebo Boskovic, podle toho, jak to vyjde a zda bude hotova Boskovická spojka. Takový je požadavek na cílový stav. V mezistavu bude patrně S4 nějak existovat, ale není zatím definitivně jasno. Předpokládám, že jeden vlak v hodině nahradí v úseku Brno - Zastávka linku S2 a bude pokračovat dál do Náměště, ale klidně může dojít i na přestup v Zastávce z S2(elektro) na S4(motor), zvláště když ve špičce má jezdit R11 v nějaké podobě do Třebíče každou hodinu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 13:09 

Příspěvky: 1257
Od: 18 led 2009 10:06
Tak jednou odboci tam a pak zas tam... :-)

Jinak doporučuju zhlédnout síť metra v Oslu - linka 5 tam jede z hlavasu (Jerbanetorget) čtyřma trasama - buďto východní trasou s cílem Ringen via Tøyen (v překladu okruh přes Tøyen), nebo západní trasou s cílem Ringen via Majorstuen, nebo do Vestli a nebo do Songsvann. Nejel jsem nikdy celou trasu, ale podle mapy to jede z Songsvann přes Majorstuen - Jerbanetorget - Tøyen - Storo - Majorstuen - Jerbanetorget - Tøyen - Vestli....

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 12:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1725
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Richie píše:
Ta S3 - vždyť už teď má tahle linka různý konečný na obou stranách, takže se až tak nelisi ten budoucí plán, ne?

Jo? Mimo trasu?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 12:48 

Příspěvky: 1257
Od: 18 led 2009 10:06
michalk píše:
Bohužel, jmenovat se budou obě S3, písmena jsem použil pouze já pro odlišení. S označením S1 se počítá na linku Brno - Křenovice poté, co S2 bude odkloněna do Zastávky. (S4 poté patrně zanikne, zůstane pouze S41 do Rakšic/Ivančic).
Naopak po budoucím rozdělení R13 se předpokládá změna číslování na R13 a R5x.

Takže po zdvoukolejneni trati do Zastávky bude S2 z hlavního prodloužená do Náměstě? Píšeš Zastávka, ale S4 jezdi řadou spojů až do Námeště a pak dál mimo IDS až do Jihlavy... Tak jak S3, čili přímo například ze Zastávky do Skalice třeba?

Ta S3 - vždyť už teď má tahle linka různý konečný na obou stranách, takže se až tak nelisi ten budoucí plán, ne?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 11:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1240
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Neměla S51 náhodou jezdit až do Hodonína a mezi Břeclaví a Hodonínem nahradit současné 810? To už padlo?

Ale to rozdělení R13 se mi vcelku líbí. Jen v JŘ to bude zase pěkně nepřehledný maglajz.

Edit: Ale hlavně nevymýšlejme žádné nové nesmyslně značení. R5x se už pro Sp linky osvědčilo, tak proč to neoznačit R53 nebo R59?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 10:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1725
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
To jsou idioti. Jak můžou stejným číslem označit linky, z nichž každá jede úplně někam jinam? Ta S1 byla první, která mě napadla. Můžou to označit třeba S32 a S33, na tom nesejde. Hlavně proboha ne obě stejně! A proč chcou naopak odlišit stejné linky, které se budou lišit jen počtem zastavení? Nebo proč je neoznačí třeba R13 a Sp13?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 10:05 

Příspěvky: 554
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Bohužel, jmenovat se budou obě S3, písmena jsem použil pouze já pro odlišení. S označením S1 se počítá na linku Brno - Křenovice poté, co S2 bude odkloněna do Zastávky. (S4 poté patrně zanikne, zůstane pouze S41 do Rakšic/Ivančic).
Naopak po budoucím rozdělení R13 se předpokládá změna číslování na R13 a R5x.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 09:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1725
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Ty linky se fakt budou jmenovat S3a a S3b? Tohle značení se někde používá? Nebylo by lepší ty linky pojmenovat prostě jiným číslem? Třeba S1 a S3? Jenom hlavně ať se nejmenujou stejně! To by dělalo zmatky vzhledem k odlišné trase.

Richie píše:
Jak to bude vlastně s vlakovýma linkama? Slyšel jsem, že S51 se zruší (nikdy jsem nepochopil její smysl, když jezdila v souběhu s atraktivnějšíma busama, co obsluhují celé Židlochovice a ne jenom jednu zastávku) a S3 bude končit už ve Vranovicích/Židlochovicích. V takovým případě se doufám posílí R13, minimálně o víkendu aby jezdila po hodině.

Židlochovice?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 08:32 

Příspěvky: 554
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Krátkodobý výhled po dokončení elektizace Hustopečí (která už začala), intervaly jsou špička/sedlo:
S3a: Křižanov (60/120) - Tišnov (30/60) - Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna, nezastavuje Popovice a Vojkovice, střídavě zastavuje Pouzdřany a Popice (zde tedy interval 60/120)
S3b: Tišnov (30/60) - Brno - Hrušovany u Brna - Židlochovice, proklad s předchozí větví, zastavuje všude
R13: Brno (60/120) - Hodonín (120) - Olomouc
S51(nové vedení): Šakvice (60/120) - Břeclav
Tohle řešení umožní zavedení přímých Os vlaků z Hustopečí do Brna bez toho, aby byly předjížděny expresní vrstvou v Hrušovanech - s jízdní dobou do Brna 38 minut. Jestli je to moc nebo ne, nedokážu posoudit, každopádně současná JD s přestupem je 35-37 minut. Zároveň by mělo být zachováno spojení Brno - Břeclav osobním vlakem, byť s cca 10 minutovým přestupem v Šakvicích. R13 v podstatě stejně, jak dnes. Plyne z toho také Tišnov - Hrušovany interval 30 minut i o víkendu.

Zajímavější bude až střednědobý horizont, kdy se plánuje R13 rozdělit a zrychlit (S3 bez změn).
R13(rychlejší): Brno (120) - Břeclav - Olomouc, Brno - Břeclav bez zastavení, cca o 20 minut později než dnes
R13(pomalejší): Brno (60) - Břeclav - Hodonín, zastávky Modřice, Šakvice, Zaječí, Rakvice a Podivín v cca stejné poloze jak dnes. Interval v podstatě 60 minut celodenně, kromě dopoledne, kdy je navrhován interval 120 minut (2 vynechané spoje v cca 10:30 a 12:30 z Brna). V tomto případě bude S51 pravděpodobně zrušena. Na tohle řešení tlačí MD, které chce R13 zrychlit, ale vázne to na finančních možnostech kraje.

Zdroje:
- návrh GVD linky S3 a S51 po elektrifikaci Hustopečí (z projektu)
- Plán obsluhy dálkovými vlaky (MD)
- studie proveditelnosti ŽUB, varianta bez projektu


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 07:36 

Příspěvky: 1257
Od: 18 led 2009 10:06
Jak to bude vlastně s vlakovýma linkama? Slyšel jsem, že S51 se zruší (nikdy jsem nepochopil její smysl, když jezdila v souběhu s atraktivnějšíma busama, co obsluhují celé Židlochovice a ne jenom jednu zastávku) a S3 bude končit už ve Vranovicích/Židlochovicích. V takovým případě se doufám posílí R13, minimálně o víkendu aby jezdila po hodině.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 říj 2019 00:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1725
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
No ale to už radši každej pojede vlakem. Což je záměr.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 říj 2019 23:35 

Příspěvky: 1124
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Proč nepoužitelný, když se dá u UH sednout na dvojku a pokračovat klidně na Maliňák nebo libovolně k nádraží....

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 říj 2019 22:18 

Příspěvky: 2229
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Právě že takto to dává smysl. Ti, kteří chtějí až do centra, nechť využijí vlak. Naopak ti, kteří pracují v okolí ÚH, by zbytečně jeli až do centra, aby se pak složitě vraceli. Takže účelově pro pracující v okolí ÚH to je rozumný nápad, pro frekvenci do centra Brna to bude nepoužitelný, což je jistě záměr.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 říj 2019 20:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Od: 27 pro 2011 22:32
Bydliště: Blansko
Jinak, že by 505 jezdila až po Ústřední hřbitov se mi nezdá, původní plán byl Židlochovice - Rajhrad, občas Modřice. V tom případě by pak všichni co chtějí jet 505 museli využít třeba 105 až po Modřice, případně Rajhrad, starou poštu a kousek se projít. Pořád si myslím že to pro ty lidi bude lepší než z Ústředního hřbitova jet na hlavas k vlaku. (tím pádem se vracet zbytečně do středu Brna) No pokud to bude jezdit k Ústřednímu hřbitovu, tak to aspoň tak nezatíží ostatní linky, ale proboha, to už může rovnou jezdit na Zvonařku přece ne? Šlo o to aby nebyla souběžně autobusová a vlaková linka, proto ta 505 měla končit už v Rajhradě, příp. Modřicích. Jestli to pojede k Ústředňáku, to mohli už rovnou nechat beze změn.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4144 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 166  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 říj 2019 12:59
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]