Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Linkové vedení v IDS JMK
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=28&t=173
Stránka 2 z 90

Autor:  Pavel [ 04 zář 2023 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Pro ty, co si rádi čtou o plánech a výhledech v linkovém vedení Brna ;-) :
PLÁN DOPRAVNÍ OBSLUHY STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA PRO ROKY 2025 až 2039

Autor:  Cracatit [ 03 zář 2023 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Kdyby těch spojů Céčka bylo víc, tak řeknu, že kvůli zasekanému Žluťáku dovoz lidí od parkingů od velodromu a z okolí výstaviště...
Mimochodem je vtipný, že novým ředitelem BVV je bývalý primátor Ústí nad Labem.

Autor:  P. Haluza [ 02 zář 2023 23:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Dotaz asi směřuje k lince C od 4. 9., kdy má pouze ty tři spoje na Žluťák a jinak vůbec nic. :mrgreen:

Autor:  anubis84 [ 02 zář 2023 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Mouka píše:
K čemu má primárně sloužit linka C z Velodromu na Žluťák?


Čau, C je obsluha koupaliště riviéra.
Jezdí okruh proti směru hodinových ručiček okolo výstaviště.

Autor:  Matej M. [ 01 zář 2023 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Nápad prepojiť l. 32 s Technologickým parkom (výhľadovo s l. 65) považujem za veľmi vhodný. Ono, kto býva na východnejšej strane KrPole a Ponavy, tak musí pri ceste k TechnoParku buď ťarbavo prestupovať ale prejsť pešo pomerne veľkú vzdialenosť k radiále l. 12. Samozrejme, nemuselo by sa jednať o každý spoj l. 32.
Takto by sa cesta od dverí k dverám vedela jednoducho skrátiť.
Btw.: pre rýpalov, ktorí sa môžu očakávateľne pýtať, či je verejným záujmom prevážať vitálnych študentov takto rozhýčkane; ak mladý človek pocíti, že verejná doprava je ľahko dostupná, je predpoklad, že v produktívnom veku sa viac zdrží používania auta. :)

Autor:  Mouka [ 01 zář 2023 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

K čemu má primárně sloužit linka C z Velodromu na Žluťák?

Autor:  Cracatit [ 31 srp 2023 14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Tak jo, taky přihodím něco:
1. Líbí se mi nápad TMB propojit 27+75 v případech, kdy končí 75 na Starce, možná by šel oběh 27+E75 na Slatina, závod a odsud zpět jako 75 do Obřan, krátký spoj by na baterku neměl být problém, do Bílovic bych to asi netahal, nebo jedině s dobíjecím místem někde u vlaku.
2. Asi by se dalo ve všední den jezdit i spojení 27+58, kdyby se drobně pozměnila trasa, mohl by se bus napájet na Jírové, nebo by možná bylo lepší místo 58 ve všední den spojit 27 s 55 do Mariánského údolí, tam ten úsek na baterku není tak dlouhý a jezdí se přes Jírovu už teď, takže by zásah do trasy byl minimální.
3. Nápad jezdit k Úrazovce vítám, jen si z obrázku neudělám představu. Takže se blbě zeptám a kdyžtak mě opravte.
Pokud je to myšleno tak, že by třeba 38/39 projela k Červenému kostelu a doleva za soud a kolem rektorátu MUNI, tak se obávám, že to nedovolí signální plán na křižovatce šalin Komenského náměstí. Kdyby bus stáhl faje a jel rovně na Českou a pak zastavil u šaliny na Moravském náměstí a zahnul doprava až na nám. 28.10. tak super a takovouhle trasu bych bral všema deseti.
Asi by byla lepší, protože od rektorátu MUNI a hlavně na Kolišti je často plno, zatímco šalinová trasa směr Dětská nemocnice tu trasu kříží a málokdy se vyloženě zasekne.
Představuju si to dobře, že by se jelo ke špitálu jednosměrně na Cejl a zpátky směr Maliňák, kolem krajského soudu k České?
Asi bych si to takhle uměl představit. Určitě bych se vyhnul Kolišti i cestou zpět.
A k Hlavasu na trajflovou smyčku bych se nesnažil dostat, ani na trajflovou Českou, na obou místech plno a na cestě k nim zdržení.
4. Nápad propojit 37+E56 je sice fajn, ale naráží na klouby na 37, kdyby některý z nich měl baterku, jakože se tímhle směrem nešlo, tak by to dávalo smysl, ale v současném provedení se to spojit nedá, pokud vynecháme možnost poslat na některé spoje autobus. Ostatně na tohle téma jsem sem už psal před pár lety, když se uvažovalo o baterkách na Haškovu ve spojení 26+46, prostě se nějak rozhodlo, takže máme jen krátké/sólo baterky.
5. O víkendech by mohl jezdit baterkově okružní bus 44/84, až bude Tomkáč, tak bych odhadoval, že skoro třetinu trasy pokryje trolej a líbilo by se mi, kdyby se časem uvažovalo o úplně trolejbusové okružce v kloubech, její trasa je skoro stejná už tak dvacet let a vytížená je fakt dost na to, aby se trát vyplatil. Nehledě i k tomu, že nás k bezemisní dopravě tlačí závazek ČR k EU, no a tady by se dal celkem dobře splnit.
Dál bych dal úplně na baterky v nějakém minibusu linky jako 65, 68, 302, 43 (některé slabší spoje), muselo by se na to ovšem něco pořídit, doufám, že diesel dodávky tu nebudou věčně.
Pak mě ještě napadl okruh po Kamechách, dokud se nedostaví šalina, takže ze 30 přejezd na 54, dokončit kroužení, zajet na šťávu, vrátit se na 30, nevím, jak by vyšel oběh vozidel, vím, že tam jsou momentálně přejezdy z 52 podle kurzovek a někdy odpoledne i z E50.
Asi bych si na baterku uměl představit i 52 v současné trase.
Další trasy mě nenapadají, třeba na 57 mi trasa přijde až dost do kopce (podobný problém může mít 52 v Kohoutkách).
Jak říkám, ze Starky na 75, E75 minimálně o víkendech určitě, ve všední den by asi nevyšel oběh, muselo by se to nějak prokombinovat.
Přejezd 27 na 55 by šel jen ve všední den, o víkendu jezdí 55 v kloubech, podobně jako třeba 303.

Autor:  ds [ 31 srp 2023 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

propojení 32 na Technologický park by bylo super a výrazně by zvýšilo využitelnost té linky. Ale to by na Herčíkově muselo ubýt dost parkovacích míst.

Já bych měl jinou utopickou vizi pro parciály a to prodloužení 38 nebo 39 k Úrazové nemocnici. Z úrazovky je to na MHD dost daleko a svoje cestující by si to určitě našlo.

Autor:  TMB [ 31 srp 2023 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

A kdybych tu troubu hodně rozhycoval, po dokončení Tomkova náměstí bych nechal linku 57 (tedy jen spoje na Haškovu) jezdit na Starou osadu a spojil ji s linkou 27. Nebo linku 57 prodloužil do Slatiny a propojil přejezdy linku 27 a zkrácené spoje linky 75 Stará osada - Obřany, sídliště.
Samozřejmě to vyžaduje další dodávky parciálů, což lze očekávat. Eventuelně tento režim zprvu zavést jen v nepracovní kdy, kdy by si trolejbusy navýšení výpravy zasloužily.

Autor:  TMB [ 31 srp 2023 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Propojení linek 32 a 65 je asi problematičtější s ohledem na průjezdnost Herčíkovy, v Řečkovicích jsou dvě konečné a dobíjecí místo vyžaduje investici.
Ale přejezdy z linky 32 na E56 by také šly zařídit - dokonce i pod dráty. A při troše dobré vůle i prodloužení E56 na Srbskou.
Nebo by se teoreticky, při intervalu 7,5 min na lince 30, mohly ve špičku pokrýt přejezdy na linky 43 i E56.

Autor:  TMB [ 31 srp 2023 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Ale hlavní problém jsou klasické kloubové trolejbusy na lince 37. A o víkendech zase nejezdí linka E56.

Autor:  Robert [ 31 srp 2023 13:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Přejezd z 32 na 65 by nešel? Třeba s vybudováním nějaké dobíjecí stanice v Řečkovicích?

Autor:  TMB [ 31 srp 2023 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Otázka je, zda to byl opravdu DÚ - tedy odbor dopravy MMB. Tam snad došlo i k personální změně. Ono v případě linky 35 vím, že to moc nevycházelo ani ekonomicky z pohledu DPMB, kdy by s ohledem na nabíjení musel být navýšen počet vozů na linkách 35/38/39.

Autor:  MartinV [ 31 srp 2023 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

TMB: v tomto nápadu vidím jednu vadu na kráse (37->E56) - pokud DÚ nepustí parciál do pisáreckých tunelů, na Žabovřeské asi neudělá výjimku.

Autor:  TMB [ 31 srp 2023 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Teď mě napadla hodně divoká možnost, ale teoreticky ne nereálná - přejezdy z linky 37 na E56 u bohunické nemocnice. S možností dobíjení u nádraží u Královo Pole, v nezbytném případě s přetrasováním po Rybnické. Sice by expresnosti trochu vadily linky 25 a 26, ale to by šlo zohlednit v jízdním řádu. Ani při dnešních odklonech tam autobus trolejbus moc nepředjede. A to neuvažuji možnost, že hlavně směrem z kopce ten parciál běžný trolejbus nakonec celkem klidně předjede. Samozřejmě po dokončení VMO Žabovřeská, což eliminuje riziko zpoždění.

Autor:  TMB [ 31 srp 2023 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

To mi zase DPMB ukradl nápad, ale jsem tomu rád. V podstatě přejezdy z linek 30 na 43 jsou asi za současného linkového vedení jediná možnost pro pravidelné využití parciálů. Nabízejí se různé další varianty, ale ty už vyžadují zásadnější změny.

Autor:  Robert [ 31 srp 2023 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Objevilo se to už loni v dodatku ke smlouvě mezi DPMB a městem.
https://www.brno.cz/documents/20121/340 ... 8073942871

Strana 25 dokumentu, resp. strana 3 dodatku 1a.

Autor:  Mouka [ 31 srp 2023 10:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Víte něco o tom, že by se t-30 měla v parciálech prodloužit do Soběšic? Bylo to v reportáži ČT.

Autor:  Hogarx [ 18 bře 2023 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Od úterka 21.3. budou vybrané spoje a-601 a-602 a a-702 (a že jich není málo) v pracovní jezdit přes Šlapanice a Bedřichovice a zastavovat zde. Kvůli výluce u Rohlenky, která potrvá až do října. Mám pocit, že si místní zvyknou na pohodlí a kratší jízdní dobu regionálek proti t-31 a na podzim budou bojovat o vlastní autobus... Samozřejmě mám na mysli severní a východní část města, tedy ty, kteří to mají na vlak daleko.

Autor:  P. Haluza [ 08 led 2023 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Aha, tam jsem nekoukal, pravda. No ale tím pádem to moje provázání nové d-11 s posilami d-8 není v rozporu. Tak uvidíme.

Autor:  Zdeněk [ 08 led 2023 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

P.Haluza: však dle návrhu z K reportu je Stránská skála obsluhovaná linkou 11 (přečíslovaná původní 10)

Autor:  P. Haluza [ 08 led 2023 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Ta snaha udělat z d-10 linku s rozumným intervalem v kombinaci se Stránskou skálou je nesmysl. Daleko lepší by podle mě bylo naopak ponechání d-10 pouze v úseku Stránská skála--Nové sady v intervalu odpovídajícím poptávce s tím, že ve špičce by se doplnily posilové spoje na d-8 v úseku Nové sady--Novolíšeňská, k čemuž by se využily vozy z d-10.

Autor:  Zdeněk [ 08 led 2023 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

vlakofil: aktuálně je standardní interval 7/7/6 a vybrané linky ve špičce 5. Neznám linku s nějakým polovičním intervalem. To už je jaksi minulost.
Devítka jde v ranní špičce posílit vloženými spoji z Lesné do centra a zpět, jak tomu již bývalo. Jinak Juliánov byl ještě nedávno obsluhován intervalem 10 minut

Autor:  vlakofil [ 08 led 2023 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Na ten návrh z K je třeba podívat se z hlediska intervalů - Lesnou má obsluhovat pouze 9, tedy linka s polovičním intervalem jedoucí denně 5-23 (dnes navíc posílená 7, která je plánována ke zrušení). Fajn, ale vedením téhle linky do SL by se nám na trati v Bohunicích ocitly 3 linky s polovičním intervalem - 6, 8, 9. To je opravdu moc. Na druhém konci má devítku nahradit 10, z níž se má stát linka s běžným intervalem, což by zase bylo zase bylo podstaté snížení kapacity. Takže za mě je to silvestrovský vtip.

Autor:  Cracatit [ 05 led 2023 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: KT8D5, KT8D5R.N2, KT8D5N

Zdeněk: Je mi jedno, kolik je to linek, z minulosti a z různých výluk je vyzkoušené, že se to tam vleze. Nevlezlo by se, kdyby jezdila osmička po 4 minutách interval, což rozhodně nejede. Jinak souhlasím, je to extrém, ode mně spíš naznačení, že je fuk, kde ta nová linka ze Stránské bude končit, jestli posílí osmičku, nebo ne, lidi si vyberou. A pokud bude přesměrovaná devítka na SL, tak ta kapacita taky naroste. Na devítce jede totiž většinu dne saranče, zatímco draci jen večer a o víkendu, v pracovní dny obvykle vzájemné přejezdy ze sedmičky.

Stránka 2 z 90 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/