Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Linkové vedení v IDS JMK
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=28&t=173
Stránka 2 z 91

Autor:  Robert [ 06 zář 2023 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Ty spoje 51 jezdí na Valašskou, chce to městská část.

Autor:  Cracatit [ 06 zář 2023 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

103 alias 303? Nevím, ale asi fakt staré podklady, stejně jak s tou desítkou v Lískovci. Sedmička místo ní je víc fajn. Osobně ji v různé časy používám. Jen mě vždycky pobaví hláška před Tomanovou, že daný spoj končí na Zemědělské jako upozornění, když vlastně mnohem míň spojů jede až na Čertovu Rokli.
Starý Lískovec terminál: To je zas padesátá verze vedení. Původní, co si pamatuju, byla verze ukončení 25 a opuštění Osové (smyčky), asi konec 69 místo Ukrajinské a ukončení linek, co se dřív nevešly na špitál, tj. regionálky 401/402 z Říčan a 403 z Ostopovic.
Pak tu byl ten úlet se závlekem 50 z Osové k vlaku a pak teprv jízda na Lány a směr Komárov, to doufám nepřijde.
Ukončit tu 69 je taky nesmysl, od Bosonoh je větší zájem jezdit na špitál.
Možná spoje 51, co nepokračují na hřbitov a krouží teď v dopoledním sedle někam k Čermákové...

Autor:  P. Haluza [ 06 zář 2023 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Mě tam zaujala na jedné mapce regionální linka 103, ví někdo víc?

Autor:  Ojin [ 06 zář 2023 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Taky jsem na to nedávno narazil, je to zajímavé počtení, byť je tam asi dost nedokonalostí, tak je dobře, že něco takového existuje. Teď ještě, aby se na to myslelo při případných investicích (hlavně těch silničních), aby se někde "nezapomnělo" udělat zastávku nebo přestupní uzel.

Zajímavá je (kromě výřezů plánků) hlavně tabulka linek v jednotlivých "pětiletkách" (vč. přepravního výkonu) od strany 101 dál. Pár věcí mě tam zaujalo:
- diametr je tam zmíněn přesně jednou, pouze v kapitole o ŽUB ("Kromě toho je ještě připravován přestup na stanici podzemní dráhy.")
- relativně brzo se počítá s terminálem Vídeňská (už v období 2030-34 - viz linka 69 v tabulce), oproti novému nádraží
- poslední pětiletka předpokládá rozsáhlou výstavbu tramvajových tratí (prodloužení Komárov, Řečkovice, Bosonohy, spojka Tkalcovská - Masná - Dolní nádraží - Heršpická - Hluboká) - spíš mi to přijde jako výhled na dalších 20 let
- navržené pokrytí odsunutého nádraží vypadá celkem solidně, ale vyžadovalo by hodně vrazit do stávajících tratí (a na rozdíl od studie ŽUB počítá s přímou jízdou Husova - Bulvár a Benešova - Dornych, bez zpomalujícího závleku kolem současného nádraží)
- obsluha lískoveckého vlakové zastávky až po roce 2030 (!)
- ve výhledu megadlouhá linka 50 Bystrc - Bohunice - Černovice - Vinohrady - Mariánské údolí, spojení 49+67
- na řešení nočních linek se tam celkem vykašlali

Autor:  FD [ 06 zář 2023 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Tak já desítku o víkendu v létě párkrát měl a i v Žabinách jsem byl plný :D

Autor:  Zdeněk [ 06 zář 2023 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Teď by v pracovní dny pětka na hřbitov chyběla, jezdí tam slušně vytížená, vazba na regionální linky. O víkendu je zbytečná, kor když jede hned za dvojkou. Desítka ti samé, v PD v Žabinách slušné vyřízení. O víkendu kravina.

Autor:  Pavel [ 06 zář 2023 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Já bych ten dokument nebral jako bibli, prostě jsou tam naznačené vize.
Například tam nyní není zanesena linka 7 do Lískovce, dle dokumentu tam jezdí 10. Linka 7 je tam až v nějakém výhledu.
Jinak propojení 5 a 10 čeká na průraz, protože pak linka 2 bude jezdit přes Mendlák, takže by pak tolik 5 u hřbitova nechyběla.

Autor:  Robert [ 06 zář 2023 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Já ho nerozporuji. Jen říkám, že k osekání pětky a desítky se na něj čekat nemusí.

Autor:  ds [ 06 zář 2023 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

průraz Mendlák-Václavská je snad už v územním plánu z roku 1994. Dopravě by to dost pomohlo.

Autor:  Robert [ 06 zář 2023 12:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

K tomu snad není potřeba probourávat špitál.

Autor:  urbonaut [ 06 zář 2023 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Zřejmě si konečně uvědomili, že úsek linky 10 z centra do Komína a dále a úsek linky 5 z Mendláku ke hřbitovu jsou zbytečné.

Autor:  MartinV [ 06 zář 2023 09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Může mi někdo vysvětlit, co básník mínil provozně propojenými linkami 5 a 10 po vybudování průrazu na Mendlák? Momentálně se obě linky potkávají akorát mezi Moravákem a Čárou.
Též mi to nedává valný smysl. Nabízelo by se od role linku 10 vést přes Nové Sady na Václavskou, a dále jako linka 5 do Štefánikovy čtvrti. Ale co by bylo s Ústředním hřbitovem a Bystrcí? Nebo by došlo k prohození konečných? Tedy např. 10 (Holzova-)SS/Novolíšeňská-NS-Václavská-Mendlák-Štefánikova č., 5 ÚH-Mendlák-Česká-Bystrc? Těžko říct, jak to básník myslel.

Autor:  goldfinger [ 06 zář 2023 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

No místy je ta studie opravdu zábavným čtením, zejména ty fantasmagorie o obsluze vybájené nové role. Nesmyslnost názorně ilustruje jeho obsluha jedinou noční linkou!!! Může mi někdo vysvětlit, co básník mínil provozně propojenými linkami 5 a 10 po vybudování průrazu na Mendlák? Momentálně se obě linky potkávají akorát mezi Moravákem a Čárou.Obsluha terminálu Vídeňská vypadá taky výživně. Nejsu si jistej, zda projekt propojení SO a Juliánova vychází v časové koordinaci s tunelem pod VInohrady bez něho se totiž na Gajdošovu nedá sáhnout.
A jak už tady někdo zanznačil, úplně absentuje vize řešení dopravy v centru, zejména na hlavních radiálách (křečkovická, Veveří plus tunel pod Špénou). O nevyhovujícím uspořádání přednádražního prostoru taky žádná zmínka, asi autoři spoléhají, že ty vyřeší nová rola, pokud teda bude.

Autor:  urbonaut [ 06 zář 2023 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

MartinV píše:
Terminál St. Lískovec má zajišťovat jen linka 25. Což mi přijde málo, když to má být terminál.
Mně též. Čili podstatná část Bohunic a Starého Lískovce bude mít k vlaku pouze pěší přístup nebo MHD s přestupem. (Kde? V zastávce Kosmonautů?)
Co takhle minibusová linka Kyjevská-Čermákova-Terminál-Běloruská-Ukrajinská v intervalu vlakových spojů? Případně tedy závlek 69.

Autor:  mnadenicek [ 05 zář 2023 16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Z toho Lískovce by to určitě chtělo i linku směrem k Běloruské (do té oblasti). A s E56 nelze než souhlasit. Možná by byla lepší nabídka více linek (37?) třeba i s tím, že ne každý spoj. Vlak tam taky nebude jezdit po 10 minutách, tak u doplňkových linek aspo%n účelové spoje s návazností na vlak.
A ta Lesná to je nářez, kor, když se píše, že časový odhad sestavil KAM už v říjnu 2021 - to už se věděelo, že to Maleček zařízne takto? Pěkné, fakt pěkné...

Autor:  MartinV [ 05 zář 2023 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

V dokumentu je pár zajímavých informací, např. (někde se to už dřív objevilo neurčitě v médiích) nové expresní linky po dokončení stavby VMO u Tomkáče. Jak zmínil Vario1523, některé části nejsou úplně informačně nejpřínosnější (úvratě vs. smyčky) - je sice poznat, že si s tím autor dal práci, ale připomíná mi to psaní seminárních prací (musím to natáhnout, aby to vypadalo).

Terminál St. Lískovec má zajišťovat jen linka 25. Což mi přijde málo, když to má být terminál. Možná by se tam daly přetrasovat nějaké regionálky, případně od nemocnice protáhnout E56.

Stávající vozový park vyhovující? Nezaznamenal jsem tam, zda jít cestou vozidel s nulovými emisemi, případně zvyšovat počet vozidel s klimou (možná se s tím už automaticky počítá), případně s vyšší kapacitou. Škoda.

Škoda stejně tak i toho, když člověk čte, čeho se dočká až za 15 let. Bůh ví, jestli..

A taky se dokument nezmiňuje o SJKD (jestli jsem to nepřehlédl).

Autor:  ds [ 05 zář 2023 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

tak vzhledem k tomu že současný starosta je náměstek JMK pro územní plánování, tak si to může ohlídat... horší případ NIMBY než šalinu na Lesnou těžko pohledat.

Autor:  Vario1523 [ 05 zář 2023 09:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Připadá mi to celé docela depresivní. Brno zcela rezignovalo na jakékoliv odvážnější plánování pokročilejšího dopravního systému, budoucnost tak spočívá jen v úpravách a mírném rozšiřování současných linek. Několikastránkové lamentování nad tím, jestli je lepší stavět smyčky nebo úvratě mi taky připadá úplně mimo, hlavně při věčném nedostatku obousměrných vozů. Dozvěděli jsme s také, že "složení vozového parku VHD v Brně je vyhovující a že není třeba činit žádné systémové změny". Doslova šokující je zjištění, že s výstavbou tangenciální spojky Halasovo náměstí se počítá až v období 2035–2040, stejně jako s řešením obsluhy Haškovy. Město se asi rozhodlo počkat na odchod současného starosty na onen svět.

Autor:  Pavel [ 04 zář 2023 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Pro ty, co si rádi čtou o plánech a výhledech v linkovém vedení Brna ;-) :
PLÁN DOPRAVNÍ OBSLUHY STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA PRO ROKY 2025 až 2039

Autor:  Cracatit [ 03 zář 2023 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Kdyby těch spojů Céčka bylo víc, tak řeknu, že kvůli zasekanému Žluťáku dovoz lidí od parkingů od velodromu a z okolí výstaviště...
Mimochodem je vtipný, že novým ředitelem BVV je bývalý primátor Ústí nad Labem.

Autor:  P. Haluza [ 02 zář 2023 23:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Dotaz asi směřuje k lince C od 4. 9., kdy má pouze ty tři spoje na Žluťák a jinak vůbec nic. :mrgreen:

Autor:  anubis84 [ 02 zář 2023 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Mouka píše:
K čemu má primárně sloužit linka C z Velodromu na Žluťák?


Čau, C je obsluha koupaliště riviéra.
Jezdí okruh proti směru hodinových ručiček okolo výstaviště.

Autor:  Matej M. [ 01 zář 2023 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Nápad prepojiť l. 32 s Technologickým parkom (výhľadovo s l. 65) považujem za veľmi vhodný. Ono, kto býva na východnejšej strane KrPole a Ponavy, tak musí pri ceste k TechnoParku buď ťarbavo prestupovať ale prejsť pešo pomerne veľkú vzdialenosť k radiále l. 12. Samozrejme, nemuselo by sa jednať o každý spoj l. 32.
Takto by sa cesta od dverí k dverám vedela jednoducho skrátiť.
Btw.: pre rýpalov, ktorí sa môžu očakávateľne pýtať, či je verejným záujmom prevážať vitálnych študentov takto rozhýčkane; ak mladý človek pocíti, že verejná doprava je ľahko dostupná, je predpoklad, že v produktívnom veku sa viac zdrží používania auta. :)

Autor:  Mouka [ 01 zář 2023 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

K čemu má primárně sloužit linka C z Velodromu na Žluťák?

Autor:  Cracatit [ 31 srp 2023 14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Tak jo, taky přihodím něco:
1. Líbí se mi nápad TMB propojit 27+75 v případech, kdy končí 75 na Starce, možná by šel oběh 27+E75 na Slatina, závod a odsud zpět jako 75 do Obřan, krátký spoj by na baterku neměl být problém, do Bílovic bych to asi netahal, nebo jedině s dobíjecím místem někde u vlaku.
2. Asi by se dalo ve všední den jezdit i spojení 27+58, kdyby se drobně pozměnila trasa, mohl by se bus napájet na Jírové, nebo by možná bylo lepší místo 58 ve všední den spojit 27 s 55 do Mariánského údolí, tam ten úsek na baterku není tak dlouhý a jezdí se přes Jírovu už teď, takže by zásah do trasy byl minimální.
3. Nápad jezdit k Úrazovce vítám, jen si z obrázku neudělám představu. Takže se blbě zeptám a kdyžtak mě opravte.
Pokud je to myšleno tak, že by třeba 38/39 projela k Červenému kostelu a doleva za soud a kolem rektorátu MUNI, tak se obávám, že to nedovolí signální plán na křižovatce šalin Komenského náměstí. Kdyby bus stáhl faje a jel rovně na Českou a pak zastavil u šaliny na Moravském náměstí a zahnul doprava až na nám. 28.10. tak super a takovouhle trasu bych bral všema deseti.
Asi by byla lepší, protože od rektorátu MUNI a hlavně na Kolišti je často plno, zatímco šalinová trasa směr Dětská nemocnice tu trasu kříží a málokdy se vyloženě zasekne.
Představuju si to dobře, že by se jelo ke špitálu jednosměrně na Cejl a zpátky směr Maliňák, kolem krajského soudu k České?
Asi bych si to takhle uměl představit. Určitě bych se vyhnul Kolišti i cestou zpět.
A k Hlavasu na trajflovou smyčku bych se nesnažil dostat, ani na trajflovou Českou, na obou místech plno a na cestě k nim zdržení.
4. Nápad propojit 37+E56 je sice fajn, ale naráží na klouby na 37, kdyby některý z nich měl baterku, jakože se tímhle směrem nešlo, tak by to dávalo smysl, ale v současném provedení se to spojit nedá, pokud vynecháme možnost poslat na některé spoje autobus. Ostatně na tohle téma jsem sem už psal před pár lety, když se uvažovalo o baterkách na Haškovu ve spojení 26+46, prostě se nějak rozhodlo, takže máme jen krátké/sólo baterky.
5. O víkendech by mohl jezdit baterkově okružní bus 44/84, až bude Tomkáč, tak bych odhadoval, že skoro třetinu trasy pokryje trolej a líbilo by se mi, kdyby se časem uvažovalo o úplně trolejbusové okružce v kloubech, její trasa je skoro stejná už tak dvacet let a vytížená je fakt dost na to, aby se trát vyplatil. Nehledě i k tomu, že nás k bezemisní dopravě tlačí závazek ČR k EU, no a tady by se dal celkem dobře splnit.
Dál bych dal úplně na baterky v nějakém minibusu linky jako 65, 68, 302, 43 (některé slabší spoje), muselo by se na to ovšem něco pořídit, doufám, že diesel dodávky tu nebudou věčně.
Pak mě ještě napadl okruh po Kamechách, dokud se nedostaví šalina, takže ze 30 přejezd na 54, dokončit kroužení, zajet na šťávu, vrátit se na 30, nevím, jak by vyšel oběh vozidel, vím, že tam jsou momentálně přejezdy z 52 podle kurzovek a někdy odpoledne i z E50.
Asi bych si na baterku uměl představit i 52 v současné trase.
Další trasy mě nenapadají, třeba na 57 mi trasa přijde až dost do kopce (podobný problém může mít 52 v Kohoutkách).
Jak říkám, ze Starky na 75, E75 minimálně o víkendech určitě, ve všední den by asi nevyšel oběh, muselo by se to nějak prokombinovat.
Přejezd 27 na 55 by šel jen ve všední den, o víkendu jezdí 55 v kloubech, podobně jako třeba 303.

Stránka 2 z 91 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/