Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Linkové vedení v IDS JMK
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=28&t=173
Stránka 2 z 93

Autor:  Matej M. [ 24 dub 2024 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Inak, pokiaľ ide o môj názor, tak ja by som SQ výrazne nemenil (okrem toho, že linku 41 formálne rozčlenil medzi viac liniek) čo do celkového konceptu.

Obsluhu novej IBV južne od zast. Díly/Jánem riešil midibusovou linkou (minimálne do času vybudovania "Kuřim-zastávka")v intervale 15/30/30, smerujúc na stanicu v Kuřimi. Za menej prachov mal lepšiu dopravnú oblužnosť s výrazne rýchlejším spojením napríklad aj do centra Brna.

Autor:  Matej M. [ 24 dub 2024 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Pavel píše:
Např. 74 Zvonařka, linka 48 Úzká a linka 49 (nově 508) v Komárově. Z mého pohledu by to měl směřovat na jedno místo a s městem ideálně řešit ať jsou tyto dopravní uzly vhodně propojené.


Za mňa osobne to je jednoznačné - podľa postavenia železnice na tej-ktorej "radiále".


Pavel píše:
Nově se to týká linky 304, která bude končit v Řečkovicích, místo v Králově poli u nádraží. Jsem zvědavý, kolik lidí bude přestupovat z 304 na 65 a jestli pak bude stačit kapacita. S tím souvisí za mne úplný nesmysl, kde se píše, že chtějí propojit Kuřimskou průmyslovou zónu s terminálem Nemocnice Bohunice. Tedy místo, aby linku 304 vedli do Králova pole, nádraží na přestup na E56, tak 304 ukončí v Řečkovicích a 302 prodluží z Bystrce k nemocnici?


Pri tomto mám trochu zmiešané dojmy; obávam sa, že zrýchlené spojenie do centra s prestupom na vlak v Řečkovicích sa neuchytí kvôli dlhším prestupným časom (pritom presnosť 304 môže byť asi dobrá, keďže už nebude mať veľký rozptyl v dobe stanicovania).
Okrem prozaických dôvodov (postoj mesta a DPMB) vnímam zmenu LV aj ako zmenšenie zbernej funkcie linky z Díl p/Sv. Jánem na juh do Brna, čo prispeje atraktive VHD. Žiaľ, viď odsek vyššie...

Ono, spojenie Bystrce a Bohunického špitálu nie je ideálne tak ako tak. Preto mi príde vhodné riešiť tieto dve súvislosti práve linkou 302.

Pavel píše:
takto by to bylo luxusní spojení Moravany - Bystrc odhadem za 30 minut.


Odkedy na tejto relácii máme modal split na hodnote 95 %, aby sa toto uživilo?

Autor:  xxx [ 24 dub 2024 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

urbonaut píše:
Nebylo by pak systémově lepší, kdyby linka 57 měla trasu Obřany-Útěchov a jen na úseky do Vranova a do Bílovic si změnila číslo? (Nevím, jen se ptám.)

Ne, nebylo.


urbonaut píše:
Jak to funguje tarifně například u linky 73, jejíž spoje dále pokračují jako linka 610 nebo 611, nebo u spoje linky 509, který dále pokračuje jako 64?

Tak v lonťáckých autobusech není Pípni a jeď, ne?

Pokud ten spoj linky 509 zajišťujeme my, tak hádám, že když jede jako linka 509, tak se tam musí ručně navolit jízdenka (nebo koupit u řidiče), a jakmile se převlíkne, tak už tam je Pípni a jeď.


urbonaut píše:
A jak vlastně funguje "Pípni a jeď" u linek 2 a 31, které zajíždějí do mimobrněnských zón? (Rýpnutí: neměly by se taky přečíslovat?)

Úplně debilně. Do poslední zastávky v zóně 101 je tam Pípni a jeď a pak se to změní na ruční volbu. Takže když si někdo pípne ve městě bez ruční volby jízdenky, tak je mu to v Modřicích k ničemu.

Autor:  urbonaut [ 24 dub 2024 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Robert: Aha, to jsem asi přehlídl, omlouvám se. Ještě že je v tom logika... Nebylo by pak systémově lepší, kdyby linka 57 měla trasu Obřany-Útěchov a jen na úseky do Vranova a do Bílovic si změnila číslo? (Nevím, jen se ptám.)

Jak to funguje tarifně například u linky 73, jejíž spoje dále pokračují jako linka 610 nebo 611, nebo u spoje linky 509, který dále pokračuje jako 64?

A jak vlastně funguje "Pípni a jeď" u linek 2 a 31, které zajíždějí do mimobrněnských zón? (Rýpnutí: neměly by se taky přečíslovat?)

Autor:  xxx [ 24 dub 2024 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Takže Pípni a jeď a Jezdi složitě budou dva odlišné navzájem nepropojené systémy? Takže když třeba pojedu ze Židenic 44 a pak přestoupím na 207, abych se dostal z Halasáku na Slavíčkovu, tak zaplatím znovu 20 Kč? Nebo nechápu, proč tyto dva systémy mají být odlišené číslem linky...

Přece když chci vystoupit dřív než na konečné, tak si přiložím vždycky a nemusím řešit, jestli je to 57, nebo 207, ne? Resp. jestli to jede jenom do Útěchova, nebo až do Vranova.

Autor:  Pavel [ 24 dub 2024 10:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Ten důvod je v tom dokumentu podle mne naznačen.
Pípni a jeď vs Jezdi jednoduše.
Kdy pípni a jeď vás při přiložení karty nepustí za hranici zóny 101 a je třeba postupovat výběrem lístku. Oproti krajskému, který vám automaticky hodí konečnou i za hranicí Brna.
Prostě každý si hraje na svém písečku.

Autor:  MartinV [ 24 dub 2024 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Xxx: přesně, ať to má jedno číslo. Klidně 207, pokud by na tom kraj/Kordis trval. Ale dvě čísla zde nedávají žádný smysl. Akorát ke zmatení cestujících, protože de facto bude jedna linka na dvou JŘ.

Autor:  xxx [ 24 dub 2024 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

miropiro píše:
On ten důvod není ale úplně marný. V souvislosti s nepravidelnostmi na lince 75 – průjezd přes Gajdošovu a další úseky velmi zatížené IAD, které pak přenáší nepravidelnosti do návazností v přestupní uzlu Bílovice nad Svitavou a zároveň z důvodů zajištění lepší přestupní vazby autobusů od Bílovic na tangenciální trolejbusy linek 25 a 26 je uvažováno, že po stavbě VMO Tomkovo náměstí by do Bílovic nad Svitavou na místo linky 75 byly prodlouženy spoje linky 57. Zároveň v souvislosti s oddělením regionálních linek do samostatné číselné řady tak, aby cestující jednoznačněji věděli, kde platí jaké tarifní slevy, je uvažováno přečíslování spojů v trase Bílovice, nad Svitavou – Vranov do nové linky číselné řady nad 100 – konkrétně je uvažováno na číslo linky 207.
Okružka by asi nebyl špatný nápad, obávám se však, že poptávka stejně taková nebude a navíc by to dublovalo vlak. Ale stejně do toho časem ještě zasáhne uvažované ztrolejbusování Soběšic i od Lesné, až se postaví dráty okolo Lesné. Pak by měly jezdit parciály do Soběšic i z Lesné. Co potom s úsekem do Útěchova, není jasné. Možná se to dozvíme ve čtvrtek, kdy bude prezentace dopravního řešení pro Lesnou.

Já jsem nehodnotil prohození 57 a 75. Jestliže je z Bílovic větší poptávka na Lesnou než na SO, tak ať jezdí do Bílovic 57. Ale ať je to 57, a ne nějaká 207. Jako proč mají být vedeny souběžně dvě linky se stejnou trasou?

Autor:  Robert [ 24 dub 2024 07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Vždyť to v tom dokumentu máš. Budou.

Autor:  urbonaut [ 24 dub 2024 02:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

A propos, linky 48, 73 a 74 se přečíslovávat nebudou?

Autor:  Pavel [ 24 dub 2024 00:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Já stále nějak nemohu najít logiku, dle které se kraj rozhoduje, kde ukončí kterou linku. Např. 74 Zvonařka, linka 48 Úzká a linka 49 (nově 508) v Komárově. Z mého pohledu by to měl směřovat na jedno místo a s městem ideálně řešit ať jsou tyto dopravní uzly vhodně propojené (ale to by měly zajistit primárně městské linky).
Nově se to týká linky 304, která bude končit v Řečkovicích, místo v Králově poli u nádraží. Jsem zvědavý, kolik lidí bude přestupovat z 304 na 65 a jestli pak bude stačit kapacita. S tím souvisí za mne úplný nesmysl, kde se píše, že chtějí propojit Kuřimskou průmyslovou zónu s terminálem Nemocnice Bohunice. Tedy místo, aby linku 304 vedli do Králova pole, nádraží na přestup na E56, tak 304 ukončí v Řečkovicích a 302 prodluží z Bystrce k nemocnici?
Také z dokumentu cítím, že raději než se domlouvat s Brnem, uděláme si to po svém (nebo s Brnem není řeč). Myslím, že i pro Brno by bylo reálné linku 40 přetrasovat přes Zvonařku přímo na Heršpickou a tím zkrátit jízdní dobu. A Spielberk office obsloužit jinak.
To stejné vypadá s linkou 49, než se domluvit s Brnem např. na jejím rozdělení, aby neměla taková zpoždění, tak 49 bude jezdit do Přízřenic a vznikne nová linka Komárov - Modřice? Podobně dopadla linka 40, kde vznikla souběžná linka 74. Teď částečně 304/41 a v budoucnu asi 305/41, 78/509/510. Prostě vznikají další a další souběžné krajské a městské linky a navíc bez provazby.

Ještě k lince 51, když se dívám na současnou trasu, tak mne dost mrzí, že nejede přímo, tedy Bystrc - Troubsko - Ostopovice - Moravany - Ústřední hřbitov (případně i Modřice), takto by to bylo luxusní spojení Moravany - Bystrc odhadem za 30 minut. Muselo by se ale asi trochu pohnout s hranicí zón, aby to bylo na 2 zóny.

Autor:  miropiro [ 23 dub 2024 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

xxx píše:
Píše se tam, že spoje vedené z Bílovic až do Vranova by byly 307. Takže by jezdily normálně 57 a jednou za čas by místo 57 přijela 307 se stejnou, akorát delší trasou. Fakt přehledné.

On ten důvod není ale úplně marný. V souvislosti s nepravidelnostmi na lince 75 – průjezd přes Gajdošovu a další úseky velmi zatížené IAD, které pak přenáší nepravidelnosti do návazností v přestupní uzlu Bílovice nad Svitavou a zároveň z důvodů zajištění lepší přestupní vazby autobusů od Bílovic na tangenciální trolejbusy linek 25 a 26 je uvažováno, že po stavbě VMO Tomkovo náměstí by do Bílovic nad Svitavou na místo linky 75 byly prodlouženy spoje linky 57. Zároveň v souvislosti s oddělením regionálních linek do samostatné číselné řady tak, aby cestující jednoznačněji věděli, kde platí jaké tarifní slevy, je uvažováno přečíslování spojů v trase Bílovice, nad Svitavou – Vranov do nové linky číselné řady nad 100 – konkrétně je uvažováno na číslo linky 207.
Okružka by asi nebyl špatný nápad, obávám se však, že poptávka stejně taková nebude a navíc by to dublovalo vlak. Ale stejně do toho časem ještě zasáhne uvažované ztrolejbusování Soběšic i od Lesné, až se postaví dráty okolo Lesné. Pak by měly jezdit parciály do Soběšic i z Lesné. Co potom s úsekem do Útěchova, není jasné. Možná se to dozvíme ve čtvrtek, kdy bude prezentace dopravního řešení pro Lesnou.

Autor:  Ojin [ 23 dub 2024 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Nevím, jak jsou začátky/konce směn v CTP, ale čekal bych že asi 6, 14, 22, možná 18. Třeba na ty časy (aspoň na některé) nějaké posilové 509 přibudou.

Co se týká 304, už je zveřejněný jízdní řád.
https://content.idsjmk.cz/jrady24/240427/304.pdf
Přijde mi, že zmiňovaná návaznost na vlak v Řečkovicích tam spíš není, trochu v době 15min intervalu, kdy ovšem teď zrovna kvůli výluce část vlaků v Řečkovicích nestaví. V ostatních časech je to spíš systémové ujíždění. Ono je to teda pochopitelné, když má být návaznost v Kuřimi, která je asi důležitější, tak nemůže vycházet moc dobře v Řečkovicích. Takže o to spíš tam většinou bude vozit vzduch, na druhou stranu, někde se odstavovat musí. Ale škoda těch nenávazností. V dokumentu je ještě magický dovětek, výsledek je zjevný :-)
Citace:
úseku Brno, Královo Pole, - Brno, Řečkovice bude linka vedena pouze za podmínky finanční spoluúčasti dotčených měst či obcí

Autor:  Cracatit [ 23 dub 2024 22:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Omlouvám se, asi to měla být 207. Na rozdíl od kombinací 41+304 a budoucí 49+508, si nemyslím, že tu dojde na rozdělení oběhů pro DPMB a třeba ČSAD Tišnov nebo Zdar (nevím, kdo teď jezdí kmenovou 201 ze Starky na Klajdovku a dál do regionu).
Z toho plánu se nedá vyčíst, že by třeba 161 nebo třeba 404 měli jezdit nějací noví dopravci, určitě bude nějaká návaznost na stávající smlouvy, však jsou často víceleté.
A jak jsem říkal 404+405 se mění v souvislosti s neexistencí Starého Lískovce. 406 se určitě zruší, jen nevím, od jakého data. Bude stačit nějaký bus z okolních dědin mimo Ivančice do Tetčic a tam přestup na S4, ze samotných Ivančic a Moravských Bránic pojedou lidi buď S41 do Střelic a dál 404, nebo případně 154 na Hrušovany u Brna a tam na S3 do Brna, dá se i z Kounic do Modřic a na vlak jít tam.
Co se týká regionál. expresů 701 a 702, to je totální úlet, nechtěl jsem tenhle nápad úplně komentovat.
Jak se dostat ze Zvonařky na Campus bez zastavení a pomaleji, protože jedete po okruhu = naprasí tam regionální linky, co budou hezky tvrdnout v kolonách. :lol: sarcastic

Autor:  P. Haluza [ 23 dub 2024 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

No spíš do toho Vranova by jezdila jenom ta 207. Komunální 57 by byla ukončená v Útěchově.
A zajímavé by bylo udělat z toho okružku a z Bílovic do Vranova jet přes Adamov :mrgreen:

Autor:  xxx [ 23 dub 2024 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Jo, to je možné. Cracatit mě zmátl. Ale tak či tak je to podle mě kravina.

Autor:  miropiro [ 23 dub 2024 17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

xxx píše:
Píše se tam, že spoje vedené z Bílovic až do Vranova by byly 307. Takže by jezdily normálně 57 a jednou za čas by místo 57 přijela 307 se stejnou, akorát delší trasou. Fakt přehledné.

V textu jsem nemohl najít linku 307. Ona to totiž má být linka 207.

Autor:  xxx [ 23 dub 2024 17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Píše se tam, že spoje vedené z Bílovic až do Vranova by byly 307. Takže by jezdily normálně 57 a jednou za čas by místo 57 přijela 307 se stejnou, akorát delší trasou. Fakt přehledné.

Autor:  miropiro [ 23 dub 2024 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Cracatit píše:
Vedle změny na 51 se chystá přečíslování 57 na regionální 307 s trasou opět z Útěchova do Obřan. Trojkové číslo, protože prý má oba konce mimo město se začátkem v trojkovém regionu (Útěchov/Vranov) a lidi by to mátlo spolu se zavedením krajského karetního bordelu "Jezdi jednoduše".

No jak se na to přišlo, to fakt nevím. Útěchov je normálně zóna 101. Ale tento náopad jsem v tom dokumentu nenašel.

Autor:  Robert [ 23 dub 2024 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Jenže ty jedou v době, kdy jsou pro lidi z CTP většinou celkem k ničemu. A ještě jen ve školních dnech.

Autor:  Ojin [ 23 dub 2024 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

To prodloužení 509 se má týkat právě jenom těch špičkových posil:
Citace:
Úprava by spočívala v tom, že vybrané spoje linky 509 ve špičkách pracovních dnů, (jednalo by se především o spoje, které nemají v Chrlicích u nádraží přípoj na linku S2,) by byly vedeny do Modřic k žel. st., případně do zast. Modřice, smyčka pro možnost oběhového propojení s linkou 505 nebo až do průmyslové zóny CTP Modřice a zajišťovaly by tak ve špičkách pracovních dnů bez závleku k Olympii rychlé spojení z Chrlic do Modřic a zároveň by v Modřicích u žel. stanice měly přípoj na linky S3 do Brna.

Autor:  MartinV [ 23 dub 2024 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

P. Haluza píše:
A pak jsou tam další perly jako 701/702 některé nebo klidně všechny spoje až k Nemocnici Bohunice. Tak nevím, ale nemám pocit, že by tam bylo tolik místa, aby tam mohla končit polovina regionálních linek :mrgreen:

Nebylo by od věci, kdyby se nástupní zastávky některých regionálek přesunuly na druhou stranu (směr Čtvrtě; poté podjezd Campus square a přes kruháč nahoru na Jihlavskou), a zastávka městských linek směr Osová se mohla posunout před přechod. Ale toam by mohl být problém s dlouhým odbavováním cestujících regionálek, a tím pádem by tyto busy zavazely právě MHD směrem na Čtvrtě.

Autor:  Robert [ 23 dub 2024 09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Se tam převlečou za 404/405/406/502 a jedou dál, ne? :-) Linka PoŠuKov-Bohunice-Radostice-Olympia-Černovická terasa a rovnou může jet zpátky přes Slatinu do Šumic. sarcastic

Autor:  P. Haluza [ 23 dub 2024 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Cracatit píše:
Navrženo je též 509 z Chrlic do Modřic mimo XX Lutz a nákupáky až k Modřice, žel.st. nebo Modřice, smyčka. Platí pro spoje, které nečekají v Chrlicích na vlak.


Takhle to tam je napsaný, ale je to kravina, protože tuto podmínku splňují pouze posilové školní spoje Chrlice--Rajhradice v podání komunálu. A to prodloužení by mělo být až do CTP Modřice, kvůli tomu se o tom uvažuje.

A pak jsou tam další perly jako 701/702 některé nebo klidně všechny spoje až k Nemocnici Bohunice. Tak nevím, ale nemám pocit, že by tam bylo tolik místa, aby tam mohla končit polovina regionálních linek :mrgreen:

Autor:  Robert [ 23 dub 2024 07:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Cracatit píše:
Tolik nástřel, na co se můžeme těšit nejspíš už letos v prosinci. Nic bližšího nevím, jenom jsem si přečetl plán a je v něm tohle, co píšu, tak abyste nebyli překvapení.

Já se těším už teď... Překvapený jsem už byl. :mrgreen:

Stránka 2 z 93 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/