Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Linkové vedení v IDS JMK
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=28&t=173
Stránka 1 z 90

Autor:  Ojin [ 19 dub 2024 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Ono asi záleží, odkud se tam proklikne. Je pravda, že v anonymním okně mi ten odkaz nefunguje, ale když se tam jde přes
https://www.jmk.cz/content/10885
-> Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 - 2026
-> 3. aktualizace
tak by to snad fungovat mělo.

Autor:  OP [ 19 dub 2024 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Mně v tuto chvíli funguje odkaz https://jmk.brandcloud.pro/document/111949/220324, 3. aktualizace je v seznamu nejníž.

Autor:  MartinV [ 19 dub 2024 07:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Ojin: odkaz na cloud, alespoň mně, nefunguje.

Autor:  Ojin [ 18 dub 2024 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

V nedávné době vyšla 3. aktualizace plánu dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje,
je tam spousta zajímavých plánovaných změn, hlavně na stranách 36-42, byť některé jsou zatím asi ve stádiu úvah:
https://jmk.brandcloud.pro/cs/shared-do ... 949/220324
Vedle už diskutované nové linky 304 Např.:
prodloužení linky 510 přes Chrlice na Černovickou terasu (příp. Šlapanic)
prodloužení některých spojů 509 z Chrlic do Modřic
prodloužení linky 302 přes Svrateckou k Nemocnici Bohunice
prodloužení 701/702 expresně k Nemocnici Bohunice
přesměrování linky 404 přes Bosonohy ke Nemocnici Bohunice a prodloužení některých spojů přes Hřbitov do Modřic
přečíslování linek 48, 51, 73, 74 na regionální trojmístné (v případě 51 rozdělení na 2 linky)

Autor:  xxx [ 14 lis 2023 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Alanis píše:
Nejsou nějaké informace o budoucnosti linky 68 v Kohoutovicích? Hotel Myslivna jde postupně k zemi.

Předpokládám, že asi dojde k ukončení 68 v Pisárkách.

Proč myslíš? Jezdí tam plno výletníků. A má tam vyrůst bytovka. Spíš bych očekával prodloužení na Jírovcovu, aby lidi z bytovky nemuseli jezdit do Brněnky až na Mírák. A taky kvůli lepším přestupům.

Autor:  Janatak [ 14 lis 2023 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Myslivna ale nezanikne, pouze se rekonstruuje, byť teda zgruntu. Takže linka 68 tu pořád nějakej význam mít bude.

Autor:  Alanis [ 14 lis 2023 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Nejsou nějaké informace o budoucnosti linky 68 v Kohoutovicích? Hotel Myslivna jde postupně k zemi.

Předpokládám, že asi dojde k ukončení 68 v Pisárkách.

Autor:  Cracatit [ 07 zář 2023 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Ano, vypadá to tak i podle dat na Jrbrno, že od hřbitova jedou na Valašskou a opačně ne. Zrovna včera jsem na to koukal. Spíš jsem to zmínil jako jednu z linek, u které by konec aspoň některých spojů na SL terminál tolik nevadil, na rozdíl od závleku padesátky.

Autor:  Robert [ 07 zář 2023 06:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Jo, pardon. Jezdily. Teď přes Valašskou jezdí taky, ale od ÚH.

Autor:  Pavel [ 06 zář 2023 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Robert píše:
Ty spoje 51 jezdí na Valašskou, chce to městská část.

Ty spoje, co končily na Valašské, již nejezdí. Tři z těch spojů byly protaženy až na Ústřední hřbitov, jeden zkrácen k nemocnici.

Autor:  P. Haluza [ 06 zář 2023 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Linka 103 je uvedena na obr. 23 na str. 74. Spolu s linkami 104, 105 a 108 má být ukončena na dolním nádraží a směřovat někam na jih, což moc nedává smysl.

Autor:  Robert [ 06 zář 2023 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Ty spoje 51 jezdí na Valašskou, chce to městská část.

Autor:  Cracatit [ 06 zář 2023 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

103 alias 303? Nevím, ale asi fakt staré podklady, stejně jak s tou desítkou v Lískovci. Sedmička místo ní je víc fajn. Osobně ji v různé časy používám. Jen mě vždycky pobaví hláška před Tomanovou, že daný spoj končí na Zemědělské jako upozornění, když vlastně mnohem míň spojů jede až na Čertovu Rokli.
Starý Lískovec terminál: To je zas padesátá verze vedení. Původní, co si pamatuju, byla verze ukončení 25 a opuštění Osové (smyčky), asi konec 69 místo Ukrajinské a ukončení linek, co se dřív nevešly na špitál, tj. regionálky 401/402 z Říčan a 403 z Ostopovic.
Pak tu byl ten úlet se závlekem 50 z Osové k vlaku a pak teprv jízda na Lány a směr Komárov, to doufám nepřijde.
Ukončit tu 69 je taky nesmysl, od Bosonoh je větší zájem jezdit na špitál.
Možná spoje 51, co nepokračují na hřbitov a krouží teď v dopoledním sedle někam k Čermákové...

Autor:  P. Haluza [ 06 zář 2023 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Mě tam zaujala na jedné mapce regionální linka 103, ví někdo víc?

Autor:  Ojin [ 06 zář 2023 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Taky jsem na to nedávno narazil, je to zajímavé počtení, byť je tam asi dost nedokonalostí, tak je dobře, že něco takového existuje. Teď ještě, aby se na to myslelo při případných investicích (hlavně těch silničních), aby se někde "nezapomnělo" udělat zastávku nebo přestupní uzel.

Zajímavá je (kromě výřezů plánků) hlavně tabulka linek v jednotlivých "pětiletkách" (vč. přepravního výkonu) od strany 101 dál. Pár věcí mě tam zaujalo:
- diametr je tam zmíněn přesně jednou, pouze v kapitole o ŽUB ("Kromě toho je ještě připravován přestup na stanici podzemní dráhy.")
- relativně brzo se počítá s terminálem Vídeňská (už v období 2030-34 - viz linka 69 v tabulce), oproti novému nádraží
- poslední pětiletka předpokládá rozsáhlou výstavbu tramvajových tratí (prodloužení Komárov, Řečkovice, Bosonohy, spojka Tkalcovská - Masná - Dolní nádraží - Heršpická - Hluboká) - spíš mi to přijde jako výhled na dalších 20 let
- navržené pokrytí odsunutého nádraží vypadá celkem solidně, ale vyžadovalo by hodně vrazit do stávajících tratí (a na rozdíl od studie ŽUB počítá s přímou jízdou Husova - Bulvár a Benešova - Dornych, bez zpomalujícího závleku kolem současného nádraží)
- obsluha lískoveckého vlakové zastávky až po roce 2030 (!)
- ve výhledu megadlouhá linka 50 Bystrc - Bohunice - Černovice - Vinohrady - Mariánské údolí, spojení 49+67
- na řešení nočních linek se tam celkem vykašlali

Autor:  FD [ 06 zář 2023 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Tak já desítku o víkendu v létě párkrát měl a i v Žabinách jsem byl plný :D

Autor:  Zdeněk [ 06 zář 2023 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Teď by v pracovní dny pětka na hřbitov chyběla, jezdí tam slušně vytížená, vazba na regionální linky. O víkendu je zbytečná, kor když jede hned za dvojkou. Desítka ti samé, v PD v Žabinách slušné vyřízení. O víkendu kravina.

Autor:  Pavel [ 06 zář 2023 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Já bych ten dokument nebral jako bibli, prostě jsou tam naznačené vize.
Například tam nyní není zanesena linka 7 do Lískovce, dle dokumentu tam jezdí 10. Linka 7 je tam až v nějakém výhledu.
Jinak propojení 5 a 10 čeká na průraz, protože pak linka 2 bude jezdit přes Mendlák, takže by pak tolik 5 u hřbitova nechyběla.

Autor:  Robert [ 06 zář 2023 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Já ho nerozporuji. Jen říkám, že k osekání pětky a desítky se na něj čekat nemusí.

Autor:  ds [ 06 zář 2023 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

průraz Mendlák-Václavská je snad už v územním plánu z roku 1994. Dopravě by to dost pomohlo.

Autor:  Robert [ 06 zář 2023 12:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

K tomu snad není potřeba probourávat špitál.

Autor:  urbonaut [ 06 zář 2023 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Zřejmě si konečně uvědomili, že úsek linky 10 z centra do Komína a dále a úsek linky 5 z Mendláku ke hřbitovu jsou zbytečné.

Autor:  MartinV [ 06 zář 2023 09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

Může mi někdo vysvětlit, co básník mínil provozně propojenými linkami 5 a 10 po vybudování průrazu na Mendlák? Momentálně se obě linky potkávají akorát mezi Moravákem a Čárou.
Též mi to nedává valný smysl. Nabízelo by se od role linku 10 vést přes Nové Sady na Václavskou, a dále jako linka 5 do Štefánikovy čtvrti. Ale co by bylo s Ústředním hřbitovem a Bystrcí? Nebo by došlo k prohození konečných? Tedy např. 10 (Holzova-)SS/Novolíšeňská-NS-Václavská-Mendlák-Štefánikova č., 5 ÚH-Mendlák-Česká-Bystrc? Těžko říct, jak to básník myslel.

Autor:  goldfinger [ 06 zář 2023 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

No místy je ta studie opravdu zábavným čtením, zejména ty fantasmagorie o obsluze vybájené nové role. Nesmyslnost názorně ilustruje jeho obsluha jedinou noční linkou!!! Může mi někdo vysvětlit, co básník mínil provozně propojenými linkami 5 a 10 po vybudování průrazu na Mendlák? Momentálně se obě linky potkávají akorát mezi Moravákem a Čárou.Obsluha terminálu Vídeňská vypadá taky výživně. Nejsu si jistej, zda projekt propojení SO a Juliánova vychází v časové koordinaci s tunelem pod VInohrady bez něho se totiž na Gajdošovu nedá sáhnout.
A jak už tady někdo zanznačil, úplně absentuje vize řešení dopravy v centru, zejména na hlavních radiálách (křečkovická, Veveří plus tunel pod Špénou). O nevyhovujícím uspořádání přednádražního prostoru taky žádná zmínka, asi autoři spoléhají, že ty vyřeší nová rola, pokud teda bude.

Autor:  urbonaut [ 06 zář 2023 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Linkové vedení v IDS JMK

MartinV píše:
Terminál St. Lískovec má zajišťovat jen linka 25. Což mi přijde málo, když to má být terminál.
Mně též. Čili podstatná část Bohunic a Starého Lískovce bude mít k vlaku pouze pěší přístup nebo MHD s přestupem. (Kde? V zastávce Kosmonautů?)
Co takhle minibusová linka Kyjevská-Čermákova-Terminál-Běloruská-Ukrajinská v intervalu vlakových spojů? Případně tedy závlek 69.

Stránka 1 z 90 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/