Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 49 z 90    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 90  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Eda píše:
Máme záložní autobusy

Stojí v koloně jako ta šalina.
Eda píše:
máme dispečink

nou koment, (až na výjimky)
Eda píše:
Ale chápu, zrušení 13 je bolístka, tak se člověk chytá už i opravdu tenkých stébel.

...13 žije. Mrkni do vozovny Medlánky... a


https://www.youtube.com/watch?v=xtrEN-YKLBM


a viz ↓

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Hujeři, metelesku blesku...

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Ale tady se píše, že po nové trati na Plotní se začne jezdit už po novém roce sarcastic

http://zpravy.idnes.cz/v-brne-musi-jit-k-zemi-30-domu-prekladaji-se-tu-tramvajove-koleje-pvp-/domaci.aspx?c=A101101_154543_brno-zpravy_dmk


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Jestli tomu někdo věří, tak ať - ale na dispečinku všřím, že se nepracuje stylem - v pohodě, že nic nejede, za 3 roky to bude ok :D ...


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Dornych je jen dočasný problém, za pár let přeci budeme mít přeložku na Plotní. sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Já si teda nepamatuju, že by na TP něco dýl jak 20 minut nejelo. Taková filozofická otázka - Dornych a spol. má své dny, kdy je totálně zacpaný - a využil někdy dispečink toho, že místo aby poslal z Hlavasu na TP záložní bus, tak by poslal otočit d-12 na Maliňák a bus by se ušetřil, protože za 4 minuty by do Komárova jela další d-12, kterou by tam nechal jet.


Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
Eda píše:
Akutní problémy v dopravě se dají operativně řešit i jinak než tím, že kvůli ojedinělé situaci přeházíme půlku linkového vedení. Máme záložní autobusy, máme dispečink, máme možnost v případě kalamity dvanáctky točit na Maliňáku a nenechávat je najet do mrtvého úseku, kde by jen stály v koloně.
Přesně toto jsem chtěl napsat.

To už můžeme podél tras všech tramvajových linek zavést paralelní autobusové linky pro případ, že by tramvaje měly výpadek - což už ale v postatě suplují operativně řazené záložní autobusy.


Offline
1321
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Nedávno se tu psalo o návrhu linky 7, která by vedla z Řečkovic přes Hlavas na TP. Tím by se posílily obě větve a ještě k tomu by to umožnilo provozu dlouhých souprav i na TP.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
V hitparádě nesmyslných argumentů by ten o "záložní" nesystémové druhé lince byl hodně vysoko.

Akutní problémy v dopravě se dají operativně řešit i jinak než tím, že kvůli ojedinělé situaci přeházíme půlku linkového vedení. Máme záložní autobusy, máme dispečink, máme možnost v případě kalamity dvanáctky točit na Maliňáku a nenechávat je najet do mrtvého úseku, kde by jen stály v koloně.

Ale chápu, zrušení 13 je bolístka, tak se člověk chytá už i opravdu tenkých stébel.


Offline
1072
09 lis 2006 18:16
Já myslím, že jedním z řešení je postavit tramvaj Plotní sarcastic Prostě automobilová doprava houstne a infrastruktura zůstává bohužel stejná (teď myslím na jihu Brna). Určité zákazy IAD sice můžou určitým oblastem pomoci, ale zpravidla ten problém přesunete o kus vedle. Nicméně by se Brnu hodila plnohodnotná tramvajová smyčka na Malinovského náměstí. Upravit koleje tak, aby se obousměrně jezdilo před Mahenovým divadlem a současná trať by sloužila pouze pro účely smyčky. Stejně s přestavbou Plotní se má zrušit smyčka Zvonařka a bude třeba nějaká náhrada. Těch mimořádností a výluk máme dost, takže bych se nebál, že by byla nevyužitá. Sice lze využít i nyní, ale není tam možné mít vyrovnávací časy.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Přeju také pěkné a veselé vánoční svátky.
Johnny5, věř mi, že jsi jeden z mála lidí, které respektuji a respekt si svými znalostmi, zkušenostmi a přístupem vůči ostatním zasloužíš a vím cos před vánocemi zakusil. Jsme na stejné lodi.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
Není tady asi prostor reagovat na všechno, co píšeš, protože bych byl asi ještě obsáhlejší, než Ty a nechci tady ostatní trápit a navíc jsme na prahu Štědrého dne. Takže jen stručně.

Přirovnat jednu největší intervalovou díru (max. 20-25 minut) k několika hodinovému přerušení provozu na Technologický park už je trošku více, než jen provokativní přehánění.

I když souhlasím, že jih Brna je komunikačně na hranici kolapsu při jakémkoliv i sebemenším problému, tak stávající problémy způsobovala především vozidla nesmyslně kroužící kolem nákupních center. Například fronta z Trnité od nájezdu do Vaňkovky v pravém pruhu až na Hladíkovu a tím paralyzovány všechny kolmé směry atd. atd. S křižovatkou na Úzkou taky souhlas. Jednou z možností je v některých úsecích IAD zcela vyloučit…. (např. část Dornychu směr centrum).

Znovu opakuji, že pokud přijmu logiku paralelní linky 12 a 13 pro „záchranu“ Technologického parku, tak musím stejnou logiku aplikovat pro všechny ostatní linky, které oblastí jihu projíždějí. Nebo budeme ignorovat např. Heršpickou, Nemocnici Bohunice, Kampus a městské části navázané na jih města? A vlastně to můžu pak aplikovat na jakoukoliv jinou linku ve městě. Neměla by do Líšně jezdit s linkou 8 ještě jiná tramvajová linka, kdyby náhodou byly problémy třeba na křižovatce u Ronda?

Ale závěr jsi vlastně našel. Všechno to řídí lidé, kteří sedí v kancelářích a čmárají po papíru a o provozu nic nevědí. Tím je vlastně řečeno vše. Jen bych se trošku bál, že se to heslo blíží populistické rétorice někam na tribunu. A to už bychom byli úplně někde jinde….
…. a tam já být určitě nechci. Přeji vše dobré, nejen do počínajícího Štědrého dne. Umět se zastavit a přijmout respekt k názoru druhého je jedním z největších darů úplně pro všechny. A to nejen dnes.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
johnny5, to jsem nečekal :shock:
Dobrá, nebylo to hodinu, ale pár desítek minut určitě. Na druhou stranu, pokud bych to nepřehnal, nebyla by reakce.
Poslední věta mého příspěvku odkazuje právě na řešení tohoto problému. V době vedení d-12 d-13 bylo zajištěno, že se na souběžnou trasu dostanou linky ze dvou směrů a v případě výpadku jednoho, zajistí přepravu druhý. To v této situaci chybělo.
Se slovy, že "Některé historické reminiscence jsou už dnes trošku mimo mísu." nesouhlasím. Nelze metrofikovat tak důležitou větev jednou linkou bez toho, aby tramvaj jela v tunelu, nebo po vlastním pásu, po celé svojí lince. To je cesta do pekel, provoz bude neustále narůstat. D-13 by v tomto případě byla skvělá záloha.

Ale řešme tedy proč k tomu došlo.

Problém je v ulici Nádražní :!:

Jediné možné řešení jak zamezit kolapsům (nejen) v těchto místech je zakázat do ní vjezd motorovým vozidlům, tak jako to bylo dříve.
Zprůjezdní to křižovatku Nádražní vs. Husova, tím i ulici Úzkou a následně i ulici Dornych.

Mohl bych se rozepsat dál o křižovatkách po celám Brně a kolabování jiných linek a jak tomu zamezit, ale to by bylo na dlouhé povídání...
I přes to uvedu příklad.

Úzká vs. Dornych.
Pomůže, když se opouštěčka doleva (přijíždím po Dornychu ve směru od Zvonařky) pustí vždy, ne jen když auto, autobus, cokoliv, stojí ve správném místě. To auto, bohužel i autobus a další, tam ve 2 případech ze 3 stát nebude. V současné době se stává to, že díky neumělcům v této křižovatce projede doleva jen pár aut a levý odbočovací pruh se následně zacpe až po křižovatku s ulicí Přízovou přesto, že většina vozidel na zmíněné křižovatce pokračuje rovno směrem k Maliňáku. Tím se zacpe nejen začátek Plotní ale i Dornych a následně auta jedoucí v těchto ulicích uvázlá v křižovatkách městského okruhu ucpou i tento okruh.

Ovšem pouze v tom případě, pokud se do ulice Úzké vůbec odbočit dá. Tu ucpávají vozidla odbočujíci doprava na křižovatce Úzká, Nové Sady, Hybešova díky tomu, že ulice Nádražní je ucpaná a tím i krátký úsek Nových Sadů mezi Hybešovou a Husovou, ale to jsme už o dvě křižovatky dál.

Škoda, že provoz neřídí lidé, co o něm něco vědí, ale lidé, kteří mají "vzdělání" a sedí v kancelářích a čmárají po papíru ;-)

A pro chat-maniaca, škoda, že nerozhoduju o tom, kam co jezdí biggrin

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7582
17 pro 2006 22:32
Brno
Ta třináctka fakt někomu hrozně leží v žaludku, co Johnny5 :-)

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
johnny05 píše:
Onehdá jsem si zase vzpomněl, na 13 z Julcu do Kr. Pole, nyní Technologického parku, že jsem říkal že byla chyba ji zrušit :-k
Bylo to teď ve dnech, kdy kolabovala doprava v centru Brna.
A nejen letos před vánocemi, kdy se obnovil provoz jako kdysi, ale i když kolabovala doprava po celý červen a dále od listopadu až do vánoc před krizí (2008).
Tou dobou většina z Vás měla sotva zaschlou občanku, nebo si hrála s mašinkama :mrgreen:
Nedávno někdo říkal, že zrušíme-li 13 a necháme jen 12 bude jezdit do TP pravidelněji, protože se 13 od Julcu zasekává.
Výsledek se dostavil, když se zasekl Dornych, nejelo do TP několik hodin vůbec nic sarcastic

Kdyby jezdila i 13, tak se tam aspoň něco dostalo. Nebylo by vhodnější na tak důelžitou větev jako je KP, TP vést více než jednu linku? :-k


Omlouvám se, že použiji a možná spíše účelově zneužiji heslo z kolegova zápatí: "Naděje umírá poslední..... že budou všichni prezentovat to, co se alespoň trošku blíží pravdě."

Kdy prosím nejela více jak hodinu linka 12 na Technologický park? Ano 18.12. byly problémy, kdy se nejen linka 12 hodně přibrzdila na Dornychu, ale že by více jak hodinu nejela vůbec? Při této logice bychom totiž asi museli vymyslet další paralelní linky do Tuřan, Dvorsk, Chrlic, Přízřenic, Modřic, na Univerzitní kampus apod. apod. Některé historické reminiscence jsou už dnes trošku mimo mísu. Hledejme, jak tyto situace řešit a předcházet jim, než je jen nějak pseudo-obcházet.


Offline
1072
09 lis 2006 18:16
Cracatit: Jen upřesnění, není to 100 metrů, ale přes 300 metrů. Navíc po této straně komunikace nevede chodník, takže je třeba dvakrát přebíhat přes silnici. Ale reálnou vytíženost zastávky neznám.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, ani s tou Svážnou to moc smysl nedává, když zastávka u smyčky směr z města a zastávka Dunajská z města jsou od sebe tak sto metrů, navíc je dost hloupé, že zrovna v tom místě není na ostrůvek moc místa, takže vychází prostě jen taková uzoučká nudle mezi silnicí a smyčkou šalin. Na štěstí jsme tam zatím s 401/402 zatím skoro nikdy nezastavovali, asi je to využitá zastávka jen v určitou denní dobu. Zase je asi lepší mít systémově na znamení (Z), než styl Janáčkovo Divadlo - v provozu jen večer...
Takže díky za vysvětlení.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Onehdá jsem si zase vzpomněl, na 13 z Julcu do Kr. Pole, nyní Technologického parku, že jsem říkal že byla chyba ji zrušit :-k
Bylo to teď ve dnech, kdy kolabovala doprava v centru Brna.
A nejen letos před vánocemi, kdy se obnovil provoz jako kdysi, ale i když kolabovala doprava po celý červen a dále od listopadu až do vánoc před krizí (2008).
Tou dobou většina z Vás měla sotva zaschlou občanku, nebo si hrála s mašinkama :mrgreen:
Nedávno někdo říkal, že zrušíme-li 13 a necháme jen 12 bude jezdit do TP pravidelněji, protože se 13 od Julcu zasekává.
Výsledek se dostavil, když se zasekl Dornych, nejelo do TP několik hodin vůbec nic sarcastic

Kdyby jezdila i 13, tak se tam aspoň něco dostalo. Nebylo by vhodnější na tak důelžitou větev jako je KP, TP vést více než jednu linku? :-k

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
261
09 úno 2007 13:59
Brno
Taky myslím. Navíc těch lidí odtud chodí docela dost, na Svážné je základka a myslím že pořád i soukromá VŠ. Znám pár případů lidí, kteří takhle jezdí do Bosonoh a někteří dokonce i dál (na Říčany).


Offline
1072
09 lis 2006 18:16
Cracatit píše:
Ještě jsem se zapomněl zeptat, kterýho magora napadlo zařadit do denních linek na znamení Sl smyčka směr Bosonohy, proč se to obnovuje, když ta zastávka nedává smysl? Většina lidí už je totiž v daném směru naučená, že se ze šalin vystupuje na Dunajské a pěším přesunem je člověk za chvilku na Dunajské směrem z města, kde staví momentálně všechno v daném směru. Nedává to moc smysl.

Nepředpokládám, že tato zastávka má sloužit pro přestup z tramvaje, spíš je to pro Nový Lískovec (ulice Svážná včetně základní školy), kdy se tam dá kousek podejít ulice Jihlavská.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
johnny05:
- víkendových 10 min do Juliánova by se vyrobilo na Nových sadech
- ad střídavé nástupiště 9/11 -- ono by to bylo stejně matoucí i jindy a přebíhači by zdržovali provoz. To je bohužel vada na kráse.

Psal jsem ten návrh jen od oka, s tím, že na intervaly by to mohlo vyjít. Nevím, jak to vychází na kapacitu tramvají.
A také jsem moc neřešil kapacitu uzlů. Nádraží 1. kolej by bylo stejné, jako teď. 13 se v pohodě vejde na 3. kolej. Šilingrák by měl asi problém, ale Česká by nejspíše nezvládala vůbec. To odlehčení přes Svoboďák by to řešilo, ale zase mít 3 linky přes pěší zónu :-k

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Pravda. To by musela 9 a 11 jezdit po 20 minutách a interval 10 minut by byl v okružní části dost matoucí. Jednou nasednout na té straně zastávky, podruhé na té. To by naši cestující nepochopili e_smile

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
Pardon, nějak jsem zapomněl, že tam jezdí ještě 3. Ale na Lesnou je o víkendu interval 10 minut jen díky lince 9, linka 11 o víkendu na Lesnou nejezdí.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
b1 píše:
Tinovo řešení má ovšem dva nedostatky.
Na každém konci jeho linky 13 je jiný interval (Komín základní interval 5 minut, Juliánov 10).
Na Lesnou je večer a o víkendu interval 15, resp. 10 minut, tj. linky 9 a 11 budou muset večer a o víkendu jezdit po 30, resp. 20 minutách (případně jedna z nich bude muset být večer a o víkendu mimo provoz).

Nerozumím. V žabinách 3 a 13 po 10 minutách je interval 5 minut a interval v Julcu je 10 minut i teď. 9 a 11 taky jezdí po 10 minutách a po změně také. Z Lesné rychlé spojení jak na Českou tak na Hlavas a Žabiny by získaly přímé spojení na nadraží. Jen v Julcu bysme o víkendu prodělali z 10 minut na 20.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Á a máme to další neverending story.
Bohudík na číslo to nejezdí. A když si vzpomenu, že d-13 jezdívala o víkendu po 20 minutách a d-9 po deseti a navíc na Čáře jsou o krapet rychleji, tak nevím, proč se neustále lká po d-13.
Pojďme si sednout a vymyslet linkování limitně se blížící k nirváně a lidi kolem JS budou neskutečně šťastni. Sám jsem nad tím několikrát přemýšlel a vymyslel jsem prd.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 90  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 dub 2024 10:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]