Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 56 z 90    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 90  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
A že u jiných linek toho dosáhnout lze, aby v jízdním řádu byla poznámka, odkud spoj odjíždí, viz například http://pdf.dpmb.cz/pdf/509/20141214/509 ... _2%29Z.pdf


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
P. Haluza píše:
Peno: To je úplně zbytečné. Pochopil jsem, že se nemá cenu o nic snažit. Viz moje patálie s linkou 202. Myslíte si snad, že mi někdo aspoň odpověděl? Ne, stále stejná situace. Má někdo představu o tom, kam je nejlepší adresovat stížnost na neobsluhování zastávky Velká Klajdovka, aby to mělo patřičný účinek a případné tvrdé důsledky? Co takhle úřad, který uděluje licence?

Obávám se, že s tím neuspěješ. Stejně tak můžeš tvrdit, že jsi stál na zastávce šaliny na Mendláku a trolejbus ti tam nepřijel. Byť chápu, čeho se snažíš dosáhnout.


Offline
29
21 pro 2014 16:36
Pokud přijmeme za směrodatný čl. 8 o. 8b ,pak
Sppstrucne.pdf píše:
čl. 8 o. 8g: Neprokáže-li se platným jízdním dokladem z příčin na své straně, zaplatit jízdné a přirážku stanovenou tímto předpisem ...
čl. 9 o. 3c: Pověřená osoba je oprávněna vyloučit z přepravy cestujícího, který se na výzvu pověřené osoby neprokáže platným jízdním dokladem a nesplní povinnost zaplatit jízdné a přirážku

je vyloučení z přepravy opět porušením SPP, neboť pro aplikaci čl. 9 o. 3c není splněna podmínka čl. 8 o. 8g o zavinění cestujícím.


Offline
Uživatelský avatar

3340
13 lis 2004 11:58
peno píše:
A k tomu, že řidič přivolá MP, to on může, ale cestující může také argumentovat tím, že když mu řidič chtěl prodat jízdenku doplňkovou, že porušit svůj vlastní předpis a paradoxně by se pak do problémů mohl dostat i ten řidič a to bych mu nepřál.


Cestující může argumentovat jak chce, ale proti vyloučení z přepravy (za asistence MP) mu to nepomůže. Řidič rozhoduje (zodpovída za vozidlo). Problém mu tak způsobí jen následně poslaná stížnost..


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Zajímavá debata. V té mailové komunikaci má samozřejmě pravdu peno, onen čl. 8/8 lze analogicky číst jako "lístek je standardně možné koupit u řidiče, pouze linky 1-99 mají výjimku a mohou prodávat jen omezený sortiment"


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
P. Haluza píše:
Peno: To je úplně zbytečné. Pochopil jsem, že se nemá cenu o nic snažit. Viz moje patálie s linkou 202. Myslíte si snad, že mi někdo aspoň odpověděl? Ne, stále stejná situace. Má někdo představu o tom, kam je nejlepší adresovat stížnost na neobsluhování zastávky Velká Klajdovka, aby to mělo patřičný účinek a případné tvrdé důsledky? Co takhle úřad, který uděluje licence?



Oddělení veřejné osobní dopravy vykovává funkci dopravního úřadu pro linkovou osobní dopravu vnitrostátní dle ust. § 34 odst. 1 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, v platném znění, který je dle ust. § 10 odst. 3 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, v platném znění, místně příslušným dopravním úřadem pro udělení licencí na provoz linek linkové osobní dopravy vnitrostátní, a to těch, jejichž výchozí zastávka leží na území Jihomoravského kraje.

Krajský úřad Jihomoravského kraje, odbor dopravy, oddělení veřejné osobní dopravy, vydává dopravcům následující doklady:

licence na provoz linek veřejné linkové osobní dopravy vnitrostátní,
licence na provoz linek zvláštní linkové osobní dopravy vnitrostátní,
rozhodnutí o změně licence na provoz linky veřejné linkové osobní dopravy vnitrostátní nebo zvláštní linkové osobní dopravy vnitrostátní,
rozhodnutí o odejmutí licence na provoz linky veřejné linkové osobní dopravy vnitrostátní nebo zvláštní linkové osobní dopravy vnitrostátní,
rozhodnutí o schválení jízdních řádů linek veřejné linkové osobní dopravy vnitrostátní.


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
No tady si taky dobře protiřečí:
KORDIS píše:
Pokud by byly linky označeny číslem do 100, pak by byli cestující ve stejné situaci jako nyní. Také by si museli u řidiče kupovat dražší jízdenky.

vždyť si právě člověk nemůže koupit SMS jízdenku. Aplikace Poseidon je sice hezká, ale lidem bez chytrého telefonu (nebo bez mobilního internetu) na dvě věci. A pak je tu ta věc s jízdními koly, že.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Peno: To je úplně zbytečné. Pochopil jsem, že se nemá cenu o nic snažit. Viz moje patálie s linkou 202. Myslíte si snad, že mi někdo aspoň odpověděl? Ne, stále stejná situace. Má někdo představu o tom, kam je nejlepší adresovat stížnost na neobsluhování zastávky Velká Klajdovka, aby to mělo patřičný účinek a případné tvrdé důsledky? Co takhle úřad, který uděluje licence?


Offline
125
06 srp 2013 22:29
A to je ono. Normální lidi budou remcat, ale nakonec si nestěžují a zaplatí. Kdyby si stěžovalo víc lidí hned z toho bude humbuk. Případně to dělat jako jiní. Jako příklad odtržení, ekoteror a podobné. Vše pak jde.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Tak nezbývá nic jiného, než abychom si stěžovali i další lidé. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tak jsem se na toto téma bavil i s Kordisem a s dovolením sem dám celou konverzaci.

Citace:
Vážený pane Nováku,
nejedná se o neprospěch cestujících. Ve městě Brně na rozdíl od regionu existuje dostatek jiných možností, kde jízdenky zakoupit. Pokud by byly linky označeny číslem do 100, pak by byli cestující ve stejné situaci jako nyní. Také by si museli u řidiče kupovat dražší jízdenky. S svou připomínkou jste v této oblasti zcela osamocen, žádný další cestující si nám na problémy s kupováním jízdenek v těchto linkách nestěžoval. V nejbližších měsících budeme úpravy linkového vedení a vytíženost linek vyhodnocovat a budeme zvažovat, jak do tarifu potřebné úpravy promítnout. Budeme se snažit úpravy realizovat tak, aby byly ve prospěch cestujících.
S pozdravem
Květoslav Havlík
KORDIS JMK.


-----Original Message-----
From: peno11@centrum.cz [mailto:peno11@centrum.cz]
Sent: Saturday, December 20, 2014 2:09 PM
To: info
Subject: RE: Absence pokladen na linkách 202, 302 a 509

Pane Havlíku,
Vy mi tedy říkáte, že předpisy si vyložíte tak, aby to bylo ve prospěch jednoho z dopravců a v neprospěch cestujících. Nepřipadá Vám to poněkud arogantní?

Petr Novák

______________________________________________________________
> Od: info <info@kordis-jmk.cz>
> Komu: "peno11@centrum.cz" <peno11@centrum.cz>
> Datum: 20.12.2014 12:22
> Předmět: RE: Absence pokladen na linkách 202, 302 a 509
>
>Vážený pane Nováku,
>výklad Tarifu a Smluvních přepravních podmínek provádí naše společnost. Je nutné se smířit s tím, že na uvedených spojích nemohou být pokladny nasazeny. DPMB nedisponuje jejich dostatečným počtem a charakter uvedených spojů je výhradně vnitroměstský. Proto se na ně aplikují pravidla pro vnitroměstskou dopravu.
>S pozdravem
>Květoslav Havlík
>KORDIS JMK.
>
>
>
>
>-----Original Message-----
>From: peno11@centrum.cz [mailto:peno11@centrum.cz]
>Sent: Saturday, December 20, 2014 11:47 AM
>To: info
>Subject: RE: Absence pokladen na linkách 202, 302 a 509
>
>Vážený pane Havlíku,
>je mi líto, že to musím říci, ale svou citací jste se vlastně sám usvědčil ze lži. V dotyčném odstavci se totiž píše o lince, nikoliv o spoji. Takže i když daný spoj neopustí Brno, linka ano. Pak tu máme také poznámku 10 na straně 16 Tarifu:
>
>Prodej pouze u řidičů v tramvajích, trolejbusech a autobusech Dopravního podniku města Brna, a.s. s provozním označením 1 až 99. Platnost upravena ve čl. III. odst. 25 a odst.28 b)
>
>Jinými slovy, tarif přímo zakazuje prodej těchto jízdenek v linkách 100 a výše.
>Dále tu máme Článek 8, odst. (8) b) Smluvních přepravních podmínek:
>
>Opatřit si jízdní doklad před zahájením cesty, případně si ho při nástupu zakoupit u řidiče vozidla. V tramvajích, trolejbusech a autobusech s provozním označením linek 1 až 99 je u řidiče k zakoupení pouze omezený sortiment jízdenek. Ve vlacích ČD se jízdní doklady IDS JMK neprodávají.
>
>Jinými slovy, u linek 100 a výše by měl být vždy zajištěn prodej kompletního sortimentu jízdenek.
>Je mi smutno z toho, že znám Tarif a Smluvní přepravní podmínky lépe, než Vy, který pracujete přímo pro firmu, která je sepisovala.
>
>Petr Novák
>
>______________________________________________________________
>> Od: info <info@kordis-jmk.cz>
>> Komu: "peno11@centrum.cz" <peno11@centrum.cz>
>> Datum: 20.12.2014 10:17
>> Předmět: RE: Absence pokladen na linkách 202, 302 a 509
>>
>>Vážený pane Nováku,
>>mohu Vás ubezpečit, že Dopravní podnik města Brna žádné ustanovení Tarifu ani Smluvních přepravních podmínek neporušuje. O tom svědčí Tarif IDS JMK čl. III odst. 28, který Vám níže posílám:
>>
>>28. V případě, že je vozidlo Dopravního podniku města Brna, a.s. (dále jen DPMB) vybaveno zařízením pro prodej kompletního sortimentu jednorázových jízdních dokladů, pak
>>a) při jízdě vozidla DPMB na lince, jejíž alespoň jedna zastávka leží mimo zóny 100 a 101, se jízdní doklady prodávají bez přirážky a to v plném sortimentu, který zařízení nabízí;
>>b) při jízdě vozidla DPMB na lince, jejíž všechny zastávky leží v zónách 100 nebo 101, se prodávají pouze základní a zlevněné jízdenky určené k prodeji u řidiče.
>>
>>
>>Přeji Vám příjemný zbytek dne
>>Květoslav Havlík
>>KORDIS JMK
>>
>>
>>
>>
>>-----Original Message-----
>>From: peno11@centrum.cz [mailto:peno11@centrum.cz]
>>Sent: Friday, December 19, 2014 4:37 PM
>>To: info
>>Subject: RE: Absence pokladen na linkách 202, 302 a 509
>>
>>Dobré odpoledne
>>Vy mi tedy píšete, že budete i nadále tolerovat Dopravnímu podniku města Brna porušování Tarifu a Smluvních přepravních podmínek IDS JMK, jejichž dodržování byste měli vyžadovat? Neměla by pravidla platit pro všechny, tedy nejen pro cestující, ale i pro všechny dopravce včetně DPMB? Neplatnost SMS a Sejf jízdenek, kterou jste z mé odpovědi nejspíše vyvodili jako tu nejdůležitější, je jen podružný problém. Hlavním problémem je právě absence pokladen, se kterým u linek 100 a výše Tarif a Smluvní přepravní podmínky počítají, resp. nepočítají s výjimkou pro spoje těchto linek jezdící pouze po Brně. Nemluvě o problému pro samotné řidiče, kteří jsou prodejem jízdenek s přirážkou na linkách 202, 302 a 509 nuceni porušovat tarif, který umožňuje prodej těchto jízdenek jen v linkách 1-99.
>>
>>Petr Novák
>>
>>______________________________________________________________
>>> Od: info <info@kordis-jmk.cz>
>>> Komu: "peno11@centrum.cz" <peno11@centrum.cz>
>>> Datum: 19.12.2014 15:49
>>> Předmět: RE: Absence pokladen na linkách 202, 302 a 509
>>>
>>>Dobrý den,
>>>děkujeme za Váš email. Místo SMS a SEJF jízdenek cestujícím doporučujeme využívat praktičtější aplikaci IDS JMK POSEIDON, kde dosáhnete na stejné ceny. S vybavováním vozidel pokladnami přepravujícími cestující jen po území města Brna v současné době Dopravní podnik města Brna nepočítá.
>>>
>>>Přeji Vám příjemný zbytek dne
>>>Květoslav Havlík
>>>KORDIS JMK
>>>
>>>***************************************
>>>
>>>Pro vyhledání spojení v Jihomoravském kraji doporučujeme využít vyhledávač na našich webových stránkách http://www.idsjmk.cz nebo ve verzi vyhledávače IDOS pro IDS JMK - http://www.idos.cz/idsjmk.
>>>
>>>Celostátní verze vyhledávače neposkytuje správné informace co se týče označení linek, cen jízdného a přestupních možností.
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>-----Original Message-----
>>>From: peno11@centrum.cz [mailto:peno11@centrum.cz]
>>>Sent: Thursday, December 18, 2014 9:55 AM
>>>To: info
>>>Subject: Absence pokladen na linkách 202, 302 a 509
>>>
>>>Dobrý den.
>>>Jak je možné, že na některých spojích linek 202, 302 a 509, které zajišťuje Dopravní podnik města Brna, je možné zakoupit pouze jízdenky s přirážkou, které je, podle smluvních přepravních podmínek a tarifu IDS JMK, možné koupit pouze v linkách 1 až 99 a ne kompletní sortiment jízdenek? Zaráží mne to o to více, že v těchto linkách neplatí SMS jízdenky a jízdenky z aplikace Sejf a proto byste se pak Vy i dopravce měli snažit, aby byla zajištěna jiná možnost nákupu jízdenek pro cestující a ne je nutit platit vyšší ceny, které ani nemají oporu v přepravních podmínkách a tarifu.
>>>
>>>Petr Novák
>>>
>>
>


Na mě to, úpřímně řečeno, působí stylem „Jsou to naše předpisy a my si je vyložíme jak chceme, tak kaštane raději mlč!" A bohužel jsem svým rejpáním asi opravdu dosáhl toho, čeho jsem se bál, tedy že změní předpisy tak, aby to Kordisu posvětily. Inu, kdo nic nedělá, nic nezkazí #-o

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Jezour: EOZ musel být pro IDS 2 povinný vždy (aspoň od vzniku těchto kategorií). Vždy jsem si myslel, že jedna linka IDS je jen v jedné kategorii a ne že se to takto dělí mezi "brněnské" a mimobrněnské spoje.

A na závěr se tedy zeptám: Je nějaký spoj na 509 za Brno vypravován vozem bez pokladny? Pokud by tak tomu bylo, tak by to skutečně problém byl.


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
Velká omluva z mé strany - TPS IDS2 a EOZ jsou opravdu minimálně poslední tři roky už povinné!!! Z mé strany velká omluva Karlosovi a Penovi, neumím číst dokument celý a vybírám si jen to, co jsem chtěl vidět :-( Pak tedy spoje linky 509 jedoucí alespoň jednu zastávku za hranici zóny 101 opravdu mít EOZ musí. V TSP IDS1 tyto odstavce skutečně chybí (četl jsem si to teď pro jistotu dvakrát), takže spoje linek 509 neopustivší hranice zóny 101 pokladnou vybaveny zatím nejsou. Ještě jednou omluva za dezinformace.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Jezour: Dle TPS musí být vozidlo standardu IDS 2 vybaveno EOZ a musí mít označovače u všech dveří, u standardu IDS 3 postačuje označovač jen u první dveří

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jezour: No tak alespoň pozitvní výhled do budoucna. Jenže stojan na pokladnu ještě neznamená pokladnu. Ve středu jsem zrovna na 509 viděl Crossway bez pokladny.
A k tomu, že řidič přivolá MP, to on může, ale cestující může také argumentovat tím, že když mu řidič chtěl prodat jízdenku doplňkovou, že porušit svůj vlastní předpis a paradoxně by se pak do problémů mohl dostat i ten řidič a to bych mu nepřál.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
O zařazení linek dle TPS do skupiny 1/2/3 rozhoduje KORDIS. Linka 509 není zařazena (zcela správně) do skupiny 3, proto na ní pokladny nejsou nařízeny (totéž 202 spoje DP v rámci 100+101, 302 končící U Luhu apod.)
Dle toho samého tarifu IDS je cestující povinen mít u sebe platný jízdní doklad, nemá-li ho a nechce-li si koupit od řidiče příplatkovou jízdenku za 35, pak jej řidič vyloučí z přepravy, případně volá MP.
Ano, tarif je v těchto bodech ve sporu s TPS, to uznávám, ono se to v nejbližší době pořeší (dokonce k Vaší spokojenosti - část nových vozidel bude mít stojan na pokladnu). Zatím musíte počítat s tím, že autobus pokladnu mít nebude (obzvlášť ne na kurzech, které vůbec neopustí zónu 101)


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Kdo mluví o porušování? Já nevidím jediný důvod, proč by ve spojích DPMB výhradně na území Brna neměl být prodáván kompletní sortiment jízdenek, když jediný rozdíl je číslo linky a jen uvítám, když to DPMB povolí, o přesvědčování řidiče o čemkoliv jsem nenapsal ani slovo.

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
colt274: K lepšímu? Co by na takové změně bylo k lepšímu, krucinál? :-x

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Co je na tom očividně nesmysl? Když budu chtít cestovat s kolem, mám taky řidiči argumentovat, že je ten zákaz očividně nesmysl, až mě tam nebude chtít pustit?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Aha, takže v pravidlech je něco očividně nesmysl a ty máš obavy, že by to DPMB mohl změnit k lepšímu? To jako vážně? #-o

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jezour:
SPP IDS JMK: Článek 8, odstavec (8) b) píše:
Opatřit si jízdní doklad před zahájením cesty, případně si ho při nástupu zakoupit u řidiče vozidla. V tramvajích, trolejbusech a autobusech s provozním označením linek 1 až 99 je u řidiče k zakoupení pouze omezený sortiment jízdenek. Ve vlacích ČD se jízdní doklady
IDS JMK neprodávají.

Píše se tam pouze o linkách 1-99, není tam žádná výjimka pro spoje linek 100 a výše jezdících pouze po Brně.
Tarif IDS JMK: Poznámka 10 na straně 16 píše:
Prodej pouze u řidičů v tramvajích, trolejbusech a autobusech Dopravního podniku města Brna, a.s. s provozním označením 1 až 99.

Jinými slovy, pokud řidiči prodávají tyto doplatkové jízdenky v linkách 202, 302 a 509, tak přímo porušují tarif. Tyto linky tedy z hlediska Tarifu a SPP nemají v TSP IDS 1 a dost možná ani 2 co dělat. Jak prosté milý Watsone. Jen mám obavy, že pokud do toho budu moc rejpat, tak změní tarif a SPP a toto jednání DPMB vysloveně povolí :roll:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
Plně chápu, ale píše, že se porušují předpisy, proto tvrdím, že nikoli.


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
Jezour: Peno a ds ale nemysleli "administrativu", ale jakousi logiku.


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
Nikoli, vše je v souladu jak s Tarifem, tak (a to hlavně) s Technickými a provozními standardy TPS KORDIS. Linka 509 je provozována na přelomech standardů IDS 1 + IDS 2 (1 - hlavní výkony v 100+101, 2 - hlavní výkony mimo 100+101 se zajížděním do více než jedné zastávky v 100+101), ani v jednom případě není povinné elektronické odbavovací zařízení EOZ (prosím neplést s označovači jízdenek, ty jsou povinné už od TPS IDS 1, EOZ je velmi zjednodušeně zařízení, které "tiskne jízdní doklady na termopapír šířky 84 mm"). Proto se na lince 509 setkáváte a nadále setkávat budete s vozy bez pokladen, a to zcela v souladu se všemi předpisy. Alespoň prosím oceňte, že těchto vypravených kurzů bez EOZ je na lince 509 menšina. SMS jízdenky na lince 509 neplatí, platí však elektronické jízdné POSEIDON a řidič Vám vždy nějakou jízdenku prodá.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Peno: asi tak. Připadá mi nemožné, aby na jedné straně v autobusech do Chrlic neplatily SMS jízdenky a na druhé straně řidiči neprodávali kompletní sortiment. Myslím, že ale podobný problém je třeba na lince 302... Kordis by měl všem dopravcům měřit stejným metrem a podmínky by měl plnit i DPMB.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2248 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 90  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 10:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]