Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 87    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 87  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9738
15 led 2005 23:41
a) ekonomickej nesmysl
b) provoz drážního vozidla po dálnici nikdo neschválí (a na elektrobus není česká legislativa moc stavěná)


Offline
1988
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, trajfl do Zastávky valící po dálnici, to je dobrej úlet. :mrgreen: Na druhou stranu si umím představit nějakej elektrickej bus třeba od Scanie nebo Medvěda na 405, kdyby měl troleje na obou koncích a mohl si sosnout, tak by to dávalo smysl, trasa je na to dlouhá akorát a jízdní doby by šly asi taky vymyslet, navíc jízdou z Kývalky k Troubsku nebo opačně na přivaděču z Kývalky až skoro do Rosic by mohl slušně rekuperovat, sjezdy jsou dost dlouhý. :smile: Jsem zvědav, co tu bude jezdit po změnách dopravců. Na 401/402 zůstává BDS, to už jsem někde četl, takže skoro všechny spoje obou linek dvanáctimetr Cross.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
602
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
P. Haluza píše:
Jasně že interval by se musel dořešit. Umím si představit další vlaky v relaci Blažovice--Brno, otázka je, jak je na tom kapacitně ta trať.

Což o to, další vlaky by se i uživily, ale nevejdou se, maximálně do Židenic. V omezujícím úseku Černovice - hlavní nádraží provezete maximálně 9 vlaků za hodinu (tedy 4,5 páru), ale jen v případě totálního svazku -> zapomeňte na půlhodinový interval čehokoli, ty dva osobáky by mohly jet maximálně za sebou...
Richie píše:
Trolejbusy jezdí plné, protože je nabídka a hlavně je lepší trolejbus, co má spoustu zastávek dle vaší potřeby, než vlak. Když je nabídka, bude i poptávka, Šlapanice dokazují, že by to fungovalo i jinde... Například souměstí Rosice+Zastávka

Ale ta jízdní doba... Ze Zastávky bych zastávkovým ( biggrin ) trolejbusem fakt jezdit nechtěl, to by trvalo celou věčnost.
U Šlapanic je trolejbus z nouze ctnost, protože vlak je ještě horší. Nenabízí rozumný interval (důvod viz výše), umístění zastávek až tak tragické není, 10 minut chůze pokrývá cca půlku Šlapanic. Při jízdní době méně než 15 minut do centra (těch 15 minut už je dnes) každých 15, příp. 30 minut by se mohl trolejbus s dvojnásobnou jízdní dobou jít klouzat a pro spojení do Slatiny by zůstal tak jeden do hodiny, ve špičce možná dva.


Offline
1483
18 led 2009 10:06
A hlavně interval a zastávky jenom na krajích obce pro malou část lidí a na navíc tam zastavuje jednou na jedné, ondy na druhé, zcela nahodile. A to jak často zastavuje je je jako by vůbec nejezdil. Trolejbusy jezdí plné, protože je nabídka a hlavně je lepší trolejbus, co má spoustu zastávek dle vaší potřeby, než vlak. Když je nabídka, bude i poptávka, Šlapanice dokazují, že by to fungovalo i jinde... Například souměstí Rosice+Zastávka (podovné množství obyvatel a časová vzdálenost od centra)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2563
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jasně že interval by se musel dořešit. Umím si představit další vlaky v relaci Blažovice--Brno, otázka je, jak je na tom kapacitně ta trať.
A ano, trolejbusy jsou využívané právě proto, že vlakem prakticky nikdo nejezdí. Důvod je jasný, špatná dostupnost.
A to je to, o čem tu mluvím. Tohle by bylo potřeba změnit třeba tím protažením 710 k vlaku nebo vybudováním komunikace a točny na Brněnských Polích.


Offline
83
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Jasne ze vlak je paterni doprava, ale v jakem je to stavu? Kdyz to srovnam se Stredoceskym krajem (nebo Prahou)... tam by se asi nestalo, ze v pulce vystavby zjisti, ze by k nadrazi mohli postavit i pristupovou cestu (narazim na Stary Liskovec). To je presne mysleno tou systematicnosti — postavim novou zastavku v Liskovci nebo ve Slapanicich, a misto abych to vyuzil jako moznost vybudovani terminalu/cehokoli, tak to tam proste picnu a nekdo to bude vyuzivat.


Offline
Uživatelský avatar

9738
15 led 2005 23:41
Kdykoliv projedu kolem trolejbusové točny ve šlapanicích a podívám se na počet cestujících čekajících na trolejbus, nemám pocit, že by to bylo nevyužívané.

ale tim jak v JMK dlouhodobe dlabeme na jakoukoli systematicnost zeleznicni dopravy,
Zajímavé, a já mám zase pocit, že vlak je v JMK tak nějak páteřní dopravou, a podle toho je k němu nahlíženo. Ale možná se pletu.


Offline
83
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
P. Haluza: No odpovedel sis sam :D vlakova preprava je samozrejme v principu kapacitnejsi a lepsi nez nejaky trolejbus, ale tim jak v JMK dlouhodobe dlabeme na jakoukoli systematicnost zeleznicni dopravy, tak proste se mi nezda dobry, aby obec 3 km od Brna mela vlakove spojeni mimo spicku jednou za dve hodiny.

Pokud by ten vlak jezdil celotydenne co 30 minut a pokazde zastavoval v Cernovicich (na trase 31), tak uz by melo smysl o tom diskutovat. Na druhou stranu, nevim nic o vytizenosti tech trolejbusu. Pokud to vozi vzduch, moje argumenty padaji.


Offline
Uživatelský avatar

9738
15 led 2005 23:41
Teď mě napadá, že dřív vlak vedl skoro až k trolejbusu, sice jen vlečka, ale i tak :mrgreen: na mapy.cz je znázorněna
dnes pochopitelně koleje nejsou, i když trasa je v celé délce stále dobře patrná


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

9738
15 led 2005 23:41
No já teda nevím, ale ani jedno z nádraží ve šlapanicích mi nepřide "úplně na okraji obce", vzhledem k tomu, co mají primárně obsluhovat (Brněnská pole jakožto novou výstavbu, což je mimochodem oblast, která se bude - narozdíl od jiných části šlapanic - i nadále rozvíjet, a druhé nádraží pak průmyslovou část této vesnice)
a asi těžko můžeme chtít, aby vlak zastavoval na náměstí, fakt to není tramvaj


Offline
2563
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
mekrydy píše:
ten vlak ve Slapanicich stavi uplne na okraji.


A můžu se zeptat, ve které obci (menším městě) vlak staví přímo na návsi? Samozřejmě by bylo potřeba k tomu vlaku přepravit cestující, což je fatální problém, protože dejme tomu nádraží se obsloužit dá, ale ta zastávka je naprojektována naprosto debilně, neboť se nepočítalo s pořádnou komunikací k ní vedoucí, natož s nějakým zázemím pro bus. Kloubový trolejbus po 15 minutách ve špičce musí bohatě stačit i na obsluhu té staré zástavby Slatiny. Zbytek se dá řešit vloženými posilami z nádraží, tak jako kdysi 133.


Offline
83
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Myslel jsem, ze si ten trolejbus Slapanice z casti dotuji samy — analogicky k dvojce do Modric. A zadruhe mi prijde takove samoucelne ten trolejbus nekde zarezavat, 'jen aby tam nejezdil'. Plus je to fakt kratky usek a ten vlak ve Slapanicich stavi uplne na okraji.


Offline
651
25 led 2006 09:46
Tak čístě hypoteticky využít rozdílné směry frekvence do průmyslové oblasti a sídliště, a pak podobně jako v případě linek 25/26 udělat přejezdy Tuřanka - Slatina, sídliště. Pochopitelně s parciály, až nějaké další příjdou. Anebo chybějící úsek zadrátovat.


Offline
472
25 říj 2019 10:12
A k tomu praktický problém. Kde 31 ukončit dříve, když potřebuješ obsloužit celou Slatinu. A zase mít větší interval i na zbytku trasy, to asi taky není úplně ono.


Offline
45
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
P. Haluza píše:
Celkově mi přijde, že interval trolejbusů je až příliš vtíravý na to, že je tam k dispozici vlak. Srovnejme třeba se Slavkovem, který má zhruba stejný počet obyvatel.


Len ono treba aj dodať, že vzhľadom na blízkosť veľkého sídla, bude hybnosť Šlapaníc podstatne vyššia...


Offline
Uživatelský avatar

1465
10 čer 2006 20:45
Brno
Byť jsem Retrobusu ze začátku fandil, nyní ne. Za Covidu se měnily jízdní řády klidně dvakrát za týden (například Student Agency, byť jim již také nefandím) a šlo to, Retro měl dlouhou dobu v jižních řádech spoje, které nejezdily s tím, že z jízdního řádu nejdou vynazat.
Když jsem se u nich snažil objednat zájezd, ani po třech urgencích odezva žádná. A pak si vyblil na FCB srdíčko, jak kvůli Covidu nemá žádné zájezdy. Přitom se neobtěžoval ani odpovídat.
Ne, děkuji.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
142
08 črc 2017 23:44
Igor Mauricio - to si netroufám hodnotit. Jen konstatuji to, co vyplývá z nového jízdního řádu.


Offline
Uživatelský avatar

9738
15 led 2005 23:41
Tomáš J. - jo jo, to určitě :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: chudáci cestující, co budou čekat a doufat, že se pán uráčí vypravit vůbec nějakej autobus... jeden jeho vrak (jakási plynová sorka) stojí u nás na vsi, prej došel plyn... už to tam očumovali nepříliš nadšení příslušníci pořádkové hlídky, další jeho vrak (crossway) stojí u rohlenky se zadní nápravou ne zrovna v kondici, další jeho (byť půjčený vrak - axer) stojí ve vyškově s utaveným motorem, další (kloubák) stojí v kojetíně po nehodě... ale možná, když si posbírá ty svoje vehikly odstavený "jak to zrovna chcíplo", tak z toho postaví alespoň jeden funkční kus a zajistí alespoň obsluhu linky do Hradce Králové, kde lze počet spojů reálně denně jezdících spočítat na jedné ruce méně zdatného truhláře... Ale - na každého se vaří voda! Možná, že kdyby konečně po dvou letech dořešil své závazky vůči jiným osobám (třeba vůči té mé), tak bych názor změnil, ale to jsou pořád sliby a kde nic tu nic...


Offline
Uživatelský avatar

3454
08 čer 2005 23:12
Na idsjmk.cz už jsou i souhrnné JŘ.


Offline
142
08 črc 2017 23:44
Od 12.12.2021 – linka 890851: http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L890851_211212_319135.pdf

Sice nejde o IDS linku, ale o nedělích bude nabízet menší doplnění IDS spojů:
- odpoledne: Znojmo-Znojmo,Kasárna-Vranovská Ves-Moravské Budějovice
- večer: Moravské Budějovice-Znojmo-Brno (nejpozdější nedělní spojení Znojma s Brnem)


Offline
Uživatelský avatar

3136
14 čer 2004 18:56
blekfild
Jakub S. píše:
A linka 57 je zkrácena do trasy Merhautova - Vranov. Patrně kvůli souběhu s xS2A, což je pochopitelné.

až na to, že to není pravda. V intervalu 20 minut ve špičce to bude fungovat dál...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
20
19 úno 2013 13:02
30 v pracovni dny vecer orezana, do ted po 15-ti minutach, navaznost s kazdou 36........ vlastne bude model jako v SN


Offline
Uživatelský avatar

3001
29 srp 2009 19:30
A linka 57 je zkrácena do trasy Merhautova - Vranov. Patrně kvůli souběhu s xS2A, což je pochopitelné.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1465
10 čer 2006 20:45
Brno
Navíc jsen našel jen omezení E76, pětka cca půlka spojů celotýdenně jen na Mendák. Na padesátce se žádný interval 10 minut, jak se zde psalo, nekoná, jinak asi nic co bychom nevěděli

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

8973
10 čer 2004 11:19
No čekal jsem to podstatně horší, zatím se to dá.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2168 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 87  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 led 2022 01:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]