Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 35 z 93    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 93  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Hlavně trochu zpravidelnit trbusy na Jírovu.. Nevím, jestli byl opravdu dobrej nápad dělat z nejdelší linky ještě delší. Ty nepravidelnosti a zpoždění taky zrovna moc nepřidávají ke spokojenosti. Pro odstranění největších bolestí by stačilo, kdyby linka 82 jezdila řekněme v 1/2 hodinovým intervalu, třebas jenom na Českou a vykryla všechny potřebný spojení na přestupy a nemocnice.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Pokud se tu mohu trochu zasnít, tak úplně ideální by byla montáž natrolejovacích stříšek na Prušáneckou a Novolíšeňskou a vedení t-27 v parciálech mezi Jírovou a Starou Osadou přes Růženin dvůr. Úsek Bzenecká - Čejkovická - Dělnický dům - SO je pokryt a-78, úsek Prušánecká - Vlčnovská - SO by vykryla t-27 v novém vedení a na propojení jednotlivých částí vinohradského sídliště bohatě postačí t-25/26 v 15-20 minutové frekvenci, zbytek se může točit na Pálaváku. Střílím trochu od boku, ale podle mě by tam vznikla celkem podstatná úspora kapacit a vrátilo by to celé oblasti aspoň náznak systémovosti. Ale to už jsou asi jen šotosny, když tak pozoruju logiku, s jakou DPmB vytváří vedení linek...


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Já si taky myslím, že t-27 na Jírovu v této situaci je nejrozumnější řešení. Však všechny t-25 tam fakt jezdit nemusí.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Aladin: Reálných argumentů k polemice jsem ti tu já i ostatní kolegové dali víc než dost. Pokud ses místo odpovědí na ně rozhodl urazit se kvůli vtípku (nikoli argumentaci) s kolejemi, tak mi to stejně jako Mauriciovi připadá poněkud účelové. Můžeš mi radši klidně místo urážení se vysvětlit důvody nezavedení t-27 na Jírovu náhradou za část frekvence t-25/26, pořád mě to zajímá a pořád mi nikdo neřekl jediný protiargument ani důvod, proč k tomuhle dotazu DP zatvrzele mlčí a vyhýbá se odpovědi. Jelikož v téhle debatě argumentuješ proti mě, možná dojdeš na nějaké důvody, které já nevidím.

Jinak pokud mi DPmB vrátí vše do stavu před 30. listopadem, tak si i to "zkapacitnění" může nechat. To, že mi kolem baráku projede 1.5x víc kloubových t-busů do nikam oproti tehdejším krátkým a-55 do klíčových uzlů, nepovažuju za výhru - nechodím si do MHD léčit klaustrofobii, jde mi logicky o dojetí z A do B za minimální čas, a v tomhle ohledu nový stav žalostně selhává ve většině směrů. Navíc stejně očekávám, že za pár měsíců se udělá přepravní průzkum, aby se zjistilo, že t-25/26 je v novém úseku málo využitá (že je to dáno trasováním, které většinu cestujících vyhnalo na šalinu nebo do auta, to už DPmB ve své nekonečné moudrosti a snaze ušetřit řešit nebude) a v tichosti se frekvence srube na polovinu. A ano, vím, že to do původního stavu vrátit nejde, protože dotace, nicméně schůdná řešení i tak existují, jen bohužel chybí jakákoliv vůle ze strany DP.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Pořád nevidím to zkapacitnění linek. A protože pánovi došly argumenty a typicky internetově se urazil, tak se to asi ani nedozvím. Znovu opakuji, že ubrání počtu spojů a nahrazení kapacitnějším vozidlem (a to ještě předpokládám jen na chvíli, aby substrát neřval hned) nelze považovat za zkapacitnění linek. A trolejbus po 5 až 10min prodlouženej o tři zastávky opravdu Líšeň nevytrhne (nějak v tomto případě nevidím rozdíl v tom, zda končí pod kopcem nebo o 500m dál na kopci).

PvvS - plnění nebo neplnění smlouvy, doporučuji se obrátit na patřičné instituce, ti si s tím už poradí.


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Po "argumentaci" jak přicházím a vytrhávám v Líšni koleje, končím s reakcemi. Na této úrovni to postrádá smysl.
Přeji vám, ať vám DPmB vrátí vše do původního stavu před 30. listopadem a současně k tomu ponechá veškerá zkapacitnění linek, které do Líšně po tomto datu přibyla.
Hezké svátky.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Aladin: Ty vážně očekáváš, že pokud odřízneš kus jakékoliv čtvrti od přirozeného přestupního uzlu nebo natáhneš jízdní doby, že budou místní jásat a děkovat? Pokud je situace taková, že existovalo dobré spojení, pak se investovalo x milionů Kč do infrastruktury a následkem investice spojení zaniklo nebo se zhoršilo, tak to samozřejmě vyvolá pobouření, protože to zpochybňuje smysl celé investice.

Jak jsem už kamsi psal - výsledek v Líšni odpovídá akci typu "museli jsme zavřít provoz na hlavní ulici", ne "postavili jsme novou trať". Přitom ta trať samotná je podle mě dobrým krokem, jen ta výsledná úprava je tak zpackaná, že je z toho nakonec pro místní fiasko, které není přínosem pro žádnou podstatnější skupinu obyvatel. Změnu na a-78 do kategorie reorganizace související s TT nepočítám, ta mohla proběhnout kdykoliv a časový souběh ukončení výluky v Zábrdovicích se zprovozněním líšeňské TT je jen ze strany DPmB skvěle využitá náhoda, jelikož nyní jsou vinohradští hlasitými zastánci celé líšeňské reorganizace, která líšeňským většinově uškodila a vinohradské sama o sobě nijak neovlivnila a nebýt dokonale načasované úpravy na a-78, neštěkl by po ní z Vinohrad ani pes.

Peno: Jen technická - podle Google map je to z Jírovy na Novolíšeňskou 1.6 km, zatímco z Čejkovické na Bzeneckou 1.4 km, takže tam žádná ironie bohužel není, naopak se za 125 mil. Kč ušetřilo luxusních 200 m souběhu ;-) Takže radši jásej a oslavuj změny, jinak nám do Líšně naběhne Aladin vyrvat ze země koleje pro d-8, abysme konečně zažili mizérii ostatních čtvrtí sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Peno: Ta podmínka nesouběhu mezi Jírovou a Novolíšeňskou je prý podmínkou dotace.. Ale plný znění dotace zatím nemůžu na netu majít. Ale jinak souhlas.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Aladin: Takže se mají v okolí zastávek Bartákova a Rotreklova smířit s tím, že po většinu dne přišli o spojení na Starou osadu a k židenickému nádraží a že do centra se dostanou už jenom přecpanou d-8, kterou samozřejmě nikdo neposílil? Že z okolí muzea dopravy to teď na Juliánov, Starou osadu a židenické nádraží trvá déle?
Vám by se líbilo, kdyby se vám kvůli požadavku sousední MČ prodloužila jízdní doba, nebo byste kvůli prodloužení trolejbusu přišli o spojení, na které jste byli zvyklí celá desetiletí?
A jako by to samo o sobě nestačilo, tak se ještě my ostatní máme smířit s tím, že aby se těch pár lidí z Vinohrad do a-78 dostalo, je potřeba tam nasadit klouby, které pak chybí na linkách, kde jsou mnohem více potřeba?

A mimochodem, jsem jediný, komu přijde ironické, že se tato změna obhajovala tím, aby mezi Jírovou a Novolíšeňskou nejezdily autobusy v souběhu s trolejbusy, ale už nikdo nezmíní, že teď jezdí autobusy v souběhu s trolejbusy na mnohem delším úseku mezi Čejkovickou a Bzeneckou?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Aladin: To pochybuju. Prece nepriznaji, ze je to nove a drazsi ? Ze prodlouzenim celej system jen zhorsili a nedodrzuji ani schvalovaci protokol, diky kterymu dostali dotaci ??


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Poté, co tady pořád dokola čtu, by mě vcelku zajímalo, kdyby vám někdo z DPmB spočítal a porovnal nároky na obsluhu Líšně před změnou a po změně.
Chápu, že vás primárně zajímá vaše spojení z Líšně a to přímo a nejrychleji na všechny zajímavé směry, ale ti lidé, co bydlí jinde ve městě, si mohou o takové dopravní obsluze jakou máte v Líšni, nechat jenom zdát.
Nemají vedenu centrem sídliště vedenu rychlou kapacitní páteřní tramvajovou linku do centra, ani k ní navazující síť doplňujících 5 busů vyjíždějící na různé směry... a jsou zvyklí přestupovat a jezdit závleky. Važte si toho, co máte. Z vám asi dojde teprve, ať třeba dopadnete časem hůř, než to máte nastavené teď.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Bylo by to asi nejlepší řešení. Aspoň by i eliminovalo věčný zpoždění linek.Pak ještě prohodit alespoň v oblasti líšně a-78 a a-55, tak aby bylo rozumné spojení k poliklinice Viniční. tam je rozhodně vyšší frekvence jak na Strnadovu. A nebo mezi sebou obě linky prohodit komplet v úseku Jírova - Dělnický dům.

Ale trochu z jiného soudku. Čím častěji jezdím přes jírovu, tím míň mi jde na rozum, proč je zastávka a-78 a a-55 až u garáží. Udělat ji u smyčky u budovy by dávalo větší smysl a nebylo by to tak rozházený. Napadají mě pouze 2 varianty. Nechtěli ji dělat před křižovatkou a nebo kvůli nočákům.Aby nenabíraly ve smyčce.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Tam ale vůbec nejde o rozlišování linek 25 a 26, ale o souhrnný interval obou z nich - navíc linka 26 na Jírovu jede přibližně mezi 5. a 15. hodinou. V intervalu 6-18 nejede jen směrem z Jírovy, spoje jsou vedeny jako t-25. A celé je to jedno, u 25/26 o linku nejde, jelikož za Úvoz s tím nikdo při smyslech stejně celou trasu nepojede.

V ranní špičce, kdy jezdí t-spoje z Jírovy v intervalu 8-4-8 (velmi plus mínus), je možné nahradit veškerou část spojů jedoucích až na Osovou t-27 v přibližně podobném intervalu a vést z Jírovy jen posily na Nemocnici Bohunice, plnou trasu z Líšně stejně nikdo se zdravým rozumem nevyužije, přestup na d-8 je vždy lepší možnost. Není nutné nahrazovat přesně každý spoj, kapacita je v tomto čase a úseku stejně dost přepálená - tedy nahradit stylem "aby to vyšlo bez navýšení" je klidně možné.
V odpolední špičce je interval na t-25 5-8-9-8-5, na t-27 je to 8-7-8. Pokud se každý spoj t-25 v té "osmičkové" frekvenci otočí na Pálavském nám. a bude nahrazen t-27, zůstane ten krásný 5-8-9-8-5 interval a tedy počet spojů na Líšeň opět nezměněn.
Drobný problém je možná dopo sedlo, kdy je interval na t-27 15 minut, zatímco na t-25/26 je to 10 minut, jak píše PvvS. Nicméně vzhledem k tomu, že na Vinohradech už je v plné parádě nesystémové spojení na SO v podobě a-78, nevidím problém ani v nesystémovém intervalu na t-27, kdy pojedou až na Jírovu spoje po 20 minutách a zbývající kapacita se bude motat někde mezi nimi, případně se rovnou ušetří - nemyslím si, že by se v sedlech spoje nějak přeplňovaly. Každá druhá t-25/26 se otočí na Pálaváku a jsme opět na aktuální frekvenci bez navyšování.

Suma sumárum, když na to teď koukám, tak asi tuším, v čem je problém - plánovačům se do toho očividně nechce vrtat, jelikož JŘ aktuální t-25/26 je celkem prasečina sama o sobě a jakákoliv změna by vyžadovala zapojení šedé kůry tak, aby se to nerozprasilo až do neprovozního stavu. Nicméně je to jejich práce, tak bych očekával, že se s tím nějak poperou.

Ještě pardon adminům fóra, které jsem osočil z oficiálních neodpovědí DPMB, ten podezřelý človíček má tady na fóru obarvičkované jméno, tudíž jsem mu omylem přisoudil admin funkci, ale při detailnějším pohledu jsem zjistil, že tomu tak není.

Edit: Ještě když čtu poslední odpověď od PvvS, tak znovu zdůrazním - navyšovat se v souhrnu fakt nic nemusí. Cokoliv chci přidat na t-27, chci zároveň odebrat z t-25/26. Takže pokud přibydou 1-3 kurzy na t-27, musejí otočením adekvátního počtu spojů t-25/26 už na Pálaváku taky na 25/26 ty kurzy ubýt. Tedy nula od nuly pojde.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Nezůstane. Protože v té době tam jezdí pouze linka 25. Linka 26 je 6-18 až na 3 spoje kompletně ukončena v Husovicích a do Líšně vůbec nejede. V tu doby sem jede pouze linka 25, která má interval 10 minut. Linka 27 má v té době interval 15 minut. Tím by se to ještě zhoršilo. POkud dobře počítám, tak při 15 minutovým intervalu by na t-27 bylo potřeba o 1 spoj navíc, při 10 minutovým o 3 spoje.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Husovice v tomhle ale nehrají žádnou roli, ne? Za mě jde jen o jedno - v době, kdy je provozována t-27, tedy PD 6-19, se bude polovina čehokoliv z větve t-25/26, co aktuálně zajíždí na Jírovu, točit už na Pálavském nám. Každý spoj, který tímto řezem v relaci Pálavské nám. - Jírova ubyde, se nahradí spojem t-27 prodlouženým z Pálavského nám. na Jírovu. Co se teď točí v Husovicích, bude se tam točit i nadále.

Selským rozumem mi z toho vychází, že potřeba vozidel i řidičů zůstane přesně stejná a nabídka přímého spojení pro Rotreklovu/Bartákovu se rozšíří o SO celodenně (což je potřeba jako sůl), aniž by komukoliv cokoliv ubylo (krom nepotřebného intervalu na t-25/26). Nebo ne?


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Protože většina 26 končí v Husovicích ? 25 a 27 mají rozdílný intervaly. Naslibovaný zkrácení intervalů nevyšlo, tak se to flikuje kloubama.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
PvvS píše:
Díky vybudování nové trolejbusové trati bude zajištěno
přímé spojení linkami MHD z této části líšeňského sídliště
do významného přestupního uzlu MHD Stará Osada a dále
pak po trase stávajících polookružních trolejbusových linek
do celé oblasti severně od centra města Brna.

To spojení už tam bylo jako autobusová linka a aktuálně se žádné takové nekoná.


Na toto konkrétně (tedy bez odkazu na dotační protokol, to je dobrá perlička, že i tam je to dokonce obsaženo) jsem se ptal DPMB přes jejich připomínkový formulář dnes již potřetí - jak je možné nechat Rotreklovu a Bartákovu - spádové zastávky pro potenciálně x tisíc lidí - bez přímého spojení aspoň na SO, když už nikam jinam. Odpovědí zodpovědného pracovníka, kterého mj. podezřívám z toho, že je jedním z místních adminů, je zatím pokaždé irelevantní copy-paste text, který očividně zasílá ke každé aktuální připomínce, která obsahuje slovo "Líšeň". Obsah mých konkrétních, slušně psaných a subjektivně hodnoceno snad i konstruktivních připomínek a dotazů tak okázale ignoruje, že jsem jen tak tak schopný odpovědět civilizovanou zprávou (na něž pak již neodpovídá vůbec, přičemž se silou vůle stále držím v mezích slušného vychování).

Zeptám se tedy i místních přispěvatelů - vidíte někdo nějaké logické zdůvodnění toho, proč nemůže polovinu frekvence t-25/26 na Jírovu (v PD 6-19) převzít prodloužená t-27, jejíž vybrané spoje by Jírovu začaly obsluhovat výměnou za točení adekvátně větší části t-25/26 na Pálavském nám.? Nevím, jestli tam přehlížím něco tak očividného, že to nestojí ani za odpověď, ale mně to připadá jako řešení, které lze provést víceméně zdarma (tedy se stejnou dotací spojů a řidičů), velmi rychle (jen překopáním služeb a JŘ) a umožní to tak nějak umlčet aspoň tu část Líšně, které se dopravní obslužnost zhoršila objektivně nejvíc. Po této změně by se dala s přivřenýma očima TT považovat za přece jen jakýsi přínos aspoň pro ty, kolem jejichž domu vede (spojení s SO zachováno, i když s delší jízdní dobou + rozšíření přímé nabídky o Brno-sever). Dejte prosím vědět, jestli něco přehlížím, protože mně to fakt není jasné, v čem je problém a z odpovědných míst dostávám místo odpovědi na jednoduchý dotaz jen jakési propagační newslettery, které dost manipulativně popisují obecná fakta ohledně reorganizace dopravy v Líšni a konkrétním dotazům se nijak nevěnují.


Offline
432
24 lis 2017 11:40
"Dílčí cíle projektu jsou následující:
- Zrychlení veřejné hromadné dopravy v elektrické trakci
(trolejbusy) na území města Brna"


Které trolejbusy teď jedou rychleji? :)


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Aladin píše:
Poměry na lince č. 8 beze změn. U busů (budu srovnávat jen špičku prac. dnů) severní větev - posílena ze stavu sólo 78 po 10 min na kloub 78 po 15 min + sólo 55 po 15 min; střed ze stavu sólo 55 po 10 min posíleno na kloub 25+26 v průměru po 7,5 min; jižní větev - sólo 58 po 10 min posíleno na sólo 58 po 7,5 min. Celkem tedy zcela jasné zadotováni přepravní kapacity po Líšni. Nevím co na tom není zřetelné.

Hmm asi bych se hodně rychle zamyslel, kolik těch 26 vlastně na Jírovu dojede... Takže žádných 7,5 minuty, ale většinou 10 minut. Ona podstatná část 26 končí v Hnusovicích... Takže na severu žádná změna, kromě obsluhy na .......... . A na druhé straně si nemůžu pomoct, ale 55+78 mají odjezdy po 20 minutách, a 78 zůstala tak jak jezdila do Slatiny. Teda až na pár ořezaných spojů. Takže zas interval 10 minut. Navíc s rozdílnou trasou. Takže Houbalova a dolů mají 20 minut a navíc nemají spojení s poliklinikou Židenice . Sice je krásný, že se obsluhuje Strnadova, ale vážně by mě zajímalo její vytížení.


Asi bych se i zeptal, jak DPMB plní část smlouvy.
SCHVALOVACÍ PROTOKOL
Č.J.: 86/2017-430-PPR/3
Díky vybudování nové trolejbusové trati bude zajištěno
přímé spojení linkami MHD z této části líšeňského sídliště
do významného přestupního uzlu MHD Stará Osada a dále
pak po trase stávajících polookružních trolejbusových linek
do celé oblasti severně od centra města Brna.



To spojení už tam bylo jako autobusová linka a aktuálně se žádné takové nekoná.

https://kz.sfdi.cz/application/download ... moIo1x4M1U


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Takže sóla na a-44 a 84 jako trvalý stav? No tak to tedy děkuji pěkně. Tím pádem mám ještě o důvod víc proč tuto nesmyslnou a nesystémovou změnu kritizovat. Díky obyvatelům Vinohrad za rozbourání systému MHD v celém městě. Doufám, že oni jsou spokojení, protože já ne!

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1625
10 čer 2006 20:45
Brno
Peno: špatný předpoklad, klouby po, svátcích z 78 nezmizí

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Prodlužovat jízdní dobu a-78 kvůli požadavku Vinohrad na zachování výlukové linky je nesmysl. Klouby, předpokládám, jsou jen dočasná posila Olympie a po vánocích zmizí, protože jsou linky, kde jsou mnohem více potřeba, jako a-44 a 84, kde teď kvůli tomu na některých kurzech jezdí sóla, což je dlouhodobě neudržitelný stav. Takže reálně lidé ve Vinohradech stejně tu linku využívat nebudou, protože se do ní nedostanou. Na a-78 se sahat prostě nemělo, alespoň dokud nebude prodloužena d-10 k muzeu. Tečka. Požadavek Vinohradských se měl řešit spíše a-55, což by ale zase prodloužilo jízdní dobu do Mariánského údolí, nebo zachováním vnitroměstských spojů a-202 a jejich vedením v současné trase a-78. Rozhodně by obojí bylo systémovějším řešením, než ten paskvil, který vznikl teď.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
200
27 pro 2004 12:45
komedie... takže logický závěr - všechno co se hodí či líbí mě je smysluplné, zatímco to, co má význam pro někoho jiného
je komedie. Tak si požádejte, ať se vrátí a-58 na 10 min, zruší se zdvojení obsluhy severní větve z 55+78 zpět jen na 1 linku s intervalem 10 min., nahoru středem na Jírovu ať jezdí kloubák v intervalu 15 min (odpovídá předtím sólu 55 po 10 min) a pak pochopím, že bude v Líšni ta 78 v původní trase, protože z těch ušetřených řidičů se pak vyřeší doprava v lokalitě Juliánov-Vinohrady i jiným způsobem, než tím "šíleným" 4 minutovým zdržením linky 78.
Se divím, že podobně nenapadáte "zdržování" 55 jízdou kolem spalovny, když by se přeci hodilo, aby také jezdila přímo přes Klajdu a byla na Starce co nejdříve. Kolik tam ztratí, typuji podobně, tak 2-3 min, ne?
Jak jsem říkal, chápu, že změny mají vždy své příznivce a odpůrce, ale nechal bych to na DPmB, ať si po 2-3 měsících udělají vyhodnocení rozložení vytížení v této lokalitě v přetrasovaných polohách a uvidíme jak to dopadne 8-) .


Offline
Uživatelský avatar

2540
13 črc 2009 13:42
Po každé výluce stejná komedie.


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
Nejsou. Primárně šlo o právě požadavek na zachování spojení Vinohrady - Juliánov.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2308 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 93  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 dub 2024 10:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]