Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 90    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 90  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3694
28 úno 2006 19:00
PavelS píše:
Když se vedle řeší Žebětín, už dlouho mi vrtá hlavou, proč ta 52 jezdí po Žebětíně tak divně a jestli by se to nedalo nějak znormalizovat. Osobně by mi přišlo logické, kdyby se linka 52 rozdělila na 52A po trase Mendlovo náměstí <–> Bartolomějská a 52B po trase Zoo <–> Ríšova. Obyvatelé kolem Ríšovy by neměli přímé spojení na Mendlák a z Bartolomějské by se nedalo jet rovnou na Bystrc (nepočítám 51) – nevím, jak poptávané jsou zrovna tyto vazby, ale možná je to malá cena za to, že by se po Žebětíně 52 nemotala tam a zpátky naprosto nepřehledným způsobem? Škoda, že se nedá nějak normálně přestupovat na Křivánkově náměstí, to by oba problémy (při dobrém JŘ) v podstatě vyřešilo…

Původně měla zůstat a-52 tak, jak byla - MN - Ríšova.
A a-54 měla jezdit v trase Zoo - Bartolomějská.
Jenže se do toho vložila nějaká "madam" z radnice, a od té doby si řidiči DPmB hrají v Žebětíně na svoz komunálního odpadu SAKO Brno. Ti taky musí pojezdit všechny ulice...


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Když se vedle řeší Žebětín, už dlouho mi vrtá hlavou, proč ta 52 jezdí po Žebětíně tak divně a jestli by se to nedalo nějak znormalizovat. Osobně by mi přišlo logické, kdyby se linka 52 rozdělila na 52A po trase Mendlovo náměstí <–> Bartolomějská a 52B po trase Zoo <–> Ríšova. Obyvatelé kolem Ríšovy by neměli přímé spojení na Mendlák a z Bartolomějské by se nedalo jet rovnou na Bystrc (nepočítám 51) – nevím, jak poptávané jsou zrovna tyto vazby, ale možná je to malá cena za to, že by se po Žebětíně 52 nemotala tam a zpátky naprosto nepřehledným způsobem? Škoda, že se nedá nějak normálně přestupovat na Křivánkově náměstí, to by oba problémy (při dobrém JŘ) v podstatě vyřešilo…


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Ještě pár doplňujících poznámek:
1) Vytíženost linky 31 v úseku Šlapanice-Slatina je silně závislá na čase: ve špičkách pracovních dnů jsou vozy obsazené (i přes 40 cestujících), v sedlech cca 10-25 cestujících, po vypuknutí pandemie došlo k úbytku cestujících v okrajových časech (víkendová rána a večery apod.): 0-10 cestujících. Ale to je tak asi všude.

2) Linka je trochu využívána i místně, z Kalvodovy na sídliště a zpět (0-5 cestujících na spoj).

3) Někteří šlapaničtí cestující přestupují na linku 78, jiní vystupují na Černovičkách (nákup v Kauflandu apod.), další např. na Životského (přestup na tramvaj) - všechno mimo vlak.

4) Když si řeknete, že vlak nabízí alespoň rychlejší přímé spojení na hl. nádraží než trolejbus, v praxi to dopadne tak, že jdete pěšky na dalekou zastávku, vlak přijede se zpožděním, pak vás vozí "po všech čertech" kdesi obloukem přes staré Černovice (protože spojka v prostoru ul. Jílkovy nebyla nikdy zbudována), a ještě na trati stojí, takže na hlavní nádraží dorazíte ve výsledku za stejnou dobu jako trolejbusem, nebo později, počítáno od okamžiku opuštění domovních dveří.

5) Když probíhala rekonstrukce trati, trolejového vedení a budování nové zastávky, někteří naivní lidé se těšili (nekecám), že prý budou jezdit moderní elektrické vlaky po 20 minutách. Hahahahaha, kde by je ČD vzaly? A odkud by jezdily, když elektrizace vlárské trati se nikdy neuskutečnila? Starý motorák párkrát za den!

6) Blízko žel. zastávky je nové sídliště Brněnská Pole. Když si stoupnete k tamní příjezdové komunikaci, co MINUTA, to AUTO, buď do Brna nebo z Brna. Na blízké, draze zbudované vlakové zastávce ani noha...

7) Naše městečko si na MHD připlácí za účelem zvýšení komfortu cestování, doufajíc, že občané nechají doma osobní automobil ("Hleďte, jezdí to každou chvilku a není to přeplněné!"). Skepticky musím konstatovat, že kdo už je zvyklý na auto, nepřesedne ani do MHD, ani do vlaku, i kdyby mu zastavovaly přímo pod nosem.


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Ještě můj osobní pohled, jakožto Šlapaňáka, na trolejbus kontra vlak ve Šlapanicích:
1) k zastávce trolejbusu mám 2 min chůze, k vlaku 6 min - volba je jasná;
2) vlak nejede tehdy, kdy potřebuji;
3) vlak nezastavuje, kde potřebuji;
4) kdybych zkombinoval vlak + přestup na MHD, potrvá mi cesta ve výsledku 2x déle, než tím pomalým trolejbusem;
5) 1 schod do nízkopodlažního trolejbusu × strmé, mělké schůdky do vlaku (mně je to jedno, seniorům nikoli);
6) trolejbusy odjíždějí ze Šlapanic obvykle na minutu přesně × vlak má VŽDY zpoždění;
7) osobně dávám přednost elektrickému, lokálně bezemisnímu vozidlu před obstarožním motorákem znečišťujícím ovzduší.

Verdikt: Vlak pravidelně využívá pouze ta skupina občanů, kteří bydlí blízko a časy odjezdů a zastávky se jim náhodou trefily do noty. Proti trolejbusu však nemá a v dohledné době nebude mít šanci. DP to dobře ví, proto koneckonců i ta rekonstrukce trolejbusového vedení ze Slatiny do Šlapanic.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak záleží na homologaci, pokud by šlo o baterkáč schválenej jako autobus, tak po dálnici jet může, pokud by šlo o drážní vozidlo/trajfl, tak je jasný, že to takhle nikdo neschválí. Mě jenom baví ta představa, jak něco takovýho plachtí od Kývalky na Brno-západ. :mrgreen: A cyklisti se občas vyskytnou, stejně jako chodec.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
xcav8 píše:
Ještě by se ozvali cyklisti, že chtějí jezdit taky po dálnici. Sorry za offtopic


No já už je tam několikrát viděl...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2489
28 lis 2007 23:00
Brno
Ještě by se ozvali cyklisti, že chtějí jezdit taky po dálnici. Sorry za offtopic

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
a) ekonomickej nesmysl
b) provoz drážního vozidla po dálnici nikdo neschválí (a na elektrobus není česká legislativa moc stavěná)


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, trajfl do Zastávky valící po dálnici, to je dobrej úlet. :mrgreen: Na druhou stranu si umím představit nějakej elektrickej bus třeba od Scanie nebo Medvěda na 405, kdyby měl troleje na obou koncích a mohl si sosnout, tak by to dávalo smysl, trasa je na to dlouhá akorát a jízdní doby by šly asi taky vymyslet, navíc jízdou z Kývalky k Troubsku nebo opačně na přivaděču z Kývalky až skoro do Rosic by mohl slušně rekuperovat, sjezdy jsou dost dlouhý. :smile: Jsem zvědav, co tu bude jezdit po změnách dopravců. Na 401/402 zůstává BDS, to už jsem někde četl, takže skoro všechny spoje obou linek dvanáctimetr Cross.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
P. Haluza píše:
Jasně že interval by se musel dořešit. Umím si představit další vlaky v relaci Blažovice--Brno, otázka je, jak je na tom kapacitně ta trať.

Což o to, další vlaky by se i uživily, ale nevejdou se, maximálně do Židenic. V omezujícím úseku Černovice - hlavní nádraží provezete maximálně 9 vlaků za hodinu (tedy 4,5 páru), ale jen v případě totálního svazku -> zapomeňte na půlhodinový interval čehokoli, ty dva osobáky by mohly jet maximálně za sebou...
Richie píše:
Trolejbusy jezdí plné, protože je nabídka a hlavně je lepší trolejbus, co má spoustu zastávek dle vaší potřeby, než vlak. Když je nabídka, bude i poptávka, Šlapanice dokazují, že by to fungovalo i jinde... Například souměstí Rosice+Zastávka

Ale ta jízdní doba... Ze Zastávky bych zastávkovým ( biggrin ) trolejbusem fakt jezdit nechtěl, to by trvalo celou věčnost.
U Šlapanic je trolejbus z nouze ctnost, protože vlak je ještě horší. Nenabízí rozumný interval (důvod viz výše), umístění zastávek až tak tragické není, 10 minut chůze pokrývá cca půlku Šlapanic. Při jízdní době méně než 15 minut do centra (těch 15 minut už je dnes) každých 15, příp. 30 minut by se mohl trolejbus s dvojnásobnou jízdní dobou jít klouzat a pro spojení do Slatiny by zůstal tak jeden do hodiny, ve špičce možná dva.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
A hlavně interval a zastávky jenom na krajích obce pro malou část lidí a na navíc tam zastavuje jednou na jedné, ondy na druhé, zcela nahodile. A to jak často zastavuje je je jako by vůbec nejezdil. Trolejbusy jezdí plné, protože je nabídka a hlavně je lepší trolejbus, co má spoustu zastávek dle vaší potřeby, než vlak. Když je nabídka, bude i poptávka, Šlapanice dokazují, že by to fungovalo i jinde... Například souměstí Rosice+Zastávka (podovné množství obyvatel a časová vzdálenost od centra)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jasně že interval by se musel dořešit. Umím si představit další vlaky v relaci Blažovice--Brno, otázka je, jak je na tom kapacitně ta trať.
A ano, trolejbusy jsou využívané právě proto, že vlakem prakticky nikdo nejezdí. Důvod je jasný, špatná dostupnost.
A to je to, o čem tu mluvím. Tohle by bylo potřeba změnit třeba tím protažením 710 k vlaku nebo vybudováním komunikace a točny na Brněnských Polích.


Offline
101
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Jasne ze vlak je paterni doprava, ale v jakem je to stavu? Kdyz to srovnam se Stredoceskym krajem (nebo Prahou)... tam by se asi nestalo, ze v pulce vystavby zjisti, ze by k nadrazi mohli postavit i pristupovou cestu (narazim na Stary Liskovec). To je presne mysleno tou systematicnosti — postavim novou zastavku v Liskovci nebo ve Slapanicich, a misto abych to vyuzil jako moznost vybudovani terminalu/cehokoli, tak to tam proste picnu a nekdo to bude vyuzivat.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Kdykoliv projedu kolem trolejbusové točny ve šlapanicích a podívám se na počet cestujících čekajících na trolejbus, nemám pocit, že by to bylo nevyužívané.

ale tim jak v JMK dlouhodobe dlabeme na jakoukoli systematicnost zeleznicni dopravy,
Zajímavé, a já mám zase pocit, že vlak je v JMK tak nějak páteřní dopravou, a podle toho je k němu nahlíženo. Ale možná se pletu.


Offline
101
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
P. Haluza: No odpovedel sis sam :D vlakova preprava je samozrejme v principu kapacitnejsi a lepsi nez nejaky trolejbus, ale tim jak v JMK dlouhodobe dlabeme na jakoukoli systematicnost zeleznicni dopravy, tak proste se mi nezda dobry, aby obec 3 km od Brna mela vlakove spojeni mimo spicku jednou za dve hodiny.

Pokud by ten vlak jezdil celotydenne co 30 minut a pokazde zastavoval v Cernovicich (na trase 31), tak uz by melo smysl o tom diskutovat. Na druhou stranu, nevim nic o vytizenosti tech trolejbusu. Pokud to vozi vzduch, moje argumenty padaji.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Teď mě napadá, že dřív vlak vedl skoro až k trolejbusu, sice jen vlečka, ale i tak :mrgreen: na mapy.cz je znázorněna
dnes pochopitelně koleje nejsou, i když trasa je v celé délce stále dobře patrná


Offline
9986
15 led 2005 23:41
No já teda nevím, ale ani jedno z nádraží ve šlapanicích mi nepřide "úplně na okraji obce", vzhledem k tomu, co mají primárně obsluhovat (Brněnská pole jakožto novou výstavbu, což je mimochodem oblast, která se bude - narozdíl od jiných části šlapanic - i nadále rozvíjet, a druhé nádraží pak průmyslovou část této vesnice)
a asi těžko můžeme chtít, aby vlak zastavoval na náměstí, fakt to není tramvaj


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
mekrydy píše:
ten vlak ve Slapanicich stavi uplne na okraji.


A můžu se zeptat, ve které obci (menším městě) vlak staví přímo na návsi? Samozřejmě by bylo potřeba k tomu vlaku přepravit cestující, což je fatální problém, protože dejme tomu nádraží se obsloužit dá, ale ta zastávka je naprojektována naprosto debilně, neboť se nepočítalo s pořádnou komunikací k ní vedoucí, natož s nějakým zázemím pro bus. Kloubový trolejbus po 15 minutách ve špičce musí bohatě stačit i na obsluhu té staré zástavby Slatiny. Zbytek se dá řešit vloženými posilami z nádraží, tak jako kdysi 133.


Offline
101
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Myslel jsem, ze si ten trolejbus Slapanice z casti dotuji samy — analogicky k dvojce do Modric. A zadruhe mi prijde takove samoucelne ten trolejbus nekde zarezavat, 'jen aby tam nejezdil'. Plus je to fakt kratky usek a ten vlak ve Slapanicich stavi uplne na okraji.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Tak čístě hypoteticky využít rozdílné směry frekvence do průmyslové oblasti a sídliště, a pak podobně jako v případě linek 25/26 udělat přejezdy Tuřanka - Slatina, sídliště. Pochopitelně s parciály, až nějaké další příjdou. Anebo chybějící úsek zadrátovat.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
A k tomu praktický problém. Kde 31 ukončit dříve, když potřebuješ obsloužit celou Slatinu. A zase mít větší interval i na zbytku trasy, to asi taky není úplně ono.


Offline
60
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
P. Haluza píše:
Celkově mi přijde, že interval trolejbusů je až příliš vtíravý na to, že je tam k dispozici vlak. Srovnejme třeba se Slavkovem, který má zhruba stejný počet obyvatel.


Len ono treba aj dodať, že vzhľadom na blízkosť veľkého sídla, bude hybnosť Šlapaníc podstatne vyššia...


Offline
Uživatelský avatar

1623
10 čer 2006 20:45
Brno
Byť jsem Retrobusu ze začátku fandil, nyní ne. Za Covidu se měnily jízdní řády klidně dvakrát za týden (například Student Agency, byť jim již také nefandím) a šlo to, Retro měl dlouhou dobu v jižních řádech spoje, které nejezdily s tím, že z jízdního řádu nejdou vynazat.
Když jsem se u nich snažil objednat zájezd, ani po třech urgencích odezva žádná. A pak si vyblil na FCB srdíčko, jak kvůli Covidu nemá žádné zájezdy. Přitom se neobtěžoval ani odpovídat.
Ne, děkuji.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
157
08 črc 2017 23:44
Igor Mauricio - to si netroufám hodnotit. Jen konstatuji to, co vyplývá z nového jízdního řádu.

_________________________________
MHD Znojmo: http://mhdznojmo.wz.cz/


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tomáš J. - jo jo, to určitě :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: chudáci cestující, co budou čekat a doufat, že se pán uráčí vypravit vůbec nějakej autobus... jeden jeho vrak (jakási plynová sorka) stojí u nás na vsi, prej došel plyn... už to tam očumovali nepříliš nadšení příslušníci pořádkové hlídky, další jeho vrak (crossway) stojí u rohlenky se zadní nápravou ne zrovna v kondici, další jeho (byť půjčený vrak - axer) stojí ve vyškově s utaveným motorem, další (kloubák) stojí v kojetíně po nehodě... ale možná, když si posbírá ty svoje vehikly odstavený "jak to zrovna chcíplo", tak z toho postaví alespoň jeden funkční kus a zajistí alespoň obsluhu linky do Hradce Králové, kde lze počet spojů reálně denně jezdících spočítat na jedné ruce méně zdatného truhláře... Ale - na každého se vaří voda! Možná, že kdyby konečně po dvou letech dořešil své závazky vůči jiným osobám (třeba vůči té mé), tak bych názor změnil, ale to jsou pořád sliby a kde nic tu nic...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 90  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 20:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]