Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 12 z 90    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 90  Další
Autor Zpráva
Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Myslíš, že by lidé cíleně jezdili přecpanou desítkou, když by jednička jezdila prázdná? Myslím, že ti, co jedou právě na Hlavní nádraží, by si to po pár svezeních rychle rozmysleli. Čímž by se obsazenost rozložila rovnoměrněji.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Uvědom si, že ta desítka by byla přetížená. Vezla by lidi z Bystrce a ještě by do toho lezlo hromadu lidí ze Žabin. Čili ve finále bys ju musel posílit, Veveří by nezvládala a jednička by vozila vzduch.


Offline
69
29 lis 2017 11:29
Ach, to je tedy argument, hlavně nenechávat d-10, co kdyby tím náhodou jezdili lidi...Není snad MHD od toho, aby přilákala co nejvíc cestujících? Zvlášť z Bystrce, kde by město mělo líbat ruce všem, kteří nechají auto doma a jedou šalinou. Samozřejmě vše má své hranice, propustnost Veveří je pádným argumentem a proto by d-10 musela být koncipována jako náhrada za nesmyslnou d-11 s tím, že na jedničku se prostě hrabat nebude. A že to budou lidi chtít? Chtít můžou, stejně jako chtěli 57 do Obřan, 46 přes Schodovou na Moravák atd. Jedno v osekané podobě zůstalo, druhé v osekané podobě chvíli přežívalo a pak zaniklo. No a jede se dál. V momentě, kdy lidi zjistí, že méně kapacitní vozy na d-10 jsou přeplněné, tak se ještě rádi vráti od Grandu na první perón na d-1. Nehledě na to, že většina Bystrce jistě nebude dobrovolně volit cestu s přestupem, když je desítka vyhodí u Vozovny nebo nanejvýš na Rakovecké.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
vlakofil: Přesně tak. Vystihl jsi všechny dopady.


Offline
72
17 lis 2012 23:31
Nebylo by to špatný, ale vzhledem k tomu, že cesta z Bastru přes Žabiny na hlavas je o 1-3 minuty kratší než přes Mendlák, vedlo by to k tomu, že by lidi mohli začít preferovat cestu přes Žabiny. Tím pádem by se přepravní proud z Bastru dělil mezi Veveří a Žabovřeskou dělil tak, že by se ještě více přetěžovalo rameno přes Veveří, a ještě méně vytěžovalo rameno přes Žabořeskou, tedy d-1, což by zase mohlo/mělo vést k osekání d-1 v úseku Pisárky-Bystrc. Tedy ke stavu, který byl v 80. letech, kdy 4 linky do Bastru vedly po Veveří (3+10+14+21) a 2 linky po Žabovřeské (18+20). (20 byla převedena z Veveří na Žabovřeskou až později). Připomínám, že tehdy jezdily všechny tramvaje ve špičkovém intervalu 12 minut, měli jsme tady řádově méně VŠ studentů než dnes, tedy zákazníků d-12. Takže i když i mně osobně by d-10 vyhovovala, nemyslím si, že by to bylo optimální řešení. Navíc d-10 z hlaváku do Bastru by jezdila v polovičním intervalu než dnes, takže spojení už by nebylo zdaleka tak komfortní. A pokud by někdo chtěl jet z hlaváku do Bastru, musel by volit, jestli půjde na 1. kolej na d-1 nebo ke Grandu na d-10, a nakonec by možná musel volit mezi dvěma špatně jezdími linkami (pokud by část spojů d-1 byla zkrácena do Pisárek), a to už jednozačně mluví pro původní řešení d-1/d-3/d-11 a d-10 zpátky do Bohunic.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
xxx: A on by těm lidem někdo přikazoval jezdit z Bystrce na Hlavní nádraží 10 přes Žabiny? Martin nenavrhuje zrušení 1... :wink:


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Pokud se tam vlezly před výlukou, proč by se tam nevlezly po ní? Před ní jezdily po Veveří 3+11+12, podle Martinova návrhu by tam jezdily 3+10+12 (ovšem linka 10 samozřejmě v delším intervalu než nyní, protože už nebude muset vozit celou Bystrc). Linku 1 určitě Martin nechá jezdit normálně po trati po Žabovřeské, takže lidi z Bystrce nebudou muset na rolu vyhlídkovou trasou :)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Proboha, to snad nemyslíš vážně, tahat lidi z Bystrce na hlavas přes Žabiny. Copak nevidíš, že je kvůli tomu osekaná dvanáctka a i tak se musela prodlužovat nástupiště? Ty šaliny se na tu Veveří prostě nevejdou. Proto se ta trať podél Žabovřeské stavěla.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Paralelně k diskuzi o regionálkách:
napadlo mě, že by nebylo marné po ukončení výluky v Pisárkách nechat linku 10 do Bystrce a 7/11 do Lískovce. Jednak by odpadl svazek 8+10 většinu cesty, jednak by odpadlo proplétání 11 centrem přes Cejl. Jediná nevýhoda může být zastavování 10 na hlavasu u Grandu. A Žabiny by měly spojení s hlavasem.
I kapacitně by to mohlo odpovídat (když porovnávám dotčené větve Lesná, Bystrc, Stránská skála, Lískovec).


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Bavil jsem se o tom s jedním řidičem od BDS a 401ex má stavět na mostě a 401/402 mají jezdit na Kyjevskou, dokud nedojde k otevření terminálu šalin v kampusu, pak mají být tyhle linky přesměrované na kampus, respektive asi bude sjednocený výstup a nástup u špitálu se 405/406, jestli jsem to pochopil správně. Řidičům BDS to prý říkal Havlík z Kordisu na nějakém školení v poslední době. Takže to otáčení 401ex je asi trvalejšího rázu, protože se nemůže otáčet jako dřív zajížděním na Labskou a zpět na "Osová, u tramvaje."
Co se týká časů, tak 401ex jezdí ráno a odpoledne v PDŠ, v létě bývá většinou zrušená a jezdí jen základní spoje. Výhodou je, že vynechává Bosonohy a "valí po Hajveji číslo jedna vyjetejma kolejema." :mrgreen: Párkrát jsem s ní jel z Říčan odpoledne kolem třetí a ve finále byla o dvě minuty pomalejší, než základní spoje, které jedou z Kývalky na Vintrovnu, rovně po staré na kruháč na Veselce a do Bosonoh.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Netuší někdo, jestli je otáčení expresní 401 (spoje na Osovou) na kruháči za zastávkou Humenná trvalý stav? Nebo se pak vejde do smyčky? Popravdě jsem moc nepochopil, kdy má tato linka rozdílná přestupní místa v různou dobu.

Ne že bych jí požadoval, ale tuší někdo jak to bude s linkou 35 na Kamenný vrch? Stále nejezdí, ale ve schématu linek zůstala a dokonce po trase linky 26 a ne přes tunel, ačkoli to může souviset s rekonstrukcí Křížkovského.

Díky.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
https://encyklopedie.brna.cz/data/image ... mg1648.jpg
Během přestavby. Koleje jsou ještě v původní poloze. Je tady dobře vidět o kolik se posunuly.


Offline
487
13 čer 2004 23:04
Na misto uzlu se posunula silnice a na misto silnice se vznikly koleje smerem do Bohunic. Uzel se tak presunul na uzkou ono taky deslo ke zkraceni linek kdy napr. a--49 uz nezajizdela na Ukrajinskou a koncila na Uzke.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Asi zmizel, ale byl k tomu nějaký důvod? Nevím, Nové sady z devadesátých nebo osmdesátých let si nepamatuju, jako děcko jsem se do těch končin vůbec nedostával, respektive si to nepamatuju, na rozdíl od Hlinek a Mendláku...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Protože zmizel při přestavbě Nových sadů ?


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, ono těch autobusových linek uvnitř města na Joštové, Kounicové nebo Milady Horákové bylo mrak, to samé linky končící u hlavního nádraží, v podstatě u něj byl u pátého nástupiště celý autobusový uzel. Docela by mě zajímal důvod, proč se ten uzel přesunul na Úzkou. A nemyslím teď směrové důvody, jakože přestal jezdit autobus Bosonohy/Ostopovice kolem krematoria až k nádraží, protože se postavila šalina, spíš mě zajímá uzel jako takový.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Btw ač se to zdá z dnešního pohledu těžko uvěřitelné, a67 byla svého času jedinou linkou, která obsluhovala Úvoz mezi Údolní a Veveří (tenkrát končila na Bráfově). Zajímavá byla i a71, díky které měly přímé spojení s centrem i Soběšice (vyjížděla z Malinovského nám., resp. konečnou měla stejně jako Řečkovické a 42 a 70 (ty jely přes Staňkovu a Poděbradovu, dnes úplně nemyslitelné) a a 68 v ulici Za divadlem, pak zastavovala u Janáčkova divadla, pod Kinderšpitálem (společně s a58, která začínala na Joštově a mířila do Líšně), ve Štefánikově čtvrti a končila u soběšické sokolovny.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Díky za historii, mám zřejmě ze zdejšího fóra Excel, ve kterém je snad skoro všechno z historických vedení až někam do roku 2005...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
118
29 črc 2014 19:57
goldfinger píše:
Spíš by bus projel Kotěrovou.

Akorát by se nesměla udržovat ve stavu trvalého tankodromu.
AurumTheEnd píše:
Kde? Tipuju, že kousek za Merhautovou udělá U-turn (česky otočení?) ve vozovce, tak jako to dělávala před asi 10 lety, než došlo k jejímu protažení dolů na Tomkáč.

Konkrétně u vyústění Kotěrovy, už tam je za tím účelem stažený provoz směr Tomkáč do jednoho pruhu.
Richie píše:
Je těch JŘ někde víc k téhle výluce?

R19 si předpokládám primárně řeší ČD, tu bych u Kordisu moc nečekal.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Kdysi na nám. SNP končily a 67 a a 68. Z Provazníkovy odbočily na Mathonovu, pak Krkoškovu a Bendlovou se dostaly na konečnou na nám. A pak zpátky na Mathonovu, a67 doprava kolem zimáku a na Údolní, a 68 doleva na Provazníkovu a po Merhautce, Přadlácké a Bratislavské na Maliňák.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pepola: kostky na Erbenové byly ještě relativně nedávno, asfalt se dělal snad před třema rokama, jestli se nepletu. Jinak, kde jsem zažil fakt málo místa pro bus, když se kdysi tak před patnácti a víc rokama otáčela náhradní doprava v létě kolem bloku z Provazníkovy po obslužce TGP na Bieblovu podél kasáren a výstup u školky na Bieblové, průjezd na Mathonovu, která je z místních uliček asi nejširší a tradá zpátky na Provazníkovu. Ani nevím, proč se tenkrát ještě nejezdilo A-46 na Zemědělskou k Erbenové na to náměstíčko.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mimochodem si pamatuju období před Husovickýma tunelama a nedávno bez nich kvůli výluce na celé léto, to byl teprv provoz po Provazníkové k Merhautce nejvíc, pak odkloněné náklaďáky musely až dolů k Lužánkám a nejelo jich ve všední letní den právě málo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pepola: Na co narážíš? S provozem z tunelu po okruhu směr Tomkáč tenhle konec Provazníkovy nemůžeš srovnávat, oproti provozu mezi Lužánkama a generála Píky je tenhle konec slabší. Netvrdím, že tudy nejede vůbec nic, to zase pozor. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
Cracatit píše:
Přesnětak, využije se minimální provoz na Provazníkové

Minimální provoz do konce listopadu?


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
b1 píše:
A kolem parčíku na Venhudově by se musela zrušit většina parkovacích míst, a i tak pochybuju, že by se tam dvanáctimetrový bus vytočil.

Dvanáctimetr nevím, ale jezdily tudy docela dlouho ŠM 11, když stavěli čtyřproudovku Provazníkova - Drobného. Raná 70. léta.
Z Merhautovy doprava, pak doleva vrchem okolo parčíku - obousměrně. Bylo to tam rozbité jak polňačka... Pak to jelo po Zemědělské a Erbenově. Erbenova byla dlážděná, a na Drobného, kde autobusy a-46 jezdily směrem už ke čtyřproudové Pionýrské, byly donedávna vidět rýhy, jak chytaly zadkem o asfalt. Autobus, pravidelně jezdící na a-46, jste tudíž poznali na první pohled - ohnuté plechy dole pod zadním nárazníkem. biggrin


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2246 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 90  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 16:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]