Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 2 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Nejsem tu každej den, ale pokud se tu vyskytuju, tak kolony na Hviezdoslavové, Řípské, i z Olomoucké. Neřekl bych, že turbo provedení je hlavní problém, problém je ve velikosti kruháče, v jeho průměru vzhledem k vysokým dopravním intenzitám prakticky ve všech směrech. Jednotlivé výjezdy a vjezdy jsou prostě příliš blízko sebe, takže není moc prostoru, jak se na okruh vecpat, ergo - tvoří se kolony. A s tím souvisí bypassy - samostatné pruhy do sousedního směru mimo okruh...to by pomohlo určitě, ale při současných parametrech kruháče na to jednoduše není místo.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marně doufám, že si někdy zodpovědní nahoře uvědomí, že místo dvouproudého kruháče je efektivnější mít jen jednoproudý s možností vyhnutí se kruháči, pokud odbočuju vpravo (prvním výjezdem). Propustnost takového KO je pak zcela někde jinde.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Fakt je tak věčně zacpaný? Nebo je to "jen" tím, že je to tzv. turbo kruháč a mnozí ovladači volantu neví kudy tam a kudy zase ven...
To pak zlatá stará světelná křižovatka...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Myslíš protáhnout těch ze pár expresů přes ten věčně zacpanej kruháč?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Opravdu chuťovka moje dnešní cesta z Těžební na Starou Osadu. Pěšky po Olomoucké, bo vláček tří trajfů dle iRISu na Tržní. A navečer frekvence na a-75 lehce tristní (od půl šesté takt 15 min. a od šesti to už sem radši psát nebudu). Pěkných třináct minut jsem si na Černovičkách postál...
Ještěže takto nemusím jezdit denně.
Kdyby oddělení JŘ zauvažovalo přetrasovat a-74 po Olomoucké a po Bělohorské, bylo by to lepší než když teď mezi Tržní a Gajdošovou doplňuje okružky.
A pokud by existovala silnice kolem pozemku pro Amazon, bylo by možno tudy zepár expresů protáhnout.
Příloha:
Nové spojení.jpg

BTW: neuvažovalo se vybudovat pod Kaufošem železniční zastávku?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Za posledních dvacet let se tu postavily tři zastávky (Jírova, Mifkova, Technopark) a vy mluvíte o trati do Olympie a Přízřenic? Fantazírujte dál...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Návrh územního plánu počítá s vedením kolejí v Přízřenicích až po okraj města. Zahnout je do Olympie by asi technicky nebyl zase takový problém, nicméně to už je na území Modřic.

Jenže asi je evidentní, jaké sci-fi taková výstavba trati při současném tempu je, že...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Do Olympie? To myslíš vážně? Kudy by trať vedla? Velkým úspěchem by bylo dotáhnout šalinu k Avionu. Pár problematických míst na trase je, asi nejsložitější by byl podjezd pod D1, který by se nejspíš musel protlačit. Ale dál to nemá smysl. Pak by mohla jezdit linka jenom od Avionu do Olympie, zejména když už šalina pojede po Plotní, dá-li Pán Bůh a svatý Vokřál.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Si tak říkám, když tu čtu nějaké návrhy ohledně Plotní a autobusáku v Komárově, že by nebylo od věci dotáhnout šalinu do Olympie a vybudovat nějaký středně velký autobusák až tam. Ideálně se čtyřma - pěti nástupišti a nějakou plochou pro odstavení. Pak by šlo ořezat A-49. I když dost možná ani ne. Z Vinohrad by se hodilo mít nějakou přímou linku na Černovické terasy, nicméně určitě by to neměla být 78 s nějakým větším počtem závleků, jednak jich už teď má víc a jednak by se asi dost přeplňovala. Tahle linka z Vinohrad řekněme kolem spalovny a co nejkratší cestou na Terasy a do Slatiny by mohla odlehčit Staré osadě.
Jinak s tou dvanáctkou a mnohem nižším počtem nízkopodlažních spojů mě chlapci z DPMB vůbec nepotěšili. Jezdím s ní často na práva a se psem se do nízkopodlažky nastupuje mnohem rychleji a celkově snadněji než do klasiky. Jsem zvědav, do jaké míry jde o krátkodobou změnu s ohledem na nové nákupy kolejových vozidel.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Citace:
„Uvažujeme například o spojení severu z Řečkovic přes Lesnou, Vinohrady až do průmyslové zóny na jihovýchodě města...

Takže linka E72 sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1072
09 lis 2006 18:16
Však o tom uvažuje i DPMB
Citace:
„Uvažujeme například o spojení severu z Řečkovic přes Lesnou, Vinohrady až do průmyslové zóny na jihovýchodě města. Problematickou oblastí je však Tomkovo náměstí a jeho okolí, kde se často tvoří kolony a spoje by v nich uvízly,"
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 51201.html

Nicméně ostatní části návrhu se mi nelíbí (v blogu). Jaký je systém v tom ukončit všechny linky v Komárově, ale linku 48 poslat na hlavní nádraží? Hlavně, co se asi stane, když páteřní linku 77 Úzká - Černovická terasa najednou doplníš linkou, která pojede z hlaváku? To stejné navrhuješ pro obsluhu Evropské linkou 76. Navíc dostat se ze Dvorsk, Kobylnic a Prací na Černovickou terasu není tak zlé (48+73, 151+31+77, 48+78+77). Tam by spíše stálo za úvahu jestli nevytvořit pro vybrané spoje linky 78 závlek přes Černovickou terasu. Případně nepřidat více spojů na lince 73.
Jinak já si stejně myslím, že vhodnější místo na ukončení linek z jihu je Ústřední autobusové nádraží Zvonařka (případně odsunuté nádraží) až se postaví tramvaj Plotní. Bude tam možné vytvořit přestup hrana-hrana a to v relativně klidné zóně, protože přes Plotní by neměla jezdit auta. V Komárově vznikají kolony a velmi se hodí mít vyrovnávací časy na obou stranách. A také tam lze ukončit i ostatní linky (47, 701, 702). Vždy je lepší mít jeden velký přestupní uzel na jednom místě než více malých. Viz Starý Lískovec a přestupní uzly Dunajská a Osová. Kdy přes Dunajskou nejezdí tangenciální linky. To je stejný problém Komárova, když kousek odtud jezdí linky 44/84.


Offline
Uživatelský avatar

2553
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
No vida, a já jsem čekal, že mi můj návrh hned zamítnete, že tohle teda ne. A ona by ta linka nakonec asi i své opodstatnění měla.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Ohledně spojení Vinohrad/Líšně s ČT naprostý souhlas. Dobrá třetina kolegů v práci jezdí z Vinohrad a už několikrát uvažovali, zda nepořídit starý vrak a vozit se nějak společně. Dosud jezdí buď přes 1. Brněnskou (velmi ošemetné přecházení té čtyřproudovky) nebo přes Vozovnu Slatina (pravidelně jim prý ujíždí na Bělohorské a-75).
Napadá mě nějak si pohrát s trasováním a-74. Kolik s ní vůbec jezdí lidí? Myslím z Osady do Starých Černovic.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2553
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
V souvislosti se vznikem nové linky E50 (kdy jsem docela zvědav, jestli přiměje kamaráda z Kníniček doposud jezdící na Černovickou terasu pracovat k zastávce Slatina, závod autem občas jet autobusem) mne napadlo oživit moji tři roky starou myšlenku týkající se úprav trasování linek v Komárově (viz článek na mém blogu) a také přetrasování linky 48 z Tuřan do Slatiny přes Černovickou terasu a Olomouckou na hlavní nádraží. Teoreticky by mohla vzniknout i linka (nebo linky), které by zajistily rychlé spojení z Líšně / Vinohrady na Černovickou terasu a pak na Tuřany...kdyby taková linka (linky) navazovaly šikovně na regionálky 201 a 202, tak by to mohlo být i slušně využívané, protože jinak člověk musí jet z Ochozu / Jedovnic docela slušně do oblasti Židenic / Juliánova...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
MartinV píše:
Není od věci mít více menších vozoven, myslím že Frantíci občas mívají menší depo pro každou tramvajovou linku. Tím odpadají některé jalové km.

Taky drtivá většina jejich tramvajových provozů sestává z 1 až 3 tramvajových linek vybudovaných v posledních pár desetiletích, takže tam nemusí řešit nějaké trasování apod. Prostě linky jsou pevně dány a vozidla na ně většinou taky. V Brně to za ta léta vznikalo podstatně více chaoticky.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No ale zase to může přinášet problémy při nepravidelnostech. Prohlídky, zápůjčky mezi vozovnami, zdechliny apod.
I při našich dvou (šrákových třech) čtu nářky kindermafie nad přesuny mezi vozovnami...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Není od věci mít více menších vozoven, myslím že Frantíci občas mívají menší depo pro každou tramvajovou linku. Tím odpadají některé jalové km.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Když už tu spřádáme šotosny, tak Husovice by bylo možné rozšířit přes most do areálu Zbrojovky a tam mít depo historických vozidel.
Když se vrátím zpět na zem, tak při budoucí potřebě větší vozovny se dají rozšířit Medlánky dozadu za ÚD. Až vlastně k TP a chemické fakultě.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Tam byl plán udělat to jako na Jirove, podzemní "depa" ale prý to nějak nedopadlo.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
Když už se tak fantazíruje, tak by možná dávalo větší smysl vybudovat nějakou ohrazenou (případně zastřešenou) odstavnou plochu při stavbě prodloužení na Kamechy, odkud je to taky daleko do vozoven.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jediné, co si dovedu představit, je napojení onoho již existujícího oblouku na tramvajovou trať a protažení dále přes vozovnu k Dukelské třídě, tím vlastně nahrazení aktuální smyčky nesmyčky Mostecká (tím se počet výhybek o jednu zvýší, což snad není tak moc). To by znamenalo cca 100-120 metrů jednosměrné odstavné koleje pod střechou + plnohodnotnou smyčku s možností odstavení. A zase míň místa pro trolejbusy v Husovicích.

Pokud by se jednou mělo uvažovat o zrušení Husovic coby trolejbusové vozovny, možná by to za to stálo, jinak to ale má těch komplikací asi víc, než výhod.


No, nevím nevím, jestli to za to stojí...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nemusela by to nutně být plnohodnotná vozovna. Jak napsal Pavel, kdyby mohla její část fungovat jako jednonoční odstavení vozů z d-4, popř. d-2,3, pak by to ušetřilo nějaké km. Vzdálenost VH-VM (VH-VP) není zrovna zanedbatelná. Ale předpokládám, že tramvajová VH je spíš utopie.


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
Rozšiřovat (a opravovat) se budou Pisárky. Nic nového není v možnostech města ani DP. Jak jsem psal, postavit novou/obnovit vozovnu v zabydlené lokalitě nemá pespektivu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1072
09 lis 2006 18:16
Trochu zapomínáte na novou minivozovnu Jírova, která má údajně přinést nezanedbatelnou úsporu. Takže pokud by se v Husovicích odstavily například poslední spoje z linek 2, 4 a 9, tak by to nemusel být z ekonomického hlediska úplně nesmysl.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Dokud je možné rozšiřovat stávající vozovny, tak jak se to plánuje v Pisárkách, myslím si, že stavět další není potřeba. Pokud by někdy na stavbu 3. vozovny došlo, tak by to spíš chtělo vozovnu přizpůsobenou pro 40m tramvaje. Z dlouhodobého horizontu je investice do stísněných Husovic k ničemu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 17:47
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]