Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 40    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 40  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2040
03 zář 2009 13:18
mě to připadne jako dobré, malé a velké zastávky je jenom detail, ale hlavně je narovnaná trasa linky 82 a lepší než motání přes vlak.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Bohužel, ta 82 se tam musí tak trochu motat, protože jinak se tramvaje musí od sebe oddělit, rozestoupit a ten ohyb před Geislerovou se tím značně deformuje — hrozně to bije do očí, alespoň mě teda, a je to "bezprecedentní", aby se mezi tramvaje strkalo něco dalšího, je to vidět třeba na tom rozestavění zastávek (malá, velká, malá, velká, velká)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

2040
03 zář 2009 13:18
eframmcbeth:
Dala by se ta světlemodrá linka 82 u zastávky Geislerova prohodit mezi linky 9 a 8, aby se trasa nemusela motat přes vlak? Nebo-li pořadí barev u zastávky Geislerova: červená 64, fialová 9, světlemodrá 82, žlutá 8, hnědá 10. Díky Tom S.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Po dlouhém mozkovém hloubání a dloubání asi nakonec zůstanu u varianty č.3. Křenová je rovně, Olomoucká alespoň zdánlivě působí jako samostatná ulice, trolejbusy po ní jedou jen vpravo (když se dají pod tramvaje, vypadá to, že tu máme levostranný provoz), zatáčky na Životského jsou a křižovatka na Dornychu je opravdu jen křižovatkou před viaduktem, přičemž Dornych se narovnal.

Ta Fantomasova varianta se mi asi líbí víc, ale bojím se, že u nádraží vytváří víc problémů než kolik jich řeší, musel bych proplítat vlaky a 82ku... a toho se trochu bojím, protože kolem nádraží už je zmatku dost.

Jinak samozřejmě tuhle verzi uvidíte až na nových matroších po konci M/H — výluka na olomoucké je dělaná ještě ze staré verze, i když narovnané :)

Děkuju všem za diskusi a čekám další podněty. Zatím jdu upravovat další varianty schémat tak, aby odpovídaly tomuhle :)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
Pardon, teď mi ještě došlo, že trochu dál od reality to dává ta a-82, která tam teď vytváří dojem další křižovatky. Což je otázka, jestli to tak vadí, ale kdyby ano, tak by se celý svazek a-82, a-76, a-67, d-12 na Dornychu dal posunout směrem na severozápad, takže by se a-82 dostala blíž té křižovatce.

Takto nebo ještě víc:
Příloha:
Krenova-navrh2.png


Taky by se to pravděpodobně dalo zkombinovat s tou výměnou trajfů a šalin na Křence, kdyby se ta horizontální část od hlavasu protáhla a rovný úsek u Životského zkrátil (a zatáčka před Geislerovou se případně posunula ještě kousek doprava, kdyby to nevycházelo), kreslit už se mi to nechce. :)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
eframmcbeth píše:
Asi myslíš 11, že? ono bylo velké číslo u Maliňáku na konečné, zapomněl jsem ho přihodit, když jsem konečnou odebral.

Samozřejmě. :oops: No vidíš, jak mě to chybějící číslo zmátlo. :D

K té Křenové, co to zkusit nějak takto?
Příloha:
Krenova-navrh.png

Víc to odpovídá realitě křižovatky Koliště/Křenová (edit: vlastně v původním návrhu byla ta křižovatka taky, jen o něco níž, beru zpět) a asi je to i přehlednější, když uzel Hl. n. ty linky opouští jiným směrem. Musel by se samozřejmě ještě trochu posunout vlak a 82.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
800
12 zář 2014 23:38
no nevím k čemu, ale jestli si to chceš dát na plakát, tak prosím :D


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
113
08 led 2016 19:16
Ukážku Mifkovej s presunom nemáš? :)


Offline
800
12 zář 2014 23:38
a) přechod na Mifkově přidán
b) 32 na Slovaňáku opravena
c) číslíčka přihodím

Životského: zkoušel jsem zalomit křenovou mezi V a M, aby to odpovídalo realitě ale pak je to jak když se motá vítr v bedně... :( bohužel. Naopak bych se snažil ji nechat co nejpřímější.


Offline
113
08 led 2016 19:16
Mifkova a nám. Karla IV. nemá vzájomný peší presun?


Offline
Uživatelský avatar

2040
03 zář 2009 13:18
eframmcbeth:

Mám asi blbou otázku, ale zeptám se:
jestli by se dalo udělat zalomení podle skutečnosti mezi zastávkami Vlhká a Masná s tím, že by tam bylo i to zalomení ve variantě 3 u zastávky Životského, ale kvůli tomu by se musela posunou celá oblast kolem Dělnického domu nahoru k zastávce Gajdošova.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Přidám svůj názor - oblast neznám a nikdy jsem v této části Brna asi ani nebyl (vědomě :D ). Ale když kouknu na plánky - tak nejlíp se zorientuju ve verzi životského 3. Ale to je můj subjektivní pohled. Ačkoliv objektivně se mi to asi zdá složitější, subjektivně mi ta varianta přijde prostě "mrknu a vidím, ano, to je tady".


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Fantomas píše:
... a u 3 je celý úsek mezi Grohovou a Tomanovou bez čísla, tam bych asi jedno přidal.

Asi myslíš 11, že? ono bylo velké číslo u Maliňáku na konečné, zapomněl jsem ho přihodit, když jsem konečnou odebral.

Všechny připomínky zapracuju, díky. O Životského diskutujte dál, snad k něčemu dojdem :D


Offline
Uživatelský avatar

2040
03 zář 2009 13:18
Varianta Životského 3, mě připadne jako dobrý nápad, protože je tam vidět ta zatáčka u tramvají.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
eframmcbeth píše:
Snažím se, aby čísla byla vždy "na dohled" od uzlu — mohl bys dát příklad, kde tě to mate? přidám klidně pár čísel nebo posunu :)

Nejhorší je v tomto asi Úzká/Zvonařka a trochu i Stará osada, kde je dost linek a ještě v podobných odstínech červené/růžové/fialové. Je pravda, že když se nad tím zamyslím, tak většina těch čísel vlastně je celkem blízko, jen jsou často "schovaná" až za zatáčkou. U té Úzké přemýšlím, jestli nedat nějaké čísla i do té blokové smyčky, byť chápu, žes je asi záměrně dával mimo to, co je vlastně jedna velká konečná. Jinak na co jsem ještě tak náhodně narazil - u Mendláku bych asi posunul 26 na Úvoze blíž k uzlu a u 3 je celý úsek mezi Grohovou a Tomanovou bez čísla, tam bych asi jedno přidal.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3088
29 srp 2009 19:30
Varianta 2 je zajímavým kompromisem :).
Ještě jedna menší připomínka k dvojímu zastavování t32 na Slovaňáku - spodní jednosměrnou zastávku bych změnil na obousměrnou, obdobně, jak to má a67.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
U toho Životského mi jde hlavně o narovnání Křenové a taky to křížení tam je vlastně zbytečné — obě trolejbusové linky, pokud budou ne nad tramvajemi, ale pod tramvajemi, nemusí se s nimi křížit vůbec... a obecná pravidla praví: čím míň zapletenejch hovadin, tím míň zapletenejch hlav.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Snažím se, aby čísla byla vždy "na dohled" od uzlu — mohl bys dát příklad, kde tě to mate? přidám klidně pár čísel nebo posunu :)


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
eframmcbeth píše:
Právě teď se kupříkladu snažím o úpravu Tržní-Životského, ale bojím se, že výsledek se až příliš vzdaluje realitě (zvlášť ty zatáčky na Životského jsou i při jízdě dosti citelné a dobré pro orientaci).

Nepřijde mi, že by původní stav byl nějak nepřehledný, ten "podjezd" trolejbusu pod šalinou je viditelný dobře, barvy tam taky vyšly kontrastní. A je pravda, že ty zatáčky jsou dost specifický bod, který mám na své mentální mapě taky zaznamenán jako významný orientační bod. :-) (Kromě toho v nové verzi není na první pohled úplně zřejmé, k čemu patří nápis Životského, až když člověk najde nápis Geislerova, tak vylučovací metodou dojde ke správné odpovědi)

Jinak když se na to tak dívám, tak se pořád lehce ztrácím v některých přestupních uzlech, zvlášť když jsou tam linky podobné barvy, tak chvíli trvá než člověk najde správnou trasu. Napadlo mě, že by mohlo pomoct, kdyby linky vstupující a vystupující z uzlu měly na sobě označení čísla pokud možno co nejblíže tomuto uzlu. Nebo aspoň u těch s podobnými barvami.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
800
12 zář 2014 23:38
opraveno :)


Offline
2804
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Šlapanice, Bedřichovice, rozcestí už není třeba kreslit jako dvě zastávky daleko od sebe, nyní jsou naproti sobě. A taky tam začínají/končí dva páry spojů.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ujišťoval jsem se — úplně bezvýlukový stav asi mít nebudeme ještě několik let, ale nikdy to nebude výluka jako MH a M/H (nebudou roční, ale jen třeba několikaměsíční). Do těchhle schémat se zabudovávají jen výluky cca půlroční a delší.

Každopádně jakákoliv výluka se do toho vsune poměrně rychle, takže mi to až tak nevadí :)


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Neříkalo se, že po skončení výluky Minská začne hned další? Jen nejsem si jistý, zda Cejl nebo Údolní. :-k


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Dobrý večer, pánové — předpřipravuji si městská schémata pro bezvýlukový stav po ukončení výluky Minská-Horova. Při této příležitosti, když už se v tom rejpu, se chci zeptat, zda jste nalezli nějaké další nedostatky. Tak jako byly Bohunice, které bylo třeba předělat — tedy nějaká místa, ve kterých se ztrácíte, která vám připadají zmatečná nebo nepřehledná. Předkládám to vám, coby "široké veřejnosti", páč už sám moc nevím, co upravovat a co ne, abych to zas nerozkopal.

Právě teď se kupříkladu snažím o úpravu Tržní-Životského, ale bojím se, že výsledek se až příliš vzdaluje realitě (zvlášť ty zatáčky na Životského jsou i při jízdě dosti citelné a dobré pro orientaci).
Příloha:
životskeho.png

Celé schéma v současném stavu rozvoje je v PNG TADY (těch překrývajících se vysvětlivek si nevšímejte, zapomněl jsem vypnout vrstvu...)

Děkuju za pomoc :)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
nejsem rodilý mluvčí, to přiznávám, ale "Budapest át" jako "přes celou Budapešť" přeci :)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 976 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 40  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 kvě 2024 10:14
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]