Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 212    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 212  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5982
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Uzavírka Táborské od Bělohorské po Otakara Ševčíka.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
196
27 pro 2004 12:45
Nevíte někdo, co je důvodem od 29.9. pro ukončení t-9 smyčkou v centrum zpět na Lesnou a vynechání obsluhy Juliánova? K tomu navíc a-78 od Dělnického domu stočená místo na nádraží Židenice nově na Životského, zřejmě právě jako náhrada obsluhy úseku Juliánov - Gaislerova.


Offline
Uživatelský avatar

1412
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
dpbus píše:
Pisu na mobilu, diakritiku tady pouzivat nebudu. Neni to slohove cviceni. Smysl sdeleni evidentne chapes. Jen by mne zajimalo, co mi za to udelas?

Sorry za OT, ale musím reagovat. Jako sorry, ale v roce 2022 není pro mne argument "píšu na mobilu a proto przním češtinu nepoužíváním diakritiky" přijatelný. I na tlačítkovém mobilu je dnes možné bez problémů psát diakritiku. Ne to ještě na smartphonu, který, předpokládám, k prohlížení BMHD používáte. Jediný důvod pro psaní "Cesky" je dnes lenost uživatelů, kteří nechtějí přepínat cestinu, kterou používají v SMS (kde jedině jsem, se skřípění zubů, ochoten ji tolerovat, kvůli stupidnímu omezení počtu znaků s diakritikou, které prosadily národy, co diakritiku nepoužívají, aniž by domyslely důsledky svých činů) na češtinu u predikce. Žádný jiný, rozumný, důvod pro to v roce 2022 opravdu není.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2307
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jestli by se za úvěr zaručilo město, tak by mu už ale vzrostla zadluženost a na to dopadají rozpočtová pravidla daná zákonem. Šlo by jít podobnou cestou, jakou šly dráhy, tj. dohodnout si větší úvěr, nakombinovat ho se směnkama třeba na dvouměsíční splatnost a emise dluhopisů (pro banky a větší investory).
Pak se nabízí ještě případně dát akcie na burzu, nebo dlouhodobému partnerovi, jenže pak by dp přestal být stoprocentně města a musela by se soutěžit jeho služba, což by asi pro město znamenalo minus.
Totéž by šlo udělat i s ostatníma akciovkama jako veletrhy a SAKO.
Taky by šlo určitě zvýšit příjmy z věcí jako inkubátor pro firmy v Technoparku a jiné nájemní komerční plochy.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2474
19 dub 2009 12:06
Brno
Nemyslel jsem to teď jednorázově, ale za celé období na radnici, kdy by měl šanci sypat prašule do depecu z dotací EU, mimořádných příspěvků krz EKO atd. V několika městech se slušně buduje: Jihlava - nová trolejbusová trať, Praha - nová vozovna Hloubětín, stavba nového mostu ačkoliv to není v režii depecu. Plzeň, úplně nová vozovna za tuším 1,5 miliardy. A u nás není vůle jak k obnově vozovýho parku, tak k rozvoji. Nehledě k těm platovým podmínkám zaměstnanců. Dělat do depecu za průměrnej plat skladníka v Notinu nikdo nepůjde. Prachy stejný odpovědnost zcela jinde. Nechci zázraky na počkání. Mají na to 4 roky za tu doby by se dalo něco k rozvoji depecu udělat.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

9099
10 čer 2004 11:19
Sedět tam může kdokoliv. Ale balík peněz je furt jen jeden. Něco málo je tady : https://www.brno.cz/rozpocet?article=124145 . A aktuálně jsou příjmy nějakých 15 miliard a jen výdaje na dopravu dělaj nějakých 5 miliard. Teda zhruba 1/3 rozpočtu. Pokud by se za úvěr zaručilo město, tak je to jedna z cest. Ale moc jiných není.


Offline
Uživatelský avatar

2474
19 dub 2009 12:06
Brno
Sedlo píše:
Je potřeba říct, že jsme narazili na personální strop! To není o tom, kdo je na městě u kormidla. Tento problém je minimálně celorepublikový. Momentálně není možné přidat nic, protože to nemá kdo odjezdit.
Já vím, že je před volbami, že se slibuje hory doly, fotí se u nových vozů a popisuje jak co kdo zařídil, ale slibovat může každý co chce, ale když nemáš personál, aby to odjel, tak opět zůstane u slibů.
Co má nalákat jít do DP? Jako nový řidič máš míň, než u jakéhokoliv reg. dopravce, kde můžeš mít autobus třeba i u baráku. Až po x-letech se posune člověk dál, naláká tohle nového řidiče? Nepůjde radši někam jinam, kde za srovnatelné peníze bude dělat méně náročnou práci?


PvvS píše:
Ono je to i na vozovej park. A jak se postavilo město k obnově obousměrek , tak to víme všichni. Město prachy nedá, DP na to nemá ..


PvvS píše:
https://zpravyzmoravy.cz/vedeni-brna-nechce-dat-penize-na-moderni-tramvaje-at-si-je-sezene-dopravni-podnik-vyzval-radni/
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlak-k ... pravy_zubr


No nezbývá než obměnit vedení města a doufat ve změnu přístupu vůči rozvoji MHD. Třeba dosadit pana EDU, jenž jak tu tvrdí má MHD na prvním místě, a následně doufat že po dosazení k příslušnému korytu odsype do depecu rozumnou částku na zvýšení platů řidičů, tak aby jich byl dostatek. A samozřejmě by se tak opět jezdilo ve vámi opěvovaném intervalu 5 minut, to bez dostatku řidičů fakt nepůjde. A v neposlední řadě se také zasadí se o příspěvky na obnovu vozového parku a stavbu nových tratí...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
6360
27 úno 2010 07:40
Ondra: :lol:


Offline
2307
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Takže je lepší nepoužívat nabodeníčka, protože tu zprávu ve výsledku napíšu rychleji. Mně je to jedno, většinou píšu z počítače, ale kdybych byl na mobilu, tak bych na to kašlal. V dobách před internetových to byl standard, hlavně klasika psaní T9 a sakrování s automatickou nápovědou, jo to byla sranda kdysi. Dnešní mladí s Iphonem, kde se dá psát qwerty plynule, už tuhle zábavu nezažijou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
532
25 říj 2019 10:12
Robert píše:
Když už po někom chceš, aby psal správně česky, tak si zameť před svým prahem se slovy ji/jí. ;-)
To třeba mě vytáčí mnohem víc jak nepoužívání diakritiky.
Tak ono když nebudu používat diakritiku, tak chybu v ji/jí neudělám. :mrgreen:


Offline
6360
27 úno 2010 07:40
Když už po někom chceš, aby psal správně česky, tak si zameť před svým prahem se slovy ji/jí. ;-)
To třeba mě vytáčí mnohem víc jak nepoužívání diakritiky.


Offline
34
19 úno 2013 13:02
Souhlasim, ano, komplikovanych a navzajem si odporujicich blabolu muzes opravdu napsat nekonecne mnoho + pak je jeste komplikovaneji vysvetlovat, ohybat a omlouvat.
Pisu na mobilu, diakritiku tady pouzivat nebudu. Neni to slohove cviceni. Smysl sdeleni evidentne chapes. Jen by mne zajimalo, co mi za to udelas?


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
dpbus: Achjo. Tak ještě jednou, pro ty trochu pomalejší.
Dívám se na šaliny. 5 minutový interval přes PD se stal luxus. To je špatně. To, jak to jezdí večer, 18., 19., a 20. hodina, to je taky tragédie. Na druhou stranu, o víkendu jsme se vrátili k 10 minutovému intervalu. To je pozitivní změna ze špatného stavu do normálního. A abych zmátl ještě víc: provoz 3×T6 a 2×EVO2 na 1 je pozitivní.
Ono je doopravdy možné mít trochu komplikovanější názor na…v podstatě cokoliv.
Diakritika: jak poprvé a naposled? Tak snad mluvíš česky, čeština používá diakritiku. Tak jí taky používej. Jednoduchý. Vadí ti? Odstěhuj se někam, kde jí nepoužívají, nauč se jejich jazyk a používej ten. Tady seš na českým fóru, tady mluvíme česky a diakritika tam prostě je. Tenhle přístup typu „ooooh, podívejte se na mě, já nepoužívám diakritiku, protože jsem víc cool než vy“ je docela trapnej.


Offline
34
19 úno 2013 13:02
Naxashi 1:
A když už jsme u těch JŘ, má vůbec cenu ještě vyjadřovat svoje znechucení z nich? Už mě to unavuje. Stačí se podívat na linku 1. 5 minutový interval se stal luxusem a někdy od 18:30 to jezdí po 10 minutách. Naprostá tragédie, likvidační, a jestli se mi podaří se přestěhovat, kupuju si kolo a MHD může jít někam. Kam ostatně jde i tak.

Naxashi 2:
Teď jsem si všiml, že o víkendu to bude jezdit jako dřív. Je to pozitivní změna do normálního stavu. I když teda linky ajo 30 a 67 jezdí…nedostatečně. Ale aspoň ty okružky jsou v pohodě. Takže MHD je o víkendu opět použitelná. To je fajn.

Jako nezdají se Vám tyto příspěvky v tomto pořadí poněkud zvláštní? "MHD může jít někam?" kontra "to je fajn" ......... trochu jako "MHD jsem už deset let nejel, ale vím jak je špatná".

(poprvé a naposled s diakritikou)


Offline
Uživatelský avatar

2499
05 úno 2007 18:12
Brno, Haškova
Naxashi píše:
A když už jsme u těch JŘ, má vůbec cenu ještě vyjadřovat svoje znechucení z nich? Už mě to unavuje. Stačí se podívat na linku 1. 5 minutový interval se stal luxusem a někdy od 18:30 to jezdí po 10 minutách. Naprostá tragédie, likvidační, a jestli se mi podaří se přestěhovat, kupuju si kolo a MHD může jít někam. Kam ostatně jde i tak.

A sedmička v pracovní dny odpoledne dokonce pojede až na rokli a těch spojů bude o něco více.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Teď jsem si všiml, že o víkendu to bude jezdit jako dřív. Je to pozitivní změna do normálního stavu. I když teda linky ajo 30 a 67 jezdí…nedostatečně. Ale aspoň ty okružky jsou v pohodě. Takže MHD je o víkendu opět použitelná. To je fajn.


Offline
2307
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jak jaké typy? Jakože by měl být nějak výrazně změněný mix vozidel na šalinách? Nemyslím si, že by se mělo stát něco zásadního, jen se trochu změní oběh, možná bude víc enkových kachen na desítce místo šestko-osmičky a to je tak asi všechno. Zdvojený drak asi pořád pojede na jedničce jen jeden.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6619
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: já třeba čas v MHD věnuji vyřizování e-mailů, učení jazyků, těch činností lze vymyslet víc a v autě bych nic z toho dělat nemohl jako řidič. (jinak mi vychází cesta MHD, na kole nebo v autě téměř nastejno, cca 30-40 minut, autem samozřejmě pár minut ušetřím).

Jinak víte někdo, jaké typy vozů se nám budou objevovat na tramvajových linkách od 5. 9.?


Offline
1517
18 led 2009 10:06
Však říkám, že cestovní rychlost většinou nelze srovnávat, to je proti fyzikálním zákonů :-D

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2689
01 úno 2006 10:39
Brno
Richie: pokud se potřebuju dostat do práce nqa noční, tak jak třeba po každé o těchto prázdninách a podívám se kdy mě to podle jízdních řádů jede a kdy se do práce dostanu a vyjde mě, že budu cestovat 65 minut a autem to dám za 15-20 minut tak co si vyberu? V šalině ani v trolejbusu žádnou práci neudělám a nic si nevyřídím a čekáním na zastávce už vubec ne. Za to ten ušetřený čas doma určitě ztrávím 100x lépe a užitečněji. To samé platí i při návratu dom.


Offline
467
13 čer 2004 23:04
Elektrina levnejsi nebude protoze Havlicek na valne hromade CEZ nechal odhlasovat rozhodnuti dopredu prodat elekrinu na burzu do roku 2024.
Zvyseni intervalu pri nedostaku ridicu vidim jako nerealny krok. V DPMB by mel probehnout poradny audit nakladu a najit moznost uspor mimo provoz MHD. Dalsim problem bude nedostatek penez na obnovu vozoveho parku, ktery je ted uz v zalostnem stavu.


Offline
1517
18 led 2009 10:06
Netuším, proč pořád srovnáváte mnozí rychlost přepravy MHD vs. auto. Přeec není možné, aby přeprava MHD byla rychlejší než autem ve městečtě bez metra a kvalitní sítě příměstsýkých vlaků. To je podle mě zcestný argument. Možná se můžeme bavit o relacích centrum - sídliště kam jede šalina v dopravní špičce (s autem stojíte v kolonách, musíte řešit parkování, u šlainy si dojdete na nejbližší zastávku a jedete), tam asi šalina bude rychlejší, ale obecně to prostě nejde, pokud MHD má zastávky a musí obsloužit jich co nejvíc. Nebo se pletu? Já jezdím jedině veřejnou dopravou prostě z principu, je mně to příjemnější a pohodlnější, ale je mně jasné, že cestováním strávím víc času, ale zase ten čas při cestování MHD nějako využívá k činnostem, co bych při řízení dělat nemohl.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6460
21 pro 2005 17:01
M: Elektřina prodávaná do Německa za 0,25 koruny a kupovaná za 16 korun? Nesmysl, reaguje odborník


Offline
2689
01 úno 2006 10:39
Brno
Česko má elektřiny nadbytek, dokonce levné elektřiny, ale dokud se bude tato levná elektřina prodávat na burzu a zpět si budeme kupovat x-krát dražší tu samou elektřinu tak nám nepomůže ani dostavba deseti bloků Dukovan.

Vozidel MHD může vyjet jen tolik, kolik mám řidičů. Víc s tím nikdo nic nenadělá. Dokud nezačnou řidiče platit normální mzdou tak z nebe žádní nespadnou. Řidič je stejná práce jako každá jiná a proto i zde se každý dívá hlavně na plat. Bohužel, na vše se peníze najdou, jen ne na řidiče, tak se nemůžeme divit.

Ano lidi půjdou víc a víc do aut, protože na prvním místě je vždy čas. Pokud bude jezdit méně a méně spojů MHD, pokud MHDéčkem pojedu do cíle 2x déle než autem tak neni co řešit. Do doby cestování se musí připočítat cesta na to MHD, taky se musí připočítat neustálé čekání na přestupy a pak cesta do cíle od MHD. Je to začarovaný kruh. Pokud mě pojede MHD tak často a rychle, že se mi auto nevyplatí, tak budu jezdit MHDéčkem. Tak to prostě je.


Offline
Uživatelský avatar

9099
10 čer 2004 11:19
Naxashi: A ty dotace se vezmou kde ? Co se škrtne ? On y ty peníze se jen tak neobjevují na papíře. Pro zajímavost se stačí podívat sem https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6817034 .

Elektřina : Kde chceš vyjednat levnější cenu ? Loni 1.9 stála 1 MWh 93 Euro, letos 1.9 stála 1MWh 523 Euro. A to je jen silová elektřina. A k těm novým blokům. Pokud by si se obtěžoval použít Google, tak by si věděl, že už dlouho běží příprava na nový bloky v Dukovanech. Jen cena jednoho bloku se loni pohybovala okolo 180-200 miliard Kč. A reálný zprovoznění je uváděný okolo roku 2036.

A k té snaze dostat lidi z aut: Kam je chceš dostat ? Nějak jsem si nevšiml, že by MHD jezdila poloprázdná. A podíl MHD na dopravě v Brně je někde okolo 50%. Kolik cestujících navíc by systém unesl se stávajícím počtem řidičů a vozů ?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5296 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 212  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2022 09:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]