Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1667 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 17 črc 2020 11:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1333
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jo, moje chyba. Myslel jsem Tuřany :oops: V podstatě jsem myslel úsek od Hanácké do Olympie, no. Fakt nechápu, jak se mi tam vecpal Komárov. Stydím se za sebe.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 črc 2020 06:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8732
Od: 10 čer 2004 11:19
Komárov ?? Trochu mimo (nevím jestli linka, nebo pisatel..).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 21:27 

Příspěvky: 1453
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Komárov? To bude nějaký překlep. A-49 jede na Komárov, staré Černovice a Přizřenice s většinou spojů do Modřic, kdežto A-78 jede z Líšně rovnou do Slatiny, pokud nejede jen na Sl. závod, pokračuje na Chrlice a přes dálnici do Olympie v Modřicích.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 21:22 

Příspěvky: 210
Od: 24 lis 2017 11:40
Aha, tak to s tou redukcí může být složitější. Akorát, odkdy jezdí 78 do Komárova? Tím jsou myšleny Chrlice?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 20:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1333
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Poměrně velkou. Dokonce si troufnu říct, že před výlukou Zábrdovické byla a-78 mezi Líšní a Slatinou obsazenější, než mezi Dělňákem a Líšní. Dneska, po těch změnách, si myslím, že je to víceméně na stejno. A prázdná rozhodně nejezdí ani mezi Komárovem a Slatinou. Jediný volnější úsek je tak, podle mého pozorování, jen mezi Komárovem a Modřicemi.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 19:55 

Příspěvky: 210
Od: 24 lis 2017 11:40
aha, jaj, to jsem nějak vytěsnil nebo to v tom videu (https://www.youtube.com/watch?v=LNe2L_-QB0c) nezmiňoval.
Jestli tam nezůstane trochu místa pro točení t-busů, třeba i okolo bloku nebo kdyby se nevytočili na nějakým plácku u polikliniky (rezerva šířková pro odstavení vozů tam je - uvažovaná původně pro tu tramvaj, u polikliniky by mohla být malá okružka napojující parkoviště a polikliniku...) - tak pak zbývaj 2 možnosti:
využít přímo novou smyčku pro šaliny i t-busy nebo ta okružní linka (což jsou už jen 3 zastávky do Osady)
78 by se vrátila a zredukovala mírně - jakou obsazenost vlastně mívá od Líšně na Slatinu a dál?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 18:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8732
Od: 10 čer 2004 11:19
Ale ta smyčka zanikne úplně. Na jejím místě MČ plánuje sportovní centrum.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 16:49 

Příspěvky: 210
Od: 24 lis 2017 11:40
Myslel jsem Juliánov - v případě prodloužení tramvaje dál pouze někam k Šedově (jedna z variant, která bude prověřována ve studii společně s tramvají až nahoru a lanovkou; náhrada za původně uvažovanou smyčku u polikliniky, která se tam asi nevleze - viz video starosty Kunce). V případě tramvaje až navrch bych 27 nechal jak je nebo spíš zrušil (nebo zkusil nějaké spoje poslat do Slatiny?:) Spojení dělňák-Vinohrady vyřeší tramvaj.
Je fakt, že v současném stavu není dole 27 kde kloudně ukončit - to mě dřív směřovalo na návrh té okružní 27...to by asi přibyly vozokm, ale všechno něco stojí (bez velkorysejšího přístupu lidi z auta nedostaneme...bez restrikcí) Po posunu smyčky (byla by li tato varianta) a dobudování trati StO-Ot. Ševčíka by se přesunula do vyprázděné malé smyčky po tramvaji a vznikl luxusní přestup - alternativní řešení ke stavbě tramvajové trati do kopce, případně vždycky by se šalina dala prodloužit a tohle zrušit..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 16:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8732
Od: 10 čer 2004 11:19
Na šedovu můžete zapomenout.
1) http://www.vinohrady.brno.cz/mc-vinohra ... -vinohrady
2) okolo už je nachystaná výstavba,která tu ulici na dost dlouho zablokuje.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 16:11 

Příspěvky: 108
Od: 25 říj 2019 10:12
Ojin: Zajímavý nápad, ale vyžadoval by určitě větší investici než jen odstranění betonových prefabrikátů nebo čím je ta Šedova zahrazená. Protože tohle není úplně silnice pro pravidelný provoz autobusů. Takže byť je to zajímavý nápad, tak na potřebě investice končí...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 15:59 

Příspěvky: 42
Od: 29 lis 2017 11:29
Nemyslel jsi spíš smyčku Novolíšeňská? Juliánov mi opuštěný nepřijde :-) U ní tu ale bylo řečeno, že pro pravidelný provoz nebude povolená, max při mimořádnostech, takže...Jinak než parciály tak bych to taky rovnou zatrolejoval, je to nějakých 800 metrů, když má 2,2 km na Jedovnické stát cca 50 milionů a má to být dočasná stavba, tak tady to bude docela dost muziky za ještě míň peněz. Jelikož se mezi Novolíšeňskou a Bzeneckou nic kvůli okruhu překopávat nebude, tak už by to zůstalo na furt a prodloužení trolejbusu v Líšni by tak konečně získalo ten pravý smysl


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 15:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 364
Od: 10 bře 2006 08:34
Bydliště: u Gagarina, Armstronga a Remka
Zajímavým řešením líšeňsko-vinohradských problémů by mohlo být umožnit průjezd autobusů (58, 78) ulicí Šedovou. Tím by se mohla linka 78 vrátit na svou (skoro) původní trasu a Bartákova a Rotreklova by měly spojení směr Dělňák a Stará Osada s pohodlným přestupem na zastávce Čejkovická. Podobně jako povýlukovou linku 29 se podařilo zrušit spolu se zřízením zastávky Anthropos, protože nabídla přestup, který předtím nebyl možný (resp. byl příliš komplikovaný / nevýhodný).

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 15:20 

Příspěvky: 210
Od: 24 lis 2017 11:40
Však tu už jsem tu několikrát psal (a maloval):
jedna přes vinohrady a rychle mimo Osadu na Tomkáč a dál (ideálně s využitím krátkého úseku na okruhu),
druhá vynechá část Vinohrad a pojede přes Osadu závlekem (či výhledově přes nádraží židenické a zbrojovku - tím se rozhodí interval dál, ale co už).
Co se týče těch parciálů, říkám si, že když se dá vybudovat přes 2km trati, která bude jen dočasná a manipulační; tak by šel i tento kousek vybavit trolejemi (přece jen tolik parciálů na obsazení celé linky, takto dlouhé, je docela drahý špás)
A btw: chybějící spojení Vinohrad (i jižní části) na Osadu by právě vyřešila ta 27 prodloužená do opuštěné smyčky Juliánov.

SOuhlasím s názorem, že doprava musí být předně rychlá (s tím souvisí samozřejmě i interval ovlivňující dobu čekání), v tom je potřeba být v Brně trochu velkorysejší, jinak jsou krásně vytyčené cíle ohledně dělby dopravy, co se řešili na mobilitě, uplně k ničemu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 15:10 

Příspěvky: 2356
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Možná by nebylo od věci se zamyslet i nad variantou, že by jedna z linek 25/26 byla obsazena parciály a mezi Novolíšeňskou a Prušáneckou jela přímo po Jedovnické a se závlekem na Starou osadu. Tím by se víceméně srovnala jízdní doba (závlek × vynechání Vinohrad) a nerozházel by se interval.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2020 10:08 

Příspěvky: 2367
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
No jo, jak to tak čtu, tak se nemůžeme divit s přístupem DP a názory některých lidí zde, že to tu pak takto vypadá, kolik lidí asi jako já, radši jede několik minut autem než hodinu emhádéčkem? Kolik 10? 100? 1000? nebo snad více? I přes zasekané celé Brno stále na rychlost přepravy vítězí auto. Když jdu na noc, autem za 15 minut, emhádéčkama se všema přestupama 56 minut, volba je jasná. Bohužel. A to mohu být mega šoutoš a dopravou žít, ale pokud se někam potřebuji dostat tak na 90% vítězí auto. A pokud někam jezdily narvaný kloubáky a pak někdo změnil či zrušil trasu a vymyslel nějaký nový paskvil pak najednou stačily sóla a vznikl hustý automobilový provoz, pak někdo žekne, ty sóla jezdí poloprázdný, místo 10 minut intervalu dáme 20 to bude stačit a ejhle, lidí jede ještě míň a už vznikají kolony, kolik jede aut, ale proč tomu tak je nikdo nechce slyšet, protože si furt jede svoje s nesmyslným trasováním linek a neptá se a neřeší kam ty lidi a hlavně proč odešly z té emhádéčky a tam je problém. MHD má být rychlá a častá, pokud toto nesplňuje, tak bohužel. Pak se ještě říká že levná a pohodlná, ale to už zas tak neni důležité, pokud bude rychlá. Tož asi tak.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 23:40 

Příspěvky: 69
Od: 04 říj 2011 22:53
Antirez píše:
Na to stačí zběžný pohled do mapy linek. Vyhlídková a-78 přes Vinohrady je něco otřesného. Tam připouštím, že to Líšeň odskákala za Vinohrady a toto by mělo být napraveno.


Na tu hromádku emocí předcházející citované části zprávy reagovat nebudu, to fakt postrádá smysl, ale tohle jediné mi nedá - zběžný pohled do mapy linek prozradí, že jak a-78, tak t-25/26 v úseku mezi obsloužením určité části líšeňského sídliště a uzlu Stará osada objedou vinohradské sídliště a navýší tím celkovou cestovní dobu. Dokud nedojde k celodennímu závleku části spojů t-25/26 na Starou osadu, tyto ve špičce dokonce uzel SO minou. Proč je závlek a-78 přes Vinohrady něco otřesného, zatímco proti nynějšímu trasování t-25/26 nelze vznášet námitky a dotyční mají držet pec a zvykat si?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 18:04 

Příspěvky: 108
Od: 25 říj 2019 10:12
Moc netuším, jak si to dělání pořádku představuješ... Pozici radnice neumím posoudit, zas tak hluboce se o problematiku té stavby nezajímám.

Přestoupit samozřejmě není pro většinu lidí žádný problém, ale tady nevzniklo žádné logické natož pohodlné řešení. Radit přestupy typu Novolíšeňská - Vlkova nebo Čejkovická - Malá Klajdovka to prostě nemá se systémem nic moc společnýho, to je tak z nouze ctnost. Ten trolejbus zkrátka jede tam, kam to většině nevyhovuje a přestupy do žádanějších směrů nejsou přímé hrana-hrana naopak jde dokonce o jiné zastávky pokud se bavíme o přestupu trolejbus-autobus, nabízí se přestup na 27 na Vinohradech, ale to nemá se systémem taky nic moc společného.

Sám píšu, že "zvyk není nárok", takže nemusí nic odpovídat dřívějšímu stavu, nicméně by nový stav měl být minimálně stejně pohodlný/rychlý jako ten předchozí. Nebo má DP zájem poskytovat stále horší spojení? Předpokládám, že nikoliv. Nikdo nepožaduje spojení do x směrů, stačilo by logické spojení ke spádovému uzlu, které roky fungovalo bez nějakých výhrad. Respektive jsem dříve nezaznamenal, že by si někdo z probírané oblasti stěžoval a DP se také netvářil, že mu něco nevyhovuje. Objektivně se pro většinu cestování ze zmíněné oblasti zhoršilo - nedostanou se přímo do přestupního uzlu, ale dostanou se do vedlejšího sídliště, kde jsou akorát tak červené a zelené paneláky nebo někam k bývalému zimáku...To šlo i před tím s jedním přímým přestupem na Novolíšeňské - menšina přestoupila, většina jela dál na SO. Teď je to opačně - menšina jede a většina složitě přestupuje. Je něco zvláštního na tom, že se lidem nelíbí složitější doprava? Myslím, že to je zcela přirozené. Ano někteří si stěžovali na naprosto marginální věci typu "nedostanu se z Bartákovy přímo do Mariánskýho údolí nebo do Kauflandu". To je skutečně naprosto zbytečná stížnost, ale takoví často nejvíce řvou...

Není to jen o počtu možností, ale také o tom, jaké možnosti to jsou. Než několik spojení "nikam", tak radši jedno vyhovující většině (tady pokažený tou okružní jízdou přes Vinohrady). Z čehož je vidět, že většině změny uškodily - včetně těch na západě, kterých se trolejbus nijak netýká. Netvrdím, že je to konec světa, ale pokud se lidé stále ozývají, tak to asi úplně nejlépe vyřešeno nebude. Ale o tomhle už tu napsáno víc než dost. Snad to protažení některých spojů 25/26 na SO trochu uklidní vášně. Ještě zrušit tu 78 přes Vinohrady, která i dle tebe není zrovna skvělá a mohlo by to být plus mínus v klidu bez objektivních problémů pro většinu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 16:16 

Příspěvky: 60
Od: 23 čer 2014 12:31
Ono jich zase jen pár nebude a proč by to nemělo být fér? Nejdříve si v Líšni udělejte pořádek mezi sebou a pak se ozývejte.
MČ to evidentně kryje, jinak by už s majiteli černých staveb dávno sama zatočila. Asi bude jedním z těch majitelů černé stavby někdo z místní radnice, nebo minimálně někdo na někoho z ní navázaný, jinak si to vysvětlit neumím.

Aha, takže Stará osada je jen přestupní bod. Takže většina stejně pokračuje dál, což se dá tak nějak předpokládat.
Pak nevidím problém v tom, proč by se v Líšni nemohli naučit přestupovat i někde jinde. Což je jaksi podstata brněnské sítě MHD už dobrých 25 let.

Proč by to mělo odpovídat dřívějšímu stavu? To je něco, k čemu bychom se měli upínat?
Je spousta jiných míst, kde si museli cestující zvykat na nové změny. Naučí se i Líšeň.

Od roku 1995 nejsou podstatou brněnské sítě MHD přímá spojení do nejrůznějších směrů.

Západní část sídliště rozhodně nemá takové možnosti, jako ta východní, kde pořád někdo řve.
Na to stačí zběžný pohled do mapy linek. Vyhlídková a-78 přes Vinohrady je něco otřesného. Tam připouštím, že to Líšeň odskákala za Vinohrady a toto by mělo být napraveno.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 13:06 

Příspěvky: 108
Od: 25 říj 2019 10:12
Porovnávat pár majitelů černých staveb s nějakými celkovými 25 tisíci obyvatel Líšně asi není úplně fér co? Proti té trati brojí maximálně pár desítek lidí, oproti tomu tisíce by to nepochybně uvítaly... Roli MČ nedokážu posoudit.

Stará osada je Líšni nejbližší dopravní přestupní uzel pro spojení s východním širším centrem (Vojenská nemocnice, Dětská nemocnice, Oblast Cejlu, nádraží Židenice...). Jaké jiné možnosti reálně navrhuješ, aby to odpovídalo dřívějšímu spojení Líšeň - SO za srovnatelnej čas? MHD jezdí pro lidi, takže když jim zruším rychlé přímé spojení, na které jsou zvyklí (byť zvyk není nárok), tak musím počítat s určitou nevolí.

V čem je dopravně zanedbaná západní/severní část?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 12:52 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1650
Od: 07 dub 2006 09:03
Antirez: Bezvýhradný souhlas. Jeden za všechny, všichni za jednoho. A stejným metrem bych měřil Bastru: Nebude D43, nebude křižovatka u OBI a žádné jiné zlepšení, které bez D43 ostatně ani nastat nemůže.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 12:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8732
Od: 10 čer 2004 11:19
Stejně to je jen do doby, než se rozkope Tomkáč.. Pak jdou 25/26 do háje a celá obsluha téhle oblasti se změní. A vcelku zajímavý by bylo trasování drátolezů po prodloužení d-12 z julca na pálavák.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 11:56 

Příspěvky: 60
Od: 23 čer 2014 12:31
Nějak nerozumím tomu, co se tady pořád řeší, proč se všichni můžou z té Líšně pomalu po****.
Vzhledem k tomu, co místní obyvatelstvo převádí ohledně možného obnovení tramvajové trati, kdy vítězí majitelé černých staveb, za podpory místní MČ, tak bych se s Líšní vůbec o ničem nebavil už z principu.

V Brně je přestupný tarif, nikdo nemá přímá spojení od všech zastávek, proč by zrovna Líšeň měla být něco speciálního?
Jen ať si i v Líšni přestoupí. Možností mají dost. Nechápu, co je tak důležitého na Staré osadě, že tam potřebují nutně přímé spojení.
Pokud pokračují dále do města, ať se naučí využívat jiné možnosti.

JaKo má pravdu v tom, že obsluha západní části je opravdu zanedbaná, pořád se tady řeší východní strana, prakticky kvůli dvěma zastávkám, kde "chudáci" teď nemají přímý spoj na Starou osadu. No a co...

Za mě jediné rozumné souhlas s návrhem, který tady už padnul. Zrušit nesmyslný závlek a-78, na Jírovu prodloužit t-27, ostatně původní t-147 bývala kdysi kmenovou linkou na této radiále, krátit podle libosti t-25 a t-26, na Pálavské náměstí atd. Ten nesmysl s převlékáním spojů je taky strašná prasárna a bylo by to přehlednější. ](*,)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 11:17 

Příspěvky: 108
Od: 25 říj 2019 10:12
JaKo píše:
Bydlím v Líšni přes 20 let a celou tu dobu se všichni můžou po***t ze zastávek Rotreklova, Bartákova. ND za ED? Jede přes Rotreklova, Bartákova. Východní část sídliště? Nic. Celý roky.
Zprovozní se troleják a zase Rotreklova, Bartákova. A furt dokola.
Navrhuji ty dvě zastávky zrušit a nebude problém :-)


Jakej je tohle nesmysl a logickej rozpor (nemyslím tu nadsázku o zrušení zastávek) si uvědomuješ? Vadí ti, že si na Bartákově a Rotreklově stěžují na dlouhodobě objektivně zhoršenou dopravní dostupnost po prodloužení trolejbusu, ale pokud se ti krátkodobě zhorší dopravní dostupnost například výlukou tramvaje, tak ti to ohromně vadí. Proč ti vadí, že někomu vadí dlouhodobě zhoršená dopravní dostupnost, když tobě vadí i krátkodobé mimořádné zhoršení například kvůli výluce? Mimochodem kdy naposledy jezdila v Líšni x8? Při posledních větších prázdninových výlukách nic takovýho nebylo a jedna strana sídliště měla používat a-78 a druhá a-55 tenkrát ještě po Novolíšeňské...

Trolejbus se měl protáhnout z Novolíšeňské kam, aby to bylo v pořádku? Jinam než bylo více než 30 let plánováno? Tam kde bydlíš ty? Fajn, ale kdyby se ti pak zhoršila dopravní dostupnost jako lidem z Rotreklovy a Bartákovy, tak bys měl taky problém.

Nerozumím, cos tím chtěl sdělit. Ale možná je to můj problém a jen jsem to nepochopil. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 10:09 

Příspěvky: 12
Od: 16 lis 2018 09:17
Bydlím v Líšni přes 20 let a celou tu dobu se všichni můžou po***t ze zastávek Rotreklova, Bartákova. ND za ED? Jede přes Rotreklova, Bartákova. Východní část sídliště? Nic. Celý roky.
Zprovozní se troleják a zase Rotreklova, Bartákova. A furt dokola.
Navrhuji ty dvě zastávky zrušit a nebude problém :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2020 10:06 

Příspěvky: 12
Od: 16 lis 2018 09:17
Cracatit píše:
A co točit A-27 na Novolíšeňské, to by nepomohlo? Pak by šlo ten závlek A-78 zrušit.


Nejde, smyčka není určena k běžnému provozu. Policie to nedovolí. Alespoň něco v tom smyslu jsem zaslechl.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1667 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 srp 2020 22:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]