Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1494 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 25 led 2020 20:17 

Příspěvky: 41
Od: 20 úno 2010 23:23
V případě uzavření tunelů se jezdí po ulicích Kosmova, Sportovní, Reissigova, Domažlická, Tábor, Hradecká, Žabovřeská.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 led 2020 16:33 

Příspěvky: 114
Od: 27 led 2009 19:48
Bydliště: Brno
Díky za odpověď!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 led 2020 16:31 

Příspěvky: 1234
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Myslím, že hlavní objízdná trasa je klasicky po Veslařské, na Rosického náměstí, Královopolskou nahoru a po Skácelově na Slovaňák, pokud neodbočí už na Královopolské na Hradeckou a z ní pak pod vozovnou na Palackého třídu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 led 2020 16:02 

Příspěvky: 114
Od: 27 led 2009 19:48
Bydliště: Brno
Měl bych otázku...kudy jezdí E56 když je zavřený Královopolský tunel? Např. jako dnes ráno oba tubusy? Kdyby tato situace nastala v prac.dny.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2020 21:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3036
Od: 14 čer 2004 18:56
Bydliště: blekfild
MtM: klouby prostě do Ořešína rozumně neprojedou, smiř se s tím.
Pak je tu druhá možnost, jak zamezit sjíždění spojů - prodloužit 65 do Ořešína (se závlekem k nádraží Řečkovice) a 70 zrušit :-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2020 20:33 

Příspěvky: 1196
Od: 10 bře 2010 18:00
Bydliště: BRNO-Řečkovice
Dneska tu mám znovu návrh, ohledně linkového vedení u nás v okolí Řečkovic a Mokré Hory, sice s tím některým asi polezu na nervy, ale v tomto návrhu je spíše osekání + úspora řidičů, takže možná i ne, tak si to zkuste prosím přečíst celé.
Všiml jsem si já, a nejen já, ale i známí, co zde u nás cestují, že dochází často ke sjíždění linek 42 a 70, hlavně vlivem kolon u Globusu, čímž se 42 mnohdy dostatečně opozdí tak, že v oblasti Řečkovic pak jezdí mnohdy 42 a 70 hned za sebou, což znamená, že jeden vůz jede přeplněný, druhý naopak skoro zcela prázdný (v horším případě jede 42 až za 70, tudíž krátká 70 jede přeplněná a kloubová 42 naopak zcela prázdná).
Mým návrhem je, i když to bude dřít o smyčku v Ořešíně, poslat linku 70 v PD zcela do kloubů (až dojde ta další várka kloubových autobusů), s tím, že v ranní špičce, by se zrušil ten zvláštní interval 3-7 (ten vůz z Jehnic vezl především až po Kronovu naprostý vzduch) a nechal bych zde typický ranní špičkový interval z většiny města, což je 10 minut. V dopolední době by naopak kloubovými vozy došlo ke zlepšení již dosti plné kapacity některých spojů na 70, totéž v době popolední, před začátkem špičky. V odpoledních špičce bych zavedl na linkách 42/70 15-minutový interval (s tím, že 8-minutový čekací čas by byl před spojem 70). Na trhačkových kurzech linky 42 by mohly klidně jezdit sólové vozy, které by pak večer mohly přejíždět na 70 a nahrazovat kapacitnější vozy, když je večer poptávka menší.
Jako klady tohoto řešení bych viděl ušetření některých služeb z této dvojlinky, tedy i řidičů, ušetření vozokm (při úspoře intervalů), posílení kapacity na 70 v době dopoledního sedla, či na začátku ranní špičky (mezi 5-6h), odstranění zmíněného sjíždění linek do vláčků.
Nedostatkem je omezení intervalů, což se ale děje mnohdy po celém Brně, o 2-3 vozy větší potřeba kloubových vozů (při navýšení stavu počtu kloubových vozů by to nemusel být problém) a smyčka v Ořešíně, ale tam by se to dalo vyřešit třeba pauzami v KPN apod.

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2020 19:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Od: 10 čer 2004 11:19
P. Haluza píše:
Ještě takový dotaz: ten zákaz souběhu v úseku Novolíšeňská--Jírova je trvalý, nebo jen po dobu udržitelnosti toho projektu, tedy řekněme nějakých pět let? Neví někdo?

Nevím,ale v projektu je referenční období 30 let. Dneska jsem na DPMB posílal oficielní dotaz na to, kdy tedy budou ty přímé spoje na osadu. Dle schvalovacího protokolu. Jsem zvědavej, na to kdy a jak odpoví. A když si čtu to hodncoení projektu zde :http://web.opd.cz/wp-content/uploads/2017/06/Z%C3%A1pis-z-jedn%C3%A1n%C3%AD-HK_Trolejbusov%C3%A1-tra%C5%A5-Novol%C3%AD%C5%A1e%C5%88sk%C3%A1-J%C3%ADrova_anonym1.pdf , tak nad tím docela přemyšlím, jestli ..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 pro 2019 12:31 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3036
Od: 14 čer 2004 18:56
Bydliště: blekfild
Cracatit: zrovna Bílovice na a-75 moc smysl nedávají, co z toho, když tam jezdí vlak a je tam cyklostezka po rovině? Ta 201 by byla o něčem jiném, ostatně z Blanska do Krasu cyklobusy jezdí...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 pro 2019 21:03 

Příspěvky: 1234
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mně spíš přišlo, že v tom roce 2002 to jelo odnikud nikam a v kombinaci s tím zvláštním tarifem a málo spoji to asi celkově mohl být dobrý provar. Na druhou stranu se nabízí otázka, proč vlastně nemá víc linek spoje s cyklonosičem, třeba Bílovice na A-75 se vyloženě nabízí, nebo A-201 (i když jde o spoje mimo město)...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 pro 2019 13:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1746
Od: 05 lis 2005 19:50
V té sezoně 2002 ty cyklobusy pohřbil jednak zvláštní tarif a relativně dlouhé intervaly.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 14:26 

Příspěvky: 38
Od: 29 lis 2017 11:29
Tak ten cyklobus by nemusel být samostatná linka, prostě by o víkendu na některý kurz byl vypraven místo parciálu autobus s držáky na kola. Vadou na kráse (kterou jsem předtím trestuhodně opomněl), je vzdálenost ze zastávky Merhautova do Útěchova. Je to rovných 10 km, takže na parciál by to v praxi nešlo. Ale spoje jedoucí v pracovních dnech jen na Haškovu (kde by byla dobíjecí stanice), tam by to šlo bez problému. S tím, že bych nechal parciál jet nikoli po okruhu, ale právě přes Husovice a Vojenskou nemocnici, u které by byla konečná spojů nepokračujících na Lesnou (tj. víkend mimo toho spoje, který by byl obsluhován cyklobusem). 27 v této trase by tak částečně nahradila 57, která dřív k vozovně Husovice jezdila. Ano, vím, že to je souběh se 4kou, ale s ohledem na plány, které jsou s židenickým nádražím, na Novou Zbrojovku, s ohledem na voj.nemocnici si myslím, že by takový spoj využití měl. Byl by to takový hybrid 45 a 57, jak existovaly v minulosti. Samozřejmě současná 57 by zůstala v podobě spojů jedoucích do Útěchova a Vranova, klidně i s tím špičkovým prodloužením do Obřan.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 14:25 

Příspěvky: 2281
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Ano, tu 78 si tam taky pamatuju. Dokonce se na tom parkovišti otáčely i klouby A8 při výlukách.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 14:23 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8662
Od: 10 čer 2004 11:19
Mě na stížnost na první víkendovou a-78 podanou 4.12 odpověděli až 25.12 s tím, že to při celostátní změně vrátili tak jak to bylo..

P.Haluza: na houbalce končívala i a-78 z Modřic :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 14:03 

Příspěvky: 1234
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ta trasa z Mariánského údolí na Starku a pak po okruhu na Merhautku, po ní na Lesnou a dál na Útěchov by byl návrat k bývalé A-45 v jedné z dlouhodobějších tras, tenkrát sice končila na Haškové, ale tak s Útěchovem/Vranovem a konbinací A-55 + A-57 v určitém období roku by mohlo dávat smysl,. Na druhou stranu oddělené cyklobusy jsme tu měli a spíš šlo o voziče čerstvého vzduchu s velkou ztrátou někdy okolo roku 2002.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 12:34 

Příspěvky: 2281
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Neříkám, že tam musí něco jezdit, spíš mi jde o to, jak dlouho se na to můžou vymlouvat.
Umím si ale představit třeba okružní cyklospoje do Mariánského údolí o prázdninách nebo obecně o víkendech v teplých měsících.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 12:27 

Příspěvky: 10
Od: 25 říj 2019 10:12
P. HaluzaDíky za informace včetně té 45 a smyčky na Houbalově. To už by asi dneska vzhledem k parkovišti nebylo průchodný tam něco otáčet... Myšlenka, zřízení nějaké "místní" linky Líšeň - Vinohrady - Juliánov se mi celkem líbí, samozřejmě s tím, že by se vytvořil nějaký rychlý spoj směr SO, na který by se dalo rozumně přestoupit z míst, kam by nezajížděl. Ale to není úplně reálný... Ale tak fantazírovat můžeme. :D

Co by snad šlo reálně (snad bez větších problémů) udělat je závlek 58 přes Novolíšeňskou než bude postavená propojka kolem retenční nádrže a protažení 27 na úkor některých 25/26 až nahoru na Jírovu. Myslím, že to není zas tak náročná změna a mohla by vyřešit ty největší problémy.

Citace:
No pozor, 4×202 jen v době výluky v Zábrdovicích, jinak 2×202. Ale to na věci nic nemění, jen je to nesprávný údaj. :mrgreen:

Což je samozřejmě pravda, moje chyba. Ovšem je nutno podotknout, že x27 byla taky pouze v souvislosti s výlukou v Zábrdovicích a už místo ní máme 78... Poptávka po něčem jako 202 tady evidentně je. Uznávám, že 202 nejezdila nikdy zrovna plná, ale možná to bylo tím, že to prostě lidem nepřipadalo jako MHD? Kdyby se to "jmenovalo" třeba 56, tak by to možná bylo využité více(?).


iron_liver: https://ctrlv.cz/VB1i


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 12:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1858
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
A kolik by tam toho mělo jezdit?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 12:15 

Příspěvky: 2281
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Ještě takový dotaz: ten zákaz souběhu v úseku Novolíšeňská--Jírova je trvalý, nebo jen po dobu udržitelnosti toho projektu, tedy řekněme nějakých pět let? Neví někdo?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 12:13 

Příspěvky: 58
Od: 04 říj 2011 22:53
Ondrah98: Dík za příspěvek, aspoň si teď můžu být jistý, že to opravdu na 100 % copy-paste je, jelikož mi očividně došlo úplně to samé - též 23., ale už dopoledne. K tématu mé připomínky naprosto nic, jen snůška polopravd a zavádějících informací, k tomu pár obecně platných věcí, které nikdo nerozporuje. S tím datem to podle mě žádná taktika není; když jsem posílal první připomínku těsně před zavedením změn, došel mi koncem listopadu podobný irelevantní copy-paste nesmysl - na něj jsem odpověděl a očekával jsem reakci, nicméně dotyčný neměl co zkopírovat a prostě už neodepsal vůbec, až potom opět na druhou připomínku (nejspíš mu odpovědi na formuláře někdo sleduje, zatímco reakce na jejich odpovědi už ne).

To, že si lidi stěžují i na voloviny, je něco, s čím je třeba počítat, ale nijak to neobhajuje odbývání relevantních stížností.

Je vidět, že DP je stále de facto městský moloch, kde může některé zodpovědné funkce bez následků zastávat kdejaký pitomec, v průměrné soukromé firmě by při takovém nárůstu stížností a podobné reakci (copy-paste fuck-off vůči klientům) už dávno padaly hlavy. Pokud to tu zodpovědná osoba čte, tak doufám, že se za svoji mizerně odvedenou práci stydí - i na druhou odpověď mimochodem stále čekám..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 11:34 

Příspěvky: 2281
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Koneckonců já jsem tuhle navrhoval současné spoje 25/26 ukončené v Husovicích protáhnout na Starou osadu, pak přečíslovat na 27 na Jírovu a na zpáteční cestě ze Staré osady právě přes Zábrdovice do Husovic a od Tomkáče zpátky na linku směr Merhautova.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 11:20 

Příspěvky: 38
Od: 29 lis 2017 11:29
Tak zase proč by to možné nebylo, spojka přes Jundrov taky vznikla jako manipulační, napřed tu jezdila výluková x25 a potom normální 29. Je jen otázka, zda taková megasmyčka bez reálného užitku má smysl, jestli už raději z Tomkáče nezahnout někam na sever, buď jako 57 (na některé spoje o víkendech by mohly být vypravovány místo parciálů cyklobusy, čímž by se cyklonadšenci dostali i do Soběšic a Útěchova, tím by i odpadla překážka pro provoz až do Mariánskýho) a nebo taková "lehce" megašílenost, z Tomkáče do ŠČ, ze Štef.čtvrti vést linku do Krpole (na oplátku zrušit v tomto úseku 53) a odtud jako 30 do Bystrce. Nezatrolejované úseky by nebyly delší než cca 4,5 km, takže vůz by se průběžně dobíjel a na konečné Černého by taky problém s dobitím nebyl. Jen se bojím, že na tak dlouho linku by nebylo dostatek parciálů. Když jsme ale kdysi mohli mít autobusovou 140 z Bystrce do Štef.čtvrti a 45 z Lesné do Mariánského údolí kolem Vojenské, tak vlastně tahle idea zcela mimo mísu není. EDIT: Dobíjení u Vojenské a smyčka přes Lazaretní je asi nejrozumnější a nejvíc při zemi návrh, to uznám


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 11:00 

Příspěvky: 2281
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Ještě k těm 86/87: v roce 1995 byly zkráceny jen na Jírovu a nejspíš k 1. 10. 1996 byl provoz ukončen v souvislosti s reorganizací, kdy byla linka 72 prodloužena na Jírovu a linka 45 dělala takové hezké kolečko z Novolíšeňské přes Jírovu na Houbalovu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 pro 2019 10:48 

Příspěvky: 2281
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
Ondrah98 píše:
- V úseku Jírova - Elplova jezdí víc spojů. (Dřív 6x78, 4x202; Nově 3/4x78, 3/4x55)... Jsem netušil, že 6-8 je víc jak 10.

No pozor, 4×202 jen v době výluky v Zábrdovicích, jinak 2×202. Ale to na věci nic nemění, jen je to nesprávný údaj. :mrgreen:

Ondrah98 píše:
o okružních linkách 86/87 jsem dosud nevěděl. Mohl bych se někde dozvědět víc? Klidně uvítám i více informací všeobecně o historické organizaci dopravy v Líšni/na Vinohradech. Dá se někde něco veřejně najít? Díky ;)


Okružní linky 86/87 byl takový pokus na začátku 90. letech (prokazatelně od 1. 11. 1991).
Trasa:
86: Nám. Karla IV. -- Rotreklova -- Novolíšeňská -- Vlkova -- Houbalova -- Jírova -- Nám. Karla IV.
87: Nám. Karla IV. -- Jírova -- Houbalova -- Vlkova -- Novolíšeňská -- Rotreklova -- Nám. Karla IV.

Na každé z linek byl jeden bus, provoz v pracovních dnech 6.30--18.30, interval celodenně 30 minut s výjimkou přestávek (cca 9--10 a 16--17), kdy byl jeden spoj vynechán a interval prodloužen na 50+40 minut.

Pak později byl nasazen i třetí autobus, který ráno jezdil na jedné lince a odpoledne na druhé.
Zkusím to dohledat.

peno píše:
A nebyla by to zase zbytečně velká zajížďka? Navíc nevím, jestli je vůbec možné provozovat pravidelnou linku na manipulačních trolejích. To už je lepší tu linku ukončit na Staré osadě.

Zajížďka asi ano, pak teda je ještě možnost odstavit ten parciál někde u Vojenské nemocnice, tam ho v klidu nabít a přes Lazaretní se vrátit k židenickému nádraží.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 pro 2019 23:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1280
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A nebyla by to zase zbytečně velká zajížďka? Navíc nevím, jestli je vůbec možné provozovat pravidelnou linku na manipulačních trolejích. To už je lepší tu linku ukončit na Staré osadě.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 pro 2019 23:37 

Příspěvky: 10
Od: 25 říj 2019 10:12
Taky jsem posílal na DP něco k tématu, ale v podstatě to podle mě nikdo moc nečetl a poslali mi nějakou ctrl+c/v odpověď, kde přiznali, že si jim stěžuje hromada lidí (nebude teda něco špatně?)... Zajímavý ještě je, že mi to došlo 23.12. někdy kolem 21h. To tak poslali všem schválně, protože na svátky se každej vykašle jim něco odpovídat? :D

Nějaký perly z odpovědi:
- Z Rotreklovy a Bartákovy můžete jezdit na Viniční linkou 82 (v intervalu 2h)
- V úseku Jírova - Elplova jezdí víc spojů. (Dřív 6x78, 4x202; Nově 3/4x78, 3/4x55)... Jsem netušil, že 6-8 je víc jak 10.
- Z Novolíšeňské můžete chodit k Zetoru nebo na Vlkovu (podle nás je to 2 min, což odpovídá rychlosti chůze asi 8km/h...) a z Rotreklovy můžete chodit na Jírovu. To je rada fakt na ránu.
- Že teď Jírova - SO trvá 19 respektive 20 min je výhoda, protože se jede delší trasou a můžete se podívat na Vinohrady... Dřív 14 respektive 16 minut + 202 za 13 min...
- Spojení do centra zajišťuje hlavně linka 8, což je sice pravda, ale v cestě na SO nebo k Vojenské nemocnici mi asi moc nepomůže...

Kdyby aspoň někdo věcně reagoval na konkrétní podněty, tak si člověk nebude připadat jako vocas.

Na druhou stranu je potřeba uznat, že si tam podle toho ctrl+v lidi stěžovali na to, že se z Bartákovy nedostanou přímo do Mariánskýho údolí, nebo nějaká dostupnost marketů se slevama a podobný stížnosti. Což už se mi zdá úplně zbytečný, to určitě nikomu nekomplikuje každodenní cestování.


P. Haluza: o okružních linkách 86/87 jsem dosud nevěděl. Mohl bych se někde dozvědět víc? Klidně uvítám i více informací všeobecně o historické organizaci dopravy v Líšni/na Vinohradech. Dá se někde něco veřejně najít? Díky ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1494 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 úno 2020 18:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]