Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 8 z 9    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
niximor píše:
Myslim, ze jakykoliv ZAPNUTY topeni je lepsi nez vypnuty sebelepsi... Dneska jsem rano jel 1917 z Bystrce az na SO a samozrejme celou dobu topeni vypnuty. A kdyz clovek skoro 3/4 hodiny sedi v takovym chladu, tak promrzne at je obleceny sebevic. Hlavne ze ridic ma v kabine teplicko.

Sorry, ale vaťák nefasujem.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
niximor píše:
Myslim, ze jakykoliv ZAPNUTY topeni je lepsi nez vypnuty sebelepsi... Dneska jsem rano jel 1917 z Bystrce az na SO a samozrejme celou dobu topeni vypnuty. A kdyz clovek skoro 3/4 hodiny sedi v takovym chladu, tak promrzne at je obleceny sebevic. Hlavne ze ridic ma v kabine teplicko.
Hned bych s tebou menil, ja zas vcera nevedel, jestli jedu ve 14Tr nebo v saune :roll:


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
To ano, nic se nesmí přehánět.

mh: no právě, T6-ky co si pamatuji topily velice dobře, proto po včerejším svezní tuším 1217+18 začínám spíš věřit tomu, co jsem napsal o příspěvek níže

Dneska opět nějaká dvojička medláneckých tyrystorů nechutně vymrzlá, ani jsem si raději nesedal. Potom jsem přestoupil do busu a to se opravdu nedá srovnávat...


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Zas vylejzat z pretopenyhoé vozu do zimy je horsi , jak byt v chladnu. Efekt ala vohulena klima.


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Myslim, ze jakykoliv ZAPNUTY topeni je lepsi nez vypnuty sebelepsi... Dneska jsem rano jel 1917 z Bystrce az na SO a samozrejme celou dobu topeni vypnuty. A kdyz clovek skoro 3/4 hodiny sedi v takovym chladu, tak promrzne at je obleceny sebevic. Hlavne ze ridic ma v kabine teplicko.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Pokud jde o ty "fukary" v lichých článcích, tak ty mi naopak přijdou v porovnání s Postřelmovama celkem slabé.. zato T6-ky, když se roztopí, tak to stojí za to :twisted:


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Co se týká topení v 13T, řidič má možnost navolit víc stupňů pro vytápění, tak poud se vám zdálo, že to málo topilo, tak asi řidič dal nižší stupeň.
Manil: Zase jednou kecáš nesmysly :-) Pokud se u 13T objeví závada topnice v 5. článku, tak se odstaví jak první, třetí, tak i pátý článek a na displeji se ukáže "Porucha topení článku 1, 3, 5.", páč jsou poruchově zapojený v sérii. Ale už umíme jeden článek odstavit, aby zbylý 2 topily. Aby se objevila porucha topení ve 4. článku, jak píšeš, tak nevím co by se muselo stát, to by musela být asi zadýmená polovina vozu, páč tam jsou pouze topnice v bočnicích.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
předvčerem jsem jel na d-3 tuším 1915 a topilo se v ní dost...člověk tam vydržel i v krátkým rukávu a to už je co říct :-)


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Je pravdou, že se snažím 13T vyhýbat jak to jen jde, ale zatím co jsem měl tu možnost se v poslední době svézt, tak netopily vůbec nebo málo. Ad K2P v tom naprostý souhlas (podobně jako K2R). Bohužel zrovna včera jsem jel nějakou dvojicí T6 a taky nic moc... :evil:
Spíš v tom budou mít prsty oné 3 stupně, od kterých se začíná topit. A pokud se teď teplota přes den vyhoupne až na 5 stupňů není vlastně důvod topit. By mě zajímalo, kterej chuj vymyslel 3 stupně, to už je kosa jak sviňa ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Datel píše:
Nj a proto jsou šaliny věčně vymrzlé :roll: , zvláště novější typy (např. 13T apod.), zato některé jiné typy vozů topí i v létě :-)
V autobuse se mi zatím nestalo, že by mi tam byla taková kosa, jak v některých šalinách. U trbusů nevím, bo tím nejezdím.

13T topí ještě docela obstojně, ikdyž se u poloviny z nich objevují závady jako např. netopí topení na pravé straně ve 4. a 5. článku atd, ale pokud funguje, tak je to paráda. Naprosto nedostačující topení je u K2P. Jeden topný kanál na straně dveří nemá šanci celou tramvaj rozehřát, to stejné 4 topnice, z nich 2 fučí přímo ze dveří ven v případě 1030, 1049, 1080, 1097. 1040 má jak topení v bočnicích, tak topnice.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
přesně jak sem si myslel.
o tom kohoutu vím, ty naše série už tam dokonce ani nemají ten deklík na magnet jako vaše, ale jenom ďouru. velice chytré ](*,) ty zadní topnice prostě na větrání použít nejdou

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
ReZ: Je to problem vsech novych citaku, to topeni proste moc topi a je jich tam az pres prilis. Ja to resim tak, ze zaroven pustim i odsavani a obcas to na par zastavek vypnu aby se vyvetralo. Ovsem je to prace navic, se kterou si vetsina ridicu lamat hlavu nebude.

7653: Citelisy spusti topeni do prostoru cestujicich az po te, co teplota vody dosahne 50°C. Topeni pod sedadlem ridice muzes pouzit i jako vetrak, kdyz posunes sedadlo uplne dozadu, tak vpredu po leve strane je malej ctveratej deklik, kterej odklopis a v nem najdes kohout na zavreni vody.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Datel píše:
Jak je to potom u elektrické trakce s rekuperací? Když se rekuperuje jde energie zpět do troleje pokud je odběr. V opačném případě se pak maří v odpornících a mě zajímá, jestli se dá případně využít vzniklé teplo v zimních měsících pro topení do vozu, nebo jde teplo vždy do ovzduší?


u T3G si nejsem zcela jist, to bude možná vědět kolega mechoš, ale jinak ne.. ventilátor to z kontejneru tlačí ven..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
má někdo z kolegů jiné postřehy nebo jsem buď negramota a neumím s tím vozem pracovat nebo mi to funguje jinak než ostatní?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
dneska mi topení do vozu dělalo takový divný věci (ostatně u těch nových Citelisích bastlů to je normální stav (normální to ovšem není, ale oni tak fungujou (nebo se aspoň snaží dělat že fungujou a že to tak je správně))). nastartuju, zapnu polohu 1 do vozu, abych to vyhřál, a ono nic. dlouho nic. pak to po nějaké době a pár zastávkách začalo najednou foukat rovnou na druhý stupeň. i když byl zaplý první. pak se elektronika po chvilce umoudřila a vrátila to na první. když jsem po nastartování dal druhý stupeň, tak to něco dělalo, ale zdálo se mi že jenom na první.
do vozu nějak regulovat teplotu plynule nejde, alespoň v případě těch pošahaných plechovek Citelis Euro4 co jsem vyfasoval. a to ještě jak se elektronice chce a až uzná, že je vůz dostatečně zahřátý a povolí topení milostivě pracovat. zjistil jsem, že to topení co je pod sedačkama, na léto použít jako větrání nejde, protože ty jsou snad jenom na topení natvrdo. jak a jestli vůbec se to přepíná mi není známo. regulace teploty tam jakási je, dokonce krásný kolečko s modrým půlkoláčem který přechází do červené, ale žádnou plynulost v tom hledat je zbytečný. když je to vypnuté, fouká studená, když se tím otočí, zapne se oběhové čerpadlo a fouká teplá. potom už je jedno, jestli je to na půlce nebo nadoraz, teplo je pořád stejné. ale i tak se tím čudlem reguluje jenom ten proud vzduchu, který jde přes palubovku na čelní sklo a nebo na řidiče. do vozu co jsem tak pochopil ty topnice pod sedadlama foukají teplou pořád a jediná regulace je stupeň 1 nebo 2. pokud ovšem ta elektronikou prošpikovaná popelnice to topení spustí.
tolik k snahám řidičů přežít s technikou 21.století blee
(u devítikila to bylo udělaný jednoduše: jeden čudl: jedna poloha-oběhové čerpadlo, nestačilo?, druhá poloha-bufík. a bylo to centrálně pro celý vůz stejný. a už to jelo a nemuselo se to dělat dvěma a ještě jedním zavádějícím a ještě k tomu jenom na část vozu)

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
ReZ: Otevři si okýnko, ne wink
Jinak to je pěkné, že se v busech takhle topí :dancing: . Předpokládám, že jde o odpadní teplo vzniklé při chlazení motoru busu? Jak je to potom u elektrické trakce s rekuperací? Když se rekuperuje jde energie zpět do troleje pokud je odběr. V opačném případě se pak maří v odpornících a mě zajímá, jestli se dá případně využít vzniklé teplo v zimních měsících pro topení do vozu, nebo jde teplo vždy do ovzduší?


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
johnny05 píše:
U autobusu si muzes topit jak chces, i kdyz je vyssi teplota nez je stanovena pro vytapeni. U draznich, kdyz topis nad stanovenou teplotu, tak dostanes po prstech, proto si zadnej sofec nedovoli zatopit driv nez to nahlasi dispecink.

No včerejší cesta a-84 byla velmi příjemná. Vlezeme s malým na Zvonařce do kloubovýho Citelisu (eviďák si nepamatuju a navíc to není podstatný). Sotva co si sedneme, tak malý začal děsně řvát. Důvodem byla teplota ve voze. Bylo tam tak 25C. Mladá vznesla ke mě prosbu, ať to tu nadnesu. Tak nadnáším.
Dá se s teplotou ve vozech něco dělat? Ono když vlezeš do vozu v bundě a v čepici, kdy venku je kolem nuly a ve voze hodně přes 20, tak to není fakt dobře. Zvlášť pro děcka v kočárku...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
U autobusu si muzes topit jak chces, i kdyz je vyssi teplota nez je stanovena pro vytapeni. U draznich, kdyz topis nad stanovenou teplotu, tak dostanes po prstech, proto si zadnej sofec nedovoli zatopit driv nez to nahlasi dispecink.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Nj a proto jsou šaliny věčně vymrzlé :roll: , zvláště novější typy (např. 13T apod.), zato některé jiné typy vozů topí i v létě :-)
V autobuse se mi zatím nestalo, že by mi tam byla taková kosa, jak v některých šalinách. U trbusů nevím, bo tím nejezdím.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
jako že oni si docela často hlavu nelámou s hlášením teploty. Když není venku teplota na topení tak aspoň vytopim vůz než najedu pro lidi a chvilku tam je teplo

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
No tak třeba taková 1736, ve které právě sedím, má jen stav 0 a 1. No a pokyn zněl jasně, jsou 2 stupně, topte do prostoru pro cestující. Takže když topit, tak topit, v tom voze je to na plavky. Dokud dispečeři nezahlásí teplotu nad 3, tak budu topit, i kdyby bylo treba 10 stupňů, jako že dnes asi bude.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Zlaťák píše:
Tak to topení snad nemá jen dva stavy zapnuto - vypnuto.Snad to má i nějakou regulaci teploty nebo minimálně poloviční výkon,....

To sice má, alespoň u tramvají, nicméně k tomu není přihlíženo.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Tak to topení snad nemá jen dva stavy zapnuto - vypnuto.Snad to má i nějakou regulaci teploty nebo minimálně poloviční výkon,....


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Příjemné možná pro člověka, pro jeho zdraví střídání velké zimy a velkého tepla moc přijemný není.


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Takove horko je pak ale velice prijemne, kdyz clovek 15 minut mrzne ve studenem vetru na zastavce :)

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 205 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 00:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]