Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Co se jinam nevešlo (aneb plkání o ničem)
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=21&t=981
Stránka 1 z 37

Autor:  MIKIS [ 07 úno 2023 00:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co se jinam nevešlo (aneb plkání o ničem)

Tak kdyz si vezmu kdy se rekonstruovala d1 tak sirka pruhu byla 2,5m levy a 3,3m pravy, tzn pokud ma silnice sirku +-12m tak i kdyby byly vsechny 3 pruhy 3,5m, jeste by na kazde strane zbylo trochu krajnice a neni zadny problem. Jenze a to je zasadni, pecky by ztratily oblibeny flek kde merit a byl by pro zahradkare problem najet do te kolonie, takze se s tim nic delat nebude

Autor:  Zlaťák [ 06 úno 2023 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co se jinam nevešlo (aneb plkání o ničem)

Jen ten okruh má z Bauerovy pokračovat u velodromu tunelem pod Červeným kopcem, ne?

Autor:  Janatak [ 06 úno 2023 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co se jinam nevešlo (aneb plkání o ničem)

Já myslím, že bez zemních úprav by se uspořádání jízdních pruhů na 2+1 neobešlo. Ono se to sice zdá dostatečně široký, podle měření na mapy.cz ta komunikace má cca těch 12 m, ale je to samej směrovej oblouk, plus místa, kde máš svodidla, tam potřebuješ mít jízdní pruhy kapánek širší.

Bohužel velká část řidičů autobusů/trolejbusů/náklaďáku neuhne - jasně, porušili by tím zákon.

Taky už bylo dáno PČR směrem k DP jasně najevo, že tyhle naše úhybné manévry, jakkoliv chceme nepřekážet, budou po zásluze "odměněny".

Silnice mi přijde dostatečně široká na 3 pruhy a často 3 auta vedle sebe jedou

A tady je otázka, jak v momentě, když proti sobě pojedou širší vozidla, třeba autobusy, auto směrem nahoru bude předjíždět pomalejší autobus a celý se to potká nahoře v zatáčce...já myslím, že při dané povolené max rychlosti to bude hodně hodně natěsno, tedy v režimu 2+1. A já jeda v trolejbusu směrem nahoru do Kohoutek musím ještě před zatáčkou se vrátit do pruhu, kvůli prudším obloučkům, který potřebuju mít v ose vozu, jinak jdu nasazovat.

A ještě jedna taková výtka, proč musí být úsekový dělič uprostřed toho kopce?

Ten by tolik nevadil, kdyby byl diodový, tudíž našlapovací. Stávající sekčák je z hlediska udržení nějaké rychlosti opravdu v hodně debilním místě. Plus následující pro mě celkem prudké obloučky, kterými ideálně 30-35 km/h, pak už padají faje.

Autor:  Alanis [ 06 úno 2023 08:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co se jinam nevešlo (aneb plkání o ničem)

Mám takový dotaz související s projekty dáme na vás.

Už hodně dlouhou dobu přemýšlím nad tím, že podám návrh na přeznačení vodorovného značení na ulici Chironova. Ve směru z Lískovce do Kohoutovic (do kopce) změnit uspořádání jízdních pruhů z 1+1 na 2+1.

Silnice mi přijde dostatečně široká na 3 pruhy a často 3 auta vedle sebe jedou (do kopce se často předjíždí, zvlášť když řidič jedoucí s pomale jedoucím vozidlem uhne do zpevněné krajnice, která tam má tak 1,5 - 2m.

Bohužel velká část řidičů autobusů/trolejbusů/náklaďáku neuhne - jasně, porušili by tím zákon. Bohužel plazit se do kopce např. za Urbanwayem na vytočenou jedničku nebo podtočenou dvojku mě nebaví. Navíc pak vzniká takový štrůdl a z protisměru se pak nedá odbočit ani doleva a stojí i druhá strana.

Chtěl bych se ale před podáním návrhu zeptat i tady, jestli se tam 3 pruhy podle Vás vejdou, jestli je to možné z hlediska trolejového vedení (posunout stopu více doprava, případně jestli by to bylo vůbec nutné) a jaký je případně váš názor na tuto změnu (jestli by byla vůbec k lepšímu).

A ještě jedna taková výtka, proč musí být úsekový dělič uprostřed toho kopce? Proč není pod kopcem, nebo až na kopci? I jinak svižný trolejbus tam na tom sekčáku ztratí tolik rychlosti, že pak už to zpátky na tu rychlost nerozjede...

Autor:  Cracatit [ 15 kvě 2022 17:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co se jinam nevešlo (aneb plkání o ničem)

Robert: V pohodě, o nic nejde. :smile:

Autor:  Robert [ 13 kvě 2022 08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Cracatit píše:
Robert: Nene, přečti si můj příspěvek pořádně, píšu okolí Staré osady, kdysi jsem tam byl v jednom domku v okolí Dukelské, nevzpomenu si, ve které uličce to bylo, ale to okolí nic moc.

Jo, pardon. Psát zjevně umím, ale číst ne. :-)
Popis byl jednoduchý, žena pochází z Hluboké, tak to tam znám víc než dobře.

Autor:  Cracatit [ 12 kvě 2022 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

V těch uličkách Masarykovy čtvrti si to úplně představuju. :lol: Nebo vybourání baráků až po Bigy. By ho místní hnali sviňským krokem. Stačil humbuk kvůli posunu šaliny do parku ke hvězdárně.

Autor:  PvvS [ 12 kvě 2022 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Augustiniáni měl bejt tunel hned vedle kostela a až na Čápkovu/ Konečného..
Sedlákova je kolmá na Wolkrovu. A po těch ulicích je nakreslená tram trať z náměstí Míru na Barvičovu .
Doporučuju tu mapu stáhnout, je to k popukání.

Autor:  Cracatit [ 12 kvě 2022 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

PVVS: Díky moc, proklik mi řekl směrovák, takže už asi vím, ale s tou Sedlákovou se nechytám. Dělostřelecká vím, tam je nová výjezdová stanice záchranky (vedle na Sportovní).
Fakt dobrej úlet s od Augustiniánů na Dělostřeleckou a na Lesnou nebo kam. :lol: Na druhou stranu nějaká kolejová trasa se smyčkou k bazénu "Za Lužánkama" na Sportovní by nebyla marná.

Autor:  PvvS [ 12 kvě 2022 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Wolkerova: mi tam skočilo E. Wolkrova

Palírenská v krpoli Palírenská

Augustiniáni https://cs.wikipedia.org/wiki/Starobrn% ... 1%C5%A1ter

Lesnou kreslil od Božetěchovy dolů okolo nákupáku , pak po sportovní a dělostřeleckou přes pak na štefánikovu..

Ze Stránské skály pod most, pak protisměrem přes kruháč k vozovnám a po trolejbusu na konečnou..

Autor:  Cracatit [ 12 kvě 2022 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Robert: Nene, přečti si můj příspěvek pořádně, píšu okolí Staré osady, kdysi jsem tam byl v jednom domku v okolí Dukelské, nevzpomenu si, ve které uličce to bylo, ale to okolí nic moc.

Autor:  Cracatit [ 12 kvě 2022 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Robert: Opět moc díky, umíš mi odpovědět vážně přesně, že to i pochopím. :smile: Jak řekneš vlečka do cihelny/Hluboká, tak su doma. Díky tátovi to tam docela znám z auta.
PVVS: Dík za průnik s realitou, pak se mi tu lidi smějou, když tvrdím, že Naxashi asi hulí silnej matroš. sarcastic
Zase se blbě zeptám na názvy ulic:
Wolkerova je někde v Krpoli? Odhaduju podle názvů podle spisovatelů jako Riegrova.
S Palírenskou se nechytám, něco pod Špilasem směr Mendlák? Tam je snad Sladová (po schodech z Pellicovy dolů a pak hupky dupky na Úvoz.)
Kunštátská je v Řečkovicích, to asi vím podle názvů v sídlišti, kudy jezdí 41/42/70.
Augustiniánský klášter je Božetěchova, to si taky pamatuju, párkrát jsem šel kolem, tudy maloval Naxashi tu spojku na TGP na Lesnou? To jako fakt?
:lol: Odsud na gen. Píky jde o fakt velký výškový rozdíl, to není jak most pod kremačkou, spíš tak třikrát tolik.
Ze Stránské skály do Šlapanic, nebo kam? Vůbec jsem nepochopil.
Mockrát děkuju za upřesnění.

Autor:  Robert [ 12 kvě 2022 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Uličky kolem Dukelské v Komárově?

Autor:  Cracatit [ 12 kvě 2022 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Však taky Komárov je jedno z nejhnusnějších sídlišť, co znám, hnusnější je to snad jen okolo Staré osady za těma panelákama. Kdysi před asi tak dvaceti rokama jsem tam potřeboval jednoho protetika na sádru kvůli korzetu a ty uličky kolem Dukelské, fakt nechceš. Obřany na druhou stranu od Tomkáče docela ujdou, okolí Obřanské školy už mi přišlo takové vesnické, na opačné straně třeba Chrlice taky celkem fajn.
Docela jsem zvědav, co se povede prosadit na okrajích Bohunic, jestli někdy srostou s okolím nebo jak, případně jestli bude někdy na Červeném kopci nějaká vilová čtvrť.

Autor:  eriksson1505 [ 12 kvě 2022 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Jenže šalina na Renneské je projekt z doby před rokem 1989 realizovaný na začátku devadesátek. Že je dnes vše "trošku" jinak, je zcela jednoduše a jasně patrné při procházce právě po Renneské a po Plotní. Většinu těch projektú proto nemá cenu ani komentovat. Jen snad pokud jde o napojení trati od Modřic na Renneskou, nebylo by mnohem jednodušší a levnější vybudovat pod mostem přes Vídeňskou přestupní zastávku s výtahem? Ani to by samozřejmě nebylo úplně zadarmo, ale jendou ten most stejně bude muset projít výraznou rekonstrukcí.
Co už dává výraznější smysl je to rozšíření trolejbusového provozu. Už s ohledem na situaci s ropou a plynem, lze předpokládat, že elektřina ve finále bude nejméně problematické řešení. A to rozhodně nejsme zastáncem elektromobilů, ale v MHD mi to smysl dává. Zvlášť když už dnes máme Brno zatrolejované celkem solídně. Samozřejmě je nesmysl tahat dráty někde do Útěchova, ale třeba ta 67, okružky, 47 nebo 46 na Lesnou by smysl měly.

Autor:  PvvS [ 12 kvě 2022 19:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Kdysi se nehledělo na soukromé vlastnictví a na nějaká práva. Stačí se podívat co se kvůli tomu zbouralo. Co zbylo ze Staré Osady, kolik ulic zařvalo kvůli Gajdošově, co se zbouralo v Komárově.. To dnes není cesta.

Autor:  Naxashi [ 12 kvě 2022 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Kouknu na to.
Já jsem si právě zakládal na tom, že v minulosti se postavily jisté mega projekty (z pohledu dnešní doby). Máme tu šalinový most mezi Krematoriem a Vsetínskou, tak by přece nebyl problém například tunel pod dálnicí. Nebo šalina, co jede doprostřed sídliště. Jako například Čertova rokle.
A dám sem trailer na mou budoucí práci: budu dělat i trolejbusovou síť. A pamatuji si, jak tu někdo navrhoval zadrátovat celou 67. Naprosto souhlasím.

Autor:  PvvS [ 12 kvě 2022 18:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Takže spadly špagety na mapu a je z toho návrh ?
Co takhle hygienický předpisy, nebo to, že minimální šířka tramvajovýho pásu je 7m ? A že :
Citace:
Nejmenší poloměr oblouku trati provozované s cestujícími má být alespoň 50 m. Na
stávajících tratích, kde nelze tyto hodnoty dosáhnout, může být poloměr kružnicového
oblouku nejméně 25 m, výjimečně min. 20 m


Silně doporučuju prostudovat alespoň podnikovou normu..

http://www.jihovychod.cz/download/zakazky/560/t08r3.doc

Co šlo dříve, tak dneska nejde ani omylem. Stačí se podívat na Plotní.

Autor:  Naxashi [ 12 kvě 2022 18:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

1: Jo, ty myslíš tohle. Tohle je to, čemu říkám decentralizovaný přeřazovač. V reálu tam není ani o kolej víc, než tam je teď. Jen to je rozházené po celé dýlce. Proč? Aby bylo možné jisté úseky využít pro odstavení nebo cokoliv při nějaké mimořádnosti.
2: Náboženství ustoupí veřejnému blahu. Vede to jen okolo kláštera a tam se to zanořuje to tunelu. Proto je ta čára…čárovaně.
3: Mělo by se to tam vejít. Bude to jako na jiných úzkých místech v Brně.
4: Je to mezi panelákama. Místa tam je dost.
5: Jednoduchý. Vybočím novou trať, co povede paralelně se stávající, ale bude se snižovat. Nakonec půjde dostatečně olů na to, abych mohl udělat oblouk a tunel pod silnicí.
6: Trať na Šlapanice? Opět, vybočení, nahoru, oblouk, po silnici a do sídliště.
7: Jo, určitě by se to tam vešlo. A kdyby ne, tak 2 jednkolejné tratě okolo bloku budov.

Autor:  PvvS [ 12 kvě 2022 17:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Tak jedem v dotazech dál..
1) na co proboha tolik spojek na Nádražní ?
Stále tam jsou nesmyslný spojky mezi kolejema . Mezi HL.N a Novýma Sadama.

2) ta spojka okolo Augustianskýho kláštera a zahradama je vtip ?

3) jak chceš po Palírenské a dál protáhnout trať

4)totéž ale mezi panelákama Kunštátská a Letovická

5) jak by mělo být provedený napojení na tr. Generála Píky ? U toho výškovýho rozdílu bych to chtěl vidět..

6) a jak ze Stránské skály ? Zubačkou ? Nebylo by už lepří z Křenové po trase trolebusu ?

7) vážně se dostane dvoukolejná trať po Wolkerově ?

Autor:  Naxashi [ 12 kvě 2022 15:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

PvvS:
1, 2: Ve verzi 0.2 bylo obojí zrušeno.
3: Jen realizuji to, co je v ÚP. Zeptej se relevantních lidí, co tam s tím chtějí dělat. Nejspíš to je jen tranzit k něčemu většímu dál. Co já vím…
4: Opět. ÚP. Nevím. Ve verzi 0.2 jsem to trochu upravil. Aby nebylo potřeba bourání objektů.
5: V nové verzi zjednodušeno.
6: Ne, normální smyčka.
7: Bourat by nemělo být nutné.
8: Bude to končit „tam někde“. Přesná poloha v tomhle případě není dána. Ve v0.2 jsem to tam trochu upravil.

Když se na to budeš dívat (nebo kdokoliv jiný), uploadnul jsem v0.2. Ke stažení zde: https://uloz.to/file/98e5LYaAxxs6/brno- ... 1iqTHjZD==

Autor:  MartinV [ 12 kvě 2022 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Ta trasa na Barvičku je teda trochu fantasmagorie. Nebo tam bude zubačka? Navíc ani v těch křižovatkách není dostatek místa.

To už leda vést někudy z Míráku pod zemí pod BiGy, kde by měli studenti gymnázia svoji podzemní zastávku. :mrgreen:

Autor:  Alanis [ 12 kvě 2022 15:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Vlákno na Naxhashiho šotosny už existuje.

Autor:  dpbus [ 12 kvě 2022 13:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

CRACATIT: (ohledne presunu diskuze) a nebo, muze to totiz bobnat temer do nekonecna, za chvilku poslou tramvaj na Spilberk (podpovrchova konecna v kasematech) a soudnejsi cast zde pritomnych prijde o rozum
PS: omlouvam se za jizlivost, ale to se fakt neda

Autor:  PvvS [ 12 kvě 2022 12:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tramvajové tratě

Cracatit píše:
DPBUS: je tu vlákno Návrhy linkového vedení, dá se přesunout tam, i když ty tratě nejsou jen o linkovém vedení, podobné fantazie se tam vedou taky. Stačí uklidit tak poslední dvě stránky.



Je tu sekce zábava. A tam by to asi patřilo.

Stránka 1 z 37 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/