Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 811 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 20 zář 2018 21:37 

Příspěvky: 3989
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Sice nedělám programátora, nicméně ve firmě plním pár neplacených funkcí spočívajících často v hlášeních dodávek na státní instituce typu SÚJB, SÚKL apod., a pro tyto účely mám oprávnění (a know-how) jen já. Resp. byli jsme dva, kolegyně před dvěma lety odešla a nikoho dalšího mi nedali. Zkusil jsem do toho uvrtat kolegu, ten to udělal jednou, když jsem ležel ve špitále, a pak mi oznámil, že ani ta dvě piva, co jsem mu za to postavil na stůl, ho už nedonutí něco tak blbého zadarmo dělat. Takže to je zase na mně, vedení, místo aby mi někoho přidělilo k ruce, mě onehdy zjebalo, proč to dělám sám... Bodejť, komu by se chtělo se s tím drbat, ten databázový program je strašný (13 let starý), takže jsem onehdy šel do práce po dovolené v neděli, aby to bylo do pondělního rána hotové. Asi zkusím novou kolegyni vytáhnout na pivo a nabídnout jí první funkci...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 zář 2018 21:23 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 445
Od: 31 led 2011 13:46
Fafner píše:
- Psát self explanatory kód při řešení vysokoúrovňových problémů (problém "Pokud už má cestující lístek, tak mu připiš bod a hlavně nekupuj další" je jednoznačně vysokoúrovňový) rozhodně není projev namyšlenosti, je to naprostá nutnost ve chvíli, kdy do daného kódu zasahuje více lidí.

"Pokud už má cestující lístek, tak mu připiš bod a hlavně nekupuj další" má být hlavně ošetřeno v návrhu a programátor nad tím nemá nic vymýšlet. A kdyby to v návrhu skutečně bylo, pak by to bylo implementováno (možná špatně, ale bylo) a otestováno (tím by se zjistilo, že to je špatně).

Bus faktor bych tak strašne neviděl. Tipuju, že ostatní tuší, co se v kódu děje a v případě nutnosti by byli schopní kód převzít. Ale nebude to na počkání a oprava kritickéhu bugu aniž by vyrobili dva další nebude úplně triviální. To se kolega vrátí rychleji.
Míra "nutnosti" bude otázkou smluvních pokut nebo záruk a všichni víme, jak špatně se takovéto věci v této republice domlouvají. Takže ano, pro cestujícího to může být kritická chyba, pro dopravní podnik to je vážný problém (postižení cestující mohou reklamovat -- takže se vlastně nic nestalo), ale pro firmičku? Vsadím se, že pouhá nepříjemnost.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 zář 2018 17:40 

Příspěvky: 3299
Od: 21 led 2011 14:19
Pokračování z fóra Zajímavé postřehy odjinud

Naxashi píše:
A přesně proto, dámy a pánové, píšeme komenty, dokumentaci a poznámky všeho druhu. :-)
Teda alespoň ti z nás, co nejsou nepřekonatelně namyšlení a nemyslí si, že jejich kód je self-explanatory.
Pokusím se to držet ve faktické rovině, pouze v této první větě si neodpustím malý emoční výlev, že mě to jako programátora docela rozesmálo a furt si nejsem úplně jistej, jestli trollíš, nebo jsi jen naivní; pokud trollíš, tak kudos :)

A teď fakticky a bodově:
- Pro psaní komentářů bývá důvod obvykle jen v ojedinělých případech k dokumentaci zastaralého nebo špatně navrženého rozhraní (v adaptéru) nebo při řešení nízkoúrovňového problému (typicky matematického nebo optimalizačního).
- Programátor sám od sebe obvykle nemá mnoho důvodů zvyšovat svůj bus factor, pokud nemá žádný osobní (finanční nebo emoční) zájem na tom, aby jeho kódu rozuměl i někdo jiný. Vem v úvahu, že při nízkém bus factoru roste programátorova hodnota (ať už finanční pro firmu, nebo emoční pro ty, kdo používají "jeho" soft a chtějí update). To se týká kvality úplně na všech úrovních, včetně dokumentace - pokud programátor nemá ke svému kódu vztah nebo pokud na něj není tlak shora, aby pravidla dodržoval, tak je dodržovat nebude.
- Psát self explanatory kód při řešení vysokoúrovňových problémů (problém "Pokud už má cestující lístek, tak mu připiš bod a hlavně nekupuj další" je jednoznačně vysokoúrovňový) rozhodně není projev namyšlenosti, je to naprostá nutnost ve chvíli, kdy do daného kódu zasahuje více lidí.

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 led 2018 22:31 

Příspěvky: 86
Od: 17 zář 2011 08:58
Psal jsem "Smazat už ten můj výlev nejde, tak to tady zůstane na hanbě [-X " a je to plkání o ničem.

Nevím proč to tý šalině trvalo tak dlouho, asi se bála že tam někdo z těch chodců vběhne, fakt nevím. Ale tyhle semafory v centru Brna jedny z nejfrekventovanějších jsou dost nebezpečný. Další, kde je zelený panáček jen pár sekund, jsou u Ronda, na Zvonařce a Mendláku. A i když je tam blikající oranžový panáček pro řidiče, někteří na to se***. Do nás úmyslně najelo auto u Zvonařky, za rohem tam vyjel machírek, viděl, že jdeme na červenou, ale my jsme měli fakt jen pár sekund a to jsme byli už za půlkou silnice.

_________________________________
Občas je na co se dívat


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 led 2018 22:21 

Příspěvky: 3989
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
A to zastavení v křižovatce s tím souviselo jak? Dnes jsem tamtudy jel pětkou, nedali jsme přednost autům jedoucím z náměstí (netuším, co.komu svítilo), u červeného kostela jsme pak málem sejmuli auta jedoucí do té doby souběžně s námi, tam asi taky nebylo vše O.K., byť řidiče aut nikak nezprošťuje dát saline prednost, i kdyby ji svitila stopka.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 led 2018 22:15 

Příspěvky: 86
Od: 17 zář 2011 08:58
Smazat už ten můj výlev nejde, tak to tady zůstane na hanbě [-X a nečekal jsem, že to tady někdo bude číst.

Tak teď vážně:
Tohle je problém více semaforů po Brně. Na šilingráku chcete přejít dolů na pravé straně křižovatky, ze zdola jede nahoru doleva směrem na Českou delší souprava šaliny 6. Vedle ní se cpou auta, která odbočujou také doleva. Ze shora nic nejelo, neb byla zrovna neděle odpoledne... Než ta šalina projede, blikne panáček na zelenou a za pár sekund zpět červená pro chodce. Auta si samozřejmě vynucujou přednost a chodce už nepustí (auto je silnější a autem to dost bolí). Šalina akorát opouští křižovatku když už je červený panáček. Lidi, kteří přecházeli ze zdola, se ohrazovali oprávněně, že tam byla zelená když vstoupili do vozovky. Ze shora dolů jsme čekali další světla a nestalo se mi tohle poprvý.

Občas nebo často ve všední se to tam někdo pokouší stihnout odbočit doleva nahoru před auty jedoucí dolů, než jim blikne zelená. To je teprve adrenalin pro chodce, kterým zrovna skočí zelená.

Psal jsem kdysi na odbor dopravy na úřad v Brně a odpověď byla, že nevidí problém se semafory. To jako fuckt?

_________________________________
Občas je na co se dívat


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 16:36 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1084
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
Nehledě na to, že šalinářka v křižovatce zřejmě nezastavila bezdůvodně. A před auty máte na přechodu pro chodce přednost.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 14:48 

Příspěvky: 113
Od: 06 pro 2009 11:01
Nevím co přesně Vám kdo provedl, ale proč to proboha píšete sem? Zde si to dotyčná na 99% nepřečte.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 14:33 

Příspěvky: 86
Od: 17 zář 2011 08:58
Paní moudrá, která dnes řídila že Šilingrovo náměstí na Českou v 13.22 tramvaj 6, zkuste v té křižovatce nezastavovat. Chodci mají jen pár sekund na přejití, ty agresivní řidiče aut nezajímá ten oranžový panáček - pozor chodci.

_________________________________
Občas je na co se dívat


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 srp 2017 21:31 

Příspěvky: 2105
Od: 01 črc 2006 22:24
Bydliště: Bedřichovice
M píše:
policie byla vidět docela často


U nás by se okamžitě ozvala určitá skupina magorů s tím, že jsme policejní stát a vrátili jsme se tam, kde jsme byli za komančů...
Ono nestačí jen to, že budou vidět, musí taky začít jednat a chovat se tak, aby měli respekt a úctu. Což moc reálně nevidím.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 srp 2017 21:20 

Příspěvky: 1963
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Já byl teď minulý týden v polsku, byl jsem v Katowicích a v Krakově, v obou městech až překvapivě čisto, jakmile se někde povaloval bezďák, feťák či ožralec, okamžitě tam byla hlídka policie a hned řešila problém. Nikdo neotravoval, nežebral nikde nezvracel, policie byla vidět docela často, snad se toho někdy dočkáme i v Brně. Má osobní zkušenost v Brně je, že když jsem je volal tak buď nepřijeli vůbec nebo až za 50 minut, což je hodně na nic.

Teď to před nádražím bude chvíli jako nové, ale nevěřím, že to vydrží. Když vidím co se tam děje a co za individua se tam pohybuje hlavně v noci, tak skutečně moc optimista nejsem.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 srp 2017 19:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1084
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
Ono by stačilo, kdyby v přednádražním prostoru byla trvale přítomna pochůzková hlídka městské policie. Vždyť od toho je tady máme. Denně tam potkávám žebráky loudící peníze pod různými záminkami, přehrabovače popelnic, nebo smradlavé bezdomovce, kteří se klidně vymočí mezi lidmi v rohu zastávkového přístřešku. Přednádražní prostor je sice 100% pokrytý jejich kamerami, ale samotná přítomnost hlídky je o něčem jiném.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 srp 2017 18:03 

Příspěvky: 983
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A kam je chceš vyhostit? Do Bronksu? Stejně se vrátí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 srp 2017 17:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6031
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Ta rekonstrukce je celá pofidérní. Dnes to sice vypadá líp, ale za rok -> údržba bude složitější, než u betonových nástupišť. A upřímně - pokud se neodstraní zdroj znečištění, je všechno celkem o ničem. A teď ještě bude zrušena možnost vyhoštění. Ne, že bych těm daným lidem záviděl jejich životní situaci, nicméně na hlavase nemají co dělat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 srp 2017 16:00 

Příspěvky: 983
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ony vůbec ty vodicí čáry na hlavním jsou takové všelijaké. Třeba jednolitá dlažba, co je tam od předláždění neodděluje chodník a vozovku parkoviště, takže si člověk není jistý, kde přesně jde, respektive při chůzi od budovy k přechodu u hodin, kde přechod přesně začíná a kde končí, v kolejové části pak skoro není poznat, kde je panel pod kolejema a kde už chodník, takže chybí varovné čáry, které bývají součástí přechodů jinde. Aspoň já jako úplně nevidomý s tím rozhodně mám problém.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 srp 2017 14:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 495
Od: 28 črc 2013 14:13
Bydliště: Brno Juliánov
Problém jsem sdělil DPMB, měl by se řešit. Slyšel jsem, že i vozíčkáři mají nějaký problém s nástupišti (avšak nevím jaký)

_________________________________
Jsem dost nechápavej člověk, proto se nedivte, že mám někdy blbý otázky


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 srp 2017 14:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1084
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
To je nějaká zlomyslnost, že slepecké vodící pásy před nádražní budovou končí ve sloupku s jízdními řády?
Kdyby tam visely řády v braillově písmu, tak to ještě pochopím :mrgreen:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 dub 2017 11:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5959
Od: 21 pro 2005 17:01
Příhoda z Facebooku:

Citace:
Síce rok staré, ale stále nad tým krútim hlavou. :-D Vopred sa ospravedlňujem, že je to v slovenčine, bohužial česky spisovne písať neviem, ale ak by niečo nebolo zrozumiteľné, tak sa opýtajte, vysvetlím. :-)

Vesela prihoda z bezneho sedliackeho zivota.
Stojim pri campuse a cakam na bus do prace. Ja chodim 60tkou. Pristavila sa 25ka a take romske decko vbehlo dnu, ze ono sedi vzadu. Otec rom ide za nou s plnym nakupnym kosikom. Nastupuje dverami pre kociare a mrda sa dnu aj s kosikom. Pri tom este na stojaci dav von zakukuje a hundre, ze nech mu pomozu to nalozit dnu. Nikto nic, kazdy sa tvari, ze kuka inde. Soferka busu ked to zbadala, otvorila dvierka a skoro ju vystrelo. Pyta sa, ze kam ide s tym kosikom. On, ze si nakupil a vozik si pozical, ze ho vrati. Ona no isto ho vratis a si sipozical, ze kradne. On nee pani. Ona uz zufala pyta sa ho, a listok mas? On, ze co? A ona no jizdenku mas a on kuka, ze to aj take treba. Ona no ukaz mi jizdenku. Ta on kuka, ze nema a ani si nechcel kupit ani nic. Ta ze poood ideme pojdeme druhym. Sa zacal drbat s tym kosikom von cely ##MLUVÍM SPROSTĚ##, ze ho nezobrala. :-D sa potom tam postavil daco hundral, ze pojde dalsim. Nakoniec cely toten nakup povykladal na chodnik nechal ho s malou a siel kosik odniest dnu ale nebolo mu to dva krat povoli. :-D lepsie jak cirkus humberto.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 úno 2017 19:22 

Příspěvky: 16
Od: 19 srp 2013 15:04
Bydliště: 100+101+575
no semafor je potřeba na to, aby zabránil autům vjet na koleje ve chvíli, kdy sice šalina zrovna nejede, ale nemůžou pokračovat dál a zůstali by trčet v zastávce.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 úno 2017 19:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3247
Od: 08 čer 2005 23:12
bvak píše:
Jinými slovy šailna by měla vždycky přednost a tak by to podle mě na těchto místech mělo být. :wink:
Na to ale není potřeba semafor... :-?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 úno 2017 03:02 

Příspěvky: 16
Od: 19 srp 2013 15:04
Bydliště: 100+101+575
Fafner píše:
Ad zipovaci semafory - sundal bych z nich červenou pro auta, bud blikající žlutá (=podle značek, tedy salina ma přednost) nebo zelena (auto ma přednost). Důvod je ten, ze červená ráda zastavi auta už v profilu saliny a ta pak čeká celý cyklus.


no ale to neřeší situaci kdy šalina zbytečně stojí před zastávkou a přitom zrovna ani nic nejede. Mám za to, že ty semafory tam jsou hlavně od toho, aby nepouštěly auta na koleje, když je vpředu červená a zablokovaly by zastávku. Takže optimální bych viděl střídání dvou stavů:
1) na křižovatce červená → na zipu šalina volno, auta červená (trochu v předstihu, aby tam nikdo nevjel a neuvízl)
2) na křižovatce zelená → na zipu neutrál = šalina přednost podle značek. Pokud žádná šalina zrovna nejede, mohou auta projíždět.
Jinými slovy šailna by měla vždycky přednost a tak by to podle mě na těchto místech mělo být. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 úno 2017 21:25 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7414
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
No hlavně po 17.00 je to na facku :-D Podsednická minimálně +1 a už to jede, teda spíš nejede.
Budu muset zapsat na Bonzovníček.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 úno 2017 13:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3247
Od: 08 čer 2005 23:12
ad 64: Hlavně v tom úseku se především vystupuje a téměř nenastupuje, tam by se klidně jízdní doby mohly zkrátit, a místo čekání nebo pomalé jízdy na trase by si to řidič odčekal na konečné.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 úno 2017 13:51 

Příspěvky: 3299
Od: 21 led 2011 14:19
Ad zipovaci semafory - sundal bych z nich červenou pro auta, bud blikající žlutá (=podle značek, tedy salina ma přednost) nebo zelena (auto ma přednost). Důvod je ten, ze červená ráda zastavi auta už v profilu saliny a ta pak čeká celý cyklus.

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 úno 2017 13:33 

Příspěvky: 16
Od: 19 srp 2013 15:04
Bydliště: 100+101+575
Další adept na zkrácení jízdní doby je 64, přinejmenším ze SO na Červ. písek je mimo špičku běžné že spoj předbíhá JŘ, přičemž řidiči to řeší různě - čekáním (typicky na Podsednické), pomalou jízdou, nebo opožděným odcvakáváním zastávek.

Pokud jde o preferenci MHD na křižovatkách, to by chtělo jako sůl. Úplná utopie je paušální přednost před IAD kdekoli, ale řada míst ve městě je už teď do nebe volajících, namátkou:
- Rosického náměstí, šalina směr Tábor musí (navíc ve stoupání) dávat přednost autům zleva (!)
- návaznost semaforů na M. Horákové směr centrum - systematicky šalina těsně nestíhá zelenou přes Koliště a stojí tam další minutu
- "zipovací" semafory před šilingrákem - často zbytečné zdržování šalin (a opět ve stoupání), optimálně by měla mít šalina vždy přednost. Holt by někdy "ukradla" autům zelenou na křižovatce, ale pokud by to nějaké řidiče odradilo tudy jezdit, jedině dobře.
- odbočovací semafor pro BUS z tomkáče na Merhautovu. Nejspíš je nějak seřízený s křižovatkou na tomkáči, ale osobně nevidím co by bránilo, aby zelená padla neprodleně a ne až za minutu.
- vyjíždění busů ze SO směr kasárna/Údolíček. Ideálně natvrdo přednost těchto busů, takhle jsou často vydány na pospas, jestli je někdo milostivě pustí (a musí být současně dva, v obou proudech). Na VMO ale asi taková úprava neprůchodná...
- atd. atd.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 811 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 pro 2018 17:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]