Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=17&t=1019
Stránka 1 z 1

Autor:  kazlik [ 31 srp 2015 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Ukázka ranního provozu (zatím linky 1-16) :)
https://www.youtube.com/watch?v=R-ha_nqLmV8

V simulaci jsou určité nedodělky, koleje sloužící pro manipulaci s vozy (viz v Pisárkách, u Zvonařky), ale jinak provoz by měl byt tak, jak byl

Autor:  kazlik [ 29 črc 2015 17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Zdravím, opět jsem se rozhodl trochu pokročit a mám otázku ohledně linek 1/8 v Pisárkách. Zastavovaly na jedné koleji nebo každá linka jezdila přes jinou kolej? Momentálně mám jednu kolej pro linku 1 a druhou pro zátahy a přemýšlím, kam budu posílat osmičku

Autor:  kazlik [ 27 srp 2014 20:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Zdravím, po delší době jsem se rozhodl znovu otevřít síť, jen co si tak zpětně vzpomínám, tak mi vozy linky 2 nestíhaly při výjezdu z vozovny odjezd z konečné ve správný čas (sekyra do 5 minut). Vyjížděly tehdy vozy režijně nebo jen budu muset upravit rychlostníky či časy výjezdů?

Autor:  J*M* [ 05 dub 2014 01:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Je to tak ...

Autor:  kazlik [ 04 dub 2014 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

J*M*Aha, já to špatně pochopil. Já jsem si myslel, že ta druhá kolej smyčky vznikla dostavbou výhybky na tu kusou kolej, ale kusá kolej byla až za obloukem smyčky. Je to tak?
http://obrazkuj.kazlik.cz/images/origin ... 0ce583.png

Autor:  J*M* [ 04 dub 2014 07:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

U viaduktu ti chybí spojka z Dornychu na Křenovou - nechybí, ta byla až v roce 1982

U divadla chybí oblouk od nádraží z Divadelní směrem na Cejl, do 7/1978 kolej objíždějící palác Morava jen jako manipulační

Autor:  urbonaut [ 03 dub 2014 23:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

kazlik: U viaduktu ti chybí spojka z Dornychu na Křenovou. Jinak hodně zdaru s tvorbou.

Autor:  J*M* [ 03 dub 2014 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

smyčka tehdy byla již dvoukolejná tady je taky dvoukolejná a odstavná kolej tu je a ještě min 3,5 roku bude
Příloha:
had 0274a.jpg

Autor:  kazlik [ 03 dub 2014 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Na zastávky se podívám, smyčka tehdy byla již dvoukolejná
Citace:
O čtyři roky později došlo k poslední pozitivní změně v tramvajové
dopravě v oblasti Židenic – po zdvoukolejnění židenické smyčky
předchozího roku byla v roce 1968 vybudována krátká spojovací trať od
smyčky na Karlově na obřanskou trať.

Autor:  J*M* [ 03 dub 2014 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Ve smyčce Židenice schází odstavná kolej (myslím, že ještě nebyla odpojená) a nějak mi kroutí se zastávky. Snad ještě v té době smyčka Židenice, Karlovo nám., u kasáren zastávka Svatoplukova a asi ještě jedna zastávka u ulice Těsná

Autor:  kazlik [ 03 dub 2014 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

qwasar: Díky za krásné informace o vedení trati v Židenicích :)

Upravené hlavní nádraží:
http://obrazkuj.kazlik.cz/images/origin ... 62b358.png

Oblast Židenic:
http://obrazkuj.kazlik.cz/images/origin ... 12d797.png
http://obrazkuj.kazlik.cz/images/origin ... 422671.png

Autor:  TMB [ 02 dub 2014 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

No na výjezdu ze smyčky byla odstavná kolej. I vedení tratí je velice podivné. Např. za odbočkou do smyčky směrem na Obřany byl pravý oblouk, pak levý oblouk a teprve rovná trať kolem kasáren až ke smyčce Židenice. Ani směrem do města nebyla trať přímá. Stačí se podívat do nějakého staršího plánu Brna.
Na Nádražní pak byla tříkolejná trať řešená stejně jako na Benešově. U koleje směrem na Husovu před křížovatkou byl nástupní ostrůvek.

Autor:  qwasar [ 02 dub 2014 11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Podle popisu na straně 3 tady: http://tkb-git.tramvajklub.info/www/dok ... _2001k.pdf máš smyčku Svatoplukova správně, ne?

Autor:  P. Haluza [ 01 dub 2014 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Nenašla by se někde fotka té bývalé autobusové smyčky u 5. nástupiště?

Autor:  Janatak [ 01 dub 2014 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Tak tu tříkolejku si nepamatuju...zajímavý, a třeba to obratiště busů při Nových Sadech zase jo...

Autor:  Zlaťák [ 01 dub 2014 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

ne, trojkolej byla i v opačném směru.

http://foto.bmhd.cz/foto.php?17073
http://foto.bmhd.cz/foto.php?15829
http://foto.bmhd.cz/foto.php?15952

Autor:  kazlik [ 01 dub 2014 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Zlaťák: Jedná se pouze o chybějící trojúhelník z ulice Masarykovy?
k.ondra89 Díky, v simulaci opraveno

Autor:  Ondra K. [ 31 bře 2014 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Na spojce Židenické trati na trať do Obřan přes Husovice byl úplný kolejový trojúhelník.

Autor:  Zlaťák [ 31 bře 2014 18:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Trojkolejná trať u Nových sadů není dobře udělaná.

Autor:  kazlik [ 31 bře 2014 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Pomoc s tramvajovými tratěmi z roku 1978

Zdravím. Nedávno jsem se rozhodl, že bych předělal tramvajovou síť Brna od Ondřeje Pokory do stavu odpovídajícího provozu v roce 1978. Tento rok jsem si vybral díky tomu, že se v archívu nachází služební jízdní řád linek před redukcí jejich počtu na 13.
(Bohužel) jsem ročník 95, tudíž místa, která se od té doby změnila znám pouze z fotek.
Zde je několik již upravených míst:
Nové Sady:
http://obrazkuj.kazlik.cz/images/origin ... fbafa0.png

Židenice (Smyčka Židenice by měla odpovídat skutečnosti, smyčka Svatoplukova pravděpodobně ne):
http://obrazkuj.kazlik.cz/images/origin ... 2f8f80.png

Smyčka Bystrc (snad OK):
http://obrazkuj.kazlik.cz/images/origin ... 4f05fa.png

Vozovna pisárky (nenapojené koleje z Komína si nevšímejte)
http://obrazkuj.kazlik.cz/images/origin ... d392a7.png

Potřeboval bych poradit s
  1. Je správně udělána trojkolejná trať u Nových sadů?
  2. Jak byla umístěna smyčka Svatoplukova?
  3. Jak byly v pisárkách ukončeny linky 1 a 8? Tak, jak je popsáno výše na obrázku?
  4. Jak byly řešeny rozjezdy (v kolik se vozy rozjížděly)?
  5. Je u Nových sadů dobře uděláno rozdvojení tratě?

Pokud máte dobové fotografie z míst, která se od té doby změnila, připojením do tématu či zasláním do zpráv mi velice pomůžete :)

Možná mě časem napadnou další otázky, momentálně by to mělo být vše

Předem díky
kazlik

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/