Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 234 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 12 dub 2021 12:15 

Příspěvky: 1457
Od: 04 bře 2012 23:26
ZXS.91: Tak nějak nevím, máme vědět, o co jde? Má to být takové, že člověk se na to podívá a hned ví, o co jde? Protože já nevím…


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 dub 2021 00:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Od: 23 zář 2012 11:56
Bydliště: 20 26 91
Jsem se zase do něčeho pustil... biggrin

Příloha:
2353.png


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 dub 2021 14:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3415
Od: 08 čer 2005 23:12
Na mé síti Brna se momentalně nic nového neděje, tak aspoň video z aktuálního stavu

https://www.youtube.com/watch?v=loxYhhppfeE


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 úno 2021 11:31 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3415
Od: 08 čer 2005 23:12
Linka 44 vynechávala zastávku Poříčí, stejně jako 84, ta jezdila spojkou kolem pajdáku.

Změnilo se to tuším s rekonstrukcí té zastávky, ale ve kterým roce to bylo, to z hlavy nevím.

Celou síť si můžeš stáhnout na bmhd a prohlédnout si trasy. Teda vlastně... musíš to otevřít ve verzi 3.81. V novějších verzích se dostaneš do problémů kvůli jiném způsobu stavění tunelů, což povede ke kolapsu v podjezdech na Kšírově a Šámalově. Já jsem si tento problém u mé stažené sítě opravil.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 úno 2021 19:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 24
Od: 24 srp 2019 11:15
b1 píše:
A druhá část videa je venku. Trocha poflakování na nádru a na Mendláku, a pak se projedeme linkami 44 a 12
https://www.youtube.com/watch?v=Ln-VWM7QfQA


Líbí se mi ty položené koleje za Štefánikovou čtvrtí :D

Tehdy mimochodem linka 44 nestavila na Poříčí?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 úno 2021 17:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3415
Od: 08 čer 2005 23:12
A druhá část videa je venku. Trocha poflakování na nádru a na Mendláku, a pak se projedeme linkami 44 a 12
https://www.youtube.com/watch?v=Ln-VWM7QfQA


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 úno 2021 13:37 

Příspěvky: 99
Od: 23 bře 2014 19:59
Když už vylítlo toto téma nahoru, tak přikládám provoz šalin z roku 2017 dle JŘ pro PD. Jedná se o síť pro BAHN4 a je v nedokončeném stavu, ve kterém asi zůstane. Všechny kurzy jezdí dle JŘ, občas při zátahu dojde ve vozovně k zasekání (je potřeba spustit simulaci znovu nebo nechat všechny vlaky zatáhnout), ale ne vždy tomu tak je. Není hotova grafika, signalizace, v síti se nachází různé pomocné texty které vznikly při stavbě, ale to snad nebude vadit.

Zajímavostí je, že vlaky vyjíždí z virtuálního depa (umístěného v tunelu u Pisárek) a rozřazují se do vozoven a pak nikdy fyzicky nezmizí do depa, díky tomu jeden vlak může střídat více kurzů a jde vidět "reálné" obsazení vozovny.

Přiloženy jsou i custom vozidla, která byla pravděpodobně stažena z ivozovny


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 úno 2021 17:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3415
Od: 08 čer 2005 23:12
Video ze sítě Brno 2003 ze zdejších stránek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2017 17:56 

Příspěvky: 99
Od: 23 bře 2014 19:59
Co nám tady pomalu vzniká? :)
//Jenom nevím, proč se to zobrazí pouze po rozkliknutí


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 zář 2016 19:01 

Příspěvky: 1457
Od: 04 bře 2012 23:26
Co to je? Kde to je?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 zář 2016 16:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Od: 23 zář 2012 11:56
Bydliště: 20 26 91
Vlastně jen tak :)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 úno 2016 21:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Od: 10 pro 2014 10:22
Bydliště: Brno
Yakuzza: ono v celé té síti je toho hodně na předělání a spousta věcí se tam ani nedá udělat když to má takový rozměry.

_________________________________
Moje mapa do OMSI 2: https://www.facebook.com/Eso205-fanpage ... 442261396/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 22:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1363
Od: 06 zář 2010 15:29
Bydliště: Brno - Masarykova čtvrť
Docela mi trvalo, než jsem se v té Opavě zorientoval, moc to nepřipomíná město, kde jsem vyrůstal. Proč ta pokroucená Sněmovní? Nádražní okruh nevede až tak paralelně s Praskovou a není tam žádná "smyčka", či co to tam je zakreslené. Zhruba na tom místě je spíše muzeum, pozůstatky opavského zámku nebo průmyslovka. Ale vím, že Bahn má omezené možnosti a vše nejde zakreslit, jak by člověk chtěl.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 úno 2016 13:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Od: 10 pro 2014 10:22
Bydliště: Brno
Jelikož Bahn hraju už dlouho, tak mám spoustu rozdělaných sítí, třeba Brno, Ostravu, Olomouc, Opavu a Zlín. Všechny sítě jsou upravovovány ze starších, které již byly vydány, Brno mám přědělaný z původní sítě Brno 2003. Opava, Olomouc a Zlín jsou vyříznuté ze sítě CD Morava 2004/2005 a Ostrava je předělaná také z původní sitě, kde byly pouze Ostravské šaliny.
A ještě obrázky:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Moje mapa do OMSI 2: https://www.facebook.com/Eso205-fanpage ... 442261396/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2015 12:43 

Příspěvky: 114
Od: 30 kvě 2010 19:33
Jasný, ukaž.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 led 2015 11:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Tak sem s nimi :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 pro 2014 17:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Od: 10 pro 2014 10:22
Bydliště: Brno
Ahoj, taky mám hodně sítí v Bahnu a už to hraju 5 let :D. Jestli budete chtít vidět nějaký obrázky, tak odpovězte :wink:

_________________________________
Moje mapa do OMSI 2: https://www.facebook.com/Eso205-fanpage ... 442261396/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 srp 2014 22:39 

Příspěvky: 1457
Od: 04 bře 2012 23:26
Martan: No, tak se nauč programovat. :-) Pak to můžeš šířit jako opensource. Problém teda asi bude s vytvářením oken, protože nebudeš moct používat .NET, ale i tak.
Navíc, vlastně proč? BAHN je taky jen pro Wokna… Trochu škoda, ale je to tak… I proto jsem se rozhodl to ve finále vytvořit v C# a .NET platformě.
Dokumentace by byla asi na dlouho, to je fakt, ale nějaký návod na to by se doopravdy hodil, je to hodně komplexní.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 srp 2014 21:16 

Příspěvky: 599
Od: 24 čer 2005 20:56
Kdybych měl ty vědomosti, tedy znalost nějakého toho c++ tak bych to samozřejmě nedělal touto cestou, ale vytvořil bych si na to program. Ideálně samozřejmě funkční na více OS. Z tohoto důvodu je také tato moje záležitost pro LibreOffice a ne MS Office.
Tu PDF dokumentaci chápu, ale zatím nebyl čas to udělat. Nejspíš by mi to zabralo mnohem více času, než samotná tabulka a naplnění těch dat co už jsem tam už nacpal.
Algoritmem (makrem) budu snad řešit nějaké hromadné tisky zastávkových JŘ a např. odjezdů z taktovacích bodů (list "DISPtakt"). Ale i to se zatím musím naučit :-(

_________________________________
I cesta může být cíl.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 srp 2014 17:52 

Příspěvky: 1457
Od: 04 bře 2012 23:26
Martan: Koukal jsem na tvůj výtvor, a musím říct, že mi teda spadla brada. Muselo s tím být šíleně moc práce (navíc řádkové programování, to je útrapa sama o sobě), muselo to trvat šíleně dlouho…
Jen, jako laik (takhle se po otevření a projetí toho cítím :-D ) bych uvítal nějaké PDFko s dokumentací.
Osobně si myslím, že bys to měl udělat jako normální program. Bylo by tam spousta věcí navíc, jasně, ale myslím, že by sis s tím mohl vyhrát víc a udělat tam víc věcí. Pak by mimo jiné nikdo k otevření nepotřeboval kancelářský balík. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 srp 2014 16:23 

Příspěvky: 1457
Od: 04 bře 2012 23:26
Martan: Až ho dopíšu, tak bude, ale bude podle mé vize, takže to nikdo nebude chtít. :-D


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 srp 2014 16:09 

Příspěvky: 599
Od: 24 čer 2005 20:56
Ještě dotaz: existuje nějaký program na tvorbu JŘ (pro Bahn)?

Díky.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 srp 2014 10:03 

Příspěvky: 599
Od: 24 čer 2005 20:56
Ahoj, v LibreOffice jsem si vytvořil takovou tabulku na tvorbu JŘ.

Pokud máte zájem, doporučuji prozkoumat před zahájením bezhlavého vyplňování buněk. Zpravidla platí, že barevné buňky lze vyplnit, bílé jsou dopočítávány vzorcem + jsou doplněny v úvodních listech sloupce, které na vlastní funkci tabulky nemají vliv, ale umožňují sledovat postup zadávání primárních údajů (uzly, zastávky). V listu Nastavení jsou červeně buňky, které jsou vypočteny vzorcem a zeleně buňky, které jsou vyplněny ručně.

V případě otevření v MS Excelu dochází k vymazání vzorců a tabulka tedy "vymře", ale jedná se o běžnou vlastnost MS Excel. V Gnumericu jsou vzorce normálně nahrány tj. tabulka je živá, pouze je nějaká chyba při zpracování maticového vzorce pro grafické zobrazení JŘ.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 črc 2014 15:53 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3415
Od: 08 čer 2005 23:12
No je to úplně jednoduchý. Například ten Lískovec. Vyjíždějící šestka jede přes pozici A-C, normální šestka přes B-C, v pozicích A a B se umístí taktovací body (nebo signalizace), aby vyjíždějící a normální šetska odjely do pozice C ve správném pořadí, tam pak čekají na odjezd dle JŘ. Osmička jezdí standradně přes pozici D.
Výjezdy z Medlánek jsou (na obou linkách) buď brzo ráno, takže se nemají s čím předjet, nebo se vyjíždí na nádraží Kr. Pole, odkud pak jede jako normální šestka. V případě, že takto vyjíždí osmička (z KPN jako šestka), tak zajede jako šestka na pozici C, odkud pak odjíždí jako osmička.

Bože, dyť tak je to řešené i v síti z BMHD (tam sice ne v Lískovci, ale třeba na Osové nebo Novolíšeňské u trolejbusů), stačí se tam trochu inspirovat.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 črc 2014 15:19 

Příspěvky: 1457
Od: 04 bře 2012 23:26
b1: OK, ale já naprosto vůbec nemám představu, jak to tam bylo. Ečerova mi byla, je a doufám (:-D) že i bude dost vzdálená.
ZXS.91: Aha. To je škoda, novější verze přináší dobrý vylepšení, měl bys je vyzkoušet.
Zajímavý. Myslím, že děláme v podstatě to samé. Osobně mám ale asi jiný postup.
Prvotní je parametrická tvorba JŘ. Tzn. od kdy do kdy a v jakém intervalu (existuje povolená množina intervalů, založená na dělitelnosti čísel). To je v podstatě hned. JŘ používám souměrné, tzn. z obou konečných jsou naprosto stejné. Proč? Nemám výpočetní sílu na to, abych to v rozumném čase vypočítal pro něco nesouměrného. Stále se to děje v Excelu a hlavě. Jakmile budu mít program, je mi to jedno. 8 jader procesoru se s tím nějak popere.
Mám tam něco jako kurzový sled. Ten začíná prvním výskytem nejkratšího intervalu a zároveň na konečné, která má nejnižší číslo (konečné označuji písmenem T, následuje číslo, od 00 do N). To je obvykle v 6 ráno.
Dále dělám ještě jednu věc. Celá linka je hostovaná právě jednou vozovnou (u historického Sokolova mám stejně jen jednu, tak co… :-D). Ne, že bych nevěděl, jak tam zařadit víc vozoven, ale jde spíš opět o to, že nemám svůj program, z hlavy to počítat nechci, Excel mi „pomáhá“ opravdu skvěle, ale hlavně mám prostě raději, že celá linka je pod jedinou vozovnou.
Když linka vyjíždí, je za jejím číslem V, když zatahuje, je tam Z. Výjezdová a zátahová část. Zejména kvůli signalizacím a křížením.
Na začátku mi vyjede nějaká množina spojů, podle toho, jaký je interval, jak jsem stanovil periodu (konečná – konečná). Prvotní spoje obvykle vyjíždí o 5 minut dřív, protože co kdyby… Každý z těch kurzů nejspíš stihne udělat kolo nebo 2 (záleží, jak brzo linka začíná). Pak se mezi ně musí trefit další kurzy. Díky tomu jsem zavedl pojem setkávací bod (SB). Je několik variant, kudy a jak trasovat výjezd, zatím jsem ale používal nejjednodušší. Vezmu si trasu linky a podívám se, na jakých kříženích je nejblíž vozovně. Pokud jich je víc, tak beru to, co je blíž ke středu trasy linky. Teď potřebuji vědět, jak dlouho to trvá z vozovny na SB a odtama na jednotlivé konečné. Pak mohu vypočítat, kdy musí kurz N vyjíždět tak, aby se trefil přesně mezi N-1 a N+1. Což je i můj požadavek na algoritmus. Najít přesně čas mezi nimi. Už se mi stalo, že tam těch kurzů bylo i několik, takže těch středových časů je víc (a z hlavy se to fakt blbě počítá, Excel nepomáhá naprosto vůbec). Ty doplňující kurzy vyjíždí přesně na čas, nemají rezervu. Když je pak všechno venku, tak mi stačí jen pohled na to, jak jezdí za sebou, a pokud jdou čísla právě vzestupně nebo sestupně, tak vím, jestli jsem to udělal dobře. Pokud ne, a že se stává (numerická chyba, tu stroje nedělají), tak se pak dívám, co jelo pozdě nebo brzo.
Na to, jaké kurzy mají vyjet a kdy, přicházím pomocí toho, že zpětně dopočítávám, kdy jaký pojede. Např. vím, že od 6 je kurzový sled. Takže si to zanesu do JŘ, zpětně pak odčítám ty časy, a zjišťuji, kde ten kurz má být před tím.
A tohle chci implementovat do programu. Ze začátku jen základní verze, později podpora více vozoven, výjezdu pomocí rozjezdového bodu a dvojicí setkávacích, apod. Všechno to jde popsat algoritmem. Tak mě právě napadlo, jestli by někdo o takový program měl zájem (jeho dokončení je ale NESKUTEČNĚ daleko).
Co se týče zátahů, tak ty jsou jednoduché. Stačí jen najít volné časové okno ve složeném JŘ, pokud je z konečné více linek, a tam to dát. Ukončuji kurzy, na které to prostě vyjde podle časů. Nechci, aby mi tam něco čekalo půl hodiny na to, aby to mohlo zatáhnout. Možná nevýhoda, ale tím platí rovnost počtu linek a kolejích na konečných. Víc linek na jednu konečnou, na to upřímně nemám koule. :-D Obdivuju každého, kdo jo. Linka z konečné jede tak, že nahodí za svoje číslo Z, a jede po trase až do setkávacího bodu, a odtam do vozovny. Režijních zátahů je minimum (pouze ty, co jsou velmi blízko vozovny).
Tenhle systém funguje, založil jsem ho na matematické přesnosti, nezklamal mě, jeho výtvory jsou pěkné. U jedné sítě mám takhle už hotový provoz pro PD. Sokolov, léta páně 1977, samé T3, K2 a K3. Je to vcelku jednoduchá síť, ale i tak mi to docela dalo zabrat, a pomohlo mi to uvědomit si, že tohle doopravdy nejde dělat z hlavy.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 234 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 črc 2021 09:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]