Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 383    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 383  Další
Autor Zpráva
Offline
7168
27 úno 2010 07:40
Díky.

Fakt ta Setra patřila Dufkovi tak krátce? Vidal jsem ji kolem Hustopeč určitě mnohem později.


Offline
423
20 bře 2013 21:06
Zapíšu obojí. Daily je nová ojetina z Francie https://seznam-autobusu.cz/vuz/120969.


Naposledy upravil Matěj Stach dne 25 kvě 2024 19:42, celkově upraveno 1

Offline
7168
27 úno 2010 07:40
3BE 4970, bílé Iveco Daily, Ad Ludvík
Ví někdo, co to bylo původně, ať nezdvojuji zápis?


Offline
7168
27 úno 2010 07:40
https://seznam-autobusu.cz/vuz/56245
Spatřen dnes v Jaroměřicích nad Rokytnou s logy Pepa Bus. Co to je za firmu, netuším.


Offline
423
20 bře 2013 21:06
Zdravím po delší době.

Akorát jsem předělal všechny tuzemské 280.02 na 280.10 včetně příslušné poznámky (informace, které jsem získal, v zásadě odpovídají tomu, co už nastínil letmech).

Vypořádal jsem i další drobné opravy, které by teď měly být všechny hotové.

Na 280.08A se někdy vrhnu také.

Moc díky.


Offline
23
27 zář 2022 06:20
15T DP Praha ev.č. 9420 jezdí od dubna ve vozovně Vokovice.


Offline
7
04 kvě 2024 11:46
DP hl. m. Prahy převedl vozy 6730 a 6716 z garáže Kačerov do garáže Hostivař.
https://seznam-autobusu.cz/vuz/23818
https://seznam-autobusu.cz/vuz/21525


Offline
23
27 zář 2022 06:20
SOR 2ST 7863 od ČSAD MHD Kladno byl v dubnu sešrotován.


Offline
7
04 kvě 2024 11:46
DP hl. m. Prahy odstavil na likvidaci vůz ev. č. 6628.
https://seznam-autobusu.cz/vuz/14663


Offline
7168
27 úno 2010 07:40
3BF 1692, Irisbus Crossway 12M před faceliftem, bílý. D. C. Bus


Offline
111
01 črc 2016 11:20
letmech píše:
na E-D jsou dva vozy ČSAD Trenčín a u nich je uveden i VIN ve tvaru 280.10.xxxx.78. Logicky, když už tam je a u jiných vozů ze stejného roku, ani okolních ne, tak ho tam někdo zapsal, protože to bude mít jednoznačně podložené.

Na potvrdenie - okrem trenčianskych je dostupná napríklad aj info, že ŠPZ TT 64-18 = VIN "280101608". V tejto sérii je teda 280.02 pravdepodobne chyba. A súhlasím, že ani tie ostatné roky nedávajú veľmi zmysel, ale netuším, ako to mohlo vzniknúť.

letmech píše:
optat Vika na toto, zda by se to dalo více rozvést:
Áno, rámy sa každý rok číslovali odznova, zároveň konkrétna várka čísel bola jedna verzia vyhotovenia rámu (ale nie nutne číselný podtyp, lebo podľa známych údajov zo sveta sú niekedy napr. medzi 280.10 primiešané dvojdveráky z NDR)

Porovnávaním rôznych webov som dospel k:
1976: .02 som našiel v rozsahu v. č. 792-1040, pomedzi to sú známe .08 v. č. 958 (ČR) a 980 (SR).
1988: z NDR sú známe .03 v rozsahu 501-730, v päťstovkových som dokonca videl pár duplicít k 280.10, neskôr to už ide na striedačku.
Okrem toho sa v iných rokoch vyskytuje aj pár ďalších anomálií v ex-zssr, ale jendak nás neovplyvnňujú, jednak to je asi skôr výsledok skupovania ojetín na kadejaké papiere.

letmech píše:
Prakticky se všemi ročníky se jsem schopen dostat do počtů (souhrnné počty dodaných 280 po jednotlivých letech) z Harákovi Encyklopedie. Jen s touto se tam nemůžu naroubovat.

Pri Harákovi mám jeden základný problém - z čoho opísal čísla? (Opísal ich dobre? Bol ten zdroj vôbec hodnoverný?)


Offline
7
04 kvě 2024 11:46
Informuji, že Dopravní podnik hl.m. Prahy (garáž Kačerov) obdržel vozy evidenčních čísel 5140 a 5141.


Offline
23
27 zář 2022 06:20
Setra 5SY 8712 již opět jezdí.


Offline
6
28 dub 2024 14:04
Citace:
Teď koukám, že u nějakých vozů už takovou poznámku o 280.10 i máme. Není problém to prohodit, klidně k tomu ještě diskutujte, já jsem se k tomu ještě poptal jinde a uvidím, co se dozvím

Tak uvidíme, jestli se získá, nějaké nové info. Já bych byl zatím za to přeznačení. Mě to označení nedává smysl, protože:
1) 280.02 byly čtyřdvéřové vozy do NDR, ekvivalent 280.10 pro NDR byl 280.03. Proč by tedy byly dvě fyzicky odlišné varianty pro dva zákazníky označeny stejně, když měl výrobce k dispozici 100 variant podtypu a které určitě neměl na začátku výroby vyčerpané?
2) Pokud bychom přistoupili na to, že to tak výrobce udělal a stěžejní pro něj byla třeba jen kombinace motoru a převodovky. Tak tím pádem stejně nesouhlasí změna označení, se změnou motoru+převodovky u dodávek do ČSSR. To označení se táhne až do let 1979-1980. Změna motor+převodovka měla proběhnout v roce kolem roku 1978 *.
3) Opět nevíme z jakých zdrojů se ta informace dostává do evidencí, ale označení 280.02 je v Česku jen v určitých oblastech, kdy jsou to dvě skupiny oblastí relativně blízko sebe, což by nahrávalo, nějakému "kopírování" chyby ať už na úrovni registrů, nebo na úrovni "sledovatelů".
4) na E-D jsou dva vozy ČSAD Trenčín a u nich je uveden i VIN ve tvaru 280.10.xxxx.78. Logicky, když už tam je a u jiných vozů ze stejného roku, ani okolních ne, tak ho tam někdo zapsal, protože to bude mít jednoznačně podložené. Pak ovšem kolidují všechna označení 280.02 pro vozy dodávané po 2.pol. roku 1978. Asi nejkřiklavější je to u DP Ústí, kde jsou také dva vozy s VČ, které sedí do intervalu s těmi dvěma trenčínskými vozy, ale v Ústí jsou brány jako .02. Na S-A je pak tedy v kolizi 8 vozů a u 3 plzeňské velmi pravděpodobně také (to budou roky 78-79). A pak už vlastně zbývá jen 5 Ostravských vozů z roku 77. Na E-D jsou v evidenci pouze 2 kusy .02, oba rok výroby 79 také tedy v kolizi.

Každopádně ještě k tomu tématu bych se chtěl optat Vika na toto, zda by se to dalo více rozvést:
Citace:
Áno, rámy sa každý rok číslovali odznova, zároveň konkrétna várka čísel bola jedna verzia vyhotovenia rámu (ale nie nutne číselný podtyp, lebo podľa známych údajov zo sveta sú niekedy napr. medzi 280.10 primiešané dvojdveráky z NDR)

Protože, to by možná mohlo nějak souviset. Biť opět, "dvoudvéřáky z NDR" byly jak už jsem psal .03, ale třeba to mohl být nějaký počátek problému.
___________________________________________________________________
Citace:
Len doplním - na Slovensku sa dátumy registrácie tejto várky pohybujú medzi 9. a 31.1.1990. Jediné (známe) dodávky s rokom výroby 90 sú dva kusy pre Istrochem.

V Čechách to vypadá i na dodání pár kusů už ke konci roku 89. Nicméně tahle série mi dělá těžkou hlavu... Prakticky se všemi ročníky se jsem schopen dostat do počtů (souhrnné počty dodaných 280 po jednotlivých letech) z Harákovi Encyklopedie. Jen s touto se tam nemůžu naroubovat. Já bych potřeboval "natáhnout" do dodání 89 cca 60 kusů a tím mi pak zase nesedí součet s "řádnými" sériemi v roce 89 #-o
___________________________________________________________________
Citace:
Opravdu mají ty poslední čtyři trojmístné výrobní číslo? Nepatří tam před to spíš ještě dvojka, tj. 2xxx?

Tahle myšlenka právě vládla u některých zápisů, takže rovnou ještě ostatní vozy s podobnou chybou. Kdy se u izolované skupiny vozů, bez dalšího zkoumání, po seřazení někomu nezdála nízká čísla, tak si tam dotyčný dosadil právě tu 1, nebo 2, aby "to šlo hezky za sebou".

Karlovy Vary:
Jarní dodávka roku 89 (875 - 1015) , odpovídá i porovnání SPZ
https://seznam-autobusu.cz/vuz/8369 = 2876 -> 876
https://seznam-autobusu.cz/vuz/8370 = 2904 -> 904
A ještě jeden "zatoulaný" z roku 87 původně klatovský, ale skončil ve Varech:
https://seznam-autobusu.cz/vuz/8393 = 1667 -> 667

Chomutov: Vůz je duplicitní s jiným vozem z DP Praha (u kterého VČ sedí s datem dodání).
https://seznam-autobusu.cz/vuz/10220 Je u něj zapsáno i VIN, ale tenhle tvar jsem ještě neviděl... Vzhledem i SPZ vůz odpovídá 1.pol. 89
= 3883 -> 883 (a VIN nejspíš smazat?)

A ještě dvě taková výrobní/nevýrobní čísla:
https://seznam-autobusu.cz/vuz/27204 ta 86 bude jen koncovka = rok výroby, pokud by bylo správné, bude tam něco v intervalu 1540 - 1650. VČ na smazaní?
https://seznam-autobusu.cz/vuz/24625 opět rok 86. 158 je opět moc nízké číslo, viz interval výše. tady to zase vypadá na neúplné, kdy to mohlo být 1582 nebo 1585 (ostatní jsou v 158x obsazena). Vzhledem k neprůkaznosti asi také zralé na smazání VČ?
___________________________________________________________________
* Zde opět nesoulad/málo informací ve zdrojích. Někdo udává změnu od 78, někde to vychází "v průběhu", a dle fotek dodání nových Ikarusů .08 do DP Ústí, je jedna fotka z interieru, a tam je vidět schema řazení pro 5ti kvalt, vzhledem k počtu vozů (5ks na jednom snímku) a vzhledu vozů na fotkách to může být jen v roce 78, takže otázka:

Změna proběhla od roku 78 / v průběhu 78 / všechny vozy 78 postaru a od 79 změna?


Offline
410
30 kvě 2011 22:12
letmech & Viko

Sypu si popel na hlavu, vůbec jsem si neuvědomil/nepodíval se, že ty původně pardubické vozy ty výstrahy vůbec neměli a souhlasím, zní to všechno rozumně, zapíši to tedy.

Ten táborský vůz jsem viděl, stejně jako jsem si všiml těch tří poziček, skutečně se to zdá být dílo stejné dílny a úprava pro Rusko.


Offline
410
30 kvě 2011 22:12
h8crew píše:
Bova 3K3 1107
https://seznam-autobusu.cz/vuz/38231

v současnosti je ve službách dopravce Lukáš Podrázký, Vlašim https://seznam-autobusu.cz/dopravce/lukas-podrazky-vlasim


Skvělé, díky za doplnění! Upozorním kolegu ze Sokolova, ať kartu aktualizuje.

PS před časem jsem posílal nějaké soukromé zprávy, část asi mezitím nebude aktuální, ale určitě se za tu dobu našlo něco jiného k probírání.


Offline
111
01 črc 2016 11:20
fedos píše:
proč ty by někdo odstraňoval? Čemu by tam vadily, když už by tam byly a u všech vozů?

Všetky tri vozy podľa fotiek dožili s troma svetielkami na čele, čo bol znak kompletných GO pre ruských odoberateľov v 90. rokoch. Zdá sa mi celkom reálne, že ak sa opravovalo iks autobusov v rovnakom rozsahu, tak im nenechávali atypické pražské úpravy. Podľa zachovaného pôvodného vzhľadu interiéru to asi nebude Suraki, ale skôr ASKO Košice - a im zostávali v rokoch 94-96 nevyplatené opravené autobusy, ktoré potom predávali domácim dopravcom ako GO výmenným spôsobom.


Offline
6
28 dub 2024 14:04
fedos píše:
Ohledně těch trutnovských vozů, je to zajímavá teorie a dovedl bych si ji představit, ale zaráží mě a zatím od tak zásadní úpravy odrazuje to, že když se na ty vozy dívám, nevidím žádný z pro Prahu charakteristických znaků ať už jde o anténu vysílačky, která obvykle u odprodaných vozů zůstávala, ale dobře ta by mohla být odstraněna, tak především žádných z těch vozů neměl podle fotek výstrahy na dveřmi a proč ty by někdo odstraňoval? Čemu by tam vadily, když už by tam byly a u všech vozů?

Jen u dvou z těch tří. Já se obávám, že ty "pražské výstrahy" nikdo neodstraňoval, protože je v Praze na sérii 20ti ex Pardubických vozů nenamontovali = na 725/87 a 735/87 tak s velkou pravděpodobností nikdy nebyly. Fotek ex DPmP vozů u DPP je málo, ještě méně "zprava", ale tři vozy (jiná ev.č.) jsou v Praze vyfocené ze strany dveří a výstrahy nemají.

U 645/87 neznáme původního provozovatele. Z cca 120 kusové série 280.08 z roku 87 známe zatím v.č. u 65 vozů.

Ohledně antény... Tyto vozy před Trutnovem nejspíš prošli nějakou větší opravou typu SO/GO. A to tam, kde to samé dělali i na TA-83-45 = stejný nátěr, a tři přidané pozičky nad čelním sklem. Takže mohla být klidně odstraněna v rámci této akce.

Každopádně chápu, 100% jistota to není, jen hodně nepřímých ukazatelů. Nicméně, ty tři vozy tak jak jsou zapsány, jsou zapsány s údaji které si odporují a u dvou kolidují s jinými vozy. Uvidíme, třeba se to ještě časem vytříbí.


Offline
359
20 čer 2008 14:08
Bova 3K3 1107
https://seznam-autobusu.cz/vuz/38231

v současnosti je ve službách dopravce Lukáš Podrázký, Vlašim https://seznam-autobusu.cz/dopravce/lukas-podrazky-vlasim


Offline
410
30 kvě 2011 22:12
Ohledně těch trutnovských vozů, je to zajímavá teorie a dovedl bych si ji představit, ale zaráží mě a zatím od tak zásadní úpravy odrazuje to, že když se na ty vozy dívám, nevidím žádný z pro Prahu charakteristických znaků ať už jde o anténu vysílačky, která obvykle u odprodaných vozů zůstávala, ale dobře ta by mohla být odstraněna, tak především žádných z těch vozů neměl podle fotek výstrahy na dveřmi a proč ty by někdo odstraňoval? Čemu by tam vadily, když už by tam byly a u všech vozů?


Offline
7
04 kvě 2024 11:46
https://seznam-autobusu.cz/vuz/19073
na voze byla ukončena CVR ČEZ


Offline
7168
27 úno 2010 07:40
https://seznam-autobusu.cz/vuz/85628
Je na webu dopravce Hlávky z České Kamenice. Patří mu, nebo jen spolupracují?


Offline
423
20 bře 2013 21:06
letmech a Viko: moc děkujeme. Právě jsem dokončil zápis všech zjištených Ikarusů 553, 543, Chavdarů i Neretev a vrhl se na vaše postřehy k článkovým vozům.

Zprocesováno je všechno vyjma Trutnova, ten udělá fedos a možná k tomu ještě bude mít dotaz.

Citace:
Ještě návrh do "pléna", zda (i po předchozí diskusi) postupně všechny .08 vyrobené v roce 1988 a dále, nepřeznačit z 280.08 na 280.08A. Na E-D tak už většina takových vozů vedena je a další se v těchto dnech přepisují na "A".


Výhledově to určitě není problém a uděláme to.

Citace:
A druhá věc k 280.10/280.02. Kdy se některé vozy z prvních let dodávek (74-80) uvádí, jako 280.02... Na S-A a v jiných zdrojích tak nějaké vozy byly vedeny už v minulosti. Víc to před lety používal na FB ve svých příspěvcích Dan Greš, nicméně, po dotazu, k tomu neměl nějaké jednoznačné vysvětlení kde se .02 vzalo a co je správně. Takže pokud nikdo netuší nic bližšího, byl bych nejspíš pro variantu, uvést u všech 280.02 na S-A u ČSSR provozovatelů typ 280.10 a do poznámky něco ve smyslu: "některé zdroje uvádějí typ 280.02" Aby se ta informace úplně neztratila, ale zároveň v tom typu byla jednotnost.


Teď koukám, že u nějakých vozů už takovou poznámku o 280.10 i máme. Není problém to prohodit, klidně k tomu ještě diskutujte, já jsem se k tomu ještě poptal jinde a uvidím, co se dozvím.


Offline
7
04 kvě 2024 11:46
Informuji, že tento vůz: https://seznam-autobusu.cz/vuz/120330
je již provozní


Offline
2810
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Viko píše:
P. Haluza: Majú, keďže sa každý rok išlo od 1, najprv sa k tým štvormiestnym treba dopracovať - a to na úplnom začiatku roka nestíhali ani v Ikaruse ;-)


Aha, tak to je zajímavý systém. Mě zmátlo, že všechny ostatní v té tabulce jsou od 2000 výše.
A tím pádem značení 123/84, jak je u některých vozů na seznamu, odpovídá výrobnímu číslu 123 v roce 1984. Pak by to chtělo sjednotit. :)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9551 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 383  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 kvě 2024 20:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]