Chlapi (a dámy)... Udělal jsem si ve snaze vysvětlit problematiku vlákna Nedostatky v evidenci DPMB trochu času, prolítl historii a zde přináším výsledky i s komentáři. Pro jistotu poznamenávám, že autory odkazovaných příspěvků jsou správci evidence, neprezentuji tu tedy žádné názory třetích osob.
To, o čem tu diskutujeme, se řešilo cca před dvěma roky:
1)
Mikyho reakce na nahlášené "nedostatky"2)
Doplnění a podrobnější vyjádření ze strany LukinaTNásledně to v poslední době oba potvrdili těmito příspěvky:
3)
LukinT4)
MikyNaopak, když jde doopravdy o nedostatek, může vypadat reakce správce zhruba
takto.
Zkusme to tedy vnímat asi tak, že správci evidence jsou osoby, které mají přístup k informacím z první ruky. Mají dobrý přehled, dokáží se dopátrat skutečných důvodů odstavení. Většinou zvládají upravit karty vozů do druhého dne, když mají ale víc práce/osobních aktivit, může to zabrat pár dní navíc. Taky občas na něco zapomenou.
K pomoci - jasně, pomáhejme, ale účelně. Nemá smysl (= není efektivní) sem psát aktuální postřehy z vypravenosti, nehod nebo z jiných zdrojů. Správci k nim mají přístup úplně stejný jako my a nebál bych se tvrdit, že jsou informovaní i lépe. Duplikování informací, které již mají, je pak spíše zahlcování (skutečné nedostatky zde zapadají) než pomocí. Dobrá vůle, nedobrá vůle. Samostatnou kapitolou jsou příspěvky vyznívající "píchavě", arogantně nebo povýšeně (byť to tak autor příspěvku nemusel vůbec nezamýšlet a šlo mu o aktuálnost evidence).
Z výše uvedených důvodů se toto vlákno nejmenuje "Změny v evidenci DPMB". Chápu snahy o pomoc (jakoukoliv), ale pojďme se snažit, aby ta pomoc byla účelná.
Novinky tedy ne, nedostatky ano.ZGHK:
Bonus v podobě popisu stavů odstaven a odstaven dlouhodobě/definitivně. Jestli jen poznamenáváš, že vůz nevyjel nebo stojí pro závadu a měl by být tedy šedý, z tvého příspěvku patrné není.