Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Nové nádraží - dopravní problematika
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=72
Stránka 4 z 110

Autor:  goldfinger [ 10 črc 2019 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Přesně tak, napadenému rozhodnutí žalobci vytýkají absenci závazného stanoviska na ochranu krajinného rázu a nezákonnost závazného stanoviska na ochranu před hlukem, neboť se opírá o nekvalitní hlukovou studii z roku 2012. Jsou-li oba argumenty tzv. vyfutrované. může dokonce každý z nich obstát samostatně. Krajinný ráz představuje pohled do šestimetrové zdi a na celkové dopady hluku (a jiných nepříznivých faktorů) existuje judikát z kauzy Zásad územního rozvoje JmK, které soud zrušil právě kvůli absenci kumulativních účinků dopravních staveb na okolí. A protože tuším, jak kreativně se odsun protlačuje, tak mne tyto vady vůbec nepřekvapují. Na druhou stranu mne udivuje, že nikdo nenapadl zbourání části památkově chráněné masné burzy. Tahle část odsunu podle mne vůbec nemá šanci získat stavební povolení.

Autor:  Cracatit [ 10 črc 2019 15:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Tak ono asi nejde jen o hluk, i o vzhled, prostupnost území a další věci.

Autor:  goldfinger [ 10 črc 2019 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Minimálně na dva roky vymalováno. Než se žaloba projedná na KS v Brně, pak čekání na vyřízení kasační stížnosti, kterou určitě podá neúspěšná strana. Patrik je magor, o tom žádná, ale šimické chápu. Šestikolejka kolem Klínů je zvěrstvo. I když jsem text žaloby neviděl, pocitově mi její nejsilnější stránka připadá právě ten hluk, na který už je několik judikátů (viz cajzlovskou magistrálu).

Autor:  Mouka [ 10 črc 2019 07:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Děti Země: O umístění odsunutého nádraží rozhodne soud v Brně

Nekonečný příběh pokračuje. Stále si někdo myslí, že se nového nádraží dožije?

Autor:  xxx [ 24 čer 2019 00:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Přesně tak.

Jo, to bude, ale bohužel dost často pozoruju, že třeba S2 směr Blansko odjíždí půl minuty před příjezdem S3 od Kr. Pole. To je snad schválně, tohle mi jinak hlava nebere. Ještě že takhle necestuju

Autor:  goldfinger [ 23 čer 2019 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Za poslední dvě výluky cestující Šimice objevili a začali je zčásti nedobrovolně, ale zčásti z přesvědčení využívat. Posunutí nástupišť k Bubeníčkově a přestup na šalinu může potenciál ještě více zvýšit. Pak bude rychlejší jet do blacifieldu ze Śimic. A když budou od Svitav navazovat přípoje do Kéniku, tak to bude ještě lepší.

Autor:  xxx [ 23 čer 2019 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Jo a ještě samozřejmě pro rychlíky směr Tišnov. Prostě pro vlaky všech kategorií.

Autor:  xxx [ 23 čer 2019 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Pokud to nádraží bude zase jenom pro osobáky a ne pro rychlíky směr Pardubice, tak nějaká přestavba bude takřka k ničemu.

Autor:  xcav8 [ 23 čer 2019 14:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Železničáři v Brně chystají ještě jeden přesun vlakového nádraží

Autor:  Mouka [ 01 dub 2019 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Vedení Brna couvlo, nové nádraží může vyrůst i bez podzemní železnice

Autor:  xcav8 [ 24 bře 2019 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Největší investice v dějinách Brna. Nové nádraží s celou čtvrtí za 50 miliard a bude i metro

Autor:  goldfinger [ 08 bře 2019 12:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Udělám Vám radost ještě jednou poznámkou. Zatímco v článku se uvádí, že technická stránka odsunuté role je fertig, na spřáteleném zeleném fóru upozorňují, že ministerstvo dopravy řeší nákladní dopravu, tedy to nač upozornil ŽESNAD. A než se dospěje k jakémukoli závěru, tak nebude nic.
A už nemluvě o financování, kdy se schyluje minimálně ke zpomalení růstu ne-li k recesi a v době, kdy by se mělo začít, tak by mohlo být z tohoto pohledu nejhůř. Erár šporuje nebo aspoň předstírá, že se o to snaží a naráz by přisypal 10 mld. Kč?

Autor:  xcav8 [ 08 bře 2019 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

goldfinger píše:
Úrovňové křížení Dokoupilova bulváru a Opuštěné vypadá velmi idylicky. A odsun Zvonařky až ZA rolu je taky dobrej vtip. To už by byl pomalu lepší terminál v Komárově. No tipuju, že Krajský soud v Ostravě zařídí dost tvrdé přistání, bo ten hluk v Šimicích asi bude pro tento utopický projekt smrtící.


Čekal jsem kdy se uživatel goldfinger ozve. A netrvalo to ani dvacet minut. :mrgreen:

Autor:  goldfinger [ 08 bře 2019 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Úrovňové křížení Dokoupilova bulváru a Opuštěné vypadá velmi idylicky. A odsun Zvonařky až ZA rolu je taky dobrej vtip. To už by byl pomalu lepší terminál v Komárově. No tipuju, že Krajský soud v Ostravě zařídí dost tvrdé přistání, bo ten hluk v Šimicích asi bude pro tento utopický projekt smrtící.

Autor:  xcav8 [ 08 bře 2019 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

V Brně se rodí podoba Jižní čtvrti, nové nádraží bude sedm metrů nad zemí

Autor:  goldfinger [ 02 bře 2019 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Klíčové slovo je "rozumně". Komárov je půlka města? No to se teda za poslední dobu rozrostl. Snažíte-li se vyvolat dojem, že se postaví TT na Masné, což jedině by eliminovalo obnovu levého odbočení z Křenové na Dornych a tím pádem ještě větší zmatek v této křižovatce, tak tomu se od hercny lochčím jak puklé pecen. Přesun šaliny do Plotní se chystal 30 let, na Lesnou (teda přes Marie Majerové) nejede šalina doteď a ještě dlouho to tak zůstane a jenom kvůli roli najednouj porostou tratě jak houby po dešti? No a už vidím, jak se za plného provozu upravuje křižovatka na Nových sadech, aby se napojila na Dokoupilův vybájený bulvár.
To, že se ani náznakem neuvažuje o nových vozovnách, kam by se ustájily nové vozy, bo stávající park by návoz do odsunu nedával, je jenom obiter dictum. No a kde by se vylíhli další řidiči, kterých je už teď nedostatek, taky není zřejmé. O kapacitě tratí ani nemluvě. Z napojení trajfů taky nějak sešlo - Nová městská třída bude maximálně poloviční, což neřeší skoro nic.
Ale Karosa může svůj sen snít dál. Já mu to přeju.

Autor:  Karosa B732 [ 01 bře 2019 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

goldfinger píše:
(...) Jestli není odsun do míst, kam se nedá rozumně přivést ani MHD (...)


proti

goldfinger píše:
(...) MHD se samozřejmě přivést dá (...)


Tak co teda platí?

Jinak je to samozřejmě nesmysl, k odsunutému nádraží půlka města přes tyto dva špunty vůbec nebude muset jezdit. Zato při tom přisunutým, to by bylo něco. 30 let to celý zavřít a udělat tam kráter a potom tam dát ještě autobusový nádraží a zvýšit koncentraci chodců. To se totiž vůbec neucpe ještě víc. Každopádně to je momentálně na dobré cestě a doufám, že momentální složení magistrátu, kraje i všech jiných organizací o ničem jiném nepřipustí ani jednat. A ty kecy o nemožnosti přivedení Přerovky jsou úplné bláboly, podle studie je jasně připravená na obě vyrianty, přičemž odsunuté nádraží dokonce vyšlo lépe a obsahuje i obsluhu letiště pomocí nové zastávky.

Autor:  goldfinger [ 01 bře 2019 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Karosa B732 píše:
Tyhle argumenty o nemožnosti přivedení MHD jsou návno vyvrácený. Tyhle nesmysly kecaly ve Vídni, Berlíně a všude jinde a jak to pěkně šlo. Co se týče těch čolků a křečků, máš pravdu samozřejmě. A nejhorší na tom je, že většinou to ani není pravda. Ať mi nikdo netvrdí, že ten strejda z Tetčic o tom něco ví a jde mu o dobro. Na tohle přece musí být nějakej paragraf o ohrožování veřejnýho zájmu a podobně. Kvůli tomu trpí tolik lidí roky. Toho by se měl někdo chytnout a soudit se s ním. Stát, kraj, město i dotčení lidi. A bylo by vyřešený. Netvrďte mi, že by mu nebylo co dokázat.


No nejde o přivedení nějaké MHD, to samozřejmě lze, ale obsluhu, která by se aspoň vzdáleně blížila dnešní kvalitě, zatím nevyčarovalo ani deset Dokoupilů. Víc než dvě tratě se na Rosickou přivést nedají a jejich kapacita je daná klíčovými křižovatkami - u viaduktu a zejména na Nových sadech.

Autor:  Karosa B732 [ 01 bře 2019 08:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Tyhle zvířata právě mají na rozdíl od lidí mnohem vyvinutější pud sebezáchovy. Tady nikdo nemluví o stavění dálnice přes Národní park. Tady jde o stavění dálnice ve stopě stávající silnice nebo elektrizace existující železniční tratě. Chceš mi říci, že tohle není čirý ekoterorismus? Něco jiného je řešit třídění plastů a globalní oteplování a něco jinýho je si honit ego na tomhle. A stejně tak Žabovřeská. To není normální.

Autor:  Richie [ 01 bře 2019 06:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Ty ostatní zvířata (mimo lidi) mají právo na svůj život stejně jako my, ale mají oproti nám "nevýhodu" - neumí přemýšlet tak jako lidský druh, takže je třeba nemusí "napadnout", že se můžou přestěhovat... Nevím, není tady nějakej přírodovědec, co by věděl víc?

Autor:  Karosa B732 [ 28 úno 2019 23:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Tyhle argumenty o nemožnosti přivedení MHD jsou návno vyvrácený. Tyhle nesmysly kecaly ve Vídni, Berlíně a všude jinde a jak to pěkně šlo. Co se týče těch čolků a křečků, máš pravdu samozřejmě. A nejhorší na tom je, že většinou to ani není pravda. Ať mi nikdo netvrdí, že ten strejda z Tetčic o tom něco ví a jde mu o dobro. Na tohle přece musí být nějakej paragraf o ohrožování veřejnýho zájmu a podobně. Kvůli tomu trpí tolik lidí roky. Toho by se měl někdo chytnout a soudit se s ním. Stát, kraj, město i dotčení lidi. A bylo by vyřešený. Netvrďte mi, že by mu nebylo co dokázat.

Autor:  goldfinger [ 28 úno 2019 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Karosa B732 píše:
Největší problém v tomto případě ale je to, že pokud někdo schválí opravdu nějakou stupidní stavbu (sorry, zlatej prste, ale odsun nádraží ani nic podobnýho to fakt není, přestaňme si nalhávat), tak pak proti tomu nebude odvolání. A teď si vybrat. Momentální zvůle ekoteroristů proti trati do Zastávky nebo novému nádraží vs. teoretická zvůle státu při jiných potenciálních stavbách? Bohužel, na zdravý rozum se očividně v Česku hrát nedá.

Takže budeme chránit křečky, čolky a nevím jakou ještě havěť a spousta lidí, kteří bydlí v Šimicích, by se navěky dívali do zdi a poslouchali randál z vlaků, se může jít bodnout? Divá logika. Jestli není odsun do míst, kam se nedá rozumně přivést ani MHD, ani téměř polovina samotných tratí (přerovka, plus 250/260) stupidita, tak nevím, co už by se něčím podobným dalo nazvat

Autor:  Karosa B732 [ 28 úno 2019 17:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Největší problém v tomto případě ale je to, že pokud někdo schválí opravdu nějakou stupidní stavbu (sorry, zlatej prste, ale odsun nádraží ani nic podobnýho to fakt není, přestaňme si nalhávat), tak pak proti tomu nebude odvolání. A teď si vybrat. Momentální zvůle ekoteroristů proti trati do Zastávky nebo novému nádraží vs. teoretická zvůle státu při jiných potenciálních stavbách? Bohužel, na zdravý rozum se očividně v Česku hrát nedá.

Autor:  goldfinger [ 28 úno 2019 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Toto je asi jediné řízení, kdy Patrikovi fandím, v ostatních případech, o kterých vím, ho nechápu. Třeba jací zvláště chránění živočichové se můžou zdržovat v trase D52, která vede ve stupě stávající I/52? Já být takovým živočichem tak se odstěhuju aspoň půl kilometru od této komunikace.
Na druhou stranu odsun role a zejména vedení čtyřkolejky Šimicemi považuju vůči lidem tam žijícím za mega prasárnu a je jen dobře, že zatím neprošla a pevně věřím, že ani neprojde.

Autor:  xcav8 [ 28 úno 2019 12:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Na jméno Miroslav Patrik jsem alergický delší dobu.
Snad ta novela projde, aby ti ekoteroristi měli konečně utrum.

Stránka 4 z 110 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/