Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Nové nádraží - dopravní problematika
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=72
Stránka 3 z 110

Autor:  JaNevjemUs [ 17 srp 2019 23:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Z Lesné do Židenic se dá cestovat za pár minut pomocí S3. Je to mnohem rychlejší než cestovat jakoukoliv MHD přes město, zvlášť teď přes Tomkovo nám.

Autor:  Robert [ 17 srp 2019 22:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Prodloužení 46 do Šimic?

Autor:  goldfinger [ 17 srp 2019 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Bezvýhradný souhlas. Jakmile budou Šimice přímo na šalině, tak z toho může profitovat dost velká část města. Akorát teda na Lesnou dost nešťastný přestup na Jugoslávské, čekat na d11 nemusí být ideální, takže možná nutnost změny vedení linek. Že by třeba první tangenciální šalinová?

Autor:  Cracatit [ 17 srp 2019 14:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Po tomhle menším přesunu ta lokalita bude něco jako v Praze Smíchov, nádraží, které dává smysl severní části města, aniž by bylo potřeba jezdit nutně na hlavas.
Možná začne dávat smysl i lidem z Lesné. I když z ní je to teď na hlavní nádraží s devítkou na jeden nebo žádný přestup...

Autor:  goldfinger [ 17 srp 2019 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Pro Líšňáky, Vinohradské a samozřejmě Šimičáky je tahle nácestná stanice atraktivní už teď, souhlasím, ale teprve s vazbou na šalinu bude mít správný potenciál.

Autor:  xxx [ 16 srp 2019 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Goldfinger: Není aktuální? Ono tam těch autobusů z Líšně končí málo? Proč tolik lidí má jezdit zajížďkou přes hl. n., když by mohli v Židenicích nasednout z busu rovnou na vlak a jet třeba do Prahy?

Autor:  Cracatit [ 16 srp 2019 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Celkově by se mohlo zapracovat na těchdle zastávkách, třeba i na tom Lískovci (Leskava), klidně zatím bez trajflu, aby byl následně důvod pro město s tím hnout. Přece T-240/244 na Střelice zůstane tam, kde je, i po přesunech/vybombardování hbf...

Autor:  goldfinger [ 16 srp 2019 12:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Žluťák bude v Šimicích zastavovat určitě, má u nich parkoviště. Po přesunutí nástupišť k Bubeníčkově to může být téma k diskusi, do té doby to asi kvůli nedostatečně vazbě na MHD není moc aktuální.

Autor:  Alanis [ 16 srp 2019 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

A jak to vypadá se zastávkou v Obřanech? Jednu dobu se o tom furt mluvilo.

Autor:  xcav8 [ 16 srp 2019 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

xxx píše:
By mě zajímalo, jestli tam mají v plánu nechat zastavovat vlaky vyšších kategorií, jak je to teď.

Až skončí rekonstrukce a dolní nádraží se nebude používat, tak očekávám návrat do starých kolejí.
Židenice mají potenciál, ale až po celkové rekonstrukci.

Autor:  xxx [ 16 srp 2019 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

By mě zajímalo, jestli tam mají v plánu nechat zastavovat vlaky vyšších kategorií, jak je to teď.

Autor:  goldfinger [ 16 srp 2019 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Začátek stavby příští rok - to už mají v Rovnosti Silvestra?
Asi nejpřínosnější pro železnici v Brně bude sktuečně reko Šimic s vazbou na šalinu, zejména když se při ní nějak připraví přístup do Zbrojovky. Pak by se tato staice mohla stát atraktivní třeba i pro část blekfildu.
A snad se taky podaří dát do civilizovaného stavu nádraží v Kéniku, ož bude mít další velejší bonus v podobě prodloužení podchodu na Myslínovu a tím i lepší dostupnosti královopolského hřbitova, kam se dnes bez auta nedá pořádně dostat.

Autor:  xcav8 [ 16 srp 2019 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Jak se píše v článku, priorita jsou teď Židenice a ty potřebují rekonstrukci jako sůl.
Plus přesunutí k mostu a přímá návaznost na šalinu.
Co bude dál to ukáže čas.

Autor:  Mouka [ 16 srp 2019 09:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Další překážka pro stavbu odsunutého nádraží v Brně padla. Soud odmítl žalobu Dětí Země

Už vidím, jak zde bude mít spoustu diskutujících obrovskou radost. Ale je to jen malý krok, stejně nevěřím, že se odsunutého nádraží dožijeme.

Autor:  Cracatit [ 11 črc 2019 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Tak ono nic nebrání tomu tam nějaký koridor udělat, jen někdo rozhodl, že je snáz projednatelné obnovit cancoury místo propojení přímé trati. Klidně na čtyřkolejku, ať se dá předjíždět. Odpověď zní jasně, love ve šrajtofli nésó, more!

Autor:  xxx [ 11 črc 2019 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

No kdyby tama vedl koridor, tak by se tam teď nic neprodlužovalo...

Autor:  Robert [ 11 črc 2019 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Nemusí. Jen nějaká pomazaná hlava vymyslela, že je to dobrý nápad.

Autor:  xxx [ 11 črc 2019 15:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Můj nebožtík děda, rodilý Židlochovičan, říkal, že starosta Židlochovic byl proti trati na Vídeň. Proto teď vede oklikou. No a kvůli tomu se teď musí obnovovat lokálky do Židlochovic a Hustopečí.

Autor:  Mouka [ 11 črc 2019 15:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

P. Haluza: Třeba Ivančice údajně "protestovaly", tak se jim tehdy hlavní trať vyhnula, až o několik desítek let později se tam nakonec postavila odbočná trať. Myslím, že tohle nebude jediný příklad.

Autor:  goldfinger [ 11 črc 2019 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Vypořádání s hlukem navíc ztěžuje fakt, že trať vede v obloucích, na kterých je hluk (daleko) větší, než na přímé. A čím menší poloměr, tím horší randál. A vzhledem k tomu, že v těch místech má být Vmax jen 60 km/h, tak to vypadá na pořádný problém.

Autor:  P. Haluza [ 11 črc 2019 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Proč mám někdy pocit, že kdyby všichni ti protestanti existovali před 100 lety, neměli bychom co přesouvat, protože by žádné nádraží vzniknout nemohlo?

Autor:  michalk [ 11 črc 2019 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Provoz po nové šestikolejce bude možná tišší, ale i tak pochybuji, že se vejde do hlukových limitů. Odhlučnit hlavně vnitřní koleje nebude jen tak. To, že to bude možná lepší, neznamená, že to bude v cajku. Proč se u rekontrukce uplatňuje stará hluková zátěž? Že by nové hodnoty stále nevyšly? Vzhledem k faktu, že rozhodování o poloze je už patrně pasé, jsem zvědav, jak si se všema námitkami poradí projektanti. A za jakou cenu...

xcav8: Ano, ale ty neřeší vnitřní koleje, bo vzdálenost. A pokud by u vnitřních kolejí byly, tak se tam ta šestikolejka nevleze. A navíc na ně je podaná ta druhá část žaloby o krajinném rázu.

Autor:  xcav8 [ 11 črc 2019 10:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

V projektu jsou protihlukové stěny, že?

Autor:  goldfinger [ 11 črc 2019 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

No je docela možné, že by provoz na odhlučněné šestikolejce mohl být méně hlučný než na stávající vyžilé dvojkolejce, ale moc tomu nevěřím.

Autor:  Ondra K. [ 11 črc 2019 07:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Situaci kolem Klínů bych zas tak nedramatizoval. Už teď je tam takový kravál, že jakákoliv odhlučněná trať postavená v rámci ŽUB bude jednoznačné zlepšení.

Stránka 3 z 110 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/