Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2594 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 104  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2018 23:43 

Příspěvky: 71
Od: 13 zář 2007 19:58
Tak já se osobně domnívám, že reálná přepravní poptávka je to podstatné a jí je potřeba přizpůsobit linkové vedení, ne naopak. Výlety šalin po Nádražní jsou zbytečné, přestoupit je možné na NS. O té nekonzistenci jsem tu už psal. Ono je z těch obrázků zejména patrné, a to vypichoval na přednáškách i KAM, že nějakých 70% výkonů ve var. A obstarají autobusy a trolejbusy (které pochopitelně na zmiňované křižovatky ani nepáchnou.)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2018 22:56 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Jenže je potřeba se podívat na navrhovné intervaly spojů jednotlivých linek, které přes tyto místa jedou, samotné dopravní vytížení cestujících je pro propustnost křižovatek nepoužitelné. A tam už rozdíly jsou poměrně výrazné, a v neprospěch Řeky.
Navíc linkové vedení vede od Řeky všechny linky přes současné hlavní nádraží, takže např. dvanáctka na Husovu pojede hezky zajížďkou Řeka - Plotní - Nádražní - Husova, což taky křižovatkám nepřidá.
Přide mi, že v SP je jistá nekonzistence, protože tramvajové linky jsou vedeny od Řeky přes Nádražní, ale proudy cestujících v obrázcích od abcde tomu neodpovídají, ty jsou vedeny přímo. Při takto navrženém linkovém vedení pochybuji, že přes Nové Sady by byl proud pouze necelé 3 ticíce cestujících.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2018 18:27 

Příspěvky: 946
Od: 09 lis 2006 18:16
Moc hezky napsáno. Jen byl doplnil, že Brno neustále roste a pokud si myslíte, že když zakonzervujeme stav, že všechno zvládne jet přes současné nádraží, tak se Vám ten sen jednoho dne zbortí. Na současném uzlu u nádraží se nedá rozumně přestoupit (ostrůvky jsou narvané už teď) a vše je na hraně kapacity a to tam chcete přivést další lidi ve VRT a autobusech. A přisunutá varianta má i další mouchy (např. nemá rozumně vedené VRT) a trochu pochybuji, že do budoucna budou stačit dvě koleje Brno, hlavní - Židenice. Takže se přestaňte stále tvářit, že tu máme dokonalé nádraží v centru a největší katastrofu v podobě odsunu. Protože to není pravda. Každá varianta má své pro a proti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2018 17:57 

Příspěvky: 71
Od: 13 zář 2007 19:58
Co se týče nákladu, sám žesnad přišel s úpravou varianty A, která dle jejich vlastních slov "umožní pro nákladní dopravce komfortní řešení pro nákladní dopravu". Takže řešitelná ta situaci evidentně je. SŽDC jejich návrhy prověřuje v rámci TES.

A co se týče MHD, to už se tady snad xkrát probíralo. Všechny varianty potřebují novou severojižní přepravní trasu. Nová městská třída měla ve variantě bez projektu pojmut za den 34 tis. cestujících, ve variantě A 44 tis. a ve var. B 40 tis. Čili pokud se ji alespoň z části nepodaří relalizovat, je potřeba hledat jiná řešení. Případná nedostatečná podpora SJKD tedy ani zdaleka není problém jedné varianty.

Dál pokud se člověk podívá na rozpad přepravních proudů, je evidentní, že představa toho, že všichni pojedou přes současný uzel, je (alespoň dle dopr. modelů) zcela lichá. Varianta A využívá radiálních tras a v otázce "klíčových křižovatek" se má věc následovně: TT po Dornychu bude oproti var. bez projektu va var. A i B využívána méně, ve var. A pojme zhruba jen o 1500 lidí denně více oproti var. B. Černovice ve var. A generují pro křižovatku s Dornychem 5000 nových cest. denně, ovšem vzhledem k celkovému zatížení Křenové (cca 60 000 ve všech variantách) nejde o významné číslo. Ve var. A bude pochopitelně nádraží generovat nový proud (zhruba 11 000 denně) po Bulváru, který se na Úzké rozdělí - 3500 Hybešova, 7500 Husova, Nádražní. Na samotné Husově bude ve var. A oproti var. B ovšem nádraží generovat zhruba o polovinu lidí méně (-5000) a na Hybešově dokonce 5x míň (-15 000). Zrovna tak zatížení Nových Sadů lidmi z nádraží je ve var. A nulové a oproti var. B představuje úlevu cca 20 000 lidí denně, pro samotnou předmětnou křižovatku 7000. Celkově by tak současná křižovatka na NS měla být ve variantě A oproti var. B ušetřena víc jak 20 000 lidí denně. Ona je to prostě celkově dost složitá problematika a zkratkovité výkřiky ji nemůžou obsáhnout.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2018 14:34 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1427
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Pánové michalk a xxx, zeptejte se mne prosím za půl roku.
Jsem opravdu zvědav, jestli uživatel goldfinger vydrží alespoň toho půl roku psát normálně.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2018 09:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1455
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Mě taky.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2018 09:07 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
A když se na to samé zeptám já? Mě by to totiž taky zajímalo (společně ještě s řešením nákladní dopravy).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 črc 2018 08:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1427
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
goldfinger píše:
Tak mi prozrad, kolik linek, jejich špičkový interval, vazbu na propustnost obou klíčových křižovatek a ma azujicich trati.Poslouchám


Až budeš psát bez zkomolenin, úmyslně dávat do příspěvku sprostá slova a případně tvoje slavné dvě f, tak se s tebou na toto téma rád pobavím. Do té doby pro mě nejsi rovnocenný diskutující. Zkus to za půl roku.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2018 23:42 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1353
Od: 07 dub 2006 09:03
Tak mi prozrad, kolik linek, jejich špičkový interval, vazbu na propustnost obou klíčových křižovatek a ma azujicich trati.Poslouchám


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2018 22:43 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1427
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
goldfinger píše:
No prave s dikenzovsnim a ´MHD jsou u řeky neřešitelné problémy.

Právě, že řešitelné jsou. Ale to fanatickému zastánci jedné varianty nelze vymluvit. [-X

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2018 16:19 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1353
Od: 07 dub 2006 09:03
No prave s dikenzovsnim a ´MHD jsou u řeky neřešitelné problémy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2018 15:51 

Příspěvky: 1242
Od: 04 bře 2012 23:26
goldfinger: Až na to, že je nejlepší postavit rovnou nové nádraží celé, někde, kde je dostatek místa. A patřičně ho dimenzovat, abychom se nedostali do situace, kde jsme teď. A samozřejmě k tomu navést MHD.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 črc 2018 10:37 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1353
Od: 07 dub 2006 09:03
Každá etapa výtavby Petrova kromě první by znamenala oproti stávajícímu stavu zlepšení.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 črc 2018 23:48 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5316
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Výstavba je přesně jeden z důvodů proč je podle mě lepší odsun. Zatím mě nikdo nedokázal přesvědčit o tom, že variantu Petrov je technicky možné postavit za nějakých snesitelných omezení provozu stávajícího nádraží a ulic Nádražní, Nové sady a spol. Existují nějaké předpoklady, ale realitu ukáže až samotná stavba.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 črc 2018 23:40 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1427
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
goldfinger píše:
Byl jsem se podívat na Dolním. Vypadá to tam jak po výbuchu. Podchod nebude tak minimálně měsíc plus další práce. Nedovedu si představit budování plnohotného nádraží.


Velice kvalitní argumenty. :applause: (ironie)

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 črc 2018 23:33 

Příspěvky: 1242
Od: 04 bře 2012 23:26
goldfinger: To asi nemáš velkou představivost.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 črc 2018 20:13 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1353
Od: 07 dub 2006 09:03
Byl jsem se podívat na Dolním. Vypadá to tam jak po výbuchu. Podchod nebude tak minimálně měsíc plus další práce. Nedovedu si představit budování plnohotného nádraží.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 črc 2018 18:47 

Příspěvky: 946
Od: 09 lis 2006 18:16
Ale samozřejmě, že šlo. Za peníze v Praze dům. Ale proč by někdo do toho strkal třeba 10 mega, aby tam jednou za rok projel vlak. Do jaké míry to chcete, že to má smysl a do jaké je to kvůli určité nostalgii a hezkým fotkám. Je sice hezké, že to vede prostředkem čtyřproudé silnice, ale ten vlak se tam musí nějak dostat, takže bez doprovodu se to neobejde.

V případě přisunuté varianty je v plánu nechat na dolním jen pár kolejí. Samozřejmě je jasné, že se v tomto případě na to pár let nešáhne (asi dokud se to spíš nerozpadne).

Docela by mě zajímalo, komu patří ty koleje. BVV, SŽDC, Brno?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 črc 2018 15:55 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1353
Od: 07 dub 2006 09:03
Vlečka BV: Jaké omezení a jaké území se míní? Jedná-li se o samotné ulice, tak to omezení není skoro žádné. Kolej vede prostředkem čtyřpruhové ulice. Za křižovatkou u Ronda přechází do země nikoho. Opravdu by bylo tak neúnosné ji zakomponovat do odsunuté role, pokud by na ni za dalších 100 let došlo?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 črc 2018 08:16 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Ve studii je sice nákladní dopravě část věnována, ale
- pracovala se starými daty. Růst nákladní dopravy je větší, než se předpokládalo. Už v současnosti jsme překročili plánovací horizont 2020 a pomalu se blížíme k plánu 2035, což je maximum, která Řeka dokáže provézt. Všimněte si, že v horizontu 2050 je nákladní doprava ve studii uvažována stejně, jako v r. 2035. Pro ilustraci situace 2015: 37 tras, předpoklad 2020: 49 tras, předpoklad 2035: 77 tras, jenže situace 2018: 62 tras. (2015,2020 a 2035 jsou data ze studie, 2018 z aktuálního GVD)
- trasy pro ND jsou sice vyhovující počtem (dle uvah ve studii, viz ale výše), ale ne rozložením během dne. Ve špičce bude uzel Brno úzké hrdlo (v uzlu 2 trasy za hodinu, okolní tratě mají kapacitu 4 tras). Převážná část kapacity pro nákladní dopravu bude pouze mimo špičkové období, což je omezující (težko bude nákladní doprava konkurovat silniční, když bude někde půl dne čekat, než se na ni dostane mezi vlakodromem osobních vlaků řada). Ty dvě trasy za špičkovou hodinu vyhovují tak 60 trasám celkem, aby to nebylo pro ND příliš omezující, tedy už ne ani dnešnímu stavu.
- simulace provozu neoznačila průvoz nákladní dopravy uzlem za ideální (stupeň C)

Obecně mám z interpretace studie pocit, že sice nákladní dopravu řešila, ale byla snaha ji bagatelizovat. Viz poslední věta citace.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 19:02 

Příspěvky: 946
Od: 09 lis 2006 18:16
Ad vlečka BVV
- vlečka BVV má být zrušená v případě odsunu i přisunuté varianty. Ono se stačí podívat, jak omezuje dané území. Ale už jsem si zvykl vše svádět na odsun.
- na prohlídce výstaviště nám zmiňovali, že si ani nepamatují, kdy byla naposledy použita vlečka pro návoz exponátů, že je to drahé. Nové pavilony proto jsou koncipovány, aby přímo do něj mohl najet náklaďák. Výjimka jsou samozřejmě samotné vlaky, což je určitě škoda.
- upřímně, opravdu se vyplatí nechávat koleje, aby tam jednou za rok mohl projet vlak? Srdce šotouše ale jistě zapláče.

ÚAN
- V případě odsunu má být vybudováno autobusové nádraží přímo pod kolejištěm.

ad nákladní doprava
- toto by mě hodně zajímalo. Ale studie říká toto (viz níže) a jestli se nepletu vyhrála varianta Ac. Takže buď je ve studii díra a měla by být napadnutá a reklamovaná, nebo tady jen někdo šíří planý poplach, aby vyhrála varianta, která se mu hodí. Byly různé články, že se studie nezabývala nákladní dopravou, ale to není moc pravda, nákladní dopravě je věnována významná část.
Citace:
U všech variant řešení ŽUB bylo dbáno na to, aby byly vytvořeny vhodné podmínky pro bezpečný a spolehlivý
provoz nákladní železniční dopravy. Při návrhu řešení byl kladen důraz na vytvoření dostatku kvalitních
tras pro tranzitní nákladní železniční dopravu nejen v období celého dne, ale i v období přepravních
špiček osobní železniční dopravy. Zpracováním návrhu odpovídajícího provozního řešení železniční dopravy
a posouzením kapacity a stability jízdního řádu prostřednictvím simulace železničního provozu, bylo
dosaženo splnění odpovídajících podmínek u všech variant řešení přestavby ŽUB. Výjimkou je varianta A,
a její podvarianta Aa, které z důvodu objektivně méně vhodného traťového uspořádání zapojení tratí od
Břeclavi a od Střelic do hlavního nádraží, vykazuje menší spolehlivost pro nákladní dopravu. Celkově lze
hodnotit tento cíl jako dosažený u všech variant, vyjma variant A, Aa, u kterých byl naplněn pouze částeč-
ně z důvodu snížené spolehlivosti tranzitní nákladní železniční dopravy. Nutno však dodat, že stávající
podmínky pro provoz nákladní železniční dopravy jsou již nyní dobré, a tak dosažení tohoto cíle lze chápat
spíše jako vyhovění potřebám, než jako zlepšení.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 17:32 

Příspěvky: 59
Od: 27 čer 2017 19:11
Bydliště: Bílovice n/S
Není náhodou v plánu stání na střeše zrušit vzhledem k rekonstrukci?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 17:08 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1353
Od: 07 dub 2006 09:03
Stavbě by musela ustoupit nájezdová rampa na střechu, která je v kolizi. Bus terminál má být někde pod odsunutou rolou, ale přesný projekt ještě neexistuje, co vím. No hlavně, že za dva roky se podle odsunovačů začne stavět. Tak určitě...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 17:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1082
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
Na oficiálních vizualizacích odsunutého nádraží není vidět ÚAN.
Znamená to, že bude muset ustoupit stavbě?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 15:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5890
Od: 21 pro 2005 17:01
S tím Výstavištěm to tak bohužel zřejmě bude, že nepřežije tak jako tak. Otázkou je, jestli je to nutné, aby se vlečka odpojila.
Jinak mě nedávno pobavilo, když se v jednom článku psalo o mezinárodních vlacích přes Chrlice a Sokolnice - Telnice.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2594 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 104  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 zář 2018 20:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]