Ad vlečka BVV
- vlečka BVV má být zrušená v případě odsunu i přisunuté varianty. Ono se stačí podívat, jak omezuje dané území. Ale už jsem si zvykl vše svádět na odsun.
- na prohlídce výstaviště nám zmiňovali, že si ani nepamatují, kdy byla naposledy použita vlečka pro návoz exponátů, že je to drahé. Nové pavilony proto jsou koncipovány, aby přímo do něj mohl najet náklaďák. Výjimka jsou samozřejmě samotné vlaky, což je určitě škoda.
- upřímně, opravdu se vyplatí nechávat koleje, aby tam jednou za rok mohl projet vlak? Srdce šotouše ale jistě zapláče.
ÚAN
- V případě odsunu má být vybudováno autobusové nádraží přímo pod kolejištěm.
ad nákladní doprava
- toto by mě hodně zajímalo. Ale studie říká toto (viz níže) a jestli se nepletu vyhrála varianta Ac. Takže buď je ve studii díra a měla by být napadnutá a reklamovaná, nebo tady jen někdo šíří planý poplach, aby vyhrála varianta, která se mu hodí. Byly různé články, že se studie nezabývala nákladní dopravou, ale to není moc pravda, nákladní dopravě je věnována významná část.
Citace:
U všech variant řešení ŽUB bylo dbáno na to, aby byly vytvořeny vhodné podmínky pro bezpečný a spolehlivý
provoz nákladní železniční dopravy. Při návrhu řešení byl kladen důraz na vytvoření dostatku kvalitních
tras pro tranzitní nákladní železniční dopravu nejen v období celého dne, ale i v období přepravních
špiček osobní železniční dopravy. Zpracováním návrhu odpovídajícího provozního řešení železniční dopravy
a posouzením kapacity a stability jízdního řádu prostřednictvím simulace železničního provozu, bylo
dosaženo splnění odpovídajících podmínek u všech variant řešení přestavby ŽUB. Výjimkou je varianta A,
a její podvarianta Aa, které z důvodu objektivně méně vhodného traťového uspořádání zapojení tratí od
Břeclavi a od Střelic do hlavního nádraží, vykazuje menší spolehlivost pro nákladní dopravu. Celkově lze
hodnotit tento cíl jako dosažený u všech variant, vyjma variant A, Aa, u kterých byl naplněn pouze částeč-
ně z důvodu snížené spolehlivosti tranzitní nákladní železniční dopravy. Nutno však dodat, že stávající
podmínky pro provoz nákladní železniční dopravy jsou již nyní dobré, a tak dosažení tohoto cíle lze chápat
spíše jako vyhovění potřebám, než jako zlepšení.