Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Nové nádraží - dopravní problematika
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=72
Stránka 6 z 110

Autor:  jara255 [ 16 říj 2018 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Mouka píše:
Jo, to je pravda. Já myslel přechody přes koleje pro přístup k náštupišti. Pak je ještě silniční přejezd v úseku Šakvice - Zaječí.

V tomto případě ano, to jsem špatně pochopil. Otázka je, zda pro 200 nebudou vadit ta úzká nástupiště, která vznikla z důvodu šetření na podchodech. Je zajímavé, že na tento paskvil se na trati do Žďáru n. Sáz. nenarazí!

Autor:  Mouka [ 16 říj 2018 09:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

jara255 píše:
Co já vím, tak přejezd je ve Vranovicích a Podivíně. Někde se bude muset upravit osová vzdálenost kolejí, z důvodu tlakového rázu při míjení vlaků.


Jo, to je pravda. Já myslel přechody přes koleje pro přístup k náštupišti. Pak je ještě silniční přejezd v úseku Šakvice - Zaječí.

Autor:  jara255 [ 15 říj 2018 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Mouka píše:
Vmax 200 km/h by stejně byla jen v hlavních (přímých) kolejích a přes ty přechod nikde mezi Brnem a Břeclaví není (neberu ty služební).

Co já vím, tak přejezd je ve Vranovicích a Podivíně. Někde se bude muset upravit osová vzdálenost kolejí, z důvodu tlakového rázu při míjení vlaků.

Autor:  Mouka [ 12 říj 2018 13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Vmax 200 km/h by stejně byla jen v hlavních (přímých) kolejích a přes ty přechod nikde mezi Brnem a Břeclaví není (neberu ty služební).

Autor:  goldfinger [ 12 říj 2018 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Co mam důvěryhodné zprávy, tak první dvoukilo by mohlo byt v Ejpovickém tunelu nebo na IV.koridoru. Ve výběru je i úsek z Vranovic do Brně, ale tam by bylo potřeba kromě zrušení úrovňáků přestavět dvě až tři stanice (plná peronizace s podchody).

Autor:  Mouka [ 12 říj 2018 06:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Do té doby se toho ještě může tolik změnit. Kdo ví, jak bude vypadat železnice za 30 let... Možná se někde bude jezdit 200 km/h a více. Možná se budou stavět VRTky. Možná zůstanou jen hlavní tratě a lokálky půjdou do kopru. Možná se bude stavět tunel z Prahy do Berouna. A tak bych mohl pokračovat. Těžko říct, jak to bude vypadat.

Autor:  goldfinger [ 11 říj 2018 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Podle dobře informovaných kruhů ze SŽDC se v nejbližších 30 letech odsun neuskuteční. Momentálně se zkoumá, jak zajistit větší propustnost carga. Určitě budou nějaké změny oproti původní žádosti o územko, to by taky muselo projít schvalováním a pak finanční otázka.

Autor:  Naxashi [ 08 říj 2018 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Mouka: Ještě jsi zapomněl, že to napadne bilion různých spolků o zhruba 2 až 3 lidech, zřízených pro tento účel.
S takovou může Brno začít stavět rovnou vesmírný přístav. Obávám se, že tohle by bylo rychlejší.

Autor:  Mouka [ 08 říj 2018 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Na Hlavním se dělá (a ještě nějakej čas bude) nové elektronické staniční zabezpečovací zařízení, proběhnou i změny v konfiguraci kolejiště. Takové nádraží bude ještě nějakou dobu fungovat.
Sami vidíte, jak dlouho trvá, než se vůbec začně stavět třeba elektrizace Brno - Zastávka. Nevěřím tomu, že by se nové nádraží U řeky otevřelo dříve než za 30 let. Ještě se pár let budeme hádat, jak to vůbec bude. Následně se o zakázku bude ucházet spoustu firem, takže to několik let bude řešit ÚOHS a soudy... A ještě mě tak napadá, definitivní verze projektu už je vydaná? Stavební povolení, to se obávám, že taky ještě není.

Aby to nakonec nedopadlo tak, že se utratí spousty peněz za studie proveditelnosti, projektovou přípravou apod. a ve výsledku třeba nakonec nic nebude. :applause:

Autor:  peno [ 07 říj 2018 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Ondra K. píše:
Tak se zdá, že by nová velká radnice mohla být ohledně polohy nádraží konečně jednotná s jasnou většinou.

Až na to, že v tuto chvíli je to už vlastně jedno. Teď už město Brno prakticky nemá jak to nádraží ovlivnit, teď je to v rukou Ministerstva dopravy a SŽDC, čili státu.

Autor:  xxx [ 07 říj 2018 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Nemá se náhodou stavět tramvajová trať k bývalé Zbrojovce?

Autor:  Axer [ 07 říj 2018 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Já bych uvítal přesun židenického nádraží nad Bubeníčkovu

Autor:  xxx [ 07 říj 2018 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

No... tak aspoň se snad už konečně kopne do země. Když už se teda hlavní nádraží bude přesouvat, tak bych ocenil, kdyby se zároveň rekonstruovalo a rozšířilo nádraží v Židenicích, aby zde mohly zastavovat všechny vlaky, tj. rychlíky na Pardubice a na Tišnov. Pro obyvatele Židenic, Vinohrad, Líšně, Husovic, Lesné apod. by se rozhodně vlaková doprava zatraktivnila. Viz RJ.

Autor:  Ondra K. [ 07 říj 2018 12:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Tak se zdá, že by nová velká radnice mohla být ohledně polohy nádraží konečně jednotná s jasnou většinou.

Autor:  goldfinger [ 27 črc 2018 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Zbavení svéprávnosti - to by mohla být cesta

Autor:  Mouka [ 27 črc 2018 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Ředitel Kordisu kdysi na schůzi Tramvajklubu informoval, že Ing. Dvořák byl hospitalizován v Černovicích.

Autor:  Richie [ 27 črc 2018 06:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Jenda píše:
Dost zajímavé by bylo zjistit, kolik toto hnutí z Tetčic má vlastně aktivních členů. Řekl bych, že nepůjde o velké číslo... Chápal jsem, když řešili vodu v Tetčicích ve sporu s Rosicemi, ale že mluví do staveb v Brně mi nejde do hlavy.

Slyšel jsem, že jejich předseda se zbláznil... Buďto to není pravda a nebo je tohle důsledek :D

Autor:  Ondra K. [ 26 črc 2018 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Hlavně, pro vlakotramvaje vůbec neexistuje v ČR platná legislativa.

Autor:  bugear [ 26 črc 2018 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

tr píše:
Na druhou stranu je ve světě jasný trend lehkých příměstských (železničních) jednotek. Naopak tramvaje se zvětšují ... Prostě tyto dva systémy jsou si čím dál více podobné a "vlakotramvaje" jezdí v mnoha západních městech (a jejich okolí) už přes dvacet let.

Možná při pohledu z rychlíku. Z hlediska norem nebyly nikdy tak daleko od sebe, jako nyní. Pokoušet se stavět nový vlakotramvajový systém je utopie.

Autor:  Fantomas [ 26 črc 2018 18:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

To co si pamatuju já, byl témeř určitě ražený tunel v trase do Bystrce. Bylo to taky novější z devadesátých let (pravděpodobně spíš konce než začátku, možná i přelom tisíciletí) - počítalo se s KTD8D5(N?), jelikož tam byly i ostrovní nástupiště. Ale už si to taky pořádně nepamatuju, bylo mi tak 10.

Autor:  Electrek93 [ 26 črc 2018 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Jenda píše:
Dost zajímavé by bylo zjistit, kolik toto hnutí z Tetčic má vlastně aktivních členů. Řekl bych, že nepůjde o velké číslo... Chápal jsem, když řešili vodu v Tetčicích ve sporu s Rosicemi, ale že mluví do staveb v Brně mi nejde do hlavy.


Ne, velké číslo to opravdu není:

https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-d ... pis=779554

Autor:  goldfinger [ 26 črc 2018 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Problém komunisty plánovaného SJ diametru byl ten, že se měl stavět hloubením a zlikvidoval by botanickou zahradu a všechny parky za divadly. Zapustit celou severní část trasy d1 pod povrch mi nepřipadá přínosné za ty love. Úplně by stačilo zajet pod zem před Kotlářskou/Pionýrskou a vyjet na Moraváku, což by nešlo, bo zastávka a křížení s tratí od MH, takže možná jenom podejít tu Kotlářskou/ Pionýrskou. Tunel pod Špénou by se mi líbil - ušetřila by se spousta času v relaci Česká - Mendlák a uvolnila kapacita na Husově. Problémem naopak obsluha FNUSA.

Autor:  Jenda [ 26 črc 2018 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Dost zajímavé by bylo zjistit, kolik toto hnutí z Tetčic má vlastně aktivních členů. Řekl bych, že nepůjde o velké číslo... Chápal jsem, když řešili vodu v Tetčicích ve sporu s Rosicemi, ale že mluví do staveb v Brně mi nejde do hlavy.

Autor:  xcav8 [ 26 črc 2018 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Kéž by byla spravedlnost a tohle hnutí už by se nikdy neprobudilo.

Autor:  Mouka [ 26 črc 2018 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

MartinV píše:
Voda z Tetčic se už pečlivě připravuje.


Voda z Tetčic nikdy nespí!
Začátek stavby okruhu v Žabovřeské? Hrozí odklad. Kvůli Vodě z Tetčic

Stránka 6 z 110 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/