Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Nové nádraží - dopravní problematika
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=72
Stránka 1 z 109

Autor:  xcav8 [ 07 lis 2019 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Rekonstrukce infrastruktury na brněnském hlavním nádraží

Autor:  Ondra K. [ 26 srp 2019 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Prodloužení trati z Juliánova byla jedna z variant trasování trati do Líšně.

Autor:  Cracatit [ 26 srp 2019 20:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Jasně, takové malé vinohradské metro. sarcastic

Autor:  mnadenicek [ 26 srp 2019 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

goldfinger píše:
Trať ze SO do Majlontu se původně měla původně vést pod mostem na Markéty Kuncové, proto je tak velký. No možná se ještě bude hodit pro připojení Nové Zbrojovky, bo Novou Dukelskou s napojením na Tomkáč nepovažuju za dobrý nápad.
TT po Gajdošově by mohla být záložní trasou pro spojení Juliánova, kdyby se stalo něco na Křenové. Toto je dnes nejzranitelnější část sítě, která se nedá nikudy objet. Samozřejmě s pokračováním od smyčky v Juliánově a napojením na trať před Novolíšeňskou.


Pokračování z Juliánova na Novolíšeňskou by bylo zajímavé. Kdyby se povedlo vykřížit tunel (s části ražený) s tunelem VMO, vzniklo by napojení polokliniky a jižní část Vinohrad by měla svoje metro (hloubenéou část).

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... EbP9LtS8Nq

Autor:  Ondra K. [ 20 srp 2019 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Tin píše:
Líšeň bych ke zbytku sítě raději připojil od Životského (na územním plánu označeno jako Nádraží Černovice)...

Však ta trasa v podstatě kopíruje původní trasování tratě do Líšně. Napojení líšeňské trati na Táborskou vzniklo až koncem 60. let v souvislosti se stavbou nákladního průtahu. Osobně, tu přeložku do Nezamyslovy považuju za dost nešťastnou a návrat do přímé trasy by to dost chtělo. Kromě zrychlení dopravy do Líšně by se usnadnilo i případné nasazení velkokapacitních tramvají.

Autor:  Cracatit [ 20 srp 2019 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Další šalinový most na styl Renesské? Tak jo, jsem pro, jen co dotáhnou šalinu aspoň na Kamenný vrch. :smile: Nádraží Černovice, to má být někde u Životského/Krásného?

Autor:  Tin [ 20 srp 2019 19:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Líšeň bych ke zbytku sítě raději připojil od Životského (na územním plánu označeno jako Nádraží Černovice) k Dolnímu nádraží, tahle tramvajová propojka mi tam vyloženě chybí.
Příloha:
tramdolni.png

A když už, tak od té smyčky u AZ-toweru bych pokračoval po Strážní a napojil se na trať do Bohunic (buď by se podařil nějaký most a napojilo se to k d8, nebo vracečka k Celní a po d6). Je libo záložní spojení do Líšně? Je libo přímé spojení Líšeň, Bohunice, Lískovec -> Odsunuté nádraží? Je libo přímé spojení Odsunutého nádraží a bohunické nemocnice a kampusu? Není? Škoda...

Autor:  Cracatit [ 20 srp 2019 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Šumavskou mi to připadá jako blbost, je tam křižovatka s čtyřpruhem u výškáčů, kterou by to docela blokovalo. Když už, tak by to chtělo odstavné koleje nebo smyčku mezi Semilassem a Maliňákem. Umím si představit třeba mezi Šumavskou a Kartouzskou před kasárnama nějaké koleje navíc pro odstavení nebo možnost předjíždění. Co se týká spojky mezi SO a Julcem, tak se o ní uvažuje fakt hodně dlouho a zásadní přínos by byl v možnosti objízdné trasy pro Křenku, ale když už by se to stavělo, nebyl bych přizdisráč a postavil bych prodloužení do Černovic a časem třeba jako šalinový polookruh až do Komárova k D1 x D2, kde by mohla končit dvanáctka, pokud by neprošla další etapa do Olympie.
Další polokruh by mohl být pokračování od špitálu v Bohunicích do Bystrce na ZOO, pomohlo by to rozvoji západního okraje města. Když koncepce, tak do budoucnosti, že jo. :mrgreen:
Jinak jsem dneska četl o SJKD na Zdopravy a přijde mi škoda, že se nepočítá s nějakou vlakotramvají, co by z Tišnova do Slatiny nebo Křenek jezdila co 3 minuty s nízkou váhou a nepotřebovala by tolik šťávy, co klasická vlaková souprava nebo Panteři. V současné odobě se totiž počítá výhradně s vlakem. A nějaká koncepce západ - východ v podobě metra chybí, přecejen osmička už delší dobu přestává mít kapacitu pro další cestující.

Autor:  xcav8 [ 20 srp 2019 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

goldfinger píše:
A neuvažovalo se o propojce o ulici dál, tedy po Šumavské?


To je možné, věřím, že se té propojky dočkáme dříve než ty přestaneš prznit češtinu.

Autor:  goldfinger [ 20 srp 2019 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

A neuvažovalo se o propojce o ulici dál, tedy po Šumavské?

Autor:  xcav8 [ 20 srp 2019 16:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Hloupost to není, protože každá spojka, která pomůže v případě mimořádné události je důležitá.
Něco podobného by se hodilo v jiném kontextu propojení linky 3 a 12 ulicí Hrnčířskou.
Jedná se o cca 250 metrů, které by jistě pomohli:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... Twu9gdngR4

Autor:  peno [ 20 srp 2019 16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Mě tedy upřímně připadá v dnešní době trať po Gajdošově jako hloupost. Opravdu pro to nevidím reálné využití. Mnohem větší smysl by podle mě do budoucna dávala právě trať ze Staré Osady přes Zbrojovku na Tomkáč a pokud by byla odvaha, tak odtamtud ještě protáhnout do Lesné. Nejen že by to to zajistilo rychlé spojení Lesné a Židenic, ale ještě by to výrazně zrychlilo spojení Obřan s centrem, protože by se nemuselo přes Husovice. Ale to v Brně nikdo nikdy nepostaví, takže si o tomto svém vlhkém šotosnu nechám tak akorát zdát.

Autor:  goldfinger [ 20 srp 2019 13:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Trať ze SO do Majlontu se původně měla původně vést pod mostem na Markéty Kuncové, proto je tak velký. No možná se ještě bude hodit pro připojení Nové Zbrojovky, bo Novou Dukelskou s napojením na Tomkáč nepovažuju za dobrý nápad.
TT po Gajdošově by mohla být záložní trasou pro spojení Juliánova, kdyby se stalo něco na Křenové. Toto je dnes nejzranitelnější část sítě, která se nedá nikudy objet. Samozřejmě s pokračováním od smyčky v Juliánově a napojením na trať před Novolíšeňskou.

Autor:  Ondra K. [ 20 srp 2019 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

I kdyby se ta trať tehdy realizovala, je otázka jestli by do dneska přežila. Viz úsek Stará Osada - Maloměřice, který byl zrušen právě kvůli stavbě dnešního čtyřpruhu na Gajdošové.

Autor:  Naxashi [ 20 srp 2019 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Ondra K. Škoda, že zůstalo jen u úvah.
xcav8: Díky, s dovolením kradu jako podklad pro svou BAHN síť. :-)

Autor:  Ondra K. [ 20 srp 2019 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Úvahy o TT vedoucí po Gajdošové spojující TT do Židenic a Juliánova pochází už z meziválečné doby.

Autor:  xcav8 [ 20 srp 2019 08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Tady máte odkaz http://gis5.brno.cz/tms/konceptup_a/ind ... 16_1_r&p=&
Plus mě tam překvapila ještě jedna zajímavá věc, jak naplánovali Líšeň k muzeu a odbočení trati do sídliště.

Autor:  Naxashi [ 20 srp 2019 07:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Spojení SO – Juliánov jsem viděl v územním plánu. Je to sice dávno, ale nejspíš to tam bude.
Smysl moc nechápu, abych se přiznal, ale je to další tram trať, takže proč ne?
Ono totiž…tenhle úsek sám od sebe „je k ničemu“, ale z pohledu dalších rozšíření, jako protažení tratě z SO zase o kousek dál, by to smysl dávat mohlo. Nebo tratě okolo nádraží. A já teď jen doufám, že víte, o čem mluvím, protože se mi znova nechce hledat ÚP, protože ho nikdy nemůžu najít a i kdybych si ho uložil do záložek, tady, kde momentálně jsem, je k dispozici nemám.

Autor:  Tin [ 20 srp 2019 00:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Přece po Gajdošově biggrin , hned jak se dodělá okruh tam bude spousta volného asfaltu. Jen si nejsem jistý, jestli by měla dost velký dopravní význam. Sice to je jen nějakých 800 m a nebyl by problém s pozemky, takže by se to vážně dalo postavit, ale proč? Kdo by tím jezdil? To by se nevyužilo snad ani při výluce pod viaduktem, jen ráno k návozu tramvají z vozovny do Lisne a večer zpátky.

Autor:  xxx [ 19 srp 2019 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

To někdy bude? Kudyma by to jako vedlo?

Autor:  Axer [ 19 srp 2019 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

biggrin Viděl bych to reálněji až po dokončení tram. spojky SO - Julec

Autor:  Cracatit [ 19 srp 2019 20:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Linka z Čertovy rokle na Židenice po dostavbě šaliny na Lesnou asi fakt nee. Tomu nevěřím.

Autor:  xxx [ 19 srp 2019 00:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Taky se mi mockrát stalo, že RJ ujel přesně v momentě, kdy S3 přijela nebo naopak... Ale jako 13 minut na přestup, v opačném směru dokonce 15 mi přijde dostatečné. Pokud teda není nějaká výluka na trati, což čas od času bývá.

Autor:  goldfinger [ 18 srp 2019 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Cracatit píše:
XXX: To vypadá, že bydlíme kousek od sebe. Jakou cestou jedeš do Pardubic, když devítkou je to na hlavní na jeden přestup, kdežto do Židenic minimálně na dva? Vlakem z dolního okraje Lesné? Já se přiznám, že do Prahy většinou jedu z jiné části města, ale devítka rovnou až na dolní okraj Lesné se mi mockrát hodila, že je přímá.
Goldovu poznámku s jedenáctkou a jízdou na Jugoslávskou jsem v kontextu Židenic vůbec nepochopil.
Na přestupu na Jugoslávské z trojky, když je průjezdný Zábrdovický most, nevidím nic špatného, dá se libovolně přejít na pětku za roh, na devítku jen o přechod dál a nebo čekat na jedenáctku, která teda trojce záměrně trošku ujíždí, ale tak jasně, kdo nechce přecházet, tak si počká a jede nahoru do sídliště o pár minut dýl. A-46 bych do toho nemotal.

Přestup zd3 na d5 na Jugoslávské je ještě cajk, ale na d9 je to vopruz - širokánská křižovatka a zastávka je málem v polovině kopce. Tam směřovala moje poznámka.

Taky bych mohl z Kéniku vlakem do Šimic, ale bojím se nespolehlivosti. Na přestup je pár minut a když se S3 zpozdí, tak mi žluťák ujede.
No a v pá pro změnu přijel žluťák od cajzlů s +13 a S3 se začala rozjíždět přesně v momentu, kdy nejrychlejší vyběhli z podchodu. To je fuckt na fucku.

Autor:  Ondra K. [ 18 srp 2019 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

V případě dostavění TT ze Štefánikovy čtvrti na Halasovo náměstí určitě bude příležitost k nějaké úpravě linkového vedení tramvajových linek, tak třeba na přímé spojení do Židenic dojde.

Stránka 1 z 109 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/