Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Nové nádraží - dopravní problematika
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=72
Stránka 1 z 110

Autor:  leviathan [ 29 lis 2023 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

urbonaut píše:
Pokud vím, tak vždy zaznělo, že to "nejde" kvůli tomu, že by se musela zrušit parkovací místa soudu. Takže ne, že to nejde, sle spíš se nechce...


Já slyšel úplně jiný důvod, který s dopravou nemá nic společného. I zastávka na České nemusela být obnovena, kdyby nebyla vůle.

Autor:  Ojin [ 29 lis 2023 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Jeden z hlavních problémů kapacity obslužnosti nového nádraží šalinama je křižovatka Nové Sady / Husova / Benešova - není možné, aby všechny šaliny jedoucí od Husovy / Maliňáku jely přes současný uzel u hlavasu i při současných intervalech. Takže je potřeba umožnit přímou jízdu z Husovy do Bulváru. Ten koncept dopravní obslužnosti s tou přímou jízdou počítá, ale třeba na modelu oblasti, co roky putuje mezi Vaňovkou a urban centrem to tato křižovatka neumožňuje. Ale diametr bude potřeba stejně, ať už z hlediska kapacity, tak rychlosti.
https://www.brno.cz/documents/20121/432 ... 932039.pdf (str. 74 mapa, str. 101 tabulka)

Autor:  MartinV [ 29 lis 2023 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Preferenci by to stopro chtělo. O ní se spíš mluví, než by se s ní něco dělalo. Nicméně pořád platí, že dříve byly intervaly ve špičkách i kratší (pravda, též kratší vozy), a stíhalo se to.
Že SJKD, nebo jiná forma, je potřeba, to je celkem jasné. Otázka je, jak vzdálená budoucnost to je.

Autor:  Cracatit [ 29 lis 2023 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Chvíli jsem pracoval na NSS a těch míst je jak u Ústavního soudu, tak u Nejvyššího správního fakt minimum. Taky se nesmí zapomínat na to, že vyhlášení zvlášť na ÚS jsou veřejná, takže tam chodí/jezdí hlavně advokáti z celé republiky, takže bych čekal, že ta místa na Joštové před budovou budou návštěvnická. Jinak interní místa má ÚS ve dvoře za závorou a NSS má služební auta na vyhrazených místech pod Janáčkovým divadlem v těch nových garážích pod parkem. Co se týká služebních aut, tak Ombudsman, NSS a Ústavní soud ta auta sdílí, co mi říkal jeden z řidičů, když mě vezl na školení.

Autor:  Ondra K. [ 29 lis 2023 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

ds píše:
MartinV: doporučuji si ve špičce stoupout na Českou, šaliny tady úspěšně brzdí jedna druhou a přidání spojů si tam fakt moc představit neumím. 1. a 2.kolej u Hl.nádraží je totéž.
Pomohl by přesun zastávky směr Husova před Ústavní soud. Sice už x krát zaznělo, že to nejde, ale stejně... No a obecně by ta 12 potřebovala pořádnou preferenci, pokud to jen trochu jde. Celý ten úsek z Nových sadů až po Klusáčkovu je děsivý.
Měnírny ani více řidičů nevyřeší kapacitu křižovatek, to je podle mě největší problém.

Přesně tak. V případě Hl nádraží a Nových sadů by šlo za určitých podmínek částečně navýšit kapacitu alespoň dílčím prodloužením nástupišť. Nicméně, pořád to bude jenom dočasné řešení jehož kapacita se dřív či později vyčerpá taky. Jediný dlouhodobý řešení je opravdu nějaká forma podzemní dráhy.

Autor:  urbonaut [ 29 lis 2023 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

ds píše:
Pomohl by přesun zastávky směr Husova před Ústavní soud. Sice už x krát zaznělo, že to nejde, ale stejně...

Pokud vím, tak vždy zaznělo, že to "nejde" kvůli tomu, že by se musela zrušit parkovací místa soudu. Takže ne, že to nejde, sle spíš se nechce...

Autor:  ds [ 29 lis 2023 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

MartinV: doporučuji si ve špičce stoupout na Českou, šaliny tady úspěšně brzdí jedna druhou a přidání spojů si tam fakt moc představit neumím. 1. a 2.kolej u Hl.nádraží je totéž.
Pomohl by přesun zastávky směr Husova před Ústavní soud. Sice už x krát zaznělo, že to nejde, ale stejně... No a obecně by ta 12 potřebovala pořádnou preferenci, pokud to jen trochu jde. Celý ten úsek z Nových sadů až po Klusáčkovu je děsivý.
Měnírny ani více řidičů nevyřeší kapacitu křižovatek, to je podle mě největší problém.

Autor:  MartinV [ 29 lis 2023 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Nové hlavní nádraží dostane Brno na mapu Evropy, věří šéf příprav megastavby.
Ohledně potřeby SJKD Sedláček zmiňuje: Protože spoj sever–jih nestačí. Víc tramvají už tam jezdit nemůže, nevejdou se. Jezdí každých pár minut. Což tak není úplně pravda. Díky delším soupravám máme delší intervaly, takže by soupravy mohly jezdit častěji. Důvod spíš bude jinde, ať už je to nedostatek řidičů, nebo nedostatečná kapacita měníren. Obojí myslím řešitelné, otázka jen je, za jakou cenu.

Autor:  goldfinger [ 19 bře 2023 00:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Odsun je akorát Potěmkinova vesnice.

Autor:  Ondra K. [ 17 bře 2023 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Na ŽUB je navázaná spousta městských i soukromých investic, jejichž příprava už dávno běží. Je tak vcelku logický, že město má zájem na tom, aby se ŽUB dotáhl do konce.

Autor:  Cracatit [ 15 bře 2023 17:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Město asi pomůže s výkupem, i když netuším, proč, někdy se to tak dělá třeba u obchvatů, že obec vypomůže státu. Nicméně bych byl v tomhle případě docela opatrný, myslím, že si toho Křéťa koupil dost. Třeba celou Zvonařku...

Autor:  Mouka [ 15 bře 2023 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Brno nechá Křetínskému pozemky za půl miliardy, ty jeho potřebuje na nádraží

Opravdu zde jde o nádraží (které podle mě stejně v tomto století nebude)? Není to všechno jen záminka s nějakým jiným zájmem?
Neměla by navíc pozemky pod "plánovaným" nádražím získat Správa Železnic, co s tím má do činění město?

Autor:  MKzB [ 30 říj 2022 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Hrabě Mensdorf - Pouilly řekl: "Já jsem monarchista, ono za čtyři roky se toho moc udělat nedá."
Tímto nechci opěvovat monarchii nebo monarchisty, ale tento výrok stojí za zamyšlení. Jedna vláda něco začne, po volbách se to otočí a ti druzí to pak odsouvají nebo rovnou smetou ze stolu, protože to neudělali oni, ale někdo jiný. Železniční uzel Brno je toho zářným příkladem.

Autor:  jara255 [ 29 říj 2022 16:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

PvvS píše:
Dokumentace k novému nádraží. . Dost zajímavej je ten seznam demolic. A to včetně novýho podchodu na dolním a výpravní budovy.

Ještě se nekoplo a za současné situace nové nádraží bude nejdříve za 20 let. To spíš udělají nové nádraží pro VRT u Bohunic. No a to, že chce SŽ zbourat ten hnus (výpravní budovu) je jen dobře! Včera bylo pozdě.

Autor:  PvvS [ 28 říj 2022 09:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Dokumentace k novému nádraží. . Dost zajímavej je ten seznam demolic. A to včetně novýho podchodu na dolním a výpravní budovy.

Autor:  Cracatit [ 17 srp 2022 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Hm, tak je tu stejný odkaz dvakrát, já ho dával do vlákna Urbanismus v Brně.

Autor:  miropiro [ 17 srp 2022 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Průjezd nákladních vlaků Brnem po přesunu nádraží má vyřešit podsmyk v Židenicích

Autor:  Tin [ 21 dub 2021 23:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Sebestředně reaguji na diskuzi o Tescu z DBMB v tisku -- zbourání Tesca jsem zmiňoval už v roce 2014, viz
https://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?p=199424#p199424
Nákres v tom příspěvku se sice týká jiné varianty, ale myslím že je evidentní, ze "Pootočené nádraží" by se místo Tesca krásně vešlo.

Autor:  fysk [ 17 lis 2020 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

No tak hlavně ne Pelčák, protože ty jejich hnusný škatule jsou opravdu skvost.

Autor:  Maulincio [ 17 lis 2020 15:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Světová liga. Brno zveřejnilo dvanáct architektů, kteří budou soutěžit o návrh nového nádraží

Autor:  agent_s_teplou_vodou [ 16 lis 2020 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Článek s problematikou přestavby železničního uzlu Brno
[Časopis Železniční technika 3/1989]

Autor:  xcav8 [ 07 lis 2019 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Rekonstrukce infrastruktury na brněnském hlavním nádraží

Autor:  Ondra K. [ 26 srp 2019 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Prodloužení trati z Juliánova byla jedna z variant trasování trati do Líšně.

Autor:  Cracatit [ 26 srp 2019 20:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

Jasně, takové malé vinohradské metro. sarcastic

Autor:  mnadenicek [ 26 srp 2019 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové nádraží - dopravní problematika

goldfinger píše:
Trať ze SO do Majlontu se původně měla původně vést pod mostem na Markéty Kuncové, proto je tak velký. No možná se ještě bude hodit pro připojení Nové Zbrojovky, bo Novou Dukelskou s napojením na Tomkáč nepovažuju za dobrý nápad.
TT po Gajdošově by mohla být záložní trasou pro spojení Juliánova, kdyby se stalo něco na Křenové. Toto je dnes nejzranitelnější část sítě, která se nedá nikudy objet. Samozřejmě s pokračováním od smyčky v Juliánově a napojením na trať před Novolíšeňskou.


Pokračování z Juliánova na Novolíšeňskou by bylo zajímavé. Kdyby se povedlo vykřížit tunel (s části ražený) s tunelem VMO, vzniklo by napojení polokliniky a jižní část Vinohrad by měla svoje metro (hloubenéou část).

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... EbP9LtS8Nq

Stránka 1 z 110 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/