Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 85 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

440
04 zář 2009 13:33
Tetčice
Dovolím si poznatek... Bydlel jsem v Bosonohách,busy jezdily k pátýmu,pak k Malé Americe,k Tescu a nakonec jezdí jen do Starýho Lískovce. A lidi jezdí pořád. Teď bydlím v Tetčicích,téměř denně jezdím vlakem do Brna a pak t-31 do Šlapanic. V době výluk 406-tkou na Poříčí,a-44 na Olomouckou a t-31 dál (téměř vždy v době příjezdu 44-tkou ta 31 odjede ze zastávky). A taky to jde. Stačí si najít vhodný spoj a nebýt línej zvednout zadek k přestupu. Pokud se bude odsouvat,nemyslím že by vznikl problém s dostupností,maximálně úbytkem pohodlí pro jedince,kterým se nechce udělat pár kroků navíc. Já jako dojíždějící/projíždějící Brnem jsem pro odsun. To je můj názor,a při "referendu" se mě na něho nikdo neptal.

_________________________________
www.scitani.cz ...já su moravák !!!


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
nydros: Brno se má rozvíjet na jih, takže je otázka času, než tam nové linky budou zajíždět. Ohledně úbytku cestujících. Porovnej si to se zavedením IDS a zkácením autobusů na okraj Brna. Jedná se zde o přibližně podobnou situaci, také lidem přibyl přestup. Taky někteří strašili, že všichni začnou jezdit auty.

goldfinger: Takže chceš říct, že nádraží využívají většinou lidé, kteří v Brně bydlí? Já si spíš myslím, že ti, kteří v Brně studují, pracují, jedou na úřad nebo do nemocnice. Ten model, kdo kam z nádraží cestuje je daleko složitější, takhle se to dle mého názoru zjednodušit nedá.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Chtělo by to trošku počítat - pokud jhe to na nové nádraží ze severu, kde bydlí většina obyvatel, tedy se tím směrem podávají větší přepravní výkony, způsobí prodloužení tohoto ramena navýšení vozokm, protože bližší vzdálenost jižního ramene to nevyruší. Navíc se zhorší celková dostupnost, protože naředím ty zdvojené linky.
Když zaparkuješ za tescem, máš to do podchodu kousek a bezbariérově - k nástupištím jsou výtahy.
Pro inspiraci, jak rekonstruovat nádraží za provozu, si zajeď co cajzlova na nádraží Františka Josefa Wilsona, případně na drážďanský HBf.
Centrum je prostě jen jedno - vymezené hradebním okruhem. V Paříži taky chtěli nové centrum La Defénse a jak to dopadlo.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
thingie píše:
marecek.00: Tady bych k jednomu dílčímu bodu rád zdůraznil, že nové tratě nejsou plánované nikam, kam by z nádraží nevedly už teď, to jest na Křenovou a Nové sady.


Podívej se na aktuální územní plán ;-) V plánu je přinejmenším ještě jedna nová jižní trasa.

nydros: abych byl upřímný, ve vznikem nových linek nemám žádný problém. Na části tratí se linky dvojí (2-3, 9-11, 9-12, 12-13...) nebo i trojí (Bystrc, St. Lískovec), takže z jednoho místa je možné jet do dvou uzlů, jsou ale místa, která dvojená nejsou (13, 8, 4, 2...) a nevidím důvod, proč by nemohla být. Počet najetých kilometrů se nezvýší, je to neutrální opatření. Stálo by to navíc pár papírů na řády a pár plechových cedulek na zastávkách. Dokonce si troufnu říci, že situaci, kdy by byla osmička nebo třináctka dvojená a dalo se s ní dojet i jinam, dejme tomu po trase Malinovského nám., Roosevelsova a na Čáru, bych uvítal. Ale to jsem tu už někdy psal i jinam.

Pokud chceš, aby byl jeden uzel dostupný z každého místa a na každé bylo zase možné se z něj dostat, na to je jednoduchý matematický výpočet. Narychlo jsem spočítal počet smyček a vyšlo mi číslo 14, snad je správné. Jde mi jen o "finální" konečné, tedy ne pobočné smyčky typu Švermova. Na obsloužení těchto 14 konečných stačí právě polovina linek - 7. Jinak řečeno, pro to, aby existoval jeden bod v Brně, kam by bylo možné dojet z jakéhokoliv místa ležícího na kolejích, stačí 7 linek. Ostatních 6 se může bez potíží stýkat jinde a dopravní dostupnost se zásadně nezhorší. A to jsem říkal, že bych byl pro výše zmíněné dvojení linek a navíc některé linky projíždějí více uzlů (12, 13, 4). Sníží se sice interval, jiní na tom zase vydělají, ale to je opět věc, která se standardně zjišťuje dotazníky.

S tím závěrem asi docela předpokládatelně nesouhlasím :-) Ale asi nemá smysl se bavit o tom, kolik lidí by odradilo nové nádraží, na to by byla třeba nějaká dostatečně tvrdá data, která tu asi nikdo nemá, pokud ano, rád bych si je prostudoval. Máme na to každý svůj názor, ale vlakem jezdí poněkud více lidí než nás pět co tu diskutuje... Upřímně řečeno, vzpomínám si na doby, kdy lidé prorokovali Olympii velmi rychlou smrt. Tak daleko za Brno přece nikdo do kina a pro nákup jezdit nebude. Lepší komfort a vyšší nabídka služeb ale nakonec měla jiný efekt... I kdyby nová poloha někoho zásadně naštvala, věřím, že budou jiní, kteří se zase při vchodu na nové nádraží přestanou štítit a budou ochotní vlakem i jet.

Stále tu jsou věci jako bezbariérovost, dostupnost vozem apod. Na dálkovou dopravu se obvykle nejezdí nalehko a přestože vozíčkáři vlakem asi necestují, tak tu máme otázku například trolejových kufrů. Kvůli těm si nikdo nebude volat plošinu pro vozíčkáře, ale schody prostě obtěžují.
Jde tu o dostupnost autem. Vezl jsem nedávno jednu kamarádku, která letěla z Ruzyně. Zvolila si žlutý bus, přestože chtěla poněkud spolehlivějším vlakem. Jenomže měla povolených 20 kilo bagáže + příruční kabele a u nádraží jsem ji nemohl pořádně zastavit, na rozdíl od Grandu. Tam jsem hodil auto na 10 minut na parking a pomohl ji to odnést do busu. U vlaku nemyslitelné.

A napadá mne ještě záležitost provozní. Zajímalo by mne, jak komplexně a do základů zrekonstruovat současné nádraží, kdy musí být neustále v provozu, není možné ho na 5 let zavřít. A i s omezením je problém, pokud vím, už teď sotva kapacitně dostačuje.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
nydros píše:
a to je právě ten problém! protože právě tyto odvedené linky budou někde chybět! anebo bys pak musel zavést 3-5 NOVÝCH tram.linek.

Podle mne přesunout 5 linek je moc, bohatě by stačily jen 2 (max. 3) a k tomu by se zprovoznila ještě jedna linka, která by nějak pendlovala mezi novým a starým nádražím. Navíc na novým hlaváku nebude tak moc lidí (nej-uzel zůstane ve městě) ... po zprovoznění nových tratí by pak vznikl něco jako přepravní trojúhelník, vrcholy na novým Hlaváku, na Nových sadech a pravděpodobně na Maliňáku ... dalo by se to pochopit tak, že se dnešní uzel na hlaváku rozdělí (nezavlečený linky zůstanou) a z novýho Hlaváku si už cestující vybere, kam chce jet a na N.sadech/Maliňáku navážou na normální síť. Na jih je dopraví linky přímo z Hlaváku (tbus, abus i ta šalina)

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Citace:
Má vzniknout další, třetí uzel. To je rozdíl. Nemyslím si, že by dejme tomu tři až pět tramvajových a další autobusové a trolejbusové linky byly málo.

a to je právě ten problém! protože právě tyto odvedené linky budou někde chybět! anebo bys pak musel zavést 3-5 NOVÝCH tram.linek. I přes to je ale přece jasné, že pro cestujícího by se situace zhoršila, neboť u souč.hl.n. by bylo méně možností kam jet, u nového taky.. sice polemizuješ tím, že ne všichni chtějí na sever, ale nemyslím, že by moc z lidí, kteří jezdí dálkovou dopravou, byli dělníci jedoucí směr Černovická terasa;
Věc se, dle mého názoru, má asi tak: když pouze odsuneš nádraží, a tedy zrušíš souč., bude to katastrofa pro celý systém MHD, a navíc se dále sníží počet cestujících. Pokud zůstane původní nádr. pro regionální dopravu, tak zde situace zůstane stejná, pakliže se nesníží počet linek, a tedy i možností, kam odsud jet.. leč dálková doprava půjde pomalu ke dnu, protože bude složitější a delší se odsud dostat, nebude tolik možností, kam jet, a tedy buď začne konkurence jezdit dálkově ze starého nádru, anebo se dálková doprava přesune do BUSů, což je ten nejhorší scénář

jinak naprosto s vámi souhlasím, že to, že hlavní nádraží patří ČD, je obrovská chyba...


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
marecek.00: Tady bych k jednomu dílčímu bodu rád zdůraznil, že nové tratě nejsou plánované nikam, kam by z nádraží nevedly už teď, to jest na Křenovou a Nové sady.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Za prvé bych byl velice rád, kdyby tu byli někteří natolik vyspělí, aby respektovali i cizí názor. Je možno s ním polemizovat, ale prosil bych bez podivů. Já jsem schopen se podobných výlevů také vyvarovat, byl bych rád, kdyby se o to pokusili i jiní.
Také bych byl rád, kdyby mi nebylo podsouváno něco, co jsem neřekl. Netvrdím, že bez nového nádraží bude Brno bankrotovat. I já bych mohl říci, že vy tvrdíte totéž, že při odsunu Brno zbankrotuje. Tohle je ale lichá myšlenka, fungovat bude obojí, bavíme se jenom o tom, co lépe.

Řekl bych, že zásadním bodem v této debatě musí být jednoznačně průzkum cílů jednotlivých cestujících, zásadní totiž je, kolik z nich směřuje do centra a kolik z nich jinam. Můj názor je, že drtivá většina lidí nesměřuje do centra města, ale na periferie a je jim jedno, jestli je nádraží o pár metrů tam nebo onde. Stejně sednou na jiný spoj a jedou dál. Ale důkazem může být samozřejmě jen relevantní průzkum.

goldfinger píše:
...Prostě učinit jim nabídku, která se nedá odmítnout a ne že je administrativně budu nutit, aby dělali to, co si já myslím, že je pro ně nejlepší.

Rád bych upozornil, že to právě děláš. Jsem přesvědčen (a doufám v to), že do návrhů přemístění byl zakomponován zmíněný výzkum, ze kterého vyšlo, že to většinu cestujících neomezí. Zkrátka tu mlčící většinu.

Netvrdím - a řekl, že to netvrdí nikdo - že má být uzel před současným nádražím přemístěn. Má vzniknout další, třetí uzel. To je rozdíl. Nemyslím si, že by dejme tomu tři až pět tramvajových a další autobusové a trolejbusové linky byly málo. S tím souvisí i počet najetých kilometrů - jde prostě o jinou trasu s větším obslouženým územím a z toho logicky plyne i větší nájezd, ale neřekl bych, že by měl být o tolik větší, po Plotní by se jelo stejně a přeložení by se týkalo jedné nebo dvou linek. Oproti tomu by byly obslouženy další oblasti.

renda píše:
a neodpustím si rejpnout ... kdydy u nás fungovala konkurence, asi by byl od provozovatelů větší tlak na to aby se nádraží opravilo a nepřesouvalo někam .... ČD je to někde u prr... hlavně že jim to kraje a stát pěkně zacálujou...


Sice jsem ten poslední, kdo by se stavěl proti konkurenci, nicméně tady by podle mne byla k ničemu. Leda že by si Jančura postavil konkurenční nádraží. Nádraží bude buď města, státu nebo jednoho z dopravců. Chybu osobně vidím v tom, že nádraží připadla drahám. Jsem toho názoru, že nádraží musí být zásadně buď státní/městská, nebo soukromá, ale nikdy přímo dopravce, tam bych viděl podezření na tvorbu vertikálních kartelů.

goldfinger píše:
Představa, že bez odsunutého nádraží celé město zbankrotuje, by byla směšná, kdyby nešlo o velké něčí peníze.

Mimochodem, ne, že bych požadoval naše stavby za levné, nicméně pravdou je, že asi polovinu z peněz určených na výstavbu stát zase dostane zpět prostřednictvím daní a odvodů. Podobná stavba také živí tisíce lidí ať už přímo na stavbě, nebo v dodavatelských službách, nicméně to je případ odsunu i neodsunu.


Jinak krom toho všeho, i v debatě o mumraji na Nádražní podle vidím směřování na nové nádraží. Pokud bude přístup do Vaňkovky a Tesca i zezadu, mumraj se zmenší a bude se do něj plést i méně tramvají. Zvětšení centra města bych považoval za pozitivní. Ale to jen tak na okraj...


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Zahrabání tramvají má podle mě problém v tom, že úplně celý svět přivede na nádražní ulici, která nebude mít žádné členění a lidi budou proudit úplně všude, zatímco teď se to aspoň drží nějakého systému. Pokud teď máme mumraj, tak nevím co by bylo pak. Sice možná bez tramvají, ale ještě nepřehlednější. Představuju si masy lidí, kde každý jednotlivec chce někam jinam. Na nádraží, na jedny tramvaje, na druhé tramvaje, do centra, do vaňkovky, do pr… a všichni tihle lidi by museli procházet Nádražní, protože kde je teď podchod s různými vyústěními, byly by tramvaje, a podchod by musel končit mezi nádražím a tramvají.

Druhá věc je, že z přestupu mezi dvěma nástupištěma tramvají jsme právě asi udělali záležitost dvou schodišť. Což je dost špatně. I kdybychom se smířili s přechodem v podzemí, může nám něco takového vůbec legálně projít?

Kdyby se tak radši povedlo vyhnat z Nádražní auta a Jančuru a podobný ksindl (taxíky a pošťáci můžou bejt u pošty a točit se tam a odjíždět na Nové sady). Pak by chodník od nádraží mohl tvořit jeden celek s nástupištěm dolů pod viadukt, a z druhé strany to samé. Hasiči a sanitky by mohli projíždět pomalu po něm, však lidi uhnou, navíc by byla i mnohem větší celistvá plocha, kdyby nedejbože třeba hořelo nádraží nebo něco takového, což by dneska v tom stísněném prostoru předěleném tisícovkou plotů bylo šílený.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Ale to je přesně to, co mám na mysli, stačí se podívat na historické fotografie a nechat se inspirovat. Pokud část toho mumraje schovám do úrovně -1, můžu dostat něco takového: http://www.fotohistorie.cz/FullFoto.aspx?photoID=473


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
thingie píše:
No, například skutečnost, že hlavní vchod do vestibulu nádraží ústí naprosto nikam je dosti tristní, hlavně když tvrdíme, jak je na současném nádraží úžasné jeho propojení s městskou dopravou a centrem města.


Ono Brno neví co vlastně se svým hlavním nádražím ....

a neodpustím si rejpnout ... kdydy u nás fungovala konkurence, asi by byl od provozovatelů větší tlak na to aby se nádraží opravilo a nepřesouvalo někam .... ČD je to někde u prr... hlavně že jim to kraje a stát pěkně zacálujou...
.... stačí se podívat kam jezdí se svou flotilou SA, na Zvonařce se moc neukážou ...


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
Nejblbější na tom je to, že my s tím stejně moc nenaděláme. A hlavně ti ....potentáti co o tom rozhodují, neví ani co takový vlak je, natož aby tím jezdili a mhd viděla tak leda ze svých vymydlených GMK.

Nemůžeme se divit že se projektují věci takříkajíc dost sporné, ne-li někdy zbytečné. Vždyť tady nejde o to jestli se to udělá pro lidi, ale hlavně že proteče spousta prachů do ....


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
No, například skutečnost, že hlavní vchod do vestibulu nádraží ústí naprosto nikam je dosti tristní, hlavně když tvrdíme, jak je na současném nádraží úžasné jeho propojení s městskou dopravou a centrem města.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Základním problémem přednádražního prostoru je, že se tam míchají dva proudy lidí - ti co čekají na šalinu a ti, co tím prostorem tranzitují na nádraží, do tesca, vaňkoffky apod. Řešit problém odsunem nádraží je nejpohodlnější, ale dost alibistické a stálo by za to zamyslet se, zda existují i jiná řešení. Když se za bolševika stavěl podchod, nahnal lidi do úrovně -1, místo aby zůstali co nejdéle na povrchu a do podzemí šla šalina. Konfigurace terénu přímo vybízí, aby se nástupiště šalin dalo do úrovně současného podchodu s tím, že by kvůli trati na Masyrykovu zůstaly uprostřed Nádražní 2 koleje a trať by z Křenové byla dostupná závlekem přes Maliňák, z Nových sadů by se napojila někde za 5/6. nástupištěm. Inspiraci lze nalézt např. ve Štrasburku. http://www.flickr.com/photos/dcdead/2097483754/. Náklady by představovaly zlomek odsunu.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Ze severu by nové (i staré) nádraží bylo pěkně dostupné, kdyby člověk v rozumném intervalu (10 až 15 minut) sedl v Řečkovicích, krpoli nebo na Lesné na vlak, a ono ho to tam prostě odvezlo. Tohle je ale asi bohužel přesně to, co se nestane.

Stejně tak by bylo strašně fajn, kdyby nikdo nečekal až se promyslí nějaké strašně kůl nové nádraží, ale celý ten „uzel“ před ním podminoval a vyhodil do vzduchu a pak opravil. Je to upřímně asi nejošklivější místo v celém Brně. A skoro mě to začíná štvát víc než představa, že by to třeba napříště bylo o pět minut dál.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
goldfinger píše:
Představa, že bez odsunutého nádraží celé město zbankrotuje, by byla směšná, kdyby nešlo o velké něčí peníze.

:applause: :applause: :applause:
Díky za Tvůj velice rozumný a vyzrálý názor!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Ta Marečkova zatvrzelost mne fakt udivuje. Na jednu stranu je problém udržet základní dopravní obslužnost a dělá se to za cenu omezení mimošpičkových spojů, na druhou stranu není problém skokově zvýšit přepravní výkony na odsunuté nádraží.
A to sociální inženýrství je taky pozoruhodné - prostě lidem nadiktuju, že budou jezdit ne tam, kam chtějí oni, ale tam, kam chci já. Co na tom, že většina obyvatel bydlí právě v severní části města, takže by to měli dál. Pamatuju, když jsem jezdíval do cajzlova a žluťáci ještě nebyli, tak jsem musel ze Zvonařky. To byla fakt noční můra, raději never more.
Trolejbusová smyčka u grandu je podle mne v normě, stejně jako busy na Úzké, určitě je to k nim i z 1. perónu (o 4. nemluvě) blíž než z nového nádraží na šaliny nebo trajfy.
Doteď jsem si myslel, že vlakem by mohli jezdit i ti, kdo auto mají a zaplatit benzín pro ně není problém,ale musí se jim nabídnout nějaká přidaná hodnota - třeba že dojedou rychleji do cíle své cesty (centrum je jedním z takových přirozených cílů) a že se o nic nemusí starat, odpadají problémy s parkováním apod. Prostě učinit jim nabídku, která se nedá odmítnout a ne že je administrativně budu nutit, aby dělali to, co si já myslím, že je pro ně nejlepší.
Ale za úplně nejhorší na projektu odsunu považuju to, že tento jeden a podle mého velmi špatný projekt zabije spoustu jiných, o jejichž užitečnosti nejsou pochybnosti - šalina na Lesnou, prodloužení na Kamechy, možná i šalina ke Kampusu, případně prodloužení z Komárova do Avionu, revitalizace některých čtvrtí (Bratislavská - Francouzská) a dalo by se pokračovat. Představa, že bez odsunutého nádraží celé město zbankrotuje, by byla směšná, kdyby nešlo o velké něčí peníze.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Marecek.00 : Prestup na abusy u nadrazi neni zoufaly. Proste odtud byly vystehovany do pryc . Starsi si vzpomenou na nadrazi u grandu , tedy to kde dneska zavazi zluty strepy , uzel na novych sadech , nejaky abusy byly i na malinaku.

AQ vysvetli mi , jak chces zajistit dopravu po vsehovsudy 2 tratich. PO trnite a plotni.U nadrazi se to plynule rozptyluje hned do 4 1/2 trate. Navic podle vizualizaci je u novyho nadrazi pouze dvoukolejna zastavka, misto 2*4 kolejnyho nadrazi (Nove sady , Hlavni nadrazi ) .Navic nuceny prodlouzeni trati z mendlaku , navic tazeny po mestskym okruhu.

A navic tim vznikne dost podstatny zavlek a zdrzeni. Kdyz vezmu obyc d-1 , tak z malinaku ted projede nadrazim, novyma sadama a na hybesove je prinejhorsim za 5 minut. Po novym to vezme pod viaduktem (prvni uzky misto, krizeni s okruhem) k nadrazi, cesto minimalne 2 zastavky, pak nadrazi, a po novy trati k novym sadum. Tam aspon jedna zastavka bude taky . To bude minimalne 10 minut navic. A pro kazdyho.
A pokud dobre merim, tak celkovy prodlouzeni bude minimalne okolo 3km . Vynasob to poctem spoju, ktery tam musi projet denne a rekni mi , kde se vezme tohle navyseni vzkm , kor v situaci, kdy se likviduji i mene vytizene spoje. A to nepocitam ostatni trakce. Tohle jsou naklady navic, ktery nejsou pocitany do ceny presunu a ktery zatizi cely brno i po prestavbe. A nepredpokladam ze by se v komarove a okoli znicehonic vynorilo tolik lidi , aby se to navyseni kapacity vyplatilo.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ale no tak, nebudeme z toho dělat horor. Já taky nedělám horor z alternativy, kdy by se přesun nerealizoval, byť bych za něj byl rád.

Musím říct, že mi uniká smysl, proč by mělo být nádraží v centru a ne o 700 nebo kolik metrů dál. V centru bydlí jenom minimum lidí, například pro mne na Vinohradech je úplně jedno, kde to bude. Stejně jsou na tom i západní čtvrti. Dál to budou mít ti ze severu, blíž ti z jihu. V centru města pracuje minimum lidí, hlavní zaměstnavatelé jsou na vzdálenějších místech (např. největší zaměstnavatel v kraji - Fn Brno v Bohunicích a Černých polích). Nádraží nezkrachuje. Necelý kilometr prostě není důvodem, který by drtivá většina cestujících považovala za problém, který by jim znemožnil cestu vlakem. Důvod, proč lidé jezdí vlakem, nebude poloha v centru, ale to, že nemají na auto nebo nemají kde ho parkovat apod. Je to totéž, jako s těmi čtvrtěmi - část vydělá, část prodělá. Totéž by se dalo vztáhnout i na zachování...
Nevím nic o starém nádraží, ale problematika překonávání vzdáleností vypadala před 100 lety zásadně jinak než dnes.
Co se ceny služeb týče, platí zákon poptávky a nabídky. Cena je taková, jakou jsou lidé ochotni zaplatit. Pokud tam rohlík stojí pětikačku, tak to znamená, že ho tam lidé za tu pětikačku i kupují. Pokud ne, obchod zkrachuje a přijde nový, levnější.
V obchodech se nakupuje. Nevím čím to, ale kdykoliv jedu do Olympie, není tam snad jediné volné místo. A vlaky 2. třídy přitom existují. A nakupují i ti bez aut, tedy ti, kteří jezdí vlakem. Důkazem budiž tuším 5minutový interval Olympia busu.
Co se dopr. dostupnosti týká, tak nezapomeňme, že nejde jen o šaliny, ale i o busy a trolejbusy a u těch je dostupnost na nádraží docela špatná a lepší být tuším ani nemůže- není místo. Návaznosti se ničí, jiné se tvoří, ale to je pro vývoj jednoduše přirozené. Město není od toho, aby zůstalo neměnné, architektura a urbanismus fungují dynamicky - přizpůsobují se aktuálním potřebám. Jinak nefungují.
Co se přesunu uzlu týče, já ho nechci přesouvat, ale tvořit nový. Jednoduše, uzly by nebyly 2 zásadní (Česká, nádraží), ale 3. Vzhledem k velikosti Brna v tom nevidím problém.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
marecek.00: na počátku 20. stoleti existovala 2 nádraží v Brně, ale to dále centru "ZKRACHOVALO", jestli chceš, aby to tak dopadlo i s novým nádražím - odsunutým, tak ho jen dále podporuj; Aby lidé využívaly všechny stravovací a nákupní možnosti, muselo by tam být o dost levně(a ne 5Kč za rohlík, když to přeženu).. Kdyby totiž těch lidí, kteří by těchto drahých nádražních služeb využívali, bylo tolik, kolik ty asi ty ve své mysli uvažuješ, tak bychom na vlacích Ec viděli z poloviny jen 1. třídu a na regionálních 1-2 vozy taktéž první třídy... bohužel nevím, čím to je, ale zdá se mi, že ne všichni mají tolik peněz a tak bujnou fantasii, jako ty...
K faktu, co všechno je potřeba na nádraží: běžní cestující takovéto věci nevyužijí, neboť drtivá většina cestujících je regionální doprava a ti, j.ř. chodí na nádr. s 5-minutovou rezervou, když už něco chtějí, skočí do Tesca, kde je to za třetinovou cenu;
Citace:
variantou "odsunuté" polohy by se přiblížily vlakové a autobusové hlavní nádraží

ano, přiblížila by se tato dvě nádraží, ale oddálila by se od centra celého města
mmj, kolik lidí v Brně přestupuje vlak-BUS? Mnoho asi ne, buď jedou jenom vlakem, anebo jen BUSem, ale nevyplatí se většinou přestupovat.. dále pak těch cestujících, kteří by v Brně čekali hodiny na návazný spoj je opravdu málo.. ono za prvé těch možností moc není a za druhé je tu IDS a když nic jinýho, tak interval při nejhorším 2 hodiny

k dopravní dostupnosti: ODSUNUTÉ NÁDR. NEMŮŽE MÍT NIKDY TAK DOBROU, JAKO JE TOMU V DNEŠNÍ POLOZE.. kdyby šlo všechno tak lehce překopat, jak říkáš, proč by to za těch x desítek let, co se o novém nádraží, stejně tak jako o metru, mluví, tedy neudělalo?
Zkusím tu demagogii odsunutého nádaží přirovnat: je to jako bys chtěl uzel Česká přesunout na místo dnešního Moraváku.. vždyť to ani není 800 m, to je jen pár stovek, ale vše bys překopal, zničil návaznosti, dostupnost zhoršil, ale, ano, mohl by sis třeba udělat nové zastávky s libovolným příslušenstvím...

Jestli se někdy realizuje odsunutá varianta brněnského hlavního nádraží, tak se obávám, že slovo vlak budeme v Brně brzy znát už jen ze starých knih...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Zkapacitnění uzlu a jeho rozdvojení to je teda pěkná kvadratura kruhu. I kdybych neměl žádná omezení jako je kapacita vozoven, z ní vyplývající počet vozů, které mám k disozici, tak zůstává určující propustnost tratí v centru. Z "nového" nádraží přijedu buď na křižovatku Plotní - Zvonařka, nebo na Nové sady a mám vymalováno, protože tam skončím.

S odkrytím viaduktu některé projekty uvažují, bylo by možné ho v rámci celkové reko sanovat i s jeho rozšířením.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K nádraží z trochu jiného soudku. Na těchto stránkách je relativně dobře vidět, co je ve velké části skryto v náspu mezi HBf a Horními Heršpicemi. Bylo (a stále je) několik plánů na jejich odkrytí, což by bylo jedině dobře. To ovšem s větší železniční dopravou v tomto úseku nepůjde, tím myslím celkově dobudoucna.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
S přemístěním uzlu se nepočítá, tedy, do jaké míry je to uzel, k novému nádraží má vést jednak trať přemístěná do dnešní Plotní ulice, a pak ještě jedna novými „bulváry“ zhruba od Nových sadů podle dnešní Trnité. Dostupnost bude dobrá, pokud bude diametr. Jenže.

S3 je oproti jedničce rychlejší o drobné minutky, a nádraží je v krpoli maličko bokem, narozdíl od zastávek jedničky. Taky tím jezdím, ale zázrak to není. Spíš na Lesnou. Jenže půlhodinový interval. To nemá cenu.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
renda píše:
Zase ohraná písnička že koleje zastavily rozvoj jižního centra .... zastavily to 100 leté kecy o odsunu nádarží, proto se tam nic nedělo. Znám spoustu nádraží u center měst, a nikde s tím nemají problém.


Každé město má svůj vlastní vývoj. Vývoj Brna byl takový, jaký byl.
renda píše:
Denně dojíždějící do práce Vám poděkují za nový nádraží, kde na šalinu (pokud tam nějaká pojede, viz. paralela zvonařka) budou muset přebíhat "náměstí" před nádražím. Ti se na nádraží s obchody a bůvhíčím vykašlou a raději pojedou GMK.


Měl jsem pocit, že součástí je i přemístění alespoň části současného uzlu, takže dostupnost by měla být dobrá, to ostatně beru jako premisu celé úvahy a jako něco, s čím se od počátku počítá. Nebo ne snad?
On i současný uzel je silně třeba rekonstruovat, kapacitně evidentně nedostačuje. I proto jsem zastáncem odsunu a vybudování nového - kapacitnějšího terminálu nebo ještě spíše rozdělení současného jediného terminálu na dva.


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
Zase ohraná písnička že koleje zastavily rozvoj jižního centra .... zastavily to 100 leté kecy o odsunu nádarží, proto se tam nic nedělo. Znám spoustu nádraží u center měst, a nikde s tím nemají problém.

Denně dojíždějící do práce Vám poděkují za nový nádraží, kde na šalinu (pokud tam nějaká pojede, viz. paralela zvonařka) budou muset přebíhat "náměstí" před nádražím. Ti se na nádraží s obchody a bůvhíčím vykašlou a raději pojedou GMK.

Komárovská spojka by nebyla problém po zdvojkolejnění trati 300 přez Chrlice.

PS: k dostupnosti severní části, znám spoustu lidí co z/do Kr.pole jezdí vlakem, protože cestovní doba na rozdíl od d-1 je podstatně kratší a o dost komfortnější, pokud se to dá říct o ČD-šrotech (oproti kapacitně nezvládající d-1 ve špičkách).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 17:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]