Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 104 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Co naposledy bylo na stránkách kraje, tak se počítá s těmito zastávkami (u kolejového diametru):
Slavkov u Brna - "Křenovice-Hrušky" - Zbýšov - "Hostěrádky-Rešov" - Újezd u Brna - Sokolnice - Chrlice - Olympia - Shopping Park - Hněvkovského - Mariánské nám. - Svatopetrská - Zvonařka - Hlavní nádraží - Moravské nám. - Konečného nám. - Šumavská - Tererova - Královopolská - Technická univerzita - Tylova - Novoměstská - Řečkovice - Česká - Kuřim - Čebín - Hradčany - Tišnov.

Předpokládá se provoz 3 linek v pravidelných intervalech s nejhustším provozem v centrální části Brna
A: Slavkov - Tišnov
B: Sokolnice - Řečkovice
C: Hněvkovského - Řečkovice

Jinak taková zajímavost jsou zastávky Chrlice - Olympia - Shopping Park, tedy zóny 101 - 510 - 101, tak nevím jestli by to tak nechali


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
SYN píše:
Tedy potenciál to má, ale je to asi potenciálně obrovská paleta, zajímalo by mě jestli někdo aspoň odhadl jaké náklady by si vyžádala řekněme jedna trať třeba jen pět kilometrů...
Asi to má cenu jedině na těch linkách kde takjakotak jezdí vlaky se slušnou frekvencí (to by snad odpovídalo zhruba S3, ev. S2), a stejně se nedají dělat moc hustě zastávky (bo by to ten vlak neúnosně zpomalovalo), takže by to snad mohla být jen taková hrubá kostra, která by trochu odlehčila povrchové dopravě.
Potenciálně se nám tu tedy cpou do podzemí tři druhy dopravy - vlak, metro a tramvaj. Copak o to, užitečné by mohly být všechny, ale jako vždy půjde až na prvním místě o prachy...
Nejbližší mě osobně je tak nějak přecejen ta pod zem stáhnutá šalina, protože se to dá dělat i po kouskách (třeba ten zmiňovaný tunel pod špilasem), a přece to zůstává funkčním systémem. Ty ostatní - pokud se neudělá najednou kus aspoň několik kilometrů tak to není vůbec funkční :-(

Pod zemi se pocita (zatim) jen s vetvi Tisnov - Sokolnice s tim ze by na hlavnim nadrazi byl prestup na vetev Blansko - Vranovice (povrchova). Stanice v centru mohou byt klidne po 1/2 kilometru a s rostouci vzdalenosti od centra delka useku narustat. Pocita se se zastavkami Zvonarka, Hlavni nadrazi, Nam. Svobody, Ceska (tady je mozne, ze jen jedna z nich). Projekt je navrzen tak, ze je jedno, jestli bude nadrazi na Benesove, nebo na Zvonarce. Celkove mam pocit, ze tohle by pomohlo doprave v Brne daleko vic, nez nove nadrazi.

Co se tyce podzemni saliny, tak az tak jednoduche to neni. Jedoduche je udelat nejaky kratky usek v delce 100-200 metru. U delsich useku uz zacina byt problem s pouzitim soucasnych vozu (pozarni bezpecnost), nutnosti pouziti nejakeho ZZ, ...


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
adam_r píše:
Podle predstavy kraje by melo vzniknout neco jako RER v Parizi. Tedy vlak na kraji mesta (v nasem pripade v Reckovicich) zajede pod zem a pokracuje podzemni trati se zastavkami na druhy konce mesta kde se opet napoji na stavajici trat (v pripade Brna nekde v Chrlicich). Cely system funguje jak jako vnitromestska doprava, tak i rychla primestska doprava. Tim padem navic ubyde potreba jednoho nastupiste na hlavnim nadrazi.

Celkove to ma daleko vetsi potencial, nez varianta s tramvajemi (ktera, pokud vim, byla jiz zavrzena).


Tedy potenciál to má, ale je to asi potenciálně obrovská paleta, zajímalo by mě jestli někdo aspoň odhadl jaké náklady by si vyžádala řekněme jedna trať třeba jen pět kilometrů...
Asi to má cenu jedině na těch linkách kde takjakotak jezdí vlaky se slušnou frekvencí (to by snad odpovídalo zhruba S3, ev. S2), a stejně se nedají dělat moc hustě zastávky (bo by to ten vlak neúnosně zpomalovalo), takže by to snad mohla být jen taková hrubá kostra, která by trochu odlehčila povrchové dopravě.
Potenciálně se nám tu tedy cpou do podzemí tři druhy dopravy - vlak, metro a tramvaj. Copak o to, užitečné by mohly být všechny, ale jako vždy půjde až na prvním místě o prachy...
Nejbližší mě osobně je tak nějak přecejen ta pod zem stáhnutá šalina, protože se to dá dělat i po kouskách (třeba ten zmiňovaný tunel pod špilasem), a přece to zůstává funkčním systémem. Ty ostatní - pokud se neudělá najednou kus aspoň několik kilometrů tak to není vůbec funkční :-(


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
pd píše:
SYN: on ještě existuje projekt Severojižní kolejový diametr. A opravdu to odpovídá, jak už psal ds, tvému snu ;) Návrhy pochází z Jihomoravského kraje, ale na jejich stránkách už to nějak nemůžu najít. A osobně mě to přijde jako rozumnější řešení než tramvajový diametr.
Podle predstavy kraje by melo vzniknout neco jako RER v Parizi. Tedy vlak na kraji mesta (v nasem pripade v Reckovicich) zajede pod zem a pokracuje podzemni trati se zastavkami na druhy konce mesta kde se opet napoji na stavajici trat (v pripade Brna nekde v Chrlicich). Cely system funguje jak jako vnitromestska doprava, tak i rychla primestska doprava. Tim padem navic ubyde potreba jednoho nastupiste na hlavnim nadrazi.

Celkove to ma daleko vetsi potencial, nez varianta s tramvajemi (ktera, pokud vim, byla jiz zavrzena).


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Možná je to o.t., ale kromě SJKD, který by smysluplně vyřešil značnou část problémů ŽUB, vidím další velmi přínosný projekt v tramvajovém tunelu pod Špilberkem. Je tam už prokopána průzkumná štola a hodně by to pomohlo odlehčit Husově a zkrácení JD z České na Mendlák taky není k zahození. Obsluha špitálu u sv. Anny by mohla víceméně zůstat zachována.


SYN: on ještě existuje projekt Severojižní kolejový diametr. A opravdu to odpovídá, jak už psal ds, tvému snu ;) Návrhy pochází z Jihomoravského kraje, ale na jejich stránkách už to nějak nemůžu najít. A osobně mě to přijde jako rozumnější řešení než tramvajový diametr.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
ds píše:
Zde popisovaný sen se nazývá severojižní diametr. Představa tratě 250 v úseku Nádraží - Řečkovice pod zemí přes centrum, Šumavskou a Technologický park (to je myslím účelnější než přes Lužánky) není nijak nová a lze ji najít i na stránkách JMK.


Vždy jsem měl dojem že severojižní diametr je trať principiálně tramvajová, přizpůsobená rozměry, konstrukcí a elektrifikací vozidlům typu tramvaj. Tento dojem jsem si studiem materiálů nyní obnovil, viz např. už jen název - severojižní tramvajový diametr (SJTD), nebo technické parametry (např. výška). Sice se vyskytuje formulace "kvalitní napojení na IDS, případně prodloužení severním a jižním směrem", tím napojením se však předpokládám rozumí přestup, nikoliv přejíždění vozů.
To o čem jsem psal já jako o svém snu je v podstatě přeložení současné "vyhlídkové" železniční trati Kr.Pole - Obřany - (napoj. Maloměřice - Židenice - Hlavní nádr.) do pozice Kr.Pole - Ponava (Boby centrum) - Lužánky (V okraj) - IBC - Hl. Nádraží (výstup tratě z podzemí vedle bus nádr. u Grandu, dále přes most a jako dosud), které by mohlo citelně zkrátit délku a tedy i jízdní dobu na trase Kr. Pole (a dále směr Tišnov) - Hl. nádraží (dále směr Břeclav). Projížděly by tudy osobní vlaky na regionální trati S3, ev. případně rychlíky od Havl. Brodu.
Pochopitelně by trať musela vést z větší části podpovrchově, ovšem z větší části by šířka dostupného prostoru měla umožnit výstavbu hloubením z povrchu (s následným zakrytím a vedením IAD po "stropě" tunelu), což je pokud vím levnější než ražení...
Na této trati by zůstalo funkční staré historické hlavní nádraží, pochopitelně v "očesané" variantě (tedy pokud by došlo k přesunu).
Výhodu vidím (kromě zkrácení trasy a jízdní doby) také v tom že pokud uvážím že většina denně dojíždějících (do práce, školy) přijíždí do Brna od Tišnova nebo od Břeclavi, umožnilo by je to lépe "rozdistribuovat" po ploše Brna blíže k jejich finální destinaci, ne jako dnes vyklopit všechny (především od jihu) na hlavasu. Pochopitelně lze také využít jako "městskou rychlodráhu", ale to do značné míry závisí na intervalu a pravidelnosti, ideální by bylo něco jako "v celou, :20 a :40" a to pokud možno dlouhodobě stále aby se to dalo pamatovat, jinak člověk bez jízdního řádu (ev. mobilního internetu) těžko bude riskovat že půjde na nástupiště na vlak a tam zjistí že si může čtvrt hodinky počkat...
Otázka vhodných vozů je samozřejmě jiná věc, lze řešit víceméně nezávisle.

Jinak principiální myšlenku vedení tramvajové dopravy přes centrum pod zemí považuji za rozumnou (tedy pokud nemáme na metro, a to asi nemáme), otazka samozřejmě vždycky bude které linky a kudy vést, ale jak říkám principiálně to asi jinak rozumně nepůjde.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Ty koleje prostředkem to by snad měla být záloha ,nákladní průtah jsou ty dvoje koleje uplně v pravém kraji nádražního tělesa (druhý obr. od zhora),je tam zřejmě nějaká oddělovací zeď od posledního peronu.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Izidor píše:
Nejen budovou hlavasu jest ten náš gordicko-železniční uzel živ.
Třeba vlak S3 (superpohodlné Bmtee tažené plecháčem) nám nabízí při cestě z Kénigu krásnou vyhlídkovou jízdu Brnem. Kroucení tratí Lesnou ,Obřanama,Majlontem až do Židenickyho trianglu. Tady by se dalo ušetřit nemálo minut,nějakým narovnáním trati,ale kudy? Tunel,to by bylo asi mastny.
Nikde jsem neviděl nějakou studii na tuto část ŽUB.
Co se týče přerovky,tak ta by měla nově ústit do severního zhlaví-tam se to zkrátí,ale dneska je to taky pěkná vyjížďka přes Komárov,vždyť ta trať celá dělá čelem vzad a taky se tu po Brně najíždí cca 15min :!:
Co se týče projíždění kolem perónů-na to jsou snad nějaky normy,ale asi nad 50-60km/h to nebude(kdyžtak mě opravte,nevím přesně). Nový nádr má mít středem svého tělesa snad 2 koleje(možná zálohy na jak pro nákladní ,tak osobní dopravu) bez perónů tam by mohla být situace s rychlostí jiná,ale předpokládám,že to v Brně bude stavit snad všechno.


Mno a to krouceni ma mimo jiny za vysldek i to ze vlak fungje jako ZDO (zakladni dopravni obsluznost). Nektery useky je rychlejsi jet vlakem nez MHD. Co se tyce vzidel , tak idealni byasi bylo neco na bazi 471, ovsem toho se u CD jen tak nedockame.

Prerovka je opravdu problem, samotny zausteni trate je dost neprijemny.
Co se tyce tech 2 koleji na prujezd nakladni dopravy, tak to je podle myho asi nejvetsi nesmysl jakej kdo vypotil. Hustota nakldani dopravy v brnenskym uzlu je i tak dost vysoka, a pokud by nadrazim co chvili projizdel 20-40 vozovy naklad, tak by to byl dost hnus.
Staci si chvili pockat trebas v Bratislave Hlavnej stanici az okolo po volny koleji projede nejakej vlak plnou rchlosti . Takovy krasny uklid prachu, papiru a jinych bordelu si muzem na osobnim nadrazi jenom prat ne ?
Nadrazi (stavajici projekt) bez zastreseni, kousek od reky se silnou nakladni dopravou .

Kdyz se tak divam na http://www.europointbrno.cz/vizualizace/-/ , tak mi to pripada jako podstatne vetsi bariera jako dosud.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Nejen budovou hlavasu jest ten náš gordicko-železniční uzel živ.
Třeba vlak S3 (superpohodlné Bmtee tažené plecháčem) nám nabízí při cestě z Kénigu krásnou vyhlídkovou jízdu Brnem. Kroucení tratí Lesnou ,Obřanama,Majlontem až do Židenickyho trianglu. Tady by se dalo ušetřit nemálo minut,nějakým narovnáním trati,ale kudy? Tunel,to by bylo asi mastny.
Nikde jsem neviděl nějakou studii na tuto část ŽUB.
Co se týče přerovky,tak ta by měla nově ústit do severního zhlaví-tam se to zkrátí,ale dneska je to taky pěkná vyjížďka přes Komárov,vždyť ta trať celá dělá čelem vzad a taky se tu po Brně najíždí cca 15min :!:
Co se týče projíždění kolem perónů-na to jsou snad nějaky normy,ale asi nad 50-60km/h to nebude(kdyžtak mě opravte,nevím přesně). Nový nádr má mít středem svého tělesa snad 2 koleje(možná zálohy na jak pro nákladní ,tak osobní dopravu) bez perónů tam by mohla být situace s rychlostí jiná,ale předpokládám,že to v Brně bude stavit snad všechno.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
adam_r píše:
Pri odjezdu smer CT je hned za viaduktem pres koliste 80. To je cca 200m od konce peronu u ktereho ten vlak stal. Ta 80 muze byt zvysena s vymenou ZZ v Zidenicich klidne na 120.
Na opacnou stranu je 100 (s moznosti zvyseni) hned za mostem pres Svratku. Pokud se necha soucasne nadrazi, tak ale muze klidne byt 60-80 uz pri odjezdu od peronu (vic je zbytecne s ohledem na to ze tudy nic neprojizdi - malo muziky za moc penez).


Dík za údaje, ani náhodou nebudu předstírat že bych měl přesný přehled o rychlostech v jednotlivých úsecích. Jako první absolutní souhlas s nepotřebou vysoké rychlosti v bezprostředním okolí nádraží, takový vlak (osobní) co bude Brno projíždět snad bohdá nebude :-D

Moje osobní zkušenost s příjezdy do Brna ovšem říká že přes Maloměřice, Zábrdovice atd. jsme obvykle projížděli tak 50, a nejednalo se o minutu či dvě. To samozřejmě může mít vice příčin, možná je chyba i ve mně...

1) v poslední době jsem jezdil vlakem málo, možná se mezitím stala změna k lepšímu
2) nebo mám špatný odhad rychlosti (pomalosti) a/nebo neslouží tak dobře paměť
3) měl jsem smůlu že jsem projížděl v časech kdy se na trati prováděly opravy
4) vlaky kterými jsem jezdil měly "najeto" a proto příjezd poněkud protahovaly

anebo je příčina ještě jiná. Prostě já osobně jsem si dlouhodobě vytvořil dojem že do Brna na Hlavas se přijíždí pomalu. Co se tak matně pamatuju tak ona i jízdní doba Kr.Pole - Hlavní byla alespoň jeden čas dle jízdního řádu 30 minut (a nebylo to za Marie Terezie :-D ).
Drobná otázečka - nevěděl by někdo náhodou jakou rychlostí některé vlaky dneska uváděné úseky skutečně projíždějí? Tedy jestli využívají zde zmiňované hodnoty ev. do jaké míry?


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
SYN píše:
Kdyby se tak dalo něco podobného říct o Brně...
Tedy jednak že rekonstrukce uzlu už probíhá, a taky že je průjezd Brnem na 100 (samozřejmě kromě úseku brždění a zrychlování kvůli zastavení).
Pri odjezdu smer CT je hned za viaduktem pres koliste 80. To je cca 200m od konce peronu u ktereho ten vlak stal. Ta 80 muze byt zvysena s vymenou ZZ v Zidenicich klidne na 120.
Na opacnou stranu je 100 (s moznosti zvyseni) hned za mostem pres Svratku. Pokud se necha soucasne nadrazi, tak ale muze klidne byt 60-80 uz pri odjezdu od peronu (vic je zbytecne s ohledem na to ze tudy nic neprojizdi - malo muziky za moc penez).


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
tr píše:
Budiz, ale rekostrukce uzlu zacala a tohle bude historii velmi brzy. Navic prujezd Kolinem je 100 a pod pivovarem je myslim jeste min, ale to se ted nechci hadat.


Kdyby se tak dalo něco podobného říct o Brně...
Tedy jednak že rekonstrukce uzlu už probíhá, a taky že je průjezd Brnem na 100 (samozřejmě kromě úseku brždění a zrychlování kvůli zastavení).

Jo a nejedná se náhodou při zpomalení na 50 v Kolíně o zhruba stejnou ztrátu 2-3 minut (podle jiných příspěvků, nepřepočítával jsem to) jako o ztrátu v Brně, o které někteří prohlašovali že to nevadí a nestojí za to řešit?
Asi že je třeba ve všech případech dobře zvážit, minuta k minutě, a kdyby si to tak řekli všude... (tak zůstaneme u vlaků pomalejších než autobusy i nadále).


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Tade píše:
Rekonstrukce výpravní budovy začala, to je pravda. A ta padesátka není do odbočky. Ta je pri průjezdu po hlavních kolejích od Prahy na Třebovou. Je přes kříž. Takže écéčka, který zde nestaví si ze 120 zabrzdí na 50 aby za chvilku mahli zase začít zvyšovat rychlost na těch 120.


Budiz, ale rekostrukce uzlu zacala a tohle bude historii velmi brzy. Navic prujezd Kolinem je 100 a pod pivovarem je myslim jeste min, ale to se ted nechci hadat.


Offline
69
08 zář 2006 14:22
tr píše:
PS: Jenze v Koline uz na podzim zacala rekonsrukce. Navic tam zalezi od ktereho jedes peronu. Vetsina rychliku nejede do odbocky. Kdy se ale docka rekonstrukce Brno? Za sto let?

Rekonstrukce výpravní budovy začala, to je pravda. A ta padesátka není do odbočky. Ta je pri průjezdu po hlavních kolejích od Prahy na Třebovou. Je přes kříž. Takže écéčka, který zde nestaví si ze 120 zabrzdí na 50 aby za chvilku mahli zase začít zvyšovat rychlost na těch 120.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
adam_r píše:
Vetsi ostuda mi pripada treba Pardubicke zhlavi stanice Kolin. Vlak jede 120, zabrzdi na 50 aby prejel jednu vyhybku a hned se zase se rozjizdi na 120.


PS: Jenze v Koline uz na podzim zacala rekonsrukce. Navic tam zalezi od ktereho jedes peronu. Vetsina rychliku nejede do odbocky. Kdy se ale docka rekonstrukce Brno? Za sto let?


Offline
487
07 úno 2006 10:26
adam_r píše:
Ja si myslim, ze tohle zrovna tak velka ostuda neni. Jedna se o poslednich 1/2 km, a vsechny vlaky na nadrazi stejne zastavi.

Vetsi ostuda mi pripada treba Pardubicke zhlavi stanice Kolin. Vlak jede 120, zabrzdi na 50 aby prejel jednu vyhybku a hned se zase se rozjizdi na 120.

Doporucuji jizdu TGV do Parize (nebo v Anglii prijezd na nejake Londynske nadrazi.) Posledni kilometr se to plazi 30 km/h a nikomu to nevadi. Prestavba takovehoto nadrazi by totiz stala hromadu penez a ve vysledku by se jizda urychlila o 2-3 minuty.


Ano. Spise jde o sekundy. Nejvetsi problem brnenskeho uzlu je, ze po velmi dlouhou dobu neni jasna koncepce. Ty ostudne "lany plevelu" za nadrazim nejsou kuli nadrazi branicimu rozvoji mesta smerem na jih, jak se nam leta snazi nalhavat brnenska ODS, ale protoze neni jasne co na nich ma stat. Ja osobne jsem sice pro nadrazi v centru + zachovni objizdne trasy, ale za nejvetsi katastrofu povazuji neustale odkladani reseni. Brno uz nemuze cekat. Dnesni stav je tragicky (nechtejte vedet jake je na hlavaku zabezpecovaci zarizeni...) a fondy EU nejsou vecne. At uz zvitezi jakakoliv varianta, je potreba ji dobre promyslet do dusledku a zacit co nejdriv jednat. Pokud vse dobre pujde, tak se snad zacnou co nejdrive delat alespon Herspice.


Offline
302
14 úno 2007 21:02
BM, Černá Pole
adam_r píše:
Ja si myslim, ze tohle zrovna tak velka ostuda neni. Jedna se o poslednich 1/2 km, a vsechny vlaky na nadrazi stejne zastavi.

Vetsi ostuda mi pripada treba Pardubicke zhlavi stanice Kolin. Vlak jede 120, zabrzdi na 50 aby prejel jednu vyhybku a hned se zase se rozjizdi na 120.

Doporucuji jizdu TGV do Parize (nebo v Anglii prijezd na nejake Londynske nadrazi.) Posledni kilometr se to plazi 30 km/h a nikomu to nevadi. Prestavba takovehoto nadrazi by totiz stala hromadu penez a ve vysledku by se jizda urychlila o 2-3 minuty.
Souhlas :-D


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
SYN píše:
Přecejen si myslím že je to vcelku ostuda jak se ty vlaky přes Brno pomalu plazí! Neříkám že musí letět ale při takové nějaké třicítce dneska má člověk občas chuť vyskočit a raději to dojít pěšky :cry:
Ja si myslim, ze tohle zrovna tak velka ostuda neni. Jedna se o poslednich 1/2 km, a vsechny vlaky na nadrazi stejne zastavi.

Vetsi ostuda mi pripada treba Pardubicke zhlavi stanice Kolin. Vlak jede 120, zabrzdi na 50 aby prejel jednu vyhybku a hned se zase se rozjizdi na 120.

Doporucuji jizdu TGV do Parize (nebo v Anglii prijezd na nejake Londynske nadrazi.) Posledni kilometr se to plazi 30 km/h a nikomu to nevadi. Prestavba takovehoto nadrazi by totiz stala hromadu penez a ve vysledku by se jizda urychlila o 2-3 minuty.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Jenomže to by to chtělo volit zastupitele min. na 10 let. Po těch 5 letech se může změnit politické spektrum nebo se může objevit nějaký daleko urgentnější problém a celý vypracovaný projekt skončí zase někde v archivu.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
PvvS píše:
Ovsem zaroven s tim zacit budto budovat SJ diametr , a pote i klidne zacit uvazovat o dalsich projektech . Nemyslim ze nadrazi boli mesto brno nejvic. Je tu o hodne vic problemu, ktery jsou pro lidi dulezitejsi. Dokoncit mestsky okruhy, doplnit sit MHD, dokoncit opravy inzenyrskych siti. Az nebude pod brnem v dennim pouzivani sit kanalizacni a vodni , ktera je misty 70-100 let stara a je v havarijnim stavu, pak se muez uvazovat i o necem podobnym . Vetsinu lidi zajima , zda se pod nima nekde nepropadne chodnim , nebo zda nekde nebouchne plyn z unikajici trubky. A ne to ze jednou dvakrat za den projede brnem vysokorychlostni vlak, kterej na nadrazi muze prijet o 5 minut driv.


Osobně si myslím že nádraží není akutní projekt svou podstatou, ale tím že se vytrvale a dlouhodobě nedostatečně udržují a rekonstruují víceméně všechny tratě přes Brno, protože se pořád neví "jak to bude". Takže aby se mohlo investovat do toho co "zůstane" a ne do toho co "půjde pryč", tak už by se mělo jednou rozhodnout jak to bude v blízké budoucnosti v Brně s železnicí vypadat, a pak se může začít na tom dělat postupně, však nemusí být hned všechno naráz. Klidně se může stavět a opravovat podle toho jak budou peníze...
Přecejen si myslím že je to vcelku ostuda jak se ty vlaky přes Brno pomalu plazí! Neříkám že musí letět ale při takové nějaké třicítce dneska má člověk občas chuť vyskočit a raději to dojít pěšky :cry:


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
goldfinger píše:
Synu, podívej se pozorně na návrh koalice NvC. Nákladový průtah by se přeložil za Svitavu a novou jižní spojkou, třeba podél dálnice, by se napojil na Ferdinandku. To by umožnilo zrušit celé Dolní a území urbanizovat, včetně možnosti vedení VMO. Nákladní a osobní doprava by zůstaly separovány.


Ale ano, sice nenosím všechny varianty co jem kdy viděl v hlavě ale vím že propojení je možné a leckdo ho navrhuje ledaskde, ale ono do mapy se to kreslí snadno ale udělat to ve skutečnosti bývá těžší...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
renda píše:
Já vím že jsou stejnosměrné :roll: , ale to zas není takový problém do nich vrazit taky střídavý systém, když škodovka počítá s dvousystémovými, jen je zatím nikdo nechce. Vzhledem k současnému vedení kraje se ani nedivím. Toby prvně kraj musel chtít zmodernizovat páteř IDS aby lidi cestovali trochu důstojněji, když je nahnali do vlaků. Jenže normální lidi tady asi nikdo neposlouchá. Kdybych si měl vybrat mezi tím co tady jezdí a City-slonem tak už by 560 byly ve šrotu. A myslím si že by to udělala i naprostá většina cestujících.
Problem, proc se kupuje pouze stejnosmerna verze a ne dvousystemova/stridava/... se jmenuje penize. Verze na 3kV je vyrazne levnejsi, nez na 25kV (izolace, vykonove prvky, ...)

A na ministerstvu dopravy se na to koukaji tak, ze radeji koupime 20 vlaku, ktere muzou jezdit v Praze,Olomouci, Ostrave, Usti nad Labem, nez 15 vlaku, co muzou jezdit vsude.

Jako reseni pro JMK vidim schvaleni lokomotiv od Siemense pro trate SZDC a jejich leasing + nakup (leasing) ucelene jednotky s ridicim vozem na konci. A nejspis to bude muset udelat kraj - tady by se zrovna dali vyuzit ty dotace EU. Dalsi moznosti je zadat takove podminky na provoz vlaku v ramci ZDO, aby to cele (leasing/nakup, provoz, ...) zaridila nejaka soukroma firma.


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
Izidor píše:
Jednotky 471 jsou stejnosměrné,čili pro Brno nic. Navíc,nevím,co je na tom pravdy , JM kraj nechtěl poschoďové jednotky,nevím proč. Nedávno se na stránkách Škodovky, mihla informace,že bude vyrábět střídavé jednotky pro Litvu-tak,že by něje i pro nás?
Zde: http://www.skoda.cz/holding/novinky/usp ... d1291.html
Dlouhá debata se vede i radikálnějších modernizacích panťáků 560- diskuze na K-repu


Já vím že jsou stejnosměrné :roll: , ale to zas není takový problém do nich vrazit taky střídavý systém, když škodovka počítá s dvousystémovými, jen je zatím nikdo nechce. Vzhledem k současnému vedení kraje se ani nedivím. Toby prvně kraj musel chtít zmodernizovat páteř IDS aby lidi cestovali trochu důstojněji, když je nahnali do vlaků. Jenže normální lidi tady asi nikdo neposlouchá. Kdybych si měl vybrat mezi tím co tady jezdí a City-slonem tak už by 560 byly ve šrotu. A myslím si že by to udělala i naprostá většina cestujících.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
renda píše:
To vím taky, myslel jsem to tak že uvidíme jestli se nějakými vozidly za peníze EU budeme vozit, nebo nevyužité peníze budeme vracet a nebo v jiných krajích budou mít větší štěstí.
City-sloni nejsou technicky neřešitelní, jen by se muselo chtít. Doteď jsem nepochopil proč je kraj nechce. To se budeme akorát vozit v dobytčácích Btmee nebo uvrzaných 560.

Jednotky 471 jsou stejnosměrné,čili pro Brno nic. Navíc,nevím,co je na tom pravdy , JM kraj nechtěl poschoďové jednotky,nevím proč. Nedávno se na stránkách Škodovky, mihla informace,že bude vyrábět střídavé jednotky pro Litvu-tak,že by něje i pro nás?
Zde: http://www.skoda.cz/holding/novinky/usp ... d1291.html
Dlouhá debata se vede i radikálnějších modernizacích panťáků 560- diskuze na K-repu

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]