Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 29 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
61
13 zář 2016 09:04
M: referendum bylo 2x a vždycky bylo neplatné pro nízkou účast. A třeba já (a většina lidí co znám) se referenda schválně nezůčastnili (a není to výmluva, u krajských voleb jsem byl, ale k referendu jsem nešel). A mimochodem, v tom současném si naformulovali otázku aktivisti a naopak to docela dost znevýhodňovalo variantu odsun.

Co se pozemků týče, tak to je fakt ohraná písnička. Z těch politiků, co si v 90tých letech levně koupili ty pozemky už jich dnes mnoho na radnici nesedí. A že garnitura z 90tých let na tom vydělá? To bohužel ano, ale nemělo by to být argumentem pro posuzování variant nádraží. I když bude nádraží v centru (či pod Petrovem), tak se jižní centrum stejně začne rozvíjet, takže stejně na těch pozemcích vydělají. Jediná varianta, kdy nevydělají je, když to bude nadále v současném žalostném stavu, kdy je rozvoj té lokality zablokován, ale tahle varianta je pro Brno to nejhorší. Takže pozemky bych sem fakt netahal. Ano, to že došlo k prodeji těch pozemků pod cenou je ostudné, ale s tím teď nic nenaděláme.

A jinak myslím odborníky, kteří zpracovávají tu studii.

"Víte co vše mohlo být za ty miliony co se do toho už vrazily? A kolik milionů to ještě bude stát?" - právě proto by bylo fajn tu studii respektovat, i když to pro mě bude znamenat prohru.

"Nebo mají rozhodnout lidi zde?" - tím myslíš tady na fóru? Při vší úctě ke zdejším diskutujícím, nemyslím si, že být fandou veřejné dopravy automaticky znamená být relevantním odborníkem na posouzení této problematiky. Takže to, že se zde neshodnem nijak nevyvrací to, co jsem napsal.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Johny Fontane: referendum už bylo několikrát a pokaždé vyhrála varianta ve středu města, dokonce i když se snažili otázku položit tak aby tomu nikdo nerozuměl a aby ti co hlasují pro střed vlastně omylem odhlasovali odsun, no a výsledek, referendem se stejně řídit nebudou.

Odborníci mají rozhodnout? Jací? Ti na radnici co si předem nakoupili levně pozemky v místě kde má stát nové odsunuté nádraží, aby je pak městu draze prodali a vydělali další miliony? Zde nejde o dobro měta, ani železnice,ale o miliony do kapes jiných osob. Nebo kdo, odborník z Prahy, kteří místní problematiku vůbec neznají nebo kdo vlastně?

Víte co vše mohlo být za ty miliony co se do toho už vrazily? A kolik milionů to ještě bude stát? Tím nemyslím stavbu, ale pouze zaplacení lidí co různě hodnotí, zkoumají a dělají studie? To se možná ještě budeme divit.

Nebo mají rozhodnout lidi zde? Ani my se tu nezhodneme. Každý vidí pluis v jiné variantě. A až bude v Brně nějaké VRT tak to bude pod kytkama i ten nejmladší uživatel tohoto fóra.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Mouka: a jaké tedy vidíš řešení? Je jasné, že jak zastánci, tak odpůrci odsunu mají svůj pohled na věc a je nemožné, aby se vzájemně přesvědčili.

Zapojit do toho občany pomocí referenda sice může znít lákavě, ale o tomto by lidé rozhodovat neměli, protože opravdu nejsou schopni tuto problematiku posoudit se všemi dopady a rozhodovalo by se především dle emocí, což není dobře.

Takže nechat rozhodnout odborníky je nejméně špatné řešení, byť samozřejmě vždy můžeme mít výhrady k jejich erudici, (ne)podjatosti apod. Ale lepší varianta mě nenapadá.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
MartinV: Obávám se, že žádný takový neexistuje.


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mouko: v pořádku; napiš mi prosím, který útvar by o tomto měl rozhodovat? Tak, aby objektivně zhodnotil veškerá pozitiva i negativa současné i budoucí železnice.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
Myslím si, že pokud SŽDC něco vyhodnotí, bude to asi ta nejodbornější věc, které jsme v dnešní době schopni dosáhnout.



](*,) sarcastic A teď tu o červené karkulce!


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Popřít analýzu odborníků inženýrů je podobné, jako bych šel na operaci nohy a v sále se mi nelíbilo, že se moc svítí, že doktorovi pomáhají tři sestřičky, ale podle mě je jedna akorát, že by doktor měl vést řez odvrchu dolů, ne zleva doprava; a zároveň bych potřeboval spravit zrak.
Myslím si, že pokud SŽDC něco vyhodnotí, bude to asi ta nejodbornější věc, které jsme v dnešní době schopni dosáhnout.

Měli bychom nádraží stavět s výhledem na 100 i 200 let dopředu. Třeba bude VRT, bude ji potřeba někam napojit. Více lidí bude jezdit autem. Ta auta bude potřeba někam zaparkovat. Tím neříkám, že by centrální poloha měla být neřešitelná, byť se mi víc líbí odsun.
Kdo to ale v dnešní době dokáže objektivně zhodnotit? SŽDC by mohla.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Takhle to na hlavu samozřejmě je, to nepopírám. Já jsem se na to díval optikou po zveřejnění oné srovnávací studie, kdy logicky vyvstanou názory těch, co neuspěli, zdali se zohlednilo všechno, co mělo podle nich smysl. A nepochybuji, že se budou hledat ty největší hnidy... Naopak pochybuji, že jakákoli strana přijde jen s tím, že výsledek je nesmysl, pokud si nedokáže odargumentovat proč. Tím by přišli o veškerou důvěryhodnost. To snad došlo i těm, co rychleji na veřejnosti mluví, než myslí...


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Protože to popírá smysl těch analýz. Popkud doporučí A, je to OK, ať v analýze bude cokoliv, pokud doporučí B, je to špatně, ať v ní bude cokoliv. Nepřijde ti postavené na hlavu tvrdit něco takového, aniž bych znal obsah těch studií?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
MartinV: Proč ach ouvej? To je podle mě naprosto správný postup, on se dá totiž obrátit i na druhou stranu, pro zastánce odsunu. Pokud si jedna strana myslí, že odborníci něco zanedbali/špatně vyhodnotili, tak by si to měla s odborníky vyříkat a odborníci by měli být schopni své rozhodnutí odargumentovat, proč to tak podle nich je.

Jinak řešit přestupy mimo Brno mi přijde už docela ujeté. Na jednu stranu chápu, že při hypotetickém přestupu ve stanici může být rozdíl, jestli vlaky přijíždějí např. v X:58 a X:02, nebo se trefí krásně do uzlu v X:00 a může teoreticky vyjít rozdílná turnusová potřeba přípojného vlaku/autobusu, což může s celkovou cenou za dopravu jako celek zahýbat, ale to by se pak mohlo řešit donekonečna a každá změna infrastruktury by s tím mohla pohnout. Pak by se dalo řešit třeba i to, že místo stanice (např.) za 10 GKč bude stačit i stanice za 8 GKč a opravit trať za 1 GKč. A najednou nejsme jen u uzlu Brno, ale u celé sítě.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2489
28 lis 2007 23:00
Brno
Nechat stávající podobu nádraží, bez toho aniž by se stavělo pod Petrovem nebo u řeky, by byl do budoucna pro Brno velký krok zpět.
Vykašlat se na problematiku není řešení.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
MartinV : kolik let se už dělají studie, to jsem chodil ještě na střední, když se dělaly studie za miliony, jen se to prodražuje, měly by na to už konečně hodit bobek. Pořád se na tom všichni jen přiživují a bobek z toho. Už se i opravuje současné nádraží, aby mohlo fungovat a budou se dělat další a další studie. To mluví za vše.


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Že se ještě divím.
K nádraží a studii ještě dodám, včera jsem měl možnost mluvil se zástupcem města, kterého jako osobu jinak uznávám, jednak proto, že je oblíbenou veřejnou osobou (starostou asi potřetí za sebou), ale co se týče nádraží, řekla mi poměrně typický přístup zastánců centrální varianty.
Bude-li studií proveditelnosti prokázáno, že je lepší centrum, budu názor odborníků respektovat.
Bude-li studií proveditelnosti prokázáno, že je lepší odsun, budu zkoumat, jestli byly varianty posouzeny skutečně objektivně (volně přeloženo, nebudu věřit odborníkům).
Ach ouvej.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Další odklad. Studie o poloze nádraží se zpozdí a asi i prodraží


Offline
Uživatelský avatar

1631
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Studie o poloze vlakového nádraží v Brně se zpozdí o dva měsíce. Kvůli přestupům
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/studie-o-poloze-vlakoveho-nadrazi-v-brne-se-zpozdi-o-dva-mesice-kvuli-prestupum-20170329.html


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ale je na první pohledu zřejmé, že dostat lidi od řeky do centra bude nákladnější, než od Petrova.

Odpovědi se asi jen tak nedočkám, ono je to stejně spíš řečnické. Kolik lidí jezdí jen a pouze do centra? Minimum.

Ds: to vůbec není špatný nápad, díky menší frekvenci vozidel (a lehčích) by šel viadukt obnovit v historické podobě.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
goldfinger: Nevím sice kolik bude stát obsluha nádraží, ale je evidentní, že to nelze srovnávat se současným stavem, kdy za nádraží nejezdí prakticky nic. Území za nádražím se dříve či později zastaví, tramvajová trať se tam bude muset tak jako tak zavést. Můžeme se bavit o tom, jestli by tam namísto tří linek nestačila jen jedna, ale s kolejemi tam zatím počítá snad každé relevantní řešení tohoto prostoru a i tato obsluha bude samozřejmě něco stát.

Jinak opravdu je žádoucí, aby jezdili všichni na hlavní nádraží? Přijde mi, že se tu velmi silně opomíjí role periferních nádraží. Kupříkladu zmíněný západ a severozápad Brna má dle mého značný potenciál pro rychlá spojení z KrPole a z plánovaného Starého Lískovce.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
abcde: Podle Vás bude obsluha odsunuté role levnější?! Jestli to víte, tak sem hoďte číslo a zkuste ho doložit.Ale je na první pohledu zřejmé, že dostat lidi od řeky do centra bude nákladnější, než od Petrova.

Dokud nebude vypracován konkrétní návrh obsluhy nádraží MHD včetně intervalů na jednotlivých linkách, nemá smysl tady házet číslama. Že bude varianta řeka dražší na obluhu MHD je jasný asi každému. Stejně tak je asi každému jasné, že podzemní nádraží může být výrazně dražší na provoz a údržbu, než povrchové.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Furt nevím, proč by musela všechny lidi odvážet šalina. Umím si představit expresní autobusové linky k bohunické nemocnici, do Líšně, na Černovickou terasu, k letišti atd. Plus šaliny do centra a dále třeba přes Mendlák do Bystrce a do Řečkovic/k technoparku.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
šalina může na novou Rolu bez problémů dojet po viaduktu a bylo by to zcela bezkolizní a rychlé. Nevím, proč s tím žádný návrh nepočítá...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2489
28 lis 2007 23:00
Brno
Ruku na srdce, současný stav je naprosto nevyhovující a stavba nádraží v centru problém nevyřeší.
Moc bych si přál, aby lidé měli trochu více odvahy, nadhledu a mysleli více na budoucnost a neutápěli se v minulosti.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
abcde: Podle Vás bude obsluha odsunuté role levnější?! Jestli to víte, tak sem hoďte číslo a zkuste ho doložit.Ale je na první pohledu zřejmé, že dostat lidi od řeky do centra bude nákladnější, než od Petrova.

8 šalinových linek na Nádražní, resp. v jejím bezprostředním okolí, když počítám i Maliňák a dvě linky u řeky je setsakra rozdíl. Kdo to nevidí, má v mozku vypnutá některá centra.


Offline
358
20 čer 2008 14:08
MartinV píše:
To jsi zjistil kde? Nemyslím si, že by lidé směřující na východ nebo na západ potřebovali přes Nádražní. Proč?
Třeba proto že na západ není navržená žádná tramvajová trať? A směrem na východ jen v nějakém dlouhodobém výhledu, přičemž ten jak víme z realizace napojení ÚAN Zvonařka může v Brně trvat i 40 let?

A i kdyby se povedlo nějaké propojení přímo z přednádražního prostoru na Životského zároveň s nádražím postavit, tak se stále nevyhneme křižovatce přednádražní_prostor X Plotní. Bude předpokládám úrovňová světelná a pak by mě moc zajímal její kapacitní výpočet. Abychom neskončili třeba jako na křižovatce Václavská X Křížová nebo Vranovská X Cejl. Stejně tak by mohl být velmi zajímavý výpočet kapacity na Nových Sadech.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
O linkování MHD ve variantě Řeka se ví úplné kulové, jediné, co se ví, je právě ta tramvaj přes Nádražní (ale už se neví, kam dál). O žádných autobusech ani trolejbusech se neví vůbec nic, natož o tom, kam by jely a v jakém intervalu (skoro mi to připadá jako záměr...). Prostě tady vaříme z vody a není divu, že jedna strana si myslí, že se zavedou (trol a bus) linky od nádraží do "všech" směrů v rozumném intervalu, kdežto druhá je skeptická a vychází jen z jediné zveřejněné (možná účelové) malůvky, která není v tomto ohledu moc pozitivní a kromě cestovní doby +10-15 minut po (skoro) celém Brně zná jen tu tramvaj na Nádražní. Nikdo nedokáže v tuhle chvíli na jistotu říct, jaká bude cestovní doba z nádraží u Řeky do různých zastávek po Brně. A to je špatně. Sakra špatně. Přitom to je dost podstatná součást pro rozhodnutí o poloze nádraží. A jestli to nebude obsahovat ani studie, co má být zveřejněna teď, tak to bude první věc, čím se bude dát zpochybnit pro neúplnost.


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Všichni (kromě těch směřujících na jih do Komárova a Chrlic) projedou uzlem přes Nádražní, případně Nové Sady...
To jsi zjistil kde? Nemyslím si, že by lidé směřující na východ nebo na západ potřebovali přes Nádražní. Proč?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 00:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]