Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 84 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
Nechci se nikoho zastávat ... ale kdyby se stavby připravovaly pořádně, mnohdy se neobcházel zákon, a hlavně aby se dobře zvažovalo jestli je něco potřeba a za kolik, a jestli by se to nedalo udělat levněji. Jenže z levnější varianty se toho míň ztratí. A kraji a městu by pomohlo, aby už tam konečně seděl někdo, kdo vidí dál než jen do 4 letého funkčního období jeho peněženky, akorát kde takovýho najít ....


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ekoterorismus je jen obálka. Ve skutečnosti jim nejde o ekologii, ale o to dostat z toho prachy. Někteří dokonce došli tak daleko, že si o ně rovnou řekli stylem "Zaplať hned a my ti dáme pokoj."


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Nejde jenom o nadrazi, ale ekoteroristi zdrzuji podstatne vic staveb, ktery by ulehcily celymu kraji. Dobrovskyho tunely, pokracovani prutahu z tomkaca pres/pod vinohrady, rychlostka okolo prehrady.... Tyhle projekty by ulehcily asi podstatne vic lidem , jak presunuty nadrazi kamsi do .... .Skoda , ze nejdou celkovy zvyseny naklady na stavbu a zdrzeni prouctovat ekoteroristum az prohraji soudy. Stejne ve vetsine pripadu prohravaji. Ochrana je potrebna, ale obcas je potreba uvazit celkovy prinos..


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
Hlavně že se nadává na ekoteroristy, že .... nevim o nikom kdo cestuje veřejnou dopravou kdo by chtěl odsun nádraží, příprava projektu je zpackaná a prachy na to naprosto v nedohlednu. Jedinej kdo z toho bude mít užitek je firma co to bude stavět a pár potentátů co to tak vehementně prosazují.
A stačilo málo, postupně rekonstruovat za pochodu současné, tak jak se to dělá všude na koridorech.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
To sice je, ale víš, jak to říkal Churchill o spojování se s ... proti ... . Možná tenhle postoj přehodnotím, až naši politici začnou na svoje suprový vize čumět skrz provozní náklady a proveditelnost.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
http://www.lidovky.cz/presun-brnenskeho ... _domov_ape

Ne ze bych presunu fandil, ale to co ekoteroristi a jejich kliky po brne predvadeji v posledni dobe je .......... .


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Pěkná reportáž - z primátora udělali (právem) zbabělce, který si neumí obhájit své názorové přemety, jeho náměstek Macek se znemožnil naprosto dokonale, Hallu taky pěkně dostali a hlavně pěkně nahlas zaznělo, že bruselský love jsou přinejlepším chiméra, ale spíš bohapustá, o to však opakovanější lež.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Já hlavně nechápu zrušení izolovaného nákladního průtahu. Školy nemám, ale přišlo mi jako výhoda, že přes osobní nádraží nejezdí nákladní vlaky (v porovnání např. s Pardubicemi).

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
reportáž na mě působí značně smutně - vyznívá to tak (a já to i tak cítím), že ačkoliv všechno hovoří proti odsunu nádraží, tak si "ti odpovědní" prosazují své... :'(


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Problém v (reálně!) neexistující variantě k R52 je očividný, leč na rakouské straně to teď taky neprobíhá hladce. A5 je v seznamu staveb, které se postaví v menším rozsahu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Spíš než radikální tón mi zvláště u druhého názoru vadí, že pisatel háže do jednoho pytle zbytečných staveb potřebnou R52 na Mikulov, která je dlouhodobě stabilizovaná a už od Adolfa víceméně daná. Že nemá reálnou alternativu, je pravda. Na druhé straně se nesmí zapomenout, že jsme vázáni mezinárodní dohodou a Rakušák jinak než do Drasenhofenu svou A5 stavět nebude.
První názor je spíš než radikální hloupý. Postavme sebevětší hovadinu, hlavně ať se ty peníze proinevstují a nemá je někdo jiný na smysluplnější projekt. To už tady bylo mockrát - rychlá šalina stavěná hloubenými tunely přes všechny brněnské parky například.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V diskuzi ke stejnému článku na brno.idnes.cz se objevily dva názory, které docela reálně (ale možná až radikálně) popisují dvě hlavní skupiny obyvatel (v postoji k nádraží):
Citace:
Snad si i lidé v Brně uvědomí, že se naše město může úžasně rozvíjet, pokud nedáme šanci nenávistným a bezskrupulózním (pseudo)ekologickým aktivistům, kteří dokáží pouze ničit, devastovat a po dlouhá léta bezostyšně parazitovat na projektech vytvořených prací jiných lidí.
Píše Mildred na brno.idnes.cz

Citace:
Brnu a potažmě celé jižní Moravě, neškodí ani tak ekologové, jako úzká skupinka dobře finančně zainteresovaných, kteří přes mrtvoly prosazují svoje záměry. Zářným příkladem je nesmyslný přesun nádraží a i ona, bez možnosti jakékoliv alternativy, protlačovaná dálnice na Mikulov. Je spousta daleko potřebnějších a důležitějších dopravních staveb. Ovšem z těch už by penízky nekapaly do těch správných kapes.
Píše venda44 na brno.idnes.cz


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
Návštěva ministra Bárty v Brně ZDE: Přesun nádraží "výhledově".


Offline
151
07 říj 2009 23:14
vojtik: Ano, tak jak jsi to popsal, zní moje připomínka naprosto nesmyslně. Ale kdyby - stejně jako relace Olomouc- Brno - Praha - jezdily vlaky Bohumín - Brno - Praha také jako přímé vozy, čekaly by na nádraží cca 5-10 minut, což je i tak čas třetinový oproti těm 25 minutám. Osobáky na Vláru bych nechal odjet do Židenic na 1. kolej, kde by ničemu nezavazely a jelikož, jak jsi také uvedl, jsou to většinou vratné soupravy, odpadla by potřeba otáčení. Anebo je odstavit ke Grandu, to je fuk. Samozřejmě pokud by byly na jedné koleji s panťákem, tak je není třeba odsouvat, neboť přeci neblokují volnou kolej: bylo by se ale potřeba rozhodnout, zda by byly přesouvány ke Grandu, anebo jely normálně jako Os do Židenic, neb to nelze kombinovat. Ale to by se asi v GVD rozhodlo podle toho, kolik vlaků aktuelně má být na nádraží.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Nydros: a jak by jste technologicky ony rychlíky Bohumín - Brno - Praha či Os na Vláru chtěl řešit?

Rychlíky mají v Brně pobyt přibližně 25 minut. Po příjezdu je nutno nechat tak 5 minut na výstup, pak počítejme další 4 minuty na odsunutí na některé odstavné (kvůli uvolnění hrany). Na nástup je lepší si nechat takových 10 minut (stačí větší skupina kol, nechápající cestující, místenkoví cestující...). Čas na přistavení počítejme taky ty 4 minuty. Když všechno sečtu, vyjde mi celková doba pobytu na odstavném 2 minuty a uvolnění hrany na celých 10 minut, nehledě na to, že si přistavením a odstavením zablokuju některou z 3 kolejí na přednádraží a potřebuji k tomu posunovače, který nemusí být v danou dobu k dispozici.

Os na Vláru. Letos jezdí naštěstí vratné soupravy 854+054+954, čímž odpadá nutnost objíždění. Tohle by šlo řešit odsouváním soupravy v mezičase na ONS (ke Grandu), ale. Při odsunu/přísunu si zablokuju zhlaví na Židenice, což může být problém. A za druhé, občas jsou na jedné koleji přistaveny 2 vlaky, konkrétně z jihu Os na Vláru a ze severu panťák. A když máme na koleji panťák, tak na ni nemůžeme šibovat z eska, protože by jsme jej museli objet a tím si blokovali další kolej + přednádraží, nehledě na časovou náročnost takové manipulace.

A za poslední, kapacita odstavných nádraží taky není nekonečná, takže je otázkou, jak by se tam všechno dalo skládat... už teď tam je občas plno.

Technologii na hlaváku mám celkem prokouknutou, takže vím, o čem mluvím. On je kapacitní problém nejen v prostoru nástupišť, ale i v prostoru přednádraží, kde jsou k dispozici jen 3 dopravní koleje (záměrně vynechávám kusé koleje, ty mají vlastní traťovou kolej (nebrat doslova)). A když se přes přednádraží má procpat veškerá doprava z Heršpic, Chrlic a Černovic a k tomu ještě přísuny/odsuny z odstavných, tak 3 koleje zrovna nestačí...


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Myslím si, že pokud by se více peněz podařilo zainvestovat do nových tratí, pak by nemusel být nárůst vozokilometrů tak drastický. Kdyby se postavila spojka Ústřední hřbitov - nové nádraží (např. linka 2 by jezdila z Modřic k současnému nádraží přes nové nádraží), případně spojka nové nádraží - Životského, takže by tudy jezdily šaliny z Líšně, tak by byla zachována obslužnost starého nádraží a nárůst vozokilometrů by byl docela přijatelný. Samozřejmě by tudy jezdily i šaliny na Komárov. Ale investice by byly dost vysoké.

thingie: a myslíš, že to k něčemu povede to téma znova otevřít? O tomto tématu se lidi a odbornící hádají už 50 let. Uděláme projekt, vyhraje projekt A, protistraně se to nelíbí, protože podporuje projekt B, tak řekne, že tam hrají roli úplatky atd. Tak se hádáme tak dlouho, než zjistíme že na to nejsou peníze, tak se přestanem hádat a necháme to pár let u ledu. A pak to začne odznova.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
pepola píše:


No právě naopak bude. Nebylo by se o čem bavit, kdyby se definitivně začalo něco stavět. V téhle situaci je naopak možné se bavit o čemkoliv, protože pravděpodobně máme s jistotou bohatě času připravit úplně nový projekt.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
stehrob, Aladin: na jednu stranu chápu naprosto váš názor, že není reálná rekonstrukce za provozu, leč si je třeba položit otázku, proč to není možné? Protože místo toho, aby zde vlaky projížděly, si z (nejen) brněnského hlavního nádraží dělají ČD zároveň i odstavné nádraží. Rychlíky Bohumín-Brno, jež dále pokračují směr Havl.Brod, stejně tak jako osobáky od Vláry čekají v Brně půl hodiny, velmi často společně, čímž brání dvě průjezdné koleje, tedy celou jednu TŘETINU, to je ten problém, kolejí je dost... minimálně dost na průjezd. Kdyby se rozhodlo o přestavě souč. nádraží a udělal se podle toho grafikon, kdy by, kromě pozdních večerních a brzkých ranních hodin, v Brně nekončil žádný vlak(mimo S4, S41, R4), nýbrž všechny projížděly, není problém, když se 2 koleje odstaví.
Ale jak už tu kdosi napsal, nejlepší by bylo prvně dostavění onoho nástupiště nad parkovištěm u Tesca a následná odstávka 2 kolejí, kdy by se kapacita nádraží nijak nesnížila.

marecek.00: nejde mi vůbec o počet linek, to je čistě úřednická záležitost, ale kdyby intervaly dnešních linek zůstaly neměnné a měly se zřídit nové linky, dobře, ale potřebuješ nové vozy, a tedy kvůli přeplněnosti vozoven pravděpodobně i novou vozovnu, další řidiče, zvýšení počtu vozkm... opravdu toto všechno počítá projekt odsunutého nádraží do své ceny? a to nejsou jednorázové investice, ale pokud jde o řidiče a vozkm, to se bude týkat dalších několika desetiletí.. anebo ta horší a levnější varianta, omezit současné intervaly na hl.n... Jde o to, že postavit nádraží není jen hala, koleje, obchody, ale také nejen tratě MHD.. je toho mnohem víc.. a pak z rozpočtu na nádraží bude jen trhací kalendář(paradoxně toto slovní spojení tu už někdo použil proti opravě souč. nádraží)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
No, a tím vlastně celá tadyhle ta diskuze vznikla :)


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
Zanedlouho už se nebude o čem bavit...


Offline
200
27 pro 2004 12:45
stehrob píše:
goldfinger: Dovolím si vmísit se do vaší debaty, kterou se zájmem čtu.
O navýšení vozokm a narušení současného (poměrně dobře fungujícího) systému MHD s hlavním uzlem není pochyb.
Musím však oponovat s rekonstrukcí za provozu. Samozřejmě, jde to. Ale nejde srovnávat rekonstrukci pražského hlavního nádraží (popř. drážďanského) s tím brněnským.
Má to několik důvodů:
Pražské hlavní nádraží má pokud vím 13 průjezdných kolejí. Při postupné rekonstrukci se to dá zvládnout (při cca 6-8 provozních kolejích) a s tím souvisí taky další rozdíl: v Praze je několik dalších nádraží, které případně mohou dočasně posloužit jako náhrada, kupříkladu Smíchov nebo Vršovice - na hlavním vlak pouze vyhodí lidi a odjede na konečnou na jiné nádraží. Nebo Holešovice, které přebraly dálkovou dopravu do Německa a na Brno. A pak samozřejmě Masarykovo nádraží, které je v těsné blízkosti. V Brně nic takového není, veškerá doprava proto musí vždy směřovat na hlavní nádraží. A navíc v Brně je pouhopouhých 6 průjezdných kolejí, které dnes taktak stačí. Míň jich prostě být nemůže.
Další rozdíl - velikost nádražní budovy. Vestibul a budova pražského hlavního nádraží je obrovská a dá se tedy opravovat po částech, aniž by to mělo rapidní vliv na odbavení.
Když si představím, že by se měla půlka brněnské haly zavřít, mělo by to fatální následky - všichni víme, jak to tam ve špičce (a nejen tehdy) vypadá.

Nevím do jaké míry je tento příspěvek objektivní, ale v podstatě jsem se pokusil konstatovat, jak to tu vypadá. Nádraží v centru mi polohou vyhovuje, ale je prostě jasné, že nedostačuje..


Naprostý souhlas! Dělal jsem péróního výpravčího v Praze na hlavním v roce 1992 kdy za 4. perónem už byla jen jedna velká jáma. Mezi 1-4 perónem bylo 8 průjezných kolejí (3-2-3) tj. z toho 2 jen pro průjezd; vršovické a vyšehradské zhlaví měly výhybky na klíče. Co se dalo tak bylo ukončené na Smíchově, ve Vršovicích atd. aby to hlavní bylo pokud možno jen na průjezd, vlaky na Německo hlavní úplně míjely (z Libně byly vedeny přímo přímo na Holešovice) , osobní vlaky na hlavním byly výjimkou (jen pár spojů mezi 23.00 až 4.00) a přesto tam byl takovej někdy takovej šrumec, např. v neděli večer kdy do Prahy najížděli posilové nedělní rychlíky, že to tam byl vcelku pakec. Takže opravdu při takovýchto úvahách opravdu trochu rozum do hrsti. Brno ani ty mizerné alternativy, co Praha má, tak teda tak nějak nemá. Reko v Brně za provozu je dle mě nereálné!


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
thingie píše:
Ze severu by nové (i staré) nádraží bylo pěkně dostupné, kdyby člověk v rozumném intervalu (10 až 15 minut) sedl v Řečkovicích, krpoli nebo na Lesné na vlak, a ono ho to tam prostě odvezlo. Tohle je ale asi bohužel přesně to, co se nestane.
... protože celý slavný Europoint na to nemá kapacitu. Tedy klidně odsunout, ale v tom případě to kolejově uspořádat tak, aby po dalších 100 let nemohly přijít kapacitní problémy! Odsun dle čerstvě pohřbených plánů měl mít celkově menší kapacitu, než dnešní uzel, a prý by byl tam problém vyjezdit i současný grafikon.


GF: zakopání šalin u nádraží by pomohlo pouze směru Masaryčka-Úzká, všem ostatním by to přidalo schody navíc, pro přestup šalina-vlak obzvlášť vypečené (šplh ze šaliny na terén do odbavovací haly, sestup do podchodu a opět šplh na perón). Kdyby měla odbavovací hala zůstat tam, kde je*, chtělo by to spíš zakopat odbavovací halu o patro níž a prorazit od ní spojku do podchodu tam, kde vyúsťují schodiště od šalin.

* což by se moc nehodilo, protože poloha na konci perónů


Ad cena: obě varianty vyjdou stejně, pokud by se měly udělat tak, aby vyhovovaly dalších 100 let. Tím myslím odsun doplněný o mimoúrovňová křížení a nádraží v centru s druhým židenickým trianglem.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Pokud je přestup hrana-hrana, zásadní problém nevzniká, to však není případ odsunutého nádraží, tam je to z některých peronů stovky metrů na nejbližší mhd - analogie s neuspokojivým stavem na cajzlovském nádraží Františka Josefa Wilsona.
Přepravní proudy jsou s větší či menší přesností známy a nikdo je nezpochybnuje, pokud by to bylo jinak, asi by neměl projekt SJKD opodstatnění.
Vršovice jsou pro dálkovou dopravu kvůli mizernému napojení na mhd (absence metra) skoro nepoužitelné. To je v Brně případ Šimic. Něco by pobral Kénik, ale hlavně se dá reko naplánovat tak, aby se kapacita neomezila, tedy nejdřív postavit další nástupiště k tescu a pak reko dalších kolejí atd. Tím pádem by propustnost nebyla menší než před zahájením prací. Budova je sice menší, ale z toho nelze nic podstatného vyvozovat, do současné Fantovy kavárny a dalších prostor cestující téměř nezabloudí.


Offline
304
12 lis 2007 20:03
goldfinger: Dovolím si vmísit se do vaší debaty, kterou se zájmem čtu.
O navýšení vozokm a narušení současného (poměrně dobře fungujícího) systému MHD s hlavním uzlem není pochyb.
Musím však oponovat s rekonstrukcí za provozu. Samozřejmě, jde to. Ale nejde srovnávat rekonstrukci pražského hlavního nádraží (popř. drážďanského) s tím brněnským.
Má to několik důvodů:
Pražské hlavní nádraží má pokud vím 13 průjezdných kolejí. Při postupné rekonstrukci se to dá zvládnout (při cca 6-8 provozních kolejích) a s tím souvisí taky další rozdíl: v Praze je několik dalších nádraží, které případně mohou dočasně posloužit jako náhrada, kupříkladu Smíchov nebo Vršovice - na hlavním vlak pouze vyhodí lidi a odjede na konečnou na jiné nádraží. Nebo Holešovice, které přebraly dálkovou dopravu do Německa a na Brno. A pak samozřejmě Masarykovo nádraží, které je v těsné blízkosti. V Brně nic takového není, veškerá doprava proto musí vždy směřovat na hlavní nádraží. A navíc v Brně je pouhopouhých 6 průjezdných kolejí, které dnes taktak stačí. Míň jich prostě být nemůže.
Další rozdíl - velikost nádražní budovy. Vestibul a budova pražského hlavního nádraží je obrovská a dá se tedy opravovat po částech, aniž by to mělo rapidní vliv na odbavení.
Když si představím, že by se měla půlka brněnské haly zavřít, mělo by to fatální následky - všichni víme, jak to tam ve špičce (a nejen tehdy) vypadá.

Nevím do jaké míry je tento příspěvek objektivní, ale v podstatě jsem se pokusil konstatovat, jak to tu vypadá. Nádraží v centru mi polohou vyhovuje, ale je prostě jasné, že nedostačuje..


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 17:35
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]