Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 87 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
9986
15 led 2005 23:41
nydros
Ty máš na všechno takový jednoduchý dětský a krásně naivní názor...

mceza
Neznám, zkusím si o tom něco na netu najít...

Jinak dalším důležitým problémem v Brně je to, že stávající nádraží prostě není už kam rozšiřovat...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A proč se tam nemohou dát staré lavičky? To za Rakouska Uherska lavičky neměli?

Edit: A co třeba takový Reichstag v Berlíně? Typický důkaz, že historická budova se dá zrekonstruovat tak, aby stále byla historická a zároveň moderní a plně odpovídala požadavkům dnešní doby...

Nádraží se předělat dá, perony taky, nic není problém. Já jsem ale slyšel, že největší problém u současného nádraží jsou velké oblouky kolejí nebo tak něco, že k němu se musí jet zbytečně pomalu... Co je na tom pravdy?


Offline
Uživatelský avatar

6911
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nydros: jak psal Mauricio, historickou budovu nepředěláš na moderní, která by splňovala požadavky cestujících. Nehledě na to, že by se tam nehodil jakýkoliv moderní inventář (lavičky apod.).


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Dan: Zajimalo by me, jestli nekdy jezdis vlakem a MHD? Predstav si, ze by se 7 z 13 tram.linek melo presunout byt o 800 m dal! To by prirozene neslo, a tedy by cestujici, ktery prijede do Brna, musel treba jet na dnesni nadrazi a zde znovu presedat. Uz dost lidi dnes jezdi autem, myslis si, ze kdyby meli lidi presedat o 1 vic, ze stale budou vlak vyuzivat? Ne! Jizda Ec Praha-Brno by byla tez lepsi BUSem primo ke Grandu.
Nerikam, ze dnesni nadrazi je v nejlepsim stavu, ale stacilo by ho casteji 'umyvat', resp. nedovolovat vstup ruznym opilcum apod.
Kdybychom nebyli zabedneni cesi, ale inspirovali se zapadem, tak bychom vubec nove nadr. nepotrebovali. Napr. v Bruselu, ktery je vic jak 2x vetsi, maji jen 3 PRUJEZDNE koleje. A bez problemu to staci. V Brne neustale stoji vlaky, misto aby odjely na okraj Brna na jina nadrazi(Kr.pole, Kurim, Hrusovany...).
Sluzby na nadru se v posl. dobe celkem zlepsily.
Co ti KONKRETNE na nadrazi chybi?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ale...
Samozřejmě, že rekonstrukce stávajícího nádraží je možná a neviděl bych v tom většího problému. Otázkou je, zda to má smysl - pomineme-li historický charakter budovy, kde nic moderního udělat prostě nejde (všiměte si třeba toho, jak tam působí moderní digitální obrazovky pod pragotronama), cena za modernizaci by také nepatřila zrovna k nízkým. Jistě, nedosahovala by ceny nového nádraží, ale... I tak si myslím, že Brno, jakožto druhé největší město ČR a největší město Moravy, by si zasloužilo nové moderní nádraží - klidně ať si je o 800 metrů dál. Druhá věc je, že s koncepcí a výsledným návrhem z hlediska architektonického, provozního a funkčního příliš spokojen nejsem...


Offline
312
22 led 2006 19:31
Brno
renda píše:
Nový pan ministr dopravy se jeví jako ten správný odborník na tom správném místě ..... naprosto nechápu k čemu bude sklápění most v Kolíně za neuvěřitelný 1,25 miliardy !!!, to měl tedy opravdu slabou chvilku nebo "naditou kapsu" .. a přitom budou mít stopku stavby, které jsou naprosto nutný ...
.... na jedné straně je pravda že je potřeba zatočit z rozkrádáním na státních zakázkách, ovšem to se neudělá tak že se zruší, že ano ... že se zastaví odsun nádraží, to je snad jediný pozitivum, třeba někoho konečně napadne zrekonstruovat stávající a to za podstatně menších nákladů než slavné odsouvání do tramtárie ...
)

Rekonstrukce stávajícího nádraží je holý nesmysl.To nádraží není naprosto koncipované na provoz který tam v současné době je.Zajímalo by mě, jak by se taková rekonstrukce provedla, aby po ní stávající nádraží odpovídalo požadavkům pro nádraží 21. století.Nové nádraží je bohužel potřeba a mohlo být už dávno postavené ale bohužel, jak už tu bylo zmíněno, se ho nejspíš jen tak nedočkáme.


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
Nový pan ministr dopravy se jeví jako ten správný odborník na tom správném místě ..... naprosto nechápu k čemu bude sklápění most v Kolíně za neuvěřitelný 1,25 miliardy !!!, to měl tedy opravdu slabou chvilku nebo "naditou kapsu" .. a přitom budou mít stopku stavby, které jsou naprosto nutný ...
.... na jedné straně je pravda že je potřeba zatočit z rozkrádáním na státních zakázkách, ovšem to se neudělá tak že se zruší, že ano ... že se zastaví odsun nádraží, to je snad jediný pozitivum, třeba někoho konečně napadne zrekonstruovat stávající a to za podstatně menších nákladů než slavné odsouvání do tramtárie ...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ty státní zakázky jsi vystihl docela přesně.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Mauricio píše:
To máte za to, že jste volili VV... Dobře vám tak.

Já VV nevolil a zatím mám z nich pocit jako z někdejších Sládkových republikánů.

Zastavení stavby nádraží zas tak tragicky nevidím.
Ono zastavení staveb obecně je nejjednodušší krok, zak ušetřit. Bohužel většina "stavebních" firem funguje podle následujícího vtipu:
Je státní zakázka, není důležité na co.
Přihlásí se firma rumunská, slovenská a česká
Rumunská nabízí dílo za 200 000 Kč.
Slovenská nabízí dílo za 300 000 Kč.
Český firma nabízí dílo za 2 200 000 Kč.
Politik se ptá zástupce české firmy, proč tak draho, ten mu odpovídá:
"To je jednoduché. Milion pro Vás, milion pro mě a za 200 000 to dáme Rumunům."


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Popravde receno zastavit nadrazi by zas tak velka katastrofa nebyla, protoze se tak nejak stale nic nedeje... Ale zastavit VMO Dobrovskeho, to si nedovedu predstavit. Soucasna dopravni opatreni v oblasti jsou sice prijatelna, ale pouze s prihlednutim k jejich docasnosti. Pokud by se aktualni prujezdnost mela zachovat po dobu dalsich nekolika let (kde v budoucnu hodlaji ty penize vzit, kdyz je nemaji dneska?), tak by to byla totalni katastrofa...

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
No mně nic nepovídej, já celkové zastavení zejména dopravních investic beru jako zásadní chybu, nicméně ta odpovědnost je na ministerstvu financí. To rozhodlo, že rozpočet státního fondu dopravní infrastruktury, prostřednictvím jehož jsou financovány dopravní stavby v ČR, poklesne o 17 mld Kč, přičemž jeho celkový rozpočet je pro letošek 36,1 mld a z těchto peněz jde 18 miliard na opravy. Zbývá nám suma sumárum asi jedna miliarda. Část se propálí v administrativě. Tu už Bárta nařídil zkrouhnout o 50%, ale jsem docela zvědav, jak to provedou. Jinak řečeno, na výstavbu zbývá... No asi tak nic.

Edit: Týká se to sice jiného tématu, ale přece: To zastavení se týká i VMO Dobrovského. I to je financování ze SFDI.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Já jsem se teda už nějak dříve spokojil s tím, že žádný nádraží nebude, tak je mi to celkem jedno... No, ostatně, proč nejít kupředu, když můžeme zůstat (nejen v tomto) sto let za opicema, že...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
To sice ano, ale kde se bude šetřit, to už dělá tadyhle ten člověk...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nechci tu rozbíhat žádnou politickou debatu a véčka taky zrovna nemusím, ale jestli s nima něco nemá nic společného, tak je to právě toto. Z ministerstva financí pochází příkaz ušetřit nějakou sumu v investicích, přičemž ta suma se blíží k hodnotě nové výstavby dálnic a železnic v ČR, takže logicky musí být zastaveny téměř všechny. (ostatní peníze jsou na opravy)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
To máte za to, že jste volili VV... Dobře vám tak.


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
http://brno.idnes.cz/kvuli-usporam-mozn ... zpravy_bor


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Thingie má pravdu, tenhle ležatý mobil (který se mi líbí) byl součástí soutěže na podobu nádraží, ve které "velkorysá" porota vybrala nejlevnější a nejmíň provokující řešení - tuhletu levitující lávku. Až následně začalo vyplouvat na povrch (ještě za Svobodova primátorování), že město chystá kompletní zastřešení. Nakonec se (už za Ondatry) ukázalo, že jde o zcela nový projekt tzv. komerčního zastřešení a celá mezinárodní soutěž i s vítěznou lávkou šla do ři.ě. Autorem nového řešení je Parolek a samotný projekt je patrně tak úžasný, že se ho zatím zřejmě ve strachu z odcizení nápadu autoři neodvážili nikomu ukázat. Tedy kromě řezu. Zdaleka se taky neví, kdo by vlastně měl být investorem. Věc má nyní vcelku komickou předvolební (přede/do)hru, kdy se ODS (za které celá věc začala) a zelení týden co týden ptají socanů, kdo je objednatelem projektu a socani týden co týden odpovídají, že "město ne".
Já mám taky organiku a novou architekturu rád, ale bojím se, co z toho po všech těch trapasech nakonec vlastně vyleze.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
I kdyby se povedlo tu přeroffku zaústit od jihu s přesmykem ala rychlodráha, tak je tam furt křížení vláry s průtahem a heršpický přesmyk je nepoužitelný pro dvě koleje.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Zejména (zatím jednokolejné) Přeroffky a nákladového průtahu, vedeného středem nádraží.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Můžu se optat, křížení čeho?


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Design ať je jaký chce, hlavně to musí fungovat. A to nebude, dokud tam zůstanou ta úrovňová křížení.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Já mám radši hranatý design v kombinaci s trochou kulatých prvků (viz to nádro v Berlíně, to mě uchvátilo), ale proti organickému designu nic nemám. Osobně ho nijak nemusím, ale radši budu mít špičkové organické nádraží než peróny a lávku přes ně... Nechci designu bránit a i když organika mě vlastní příliš není, tak mi vůběc nevadí.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
To je těžké, no. To s tím obchoďákem nahoře je totiž úplně jiný návrh, i když taky „organický“. (Bohužel… :-) Mně se to nelíbí.)

A zrovna ty sedačky nejsou nutně čistě japonský prvek. http://theboard.blogs.nytimes.com/2008/ ... n-forever/ (To mačkání asi jo, to bude prvek kulturní a ne technický.)

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Líbí/nelíbí je samozřejmě otázkou vkusu, já mám organickou architekturu rád a upřímně řečeno lituji, že v této republice, odkud pochází několik výborných světových architektů, kteří tento moderní sloh prosazují, je ji tak bráněno. Brno po dobu první republiky patřilo za ikonu moderní architektury a je mi líto, že tuto pozici opouští, popravdě řečeno, za poslední léta mne nenapadá žádná opravdu pěkná budova. Snad jen Omega na nám. Svobody, jen kdyby trochu zapadala do okolí...

Jen k tomu počasí - vítr a chlad v otevřeném nádraží samozřejmě nikdo moc krotit nemůže, ale déšť/sníh se do takto uzavřeného prostoru nedostane ani při silném větru. To se o zastřešených peronech říci nedá.

Těch 40 let byla nadsázka :-) Nevím, přijde mi tento druhý návrh kvalitativně mnohem dál. Ten první je taková trochu lépe vymyšlená lávka nad peróny, tohle je prostě železniční stánek se vším všudy. Byl jsem na už zmiňovaném a často obdivovaném nádraží v Berlíně a ten druhý návrh se mu přece jenom kvalitativně blíží.

PS. našel jsem tam i ty obchody, nejsou vidět v podzemí :-))

David: Mooooc pěkné :-)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Honny:

Mimo špičku to vypadá takhle: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... MU_501.JPG :)

Nicméně když se člověk podívá na tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=iwbPdF5dIgQ
tak je jasné, proč čtyři dveře v bočnici a proč ty skládací lavice do totálního dobytčáku. ;)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 kvě 2024 21:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]