Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2526 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 102  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 28 bře 2018 18:07 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5274
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
M píše:
Tak by se měla udělat skupina tří lidí a celé to zablokovat jak Holzovu ne?

Zablokování by akorát přispělo k zachování nádraží ve stávající poloze a stávajícím stavu, což je ta nejblbější varianta která může nastat. Druhá věc je, že by tím člověk klesl na úroveň individua Patočky a spol.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 bře 2018 13:37 

Příspěvky: 53
Od: 24 lis 2017 11:40
Určitě, kdo věří, že se nádraží dožije, je blázen.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 bře 2018 09:27 

Příspěvky: 495
Od: 25 led 2006 09:46
Těch lidí bude určitě výrazně víc.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2018 20:54 

Příspěvky: 1859
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Tak by se měla udělat skupina tří lidí a celé to zablokovat jak Holzovu ne?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2018 15:46 

Příspěvky: 53
Od: 24 lis 2017 11:40
tak, to chce zapít!!! :(


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2018 15:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2157
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Řídící výbor na MD schválil odsun brněnského nádraží, bez diametru

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 bře 2018 13:15 

Příspěvky: 53
Od: 24 lis 2017 11:40
A kdyby měla být, a zvlášť pro odsunutou variantu je jedna z těch stěžejník podmíněných staveb...kdo to zaplatí?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 bře 2018 08:53 

Příspěvky: 512
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Goldfinger má pravdu, Nová Městská třída nebude (alespoň v této podobě). Ono to chce sledovat aktuální informace.
zápis se zasedání o poloze nádraží z magistrátu píše:
Město Brno si současně uvědomuje, že bez SJKD nebude modernizované nádraží dostatečně dobře obslouženo návaznou veřejnou dopravou, neboť město Brno neuvažuje o realizaci Nové Městské třídy v rozsahu, se kterým počítá studie proveditelnosti.

viz https://www.brno.cz/fileadmin/user_uplo ... bodu-2.pdf


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 23:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 163
Od: 31 led 2010 23:09
goldfinger píše:
Nova Městská třída nebude-teda urcite ne od Traubovy,takze bys v nejlepším případě dostal trajfy na Zvonarku, ale tam by se Ti hromadily, bo je Příkop jednosměrný. sarcastic


Příkopu se má úplně vyhnout, pokud si četl článek nebo aspoň koukl na obrázky, tak by sis to měl odvodit. Pokud sis toho ani po tom nevšim, tvoje smůla né naše.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 21:22 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1294
Od: 07 dub 2006 09:03
Nova Městská třída nebude-teda urcite ne od Traubovy,takze bys v nejlepším případě dostal trajfy na Zvonarku, ale tam by se Ti hromadily, bo je Příkop jednosměrný. sarcastic


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 20:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 163
Od: 31 led 2010 23:09
Brněnská Nová městská třída


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 20:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 163
Od: 31 led 2010 23:09
goldfinger píše:
Kudy ten trolejbus t34 jede?Po Kolišti to teda urcite neni sarcastic


Příloha:
Nova-mestska-trida-Brno-01.jpg

Příloha:
DilB3-trolejbusy-okruh-2035.jpg


že by tudy?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 18:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3532
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
goldfinger píše:
Kudy ten trolejbus t34 jede?Po Kolišti to teda urcite neni sarcastic


Není to ta nová třída směrem na jih k Dolnímu?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 17:54 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1294
Od: 07 dub 2006 09:03
Kudy ten trolejbus t34 jede?Po Kolišti to teda urcite neni sarcastic


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 17:16 

Příspěvky: 2257
Od: 19 dub 2009 12:06
Tak tohle je ta jedna linka s nulovou návaznosti, jak někdo brblal na k-rep. sarcastic Kdo ví, třeba by se natahaxacosi.... dočkal linky "0" jakožto nádražní speciál, protože rozdělení na "A" a "B" je předpokládám orientační.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 16:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 163
Od: 31 led 2010 23:09
Ňák nevidím problém v dopravní obslužnosti novýho nádraží...
Příloha:
A-tram.png

Příloha:
A-trol.png

Příloha:
A-bus.png


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 14:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 543
Od: 04 bře 2006 12:01
Bydliště: Nový Lískovec, u zastávky Oblá
Mě teda nepřipadá, že by Hradec Králové a Pardubice měli problém s nádražím mimo centrum, mě to v centru připadá, takže pokud má Brno vypadat podobně, nevidím v tom problém. Co se týče docházkové vzdálenosti, tak pro mě osobně není v docházkové vzdálenosti ani Hlavní nádraží a Česká a holt i ti notoričtí chodci, kteří tohle pěšky dnes třeba chodí přidají něco do městské kasy za lístek na MHD.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 10:05 

Příspěvky: 3680
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
No, zrovna olomoucke autobusove nadrazi mi dobre umistene, MHD dostupne a blizko vlakoveho neprijde.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 bře 2018 08:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5990
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Masarykova čtvrť
Potřebuješ centrum před nádražím, Hradec ani Pce neznám. Ale nádraží v Olmiku mi přijde dobře vymyšlené. Přímo před nádražím zastávka tramvaje, kousek na autobusový nádraží s když mě někdo vyzvedává autem, taky není problém.
A především se tam ocitám na velkém prostranství bez zábradlí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 bře 2018 23:29 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1294
Od: 07 dub 2006 09:03
V Olmiku,v Hradci ani v Pardubicích před nádražím žádné centrum nevzniklo, proč by tomu v Brne mělo byt jinak?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 bře 2018 22:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 163
Od: 31 led 2010 23:09
Jak je to s tím návrhem jak bude nádraží vypadat? Před pár rokama to vyhrál tento návrh, ale od jisté doby se zveřejňuje jen jakási základní verze bez hl. budovy... jak to tedy je? Nebo se bude vypisovat nová arch. soutěž? ](*,)
Příloha:
NNBrno-013.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 01:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1
Od: 07 úno 2018 17:55
Tak jsem se po nějaké době sledování místního panoptika taky rozhoupal k okomentování "městské" části argumentů pro/proti přesunu nádraží, a to na jistých žlutých stránkách. S dovolením vkopíruji ještě sem do této užší diskuze.

Obávám se, že diskuze o poloze brněnského nádraží se už dávno vymkla kontrole a bohužel obě strany používají zaváděcí, podpásové a jiné argumenty oblíbeného typu "přání otcem myšlenky". Vzhledem k tématu vlákna nemá smysl řešit železniční část problematiky, ale pojďme se na to podívat z "městského" hlediska.

Ad nové městské centrum: To prostě nevznikne vystavěním baráků na zelené louce. Centrum města se související obchodní a občanskou vybaveností se vytváří skutečně v dlouhodobém horizontu a těžko se dá říct, že plocha celoměstského významu vznikne prostě zastavěním zelené louky vedle nádraží v území nikoho. Opravdu fungující centrum nemá bloky bytů a bloky kanceláří, nýbrž od všeho něco, kvalitní veřejné prostory a žádné monofunkční struktury (to najdeme v každé učebnici urbanismu). Toto se vytváří po staletí a je iluzorní si myslet, že pouhým přesunem nádraží se logické centrum města někam přesune. Stejně tak je nesmyslem dvojice paralelních center v tak malé vzdálenosti od sebe, to prostě nefunguje a vždy bude mít nové centrum handicap oproti původnímu. Navíc i v případě jeho teoretické funkčnosti bude vyvolána potřeba mezi dvěma centry přejíždět - a máme zde klasickou ukázku naprosto zbytečně vyvolané cesty ve srovnání s dnešním stavem. Základní poučka - nejlepší cesta je žádná cesta - je zcela proti odsunu.

Celá obsluha MHD je dle mého názoru klíčová věc pro hodnocení obou variant, jelikož tady se láme chleba. Je úplně jedno, jestli v rámci 50 GKč něco stojí o 10 % víc nebo míň. Jednorázové náklady nejsou u stavby, kterou stavím na desítky let, rozhodujícím faktorem. Pokud mi odsunutá varianta bez jediného rozumného přínosu (z hlediska nového vedení linek MHD) vyvolá jen svou polohou výrazný nárůst vozokm všech trakcí, fragmentaci linek a odpovídajících přepravních proudů (oproti současnému efektivnímu sdružení) a zároveň výrazně zvýší úsekovou využívanost spojů MHD příměstskými cestujícími (na které bude město další desetiletí zbytečně vyhazovat peníze navíc), je to úplně špatně. V podstatě nejvýznamnější složkou všech dopravních modelů je vnímaná cestovní doba. I kdyby se mělo jednat o 5 min, kolik je to za rok, desetiletí? Další penalizací do vnímané cestovní doby příměstských cestujících je zmíněná nutnost dojetí MHD, tedy vždy a pro všechny přestup navíc (lze taky "ocenit" časem navíc).
V extrémním případě se dá říct, že obyvatelům Brna může být poloha nádraží úplně lhostejná, ale všem dojíždějícím se odsunutá varianta těžce nevyplatí. Vzhledem k dominantnímu postavení Brna v regionu je v případě časových ztrát ve "člověkominutách" s každým dalším rokem provozu odsunutá varianta horší a horší.

Oblíbeným argumentem je možnost dříve začít stavět u varianty A. Přístup "hlavně ať už se něco staví, je nám jedno, jestli je to dobré" je u stavby za 50 GKč naprosto neuvěřitelný. Tady člověk pořád čte, jak se mrhá s veřejnými prostředky a "vykazuje činnost" - ale co jiného je tlak na urychlenou výstavbu něčeho jenom proto, aby už to bylo, přestože nevíme, jestli je to správně? A tlačit variantu A jenom proto, že by u Petrova byly delší výluky - taky si postavíte místo rodinného domu unimobuňku, abyste se mohli hned nastěhovat, když v ní strávíte další desetiletí? Když se staví, tak výluky prostě jsou. Zapomíná se, že v případě realizace odsunu se musí postavit spousta nových TRAM a TBUS tratí - tyto fatální zábory významných komunikací nevadí?

Odsunuté nádraží, resp. jeho poloha navíc dopravně nefunguje bez celé řady dalších podpůrných staveb (SJKD, TRAM, TBUS tratě), jejichž realizace do celkových nákladů není uspokojivě zahrnuta. Zatímco u Petrova jde o v SP zcela invariantní podzemní zapojení VRT, u Řeky SJKD není vůbec jako nutná podmínka pro realizaci uvažován. Při nedostavění všech plánovaných TRAM a TBUS tratí je odsunutá poloha nádraží jasným důkazem nepoužitelnosti pro vylepšení MHD.

Ad současné nádraží: Argumentovat stavem současné stanice, příšerností celé nádražní oblasti a místními individui pro odsun je klasická argumentace kruhem. Proč prostor vypadá, jak vypadá? Protože se do něj dlouhou dobu vůbec neinvestuje. Ukrajinský stav přednádraží nikoho netrápí, jelikož definitivní řešení je přece na dohled, tak se nebudeme snažit. Pokud neumím udržovat nádraží v normálním stavu, nevím, kde všichni berou jistotu, že na dolním bude něco jinak. Stávající (špatný) stav všech staničních prostor NENÍ fyzikální vlastností způsobenou umístěním stanice v centru. Řešení odpudivého vzhledu nádraží fakt v přesunu problému (nádraží) jinam nespočívá.

tl;dr: nepřesouvat, nádraží je pro přespolní, nelze ospravedlnit nárůst výkonů MHD při zhoršení časové dostupnosti, divné hodnocení, množství "povinných" staveb, aby to dávalo smysl => Petrov jde i bez nich

_________________________________
Te audire non possum, mussa sapientum fixa est in aure.
Je monte, je valide!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 úno 2018 20:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Od: 19 led 2014 12:31
Bydliště: Brno - Maloměřice a OBŘANY
Chceme nádraží u Svratky, schválili brněnští zastupitelé. Konečné slovo bude mít vláda
http://zdopravy.cz/chceme-nadrazi-u-svratky-schvalili-brnensti-zastupitele-konecne-slovo-bude-mit-vlada-8405/

_________________________________
Milovník Crosswayů, navždy! ^_^
Brněnská MHD aktuálně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 úno 2018 00:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1066
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
Už se nějak vyjasnil osud autobusového nádraží Zvonařka, které by kvůli stavbě nádraží ve variantě "řeka" přišlo o nájezdovou rampu na střešní odstavnou plochu?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 úno 2018 23:10 

Příspěvky: 58
Od: 29 črc 2014 19:57
Pavel píše:
4) ani slovo o VRT přitom každé zdržení ve VRT může mít dopad v tom, že nebudeme mít VRT napojení na okolní státy. Rakušákům je jedno jestli budou mít VRT napojení na Polsko přes Slovensko nebo nás.

Rakušákům je hlavně nějaká VRT na sever u zadní části těla, neřeší žádný jejich problém. Ostatně za 20 let nedokázali zvednout rychlost na jejich části KFNB aspoň na 160 km/h, a to je trať skoro přímka. Tomu, že by si Slováci postavili paralelní VRT ke 120, jejíž koridorizace jim trvala 20 let (a to na železnici nestavěli téměř nic jiného), se můžu jenom smát.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2526 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 102  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 čer 2018 17:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]