Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2526 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 102  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018 19:52 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5274
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Tak snad to babišova vláda brzy odklepne. Při takové široké shodě všech potřebných orgánů by byla pitomost do toho hodit vidle.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018 11:21 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1388
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Hlavní vlakové nádraží? U řeky, rozhodlo ministerstvo. Chybí jen souhlas vlády

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018 09:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1388
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Přesun brněnského nádraží podpořila také komise ministerstva dopravy

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2018 08:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2157
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Další problém s brněnským nádražím. Studie neřešila nákladní dopravu

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2018 06:21 

Příspěvky: 3263
Od: 21 led 2011 14:19
Dvě nádraží jsou prostě blbost. Způsobují stejné problémy, jako současná nulová varianta, a k tomu jsou ještě nesmírně drahá.

Když už by něco takového bylo naprosto nutné, tak aspoň něco jako https://www.gatwickairport.com/at-the-a ... terminals/

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2018 11:41 

Příspěvky: 937
Od: 09 lis 2006 18:16
MartinV píše:
Peno: jaká dvě hlavní nádraží? Nové hlavní by bylo odsunuté a stávající by mohlo být zachováno v podobě zastávky pro regionální dopravu, což by myslím dvě koleje (po vzoru Lesné) zvládly. Zkrátka by to umožnilo větší využití vlakové dopravy po městě.
Samozřejmě v případě, pokud bude SJKD, nepotřebujeme současné nádraží zachovat.

No ale jak to udělat rozumně, to jsem se stále nedozvěděl. Buď vlaky od severu prvně zastaví na odsunutém a pak pojedou 2,5 km na současné. Přičemž to MHD může vyjít časově podobně. Nebo prvně vlaky zastaví na hlavním a pak pojedou 2,5 km na odsunuté, což některým udělá radost, ale dalším moc ne. A to nemluvě o špuntu, který by to kolejiště vytvořilo a nemluvě o dalších nákladech, protože teď taková spojka neexistuje. A po dostavění SJKD to budeme moci zbourat, protože to nebude mít smysl. Stále mi dává větší smysl postavit tramvajovou trať Židenice - současné po nynějších vlakových kolejích.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2018 10:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5990
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Masarykova čtvrť
Mnadenicek: samospásný samosebou není. Nicméně pokud by se postavil, předpokládám, že to výrazně zrychlí přepravu Tišnov-Brno-jih, což pomůže dopravě v kraji a předpokládám, že by na základě toho i někteří přestoupili z IAD na vlak.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2018 10:20 

Příspěvky: 53
Od: 24 lis 2017 11:40
Mě se líbí jak v jakékoliv diskusi má SJKD samospásný charakter. Pokud pojedu jinam než na těch pár zuastávek, musím z krtka nahoru a znovu přestupovat. Ono každej přestup s bagáží přidává jakousi psychologickkou nevýhodu při porovnávání spojení. Nic proti diametru, ale univerzální argument to není a nebude...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2018 09:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5990
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Masarykova čtvrť
Peno: jaká dvě hlavní nádraží? Nové hlavní by bylo odsunuté a stávající by mohlo být zachováno v podobě zastávky pro regionální dopravu, což by myslím dvě koleje (po vzoru Lesné) zvládly. Zkrátka by to umožnilo větší využití vlakové dopravy po městě.
Samozřejmě v případě, pokud bude SJKD, nepotřebujeme současné nádraží zachovat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2018 09:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1399
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
peno píše:
XXX: Ale tím jsme zase u té spojky, kterou by bylo hodně náročné a nákladné postavit (pokud by to vůbec šlo, jak správně zmínil Pavel, jehož velmi hezky napsaný a smysluplný příspěvek jsi hezky účelově ignoroval). A znovu opakuji, než investovat peníze do takovéto šílenosti, to je raději dejme na SJKD, který dopravě v Brně a okolí pomůže mnohem více.

Neignoroval jsem ho účelově. Jen jsem chtěl odpovědět ještě předtím, než příspěvek Pavel napsal, což se mi nepovedlo. Pak už jsem jeho příspěvek nečetl.

peno píše:
A co by SŽDC měla hlídat a co reálně hlídá, jsou bohužel dvě výrazně odlišné věci. SŽDC má často tendenci ustupovat dopravcům, zejména těm soukromým, a povolit naprosté provozní šílenosti, které pak nezřídka akorát ničí nervy cestujících, průvodčích, strojvedoucích i řadových provozních zaměstnanců SŽDC, kterých se samozřejmě nikdo neptá na to, jestli něco takového může v reálu fungovat. Takže asi tak, o regulační činnosti SŽDC bych si opravdu velké iluze nedělal.

Zas na druhou stranu takové zastavování RegioJetu v Židenicích si nemůžu vynachválit. Představuje to pro mě obrovskou konkurenční výhodu. Je zde luxusní návaznost na vlak S3 z Lesné a na Lesnou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018 18:30 

Příspěvky: 937
Od: 09 lis 2006 18:16
Pokud nebudou peníze na SJKD, tak nám nic nebrání ho postavit zatím v úseku odsunuté nádraží - současné nádraží. Pokud vím, tak vyhrála varianta s podzemní stanicí, takže bude stačit protáhnout tunel nezastavěným územím o 800 metrů. Tipuji tak za 2 mld.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018 18:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1052
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
XXX: Ale tím jsme zase u té spojky, kterou by bylo hodně náročné a nákladné postavit (pokud by to vůbec šlo, jak správně zmínil Pavel, jehož velmi hezky napsaný a smysluplný příspěvek jsi hezky účelově ignoroval). A znovu opakuji, než investovat peníze do takovéto šílenosti, to je raději dejme na SJKD, který dopravě v Brně a okolí pomůže mnohem více.
A co by SŽDC měla hlídat a co reálně hlídá, jsou bohužel dvě výrazně odlišné věci. SŽDC má často tendenci ustupovat dopravcům, zejména těm soukromým, a povolit naprosté provozní šílenosti, které pak nezřídka akorát ničí nervy cestujících, průvodčích, strojvedoucích i řadových provozních zaměstnanců SŽDC, kterých se samozřejmě nikdo neptá na to, jestli něco takového může v reálu fungovat. Takže asi tak, o regulační činnosti SŽDC bych si opravdu velké iluze nedělal.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018 17:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1399
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
peno píše:
Aha, takže spojka mezi současným a odsunutým hlavním. Takový návrh tu už také byl a nebyl přijat s příliš velkým nadšením. Ono je totiž účelnější za ty prachy raději postavit SJKD, než takovouhle podivnou spojku.
Navíc, kdo rozhodne, co je a co není příměstská doprava? Je třeba příměstská doprava R13, ve které jsou zahrnuty jak R od Olomouce, tak i Sp od Hodonína? A co R versus Sp od České Třebové? A mohl bych takto dál pokračovat. A co když se jeden z dálkových dopravců zatne a bude jezdit jen na Střed, jako to vidíme už dnes v Brně u dálkových autobusů ke Grandu? Nebo právě v té zmiňované Ostravě, kde opravdu nemám pocit, že by to fungovalo, spíš naopak, je tam v tom akorát bordel.

Tak ideálně, aby pouze na novém zastavovaly pouze expresní vlaky. Os na obou, a jelikož R a Sp jsou zpravidla vlastně takové zrychlené regionální vlaky, tak by měly zastavovat taky na obou. No a aby třeba Radim nezačal jezdit do centra, by měla pohlídat SŽDC.
Jinak ideální by samozřejmě bylo nádraží pod Petrovem, ale toho se asi bohužel nedočkáme.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018 17:02 

Příspěvky: 937
Od: 09 lis 2006 18:16
A k čemu zachovat, když se nedá rozumně udělat spojka současné a odsunuté nádraží, takže buď by to bylo rychlé na současné a pomalé na odsunuté nebo naopak. A tedy prakticky stejně rychle jako s přestupem na šalinu. Nebo by to jedno míjelo, což by bylo hodně špatné. Stejně na nádraží všichni přestoupí a cíl je to pro minoritu lidí. Mně by se líbilo využít současné vlakové koleje pro MHD. Tedy tramvajová trať Hlavní nádraží - Židenice s propojením na současné tramvajové tratě. Na tuto trať by se pak dala převést polovina spojů linky 2. Bylo by to rychlé spojení z uzlu Židenice, stará osada a zároveň by to mohli využít cestující vlakem od severu do centra města. Zároveň by nám takto mohly u současného nádraží vzniknout další nástupiště (70 metrů od současných) a mohlo by to ulevit současnému uzlu.
Také by se mně líbilo zachovat trať pro MHD v úseku současné nádraží - Spielberk office.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018 14:24 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1388
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Hlavní nádraží bude vždy jedno, ať už v současné, či odsunuté poloze.
Jestli se postaví nádraží u řeky a tohle současné by se zachovalo, byl bych jen rád.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018 14:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1052
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Aha, takže spojka mezi současným a odsunutým hlavním. Takový návrh tu už také byl a nebyl přijat s příliš velkým nadšením. Ono je totiž účelnější za ty prachy raději postavit SJKD, než takovouhle podivnou spojku.
Navíc, kdo rozhodne, co je a co není příměstská doprava? Je třeba příměstská doprava R13, ve které jsou zahrnuty jak R od Olomouce, tak i Sp od Hodonína? A co R versus Sp od České Třebové? A mohl bych takto dál pokračovat. A co když se jeden z dálkových dopravců zatne a bude jezdit jen na Střed, jako to vidíme už dnes v Brně u dálkových autobusů ke Grandu? Nebo právě v té zmiňované Ostravě, kde opravdu nemám pocit, že by to fungovalo, spíš naopak, je tam v tom akorát bordel.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018 12:14 

Příspěvky: 1213
Od: 04 bře 2012 23:26
MartinV: Přesně tohle jsem navrhoval. Nádraží Brno-centrum a hlavní.
peno: Za mně nejde o rozdělení. Osobně to myslím tak, že to, co by zastavovalo na Centru by jelo i na Hlavní, pokud by to alespoň trochu šlo. Naopak to, co by jelo nějak dálkově (Olomouc, Ostrava, Praha, HK/Pardubice apod.), by zastavovalo jen na Hlavním.
Veřejné ukřižování za 3, 2, 1… :-D

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018 08:21 

Příspěvky: 118
Od: 10 lis 2012 09:29
V Ostravě to funguje podle mě docela dobře.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2018 22:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1052
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ježišmarjá, už je to tu zase, ta šílenost se dvěma nádražími. To nefunguje nikde na světě. Proč si myslíte, že ve Vídni dělali jedno centrální nádraží? Právě proto, že pochopili, že dvě či více „hlavních“ nádraží nemůže nikdy fungovat. Nefungovalo to ve Vídni, nefunguje to v Praze, Budapešti, ani Paříži či Londýně a stejně tak to nikdy nebude fungovat ani v Brně. Trend v Evropě je sjednocování nádraží, ne jejich rozdělování. Přemýšlejte o tom, než zas navrhnete nějakou kravinu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2018 18:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5990
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Masarykova čtvrť
Richie: přesně, nebylo by od věci mít současné nádraží pro regionální dopravu (jako Brno-střed) a hlavní odsunuté. Myslím si, že by to vyhovovalo více lidem, než současně navrhované (lidi z JMK by se dostali do centra a hlavní nádraží by bylo reprezentativnější a lépe připravené na budoucí přivedení VRT).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018 21:10 

Příspěvky: 68
Od: 13 zář 2007 19:58
Fantomas píše:
pořád mi přijde brněnský přesun spojený s rekonstrukcí celého uzlu na území Brna ještě složitější


Přesně tak. Investiční náklady na samotné nádraží jsou u Řeky zhruba 20 mld. Kč a u Petrova 25 mld. Kč. Vše ostatní jsou náklady na přestavbu železniční infrastruktury mimo hl.n., dokonce nejen na území Brna (součástí je např. trať až do Ponětovic). Tak jako se jinde do uzlů investovalo pravidelně, v Brně se vše odkládalo a čekalo na rozhodnutí o poloze hl.n., proto je z toho najednou tak velká cifra. Že to do dneška nedokázali pochopit novináři (vč. např. Sůry, což je fakt téměř nepochopitelný u člověka snažícího se na dopravu specializovat) a pořád plácají nesmysly o 45 mld. za nádraží, na to už si člověk zvykl, jsou to prostě retardi. Ale u Babiše nevěřím, že by byl tak tupej, resp. že by neměl info od poradců. Tam jde o kalkul.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018 18:48 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1399
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Zloděj křičí "chyťte zloděje!". A zdaleka ne poprvé.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018 16:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2610
Od: 29 srp 2009 19:30
Další háček bude v porovnání vyfakturované a vysoutěžené částky (vč. nějakých těch víceprací) a částky hrubě odhadované.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018 15:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1098
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Jenže Babiš srovnával absolutně nesrovnatelné a asi by si představoval přestavbu ŽUB za 5 miliard. Porovnání s Vídní je aspoň řádově na stejné úrovni. A nemám problematiku vídeňského nádraží nastudovanou, takže mě když tak opravte, ale pořád mi přijde brněnský přesun spojený s rekonstrukcí celého uzlu na území Brna ještě složitější. Něco na tom samozřejmě být může, stačí se podívat, za kolik se staví dálnice (nebo cokoliv jiného) u nás a za kolik v zahraničí.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018 11:45 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7348
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Tak to je solidní porovnání. Něco tu smrdí.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2526 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 102  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 čer 2018 16:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]