Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2594 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 104  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 27 črc 2018 10:19 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1356
Od: 07 dub 2006 09:03
Zbavení svéprávnosti - to by mohla být cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 črc 2018 08:53 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Ředitel Kordisu kdysi na schůzi Tramvajklubu informoval, že Ing. Dvořák byl hospitalizován v Černovicích.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 črc 2018 06:02 

Příspěvky: 1132
Od: 18 led 2009 10:06
Jenda píše:
Dost zajímavé by bylo zjistit, kolik toto hnutí z Tetčic má vlastně aktivních členů. Řekl bych, že nepůjde o velké číslo... Chápal jsem, když řešili vodu v Tetčicích ve sporu s Rosicemi, ale že mluví do staveb v Brně mi nejde do hlavy.

Slyšel jsem, že jejich předseda se zbláznil... Buďto to není pravda a nebo je tohle důsledek :D

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2018 20:55 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5320
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Hlavně, pro vlakotramvaje vůbec neexistuje v ČR platná legislativa.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2018 20:35 

Příspěvky: 64
Od: 29 črc 2014 19:57
tr píše:
Na druhou stranu je ve světě jasný trend lehkých příměstských (železničních) jednotek. Naopak tramvaje se zvětšují ... Prostě tyto dva systémy jsou si čím dál více podobné a "vlakotramvaje" jezdí v mnoha západních městech (a jejich okolí) už přes dvacet let.

Možná při pohledu z rychlíku. Z hlediska norem nebyly nikdy tak daleko od sebe, jako nyní. Pokoušet se stavět nový vlakotramvajový systém je utopie.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2018 18:57 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
To co si pamatuju já, byl témeř určitě ražený tunel v trase do Bystrce. Bylo to taky novější z devadesátých let (pravděpodobně spíš konce než začátku, možná i přelom tisíciletí) - počítalo se s KTD8D5(N?), jelikož tam byly i ostrovní nástupiště. Ale už si to taky pořádně nepamatuju, bylo mi tak 10.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2018 18:31 

Příspěvky: 2
Od: 10 bře 2018 18:16
Jenda píše:
Dost zajímavé by bylo zjistit, kolik toto hnutí z Tetčic má vlastně aktivních členů. Řekl bych, že nepůjde o velké číslo... Chápal jsem, když řešili vodu v Tetčicích ve sporu s Rosicemi, ale že mluví do staveb v Brně mi nejde do hlavy.


Ne, velké číslo to opravdu není:

https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-d ... pis=779554


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2018 15:58 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1356
Od: 07 dub 2006 09:03
Problém komunisty plánovaného SJ diametru byl ten, že se měl stavět hloubením a zlikvidoval by botanickou zahradu a všechny parky za divadly. Zapustit celou severní část trasy d1 pod povrch mi nepřipadá přínosné za ty love. Úplně by stačilo zajet pod zem před Kotlářskou/Pionýrskou a vyjet na Moraváku, což by nešlo, bo zastávka a křížení s tratí od MH, takže možná jenom podejít tu Kotlářskou/ Pionýrskou. Tunel pod Špénou by se mi líbil - ušetřila by se spousta času v relaci Česká - Mendlák a uvolnila kapacita na Husově. Problémem naopak obsluha FNUSA.


Naposledy upravil xcav8 dne 26 črc 2018 16:13, celkově upraveno 1
odpraseno


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2018 15:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Od: 13 srp 2010 13:44
Dost zajímavé by bylo zjistit, kolik toto hnutí z Tetčic má vlastně aktivních členů. Řekl bych, že nepůjde o velké číslo... Chápal jsem, když řešili vodu v Tetčicích ve sporu s Rosicemi, ale že mluví do staveb v Brně mi nejde do hlavy.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2018 15:23 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1429
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Kéž by byla spravedlnost a tohle hnutí už by se nikdy neprobudilo.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2018 15:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
Voda z Tetčic se už pečlivě připravuje.


Voda z Tetčic nikdy nespí!
Začátek stavby okruhu v Žabovřeské? Hrozí odklad. Kvůli Vodě z Tetčic


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 črc 2018 23:58 

Příspěvky: 444
Od: 07 úno 2006 10:26
Fantomas píše:
No minimálně na tramvajový diametr jsem jako dítě kdysi viděl nějakou studii/dokumentaci (nevím co to přesně bylo, ale byly tam i příčné průřezy tunelů, podélné profily...), nevím zda něco podobného existuje i ke kolejovému. Každopádně ano, je to samozřejmě návrat na začátek v rámci teoretických úvah. sarcastic


Já pamatuji mnohé, proto se domnívám, že se oba návrhy do budoucna nevylučují... Tramvajový diametr (návrhů bylo taky více vč. tunelu pod Špilberkem atd.) byl dlouho diskutován v trase jedničky, která se měla (doufám stále, že se tento návrh jednou realizuje!) v stávající ose na ulicích Lidická a Štefánikova zahloubit. Zdůrazňuji zahloubit, protože ražený a hloubený tunel jsou s hlediska výstavby a nákladů řádově úplně někde jinde... Na stropní desce měl být zelený pás s cyklostezkou uprostřed mírně rozšířené komunikace. Tramvaje by potom "podjížděly" křižovatky a navíc by díky vlastnímu oddělenému tělesu mohly jezdit více jak 50. Na západě nic neobvyklého. Podle mne je budoucnost MHD v Brně právě v "polo metru" v podobě zahloubených tramvají v centru.

Severojižní diametr je ovšem úplně jiný dopravní systém. Přinejmenším celokrajský, spíše nadregionální (stávající umělé hranice krajů nechci komentovat). Na druhou stranu je ve světě jasný trend lehkých příměstských (železničních) jednotek. Naopak tramvaje se zvětšují ... Prostě tyto dva systémy jsou si čím dál více podobné a "vlakotramvaje" jezdí v mnoha západních městech (a jejich okolí) už přes dvacet let. Sice by se brněnský severojižní diametr nemusel projektovat pro příležitostné odklánění nákladní dopravy, ale přesto profily tunelů, směrové i výškové vedení, únosnost... by měla odpovídat železnici. Nebude to levné, proto by se to mělo stavět pro delší budoucnost.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 črc 2018 19:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6014
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Voda z Tetčic se už pečlivě připravuje.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 črc 2018 18:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 694
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
Stejně než se vůbec kopne, tak to jistě mezitím několik spolků napadne...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 črc 2018 18:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1108
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, hlavně, vzhledem k tomu, že pochází od Zelených, tak to snad znamená, že i Zelení se konečně smířili s odsunem a místo jeho blokování budou předkládat alespoň trochu racionální návrhy s odsunem spojené. Můžeme se samozřejmě hádat o tom, jak moc racionální návrh je podzemní tramvaj místo SJKD, ale rozhodně tu vidím posun správným směrem v myšlení Zelených, tedy směrem k akceptaci odsunu a ne jeho dalšího zdržování, jako to dělali dosud.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 črc 2018 18:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
No minimálně na tramvajový diametr jsem jako dítě kdysi viděl nějakou studii/dokumentaci (nevím co to přesně bylo, ale byly tam i příčné průřezy tunelů, podélné profily...), nevím zda něco podobného existuje i ke kolejovému. Každopádně ano, je to samozřejmě návrat na začátek v rámci teoretických úvah. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2018 22:00 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
A ono v případě diametru jsme někde dál, než jsou čáry v mapě? (Neřeším teď, jestli tramvaj je dobrý, nebo špatný nápad...)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2018 21:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1122
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Další nápad? Spíš návrat úplně na začátek, ne?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2018 11:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2195
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Pod Brnem nemusí jezdit vlak, ale tramvaj, zní další nápad k nádraží (od zelených)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 črc 2018 10:19 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1356
Od: 07 dub 2006 09:03
Už jsem to psal několikrát. Město nemá na rozšíření, resp. zachování noční dopravy v původním půlhodinovém taktu, proto jsou vynechány rozjezdy ve 2:30 a 3:30), ale tváří se, jako by nebyl problém pořídit x vozidel, y řidičů a z vozoven plus zalepit ročně 150 mega za provoz navíc. Nová rola ještě nemá územko a kdoví, kdy a zda ho vůbec dostane, ale nové vozovny (třeba ta v Bosonohách) ještě neexistují ani ve fázi územního řízení. Nebo zřídíme polní depa a koupíme šaliny s autonomním řízením?
Jako jediné rozumné řešení pro obě strany bez ztráty ksichtu mi připadá postavit SJKD v rozumném uspořádání (trasování), který uvolní část kapacity na povrchu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 črc 2018 09:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 694
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
Nemluvilo se náhodou tehdy, že Brno má nevhodné podloží pro podzemní dráhu? Aspoň tehdy, kdy se zase psalo o metru.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 črc 2018 08:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2195
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Primátor Brna chce k nádraží i podzemní dráhu. Bude jednat s ministrem

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 črc 2018 12:21 

Příspěvky: 71
Od: 13 zář 2007 19:58
1) z ÚP žádná ulice nevypadla, ani nemohla, Ander za celou dobu své funkce nebyl schopný prosadit jedinou změnu ÚP. Ale v případě NMT o tom nikdo ani neuvažuje, KAM jen dostal za úkol prověřit alternativy. A stále dokola - neexistence NMT je průšvih absolutně nezávisle na poloze nádraží, protože se těch 40 000 lidí bude muset v jakékoli variantě procpat současnou infrastrukturou. Pokud nedopadne SJKD, bude město prostě muset NMT v nějaké podobě postavit (minimáně po Cejl se postaví téměř určitě).
2) proud Hybešova - Mendlák je jediná vyjímka a představuje v nejširší části 3500 lidí (vs proudy zahrnující v součtu asi 55 000 lidí, o kterých píšu). To nevypadá na pro křižovatku problematický interval. Hlavní proudy na západ vedou jinudy.
3) myšleno lakonicky - 70% lidí, kteří od nádraží pokračují MHD.
4) do budoucna bude pochopitelně ideální převést hlavní proudy na tramvaje. Už jsem to tu taky psal - např. po dostavbě VMO trať Opuštěná, Poříčí s napojením na Renneskou. Btw. tlak na dostavbu jižní části VMO se jistě znateně zvýší.
5) navýšení vozidel a vozoven už se tu taky probíralo 100x. Nutnost bez ohledu na polohu nádraží. Toto řešení obsluhy nádraží navíc uvolní kapacitu tramvají.
6) trasování podle mě ještě čeká poměrně velký třesk


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 črc 2018 08:00 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Z hlediska směru k/od Řeky je výlet přes Nádražní zbytečný, ale jak budou zajištěny přestupy východ-západ pro vnitroměstské cestující, např. v relaci Černovice (d-8) - Husova (d-12) nebo Moravák (d-1) - Rondo (d-8)? Nebavím se samozřejmě o těch cestujících, kteří jsou schopni Nádražní objet, např. přes Českou. Navíc jestli jsem dobře pochopil plán, ve směru od Bulváru nemá zastávka Nové Sady vzniknout.
A s těmi autobusy jsem zvědav, jak bude řešeno (kromě toho, co psal TMB), aby netvrdnuly v zácpách, které na Opuštěné a okolí jsou na denním pořádku už dnes.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 črc 2018 07:56 

Příspěvky: 504
Od: 25 led 2006 09:46
A kudy se tam ty trolejbusy dostanou? Po té navržené ulici, která vypadla z územního plánu? A přes okolní křižovatky nepojedou - třeba v navrženém směru směr Hybešova - Mendlovo nám?
70% kapacity jako ve vozokm nebo místokm? Odvézt 70% přepravních výkonů vozidly o třetinové kapacitě proti tramvajím považuji - i s ohledem na propustnost křižovatek - za dost debilní nápad. A určitě nebude potřeba navýšení vozového parku trolejbusů, které samozřejmě musím dát do nějaké vozovny.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2594 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 104  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 zář 2018 23:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]