Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Dopravci IDS JMK
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=392
Stránka 8 z 131

Autor:  Robert [ 29 lis 2020 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Nevím, jestli slovo arogantní zrovna vystihuje případ, kdy se toleruje nějaký nedostatek. A mimochodem, vy jste tu tehdejší smlouvu (resp. specifikaci požadované klimatizace) četli, že víte tak jistě, že ČSAD Hodonín něco nesplňuje?

Autor:  Cracatit [ 29 lis 2020 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Jedna věc je, co obsahují podmínky a druhá věc, co povolí arogantní Kordis. To Znojemsko je jim dost podobné tím průběhem.

Autor:  P. Haluza [ 29 lis 2020 11:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Tento paskvil nehrozí, protože v podmínkách na nové vozy je jasně uvedeno, že klimatizace musí mít výdechy alespoň na 50 % délky vozu (nebo tak nějak, přesné číslo si nepamatuju). Tedy parodie v podobě osvěžovače vzduchu s jedním výdechem je minulost.

Autor:  peno [ 29 lis 2020 07:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

FD píše:
Jak konkrétněji jsou tyto dva body myšleny?

Nerad znovu vysvětluji něco, co už jsem zcela jasně vysvětlil, takže pokud jste ten první bod nepochopil z mého zcela jasného popisu situace , nemá asi smysl vám ho popisovat znovu, protože hrozí, že byste to nepochopil ani napodruhé.
Pokud jde o druhý bod, tak poukážu na pseudoklimatizace na nových autobusech pro nově vybranou oblast Znojemska, kde byly požadovány plnohodnotné klimatizace na nových autobusech a ČSAD Hodonín si takovou prasárnu dovolilo jako jediné v této oblasti! Tenkrát to prý ČSAD Hodonín svádělo na SOR a tvrdilo, že do půl roku dojde k nápravě. Uplynuly skoro tři roky, náprava nikde a Kordis i ČSAD Hodonín se tváří jako by to bylo v nejlepším pořádku a tak pro velký úspěch očekávám opakování této parodie po třech letech znovu i tady na Hodonínsku, protože když to dopravci prošlo jednou, proč by mu to neprošlo i podruhé. K tomu se objevují i nějaké další zákulisní informace např. o chování firmy k řidičům, ale to bych tu nerad rozebíral, protože to nemám stoprocentně ověřené a je to spíš JPP od řidičů.

Autor:  Igor Mauricio [ 28 lis 2020 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Mohli jste se do té soutěže o nátěr taky přihlásit.

Mě se to líbí - myslím, že je správně, že každé vozidlo zařazené do IDS bude jasně identifikovatelné (jinak, že tou dosavadní směšně malou samolepkou na rohu vozidla). Samozřejmě, v JMK není moc souběhu IDS a "běžné" dopravy, ale i tak je to zcela v pořádku.

Autor:  MartinV [ 27 lis 2020 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Kdyby to byla alespoň nějaká koukatelná kombinace barev (chápu, to je subjektivní).

Šeď.

Autor:  Cracatit [ 27 lis 2020 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Každé IDS jiná barva, už jen čekám, až se ve Zlíně zblázní úplně a dají kanárkově žlutou nebo růžovou, vlastně už jiný kraj se dávno zbláznil s těma barvama, stačí jet do Plzeňského kraje. Fakt nechápu, že taková hovadina někoho trápí a stojí krajům za dodatečné náklady.

Autor:  Robert [ 27 lis 2020 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Vidíš, tys našel dokonce i to plné znění, já jsem se před půl rokem, když jsem to hledal, spokojil jen s tou ne úplně konkrétní formulací.

Autor:  Domis [ 27 lis 2020 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Robert: Nakonec jsem ten nátěr našel. Je až v aktualizované verzi TPS v 3. doplnění veřejné zakázky.

Vozidla zařazovaná do provozu po uzavření Smlouvy musí být vybavena jednotným nátěrem dle vzoru uvedeného níže (odstíny RAL předepsaných barev sdělí KORDIS na vyžádání). Před uzavřením smlouvy na dodávku vozidla specifikující jeho nátěr, je dopravce povinen KORDIS požádat o odsouhlasení detailů nátěru pro konkrétní typ vozidla. U těchto vozidel není dopravce oprávněn jakkoli doplňovat a měnit vnější vzhled autobusu. Samolepicí polepy (bannery, loga apod.) dodává KORDIS. Výlep zajišťuje dopravce bezplatně dle pokynů KORDIS, a to ve lhůtě do 15 dnů od pokynu KORDIS.
Příloha:
bus_jmk.png

Vozidlem zařazovaným do provozu po uzavření Smlouvy se rozumí vozidlo, jehož datum první registrace vozidla uvedené v technickém průkazu je vyšší než datum uzavření Smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové osobní dopravě, k jejímuž plnění bude toto vozidlo používáno.

Autor:  FD [ 27 lis 2020 15:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Dodneška z toho celého extempore ICOMu mám hodně podivný pocit.

Jinak, před pár lety bych měl z návratu ČSAD Hodonín zpět na linky na Veselsku radost, ale po těch prasárnách co v posledních letech vyvádějí, z toho nadšením rozhodně nehýkám a Vydos mi bude chybět.


Jak konkrétněji jsou tyto dva body myšleny?

Autor:  peno [ 27 lis 2020 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Mauricio píše:
Pro ICOM je to poměrně zásadní krok, kdy se ve větší míře konečně dostal do dalšího kraje, a to aniž by odkoupil jiného dopravce. Jsem zvědav, co bude v dalším VŘ, myslím, že se pomalu ale jistě rozšíří i na další části kraje.

Není to poprvé, co to ICOM zkouší v JMK. Před lety se hlásil do VŘ na MHD v Hodoníně. Vyhrálo ho ČSAD Hodonín, ale ICOM se odvolal a město raději VŘ zrušilo a vyhlásilo nové a do něho se už ICOM nepřihlásil a ČSAD Hodonín, jakožto jediný účastník, vyhrálo. Dodneška z toho celého extempore ICOMu mám hodně podivný pocit.

Jinak, před pár lety bych měl z návratu ČSAD Hodonín zpět na linky na Veselsku radost, ale po těch prasárnách co v posledních letech vyvádějí, z toho nadšením rozhodně nehýkám a Vydos mi bude chybět.

Autor:  Matej M. [ 27 lis 2020 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Mexa: https://www.youtube.com/watch?v=g3oBbTeJ01Q

Autor:  Robert [ 26 lis 2020 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Domis: Je tam někde zmínka, že nátěr může být určen zadavatelem, jak to najdu, pošlu ti to. Nejspíš v pondělí, zítra budu mimo.

Autor:  P. Haluza [ 26 lis 2020 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

V podstatě to odpovídá nátěru finských Crosswayů.
https://img03.platesmania.com/160815/o/8820806.jpg

Autor:  Domis [ 26 lis 2020 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Mauricio píše:
Barvy busů jsou taky jasně dané.

Myslíš tím ten "krajskej růžovej nátěr'? Já jsem schválně hledal v zadávací dokumentaci (je veřejně přístupná) a toto jsem tam nenašel. Neříkám, že to tam není, ale v části Technický provozních standardech jsem to nenašel.

Autor:  Mexa [ 26 lis 2020 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Nechápu celej ten systém moc. Linka 230 Blansko - Olomučany bude jezdit ICOM autobusama z oblasti Račice-Pístovice, Vyškov, Senetářov, Studnice.

Co má 230 společnýho se Senatářovem a podobně. To bude asi jezdit 231, přijede do Blanska a pak otočka 230 a po návratu zpět na Jedovnice.

To může ČAD prodat i garáže a nádraží v Blansku mohlo být menší když se tu bude většina spojů jen točit a pojede zpět.

Autor:  Igor Mauricio [ 26 lis 2020 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Spíš bude zajímavej ten zbytek, co je u ÚOHS... Část proto, protože vyhrál BusLine, což se, vzhledem k poměrně nejasným situacím uvnitř této firmy, z nichž navenek jsou mediálně známy nějaké ty kontroverzní praktiky na Jablonecku a praktiky bývalého majoritního vlastníka, některým nelíbí, část proto, že někteří vyhráli za údajně podnákladové ceny, a ten zbytek proto, protože návrh smlouvy opět neumožňuje subdodávky, s nimiž někteří dopravci počítali. Osobně se domnívám, že ÚOHS jen potvrdí výsledek VŘ, ale uvidíme.

ICOM mi sem nesedí, stejně jako Arriva a podobní dopravci
Pro ICOM je to poměrně zásadní krok, kdy se ve větší míře konečně dostal do dalšího kraje, a to aniž by odkoupil jiného dopravce. Jsem zvědav, co bude v dalším VŘ, myslím, že se pomalu ale jistě rozšíří i na další části kraje.

Nějaké nápady jak to bude fungovat? Řidiči, změny v JŘ oproti dnešku, barvy busů? Možné spojení ICOMu a ČAD? Co nové busy které ČAD koupil?
Jak to bude fungovat, je plně v režii ICOMu. Změny nevím, na co se ptáš, JŘ byl součástí VŘ, ačkoliv drobné úpravy jsou samozřejmě možné v rámci celostátní změny JŘ. Barvy busů jsou taky jasně dané. Nové busy jsou riziko každého dopravce a možností, jak s nimi naložit, je plno.

Nádraží se samozřejmě využije i tak, ale ČAD už se z něho dlouho radovat nebude.
Tento citový výlev jsem poněkud nepochpil.

Co mám info já, tak ČAD chce autobusovou dopravu stejně zabalit. Akorát nevím, jestli je to info z agentury JPP, nebo realita[i][/i]
JPP, zabalit to nehodlá ze současných dopravců nikdo.

Autor:  P. Haluza [ 26 lis 2020 16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Co mám info já, tak ČAD chce autobusovou dopravu stejně zabalit. Akorát nevím, jestli je to info z agentury JPP, nebo realita. :mrgreen:

Autor:  Mexa [ 26 lis 2020 16:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Tak co? Pořád ČAD Blansko o nic moc nepříjde jak mi tu bylo řečeno před pár měsíci? No tohle je hukot teda. Sice už tam nebydlím, ale nemám z toho radost. Je to pro mě jakoby DPMB šel jezdit 50% linek do Ostravy třeba, nebo naopak. ICOM mi sem nesedí, stejně jako Arriva a podobní dopravci. https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-s ... vci-66644/

Nějaké nápady jak to bude fungovat? Řidiči, změny v JŘ oproti dnešku, barvy busů? Možné spojení ICOMu a ČAD? Co nové busy které ČAD koupil?

Tak hlavně že je v Blansku nový nádraží na který se čekalo roky a roky. Nádraží se samozřejmě využije i tak, ale ČAD už se z něho dlouho radovat nebude. Jojo, kde jsou ty časy jak jsem se jako malej vozim po Blansku Karosama a vlastně jsem s ČADem vyrůstal.

Jedna z největších změn od začátku IDS, a samozřejmě tam kde k tomu mám dost osobní vztah. Za 10 let ICOM asi vypadne, ale to už nebude nikdy ČAD jako byl dodnes.

Autor:  Tay [ 05 říj 2020 21:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Nějaké nové info k výběrovým řízením? Jak to bude s ČADem?

Autor:  Ares12 [ 22 zář 2020 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Ad Robert no jo to je taky pravda, když ho vyráběli bylo mi 34

Autor:  Igor Mauricio [ 22 zář 2020 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Provozovna (sídlo) v JM kraji není podmínkou VŘ, a ani to dost dobře nejde, je to jen administrativně jednodušší způsob vysubdodávkování/prodeje "souboru" linek. Prostě dopravce A vyhraje VŘ a je již předem dohodnut s dopravcem B, že "mu to předá", ať už subdodávkou, prodejem či jen formálním smluvním vztahem. Dopravce A tedy založí odnož v JM kraji, oficiálně jako provozovnu (hlášeno na ŽÚ), přes tu nachystá všechny formality, autobusy, řidiče, komanda, turnusy, zaměstnance, smlouvy apod., a pak tento celek vezme a "posune" dopravci B. Pokud by to dělal ne přes nově ztaloženou odnož, ale přímo přes sebe, bylo by to náročnější a také účetně poněkud komplikované. Zase nevymýšlejte kraviny.

UOHS má několik připomínek a podnětů, ale je snaha "vzít vše zpět". Mimo jiné je tam právě i něco k těm subdodávkám.

Autor:  Cracatit [ 22 zář 2020 14:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Navíc by to bylo diskriminační kritérium, mít provozovnu jen v Jmk, UOHS by to rozhodně sundal, pokud by takové kritérium rozhodlo jako jedno z mála o výběru vítězů.

Autor:  ds [ 22 zář 2020 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

1) je to úplný nesmysl
2) dnes běžně v IDS JMK jezdí dopravci se sídlem v jiném kraji (BDS, Zdar...)

Autor:  Mouka [ 22 zář 2020 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dopravci IDS JMK

Jakub S. píše:
To asi nebude ten pravý důvod. V čem se liší sazba (...) DPH v JMK od sazby jinde v ČR?


Nemůže to být třeba o tom, že část některých daní jde obci, kde máte provozovnu (minimálně daň z nemovitosti)? Jihomoravský kraj (v duchu hesla "bližší košile než kabát") zkrátka nechce, aby ty peníze získala nějaká obec (město) na Vysočině, ale přímo v Jihomoravském kraji.

Třeba je moje úvaha mimo, ale napadlo mě to skrz ty daně a provozovnu v kraji.

Stránka 8 z 131 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/