Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 4 z 145

Autor:  urbonaut [ 17 kvě 2023 08:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert píše:
Navíc JMK v soutěžích nikdy nežádal nové vozy, ani u autobusů.

Fungl nové sice ne, ale do určitého maximálního stáří ano.

Autor:  MartinV [ 17 kvě 2023 07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Peno: jenže železniční vozy mají podstatně delší životnost, než autobusy. Takže žádat ve výběrku nové vozy by mi nepřišlo ani logické. Kdyby každý požadoval ve VŘ nové vozy, to bychom třeba co 5 let nakupovali nové stroje? A co s těmi starými?

Autor:  Robert [ 17 kvě 2023 06:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A podle mě je to naprosto v pořádku. Šukafony, reginy a hydry se nahradí nízkopodlažními klimatizovanými jednotkami, což je obrovský krok vpřed už tak.

Autor:  peno [ 16 kvě 2023 23:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nicméně je zpravidla zvýhodnil v hodnotících kritériích. Tady to neudělal a nezlobte se na mě, ale za mě je to špatně. Šetří se na nesprávném místě.

Autor:  Robert [ 16 kvě 2023 22:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zřejmě proto, že ví, jak je na tom s financemi, tak hledal řešení, které si může dovolit.
Navíc JMK v soutěžích nikdy nežádal nové vozy, ani u autobusů.

Autor:  urbonaut [ 16 kvě 2023 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert píše:
Že JMK nepožaduje nová vozidla, bylo ze zadání jasné.

A proč kraj nepožadoval nová vozdila?

Autor:  Ondra K. [ 16 kvě 2023 20:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Přesně tak, ostatně i v ČD to pochopili. V jednom rozhovoru se GŘ ČD přiznal, že chtěli nabídnout ojetiny, ale nebyli schopni je sehnat.

Autor:  Robert [ 16 kvě 2023 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Že JMK nepožaduje nová vozidla, bylo ze zadání jasné.

Autor:  peno [ 16 kvě 2023 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ne. Měl vypsat VŘ s jasnými podmínkami, aby dopravci věděli, co kraj chce a co tedy mohou a mají nabídnout. Upřímně, mě je ve výsledku fuk, jestli budou jezdit ČD, nebo Arriva, ale není mi fuk, že Arriva dala horší nabídku, než ČD a vyhrála. Kdyby to bylo obráceně, budu to kritizovat úplně stejně, to mi věř. To, že se tu udělalo přímé zadání s rozstřelem, ve kterém navíc nebylo jasné, co kraj přesně požaduje, je prostě chyba. A je jen dobře, že tato možnost už tu do budoucna nebude a vše bude nutné řešit přes VŘ jako v autobusové dopravě. I když tam to občas taky zahapruje, jako nedávno v Pardubickém kraji, celkově si myslím, že to je mnohem čistší způsob, než přímé zadání, byť s rozstřelem.

Autor:  Robert [ 16 kvě 2023 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Takže měl kraj vypsat VŘ a po vyhodnocení oznámit, že ho ruší, protože nevyhrály ČD? sarcastic

Autor:  Ondra K. [ 16 kvě 2023 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

U ojetin dost zásadně záleží na kvalitě předchozí údržby. Solidně udržovaný Stadler GTW bude dost pravděpodobně lepší a kvalitnější vozidlo než fungl nová lowcost Pesa Link. Zrovna v případě DB bych čekal údržbu kvalitní.

Autor:  peno [ 16 kvě 2023 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Můžu odpovědět jinak: nikdo nenutil kraj přistoupit na ty Arrivácké šroty. Kraj prostě jenom viděl, že za to, co jezdí na neelektrifikovaných tratích sklízí kritiku zleva-zprava a tak chtěl rychlé a levné řešení alespoň pro pár tratí, aby to vypadalo, že alespoň něco dělá. Že je toto rychlé a levné řešení v dlouhodobém měřítku horší pro cestující nikoho nezajímá a někteří to jsou dokonce schopni ještě vychválit do nebes. Nechápu. Respektive, chápu to u těch, co o tom rozhodli, protože ti si musejí svůj nesmysl alibisticky obhájit. Ale že je schopný to hájit i někdo tady, to by mě fakt nikdy nenapadlo a už vůbec ne od tebe. Zklamal jsi mě.

Autor:  Robert [ 16 kvě 2023 16:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nikdo je nenutil se s novými vozy účastnit. Že si nejsou schopny sehnat ojetiny, je jejich problém. A já osobně su za GTW moc rád.

Autor:  peno [ 16 kvě 2023 15:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

jara255 píše:
Taky je otázka, zda ty nové vozy by byly ihned nasazeny! Pravidlem je, že zakázky se opožďují a první nové vozy by začaly jezdit třeba až po třech letech!

V ČT bylo uvedeno, že ČD nabízely nové soupravy až od roku 2026, protože v současné době vám nikdo v Evrově nevyrobí nové vlaky za rok a tři čtvrtě. Arriva holt dokázala ty svoje šroty z Německa nabídnout hned v prosinci 2024 a na to a nižší cenu kraj bohužel slyšel. A proto i z našeho kraje si Arriva, resp. spíše její matka DB, začne dělat železniční smetiště Evropy. Upřímně, doufal jsem, že našemu kraji se toto vyhne, ale bohužel jsem se zmýlil :sad:

Autor:  Mouka [ 16 kvě 2023 14:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Konec krkolomnému přístupu k vlaku ve Starém Lískovci? Brno vyměnilo pozemky

Autor:  Cracatit [ 25 bře 2023 17:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Richie zas moc rychle psal, než stihl dočíst článek, ne? :mrgreen: Pro ujasnění, obě linky R11 a R54 jsou z Brna na Třebíč, od té je do Jihlavy pořád dost daleko. Navíc R54 objednává pseudokraj Vysočina.

Autor:  Robert [ 24 bře 2023 14:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Však jo, v prokladu vlaky Praha-HavlBrod-Brno a Praha-HavlBrod-Jihlava.
Kde tam máš R11 a R54?

Autor:  Richie [ 24 bře 2023 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No v textu článku není, jenom v odkazu, toho jsem si nevšiml, pardon.

Takže znovu - výběrko na linku R9 vyhrál RegioJet.Další rána pro České dráhy. Linku do Brna přes Vysočinu jim vyfoukl RegioJet

Autor:  Robert [ 24 bře 2023 13:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To jsi vzal kde? Zmíněna je linka R9 s tím, že půlka spojů od Prahy jede do Brna a druhá do Jihlavy.

Autor:  Richie [ 24 bře 2023 13:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Není to tam zmíněno, ale vypadá to, že výběrko na linky R11 (a asi i R54) vyhrál RegioJet. Další rána pro České dráhy. Linku do Brna přes Vysočinu jim vyfoukl RegioJet

Autor:  jara255 [ 24 bře 2023 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Karosa B732 píše:
Ale je to stejně skvělý, když se cenově porovnává nabídka dopravce se staršími vozy a nabídka dopravce s komplet novými vozy. Kontrolní otázka, soudruzi: Která z těch nabídek asi bude levnější?

Taky je otázka, zda ty nové vozy by byly ihned nasazeny! Pravidlem je, že zakázky se opožďují a první nové vozy by začaly jezdit třeba až po třech letech!
Faktem je, že na ostatních linkách v roce 2023 je smutné, že všeobecně Jihomoravský kraj nenutí dopravce, aby alespoň část spojů byla garantována jako nízkopodlažní, obdobně jako tomu je v MHD. Například motoráky směr Třebíč, Bránice, Veselí nebo honekráky na S3 je v dnešní době ostuda.

Autor:  Cracatit [ 23 bře 2023 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No, pokud tu soutěž na BEMU do MSK napadne třeba Siemens nebo Stadler, tak bych smlouvu na místě Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže sundal bez dlouhého otálení, protože vysoutěžit elektrické jednotky Regiopanter a pak místo nich chtít v podstatě z hlediska homologace jiné vozidlo, je klasické obcházení zákona o zadávání veřejných zakázek. A na drahách to minimálně někteří členové představenstva dobře vědí podle právních analýz.

Autor:  Ondra K. [ 23 bře 2023 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Karosa B732 píše:
Jestli by byly levnější je spekulace, to nikdo neví. Co ale každý ví je, že porovnávání dvou nerovných nabídek je absurdní. V otevřeném výběrovém řízení by museli transparentně stanovit jasné podmínky, jaká vozidla jsou požadována. Je to asi jako vypsat výběrko na 20 trolejbusů a posuzovat nabídku Škody s novými 26 Tr a nabídku DP Jihlava na 21Tr s půl milionem km na kontě. Která asi bude levnější?

Mimo to je zakonzervovat na dalších 10 let ojetý diesely na S8, když třeba v MSK budou už od příštího roku lítat hybridy, opravdu zelená politika udržitelného rozvoje jako hrom. Doufám, že je ta smlouva aspoň vypověditelná a je možný zkrácení.

K tomu nasazení bateriových vlaků vlaků v MSK příští rok bych připočítal ještě několik let, neboť ČD ještě ani neuzavřely výběrové řízení na jejich dodavatele. Ten nákup čtyř jednotek v rámci smlouvy na Pantery zcela určitě shodí ÚOHS.

Autor:  Robert [ 23 bře 2023 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jenže to nedává po ekonomické stránce vůbec smysl.

Autor:  Karosa B732 [ 23 bře 2023 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tím spíš bych řekl, že i kdyby tam létal Concorde, je to v celkových nákladech objednávek tak minimální, že je dražší o tom debatovat.

Stránka 4 z 145 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/