Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 3 z 145

Autor:  urbonaut [ 18 kvě 2023 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert píše:
Furt budu radši za ojeté vlaky splňující kritéria, než abych ...
Tak je otázka, jestli jsou ta kritéria správná... což ale může být podmíněno i tou ekonomickou situací kraje

Autor:  Ondra K. [ 18 kvě 2023 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Je to tak. Těch 76 objednaných jednotek už má svoje určení. Pro provoz v JMK by se musely jednotky teprve objednat z rámcové smlouvy.

Mimochodem, první kus 847 byl do ČR dovezen s ročním zpožděním, a letos v lednu se vedení ČD vyjádřilo v tom smyslu, že vlastně vůbec neví kolik jednotek bude mít k dispozici včas, aby mohly dodržet smlouvy.

Autor:  Robert [ 18 kvě 2023 21:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nestřelil jsem se nikam. Závazně objednané asi těžko budou určeny pro nezasmluvněné výkony, opce není zárukou dodání do prosince 2024. Co tam máš dál? :-)
Plus samozřejmě stále (na rozdíl od tebe a Pena) řeším ekonomickou situaci JMK. Furt budu radši za ojeté vlaky splňující kritéria, než abych se radoval nad novými vlaky a trpěl pak omezenými investicemi třeba do krajských silnic, což dle úsporného balíčku prezentovaného vládou bude velmi brzy záležitostí čistě krajských peněz. Byť by pro mě osobně ty nižší investice do silnic znamenaly méně práce.

Autor:  tr [ 18 kvě 2023 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert píše:
No vidíš, a já mám přesně opačný dojem. Zatímco ČD nabízejí něco, co není ani ve výrobě, a nikdo nezaručí, že to včas vyrobeno bude, tak Arriva má podchycenu nabídku ojetin na trhu, díky čemuž věděla, jakou může nabídnout cenu, a že nabízená vozidla budou.


Tady jste se ale argumentačně trefil dost do vlastní nohy… ! ČD mají jednotek řady 847 závazně objednaných 76 souprav s další obcí až na 160. Výroba už dávno běží! Na okruhu jsou od ledna. Po Jihočeských se už vyrábějí pro Prahu v PID nátěru a Pardubické… Žel se bude modernizovat jinde než v IDS JMK. Tady chceme ojetiny… Ojetiny bez ETCS atd.

Autor:  Robert [ 18 kvě 2023 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zatímco v případě opačně varianty by ČD nechal jezdit s jejich stávajícími střepy bez prosíku?
Ano, stejně jako zhodnocení náhrady vlaku na 255 necháme na červen, odložme hodnocení nástupu Arrivy na jihomoravské koleje na prosinec 2024.
Že byl jejich nástup do závazkové dopravy v ČR průser, asi vědí nejlépe oni sami, a nemyslím si, že by to chtěli opakovat. Proto bych se na minulost neohlížel a věřil v bezproblémový start i následný provoz. Pro cestující to v tom případě bude krok vpřed. A nemyslím tím z okraje propasti. :-)

Autor:  peno [ 18 kvě 2023 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No, jestli ale opravdu budou si povíme až v prosinci 2024 biggrin
Aby kraj nakonec ještě nepřišel k ČD s prosíkem, aby to ještě rok jezdila, protože Arriva, opět jednou, nesplnila co slíbila #-o

Autor:  Robert [ 18 kvě 2023 20:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No vidíš, a já mám přesně opačný dojem. Zatímco ČD nabízejí něco, co není ani ve výrobě, a nikdo nezaručí, že to včas vyrobeno bude, tak Arriva má podchycenu nabídku ojetin na trhu, díky čemuž věděla, jakou může nabídnout cenu, a že nabízená vozidla budou.

Autor:  peno [ 18 kvě 2023 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Obracíš, co jsem řekl. Pesy jsou nová vozidla, která se musejí teprve vyrobit a ČD, na rozdíl od jiných, nenabízejí vzdušné zámky a ví, že jejich výroba chvíli potrvá. Oproti tomu Arriva nabízí ojetiny, které zjevně nemá k dispozici a kdoví, jestli je mají DB. To je trochu podstatný rozdíl, nemyslíš? Ony totiž ty nové vozy se dají reálně vyrobit, byť to chvíli trvá, ale ojetiny na stromě nerostou. Nemluvě o tom, že se na tom bude muset provést ještě nějaká modernizace, aby to splnilo požadavky kraje a kapacity opraven železničních vozidel v Česku i na Slovensku jsou také dost plné. Tak abychom se pak v prosinci 2024 všichni nedivili. Ostatně, Arriva už s tím má zkušenosti a co si budeme povídat, v roce 2020 je zachránil jen Covid. Nebýt Covidu, tak ten problém tenkrát trval minimálně do prázdnin, možná ještě déle.

Autor:  Robert [ 18 kvě 2023 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

ČD ty Pesy pro JMK měly v době podání nabídky zaparkované v kterém depu, prosím?

Autor:  peno [ 18 kvě 2023 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Třeba to, že nabídla něco, co není schopná dodržet? Ale to je v našich zeměpisných končinách holt normální, nabízet něco, co nejsem schopen splnit. Dělají to u nás stavební firmy, výrobci vozidel, ale i dopravci, od RegioJetu, přes Arrivu až po, ano, i ty ČD. Takže proč se nad tím vlastně pozastavovat, že ano sarcastic

Autor:  Robert [ 18 kvě 2023 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

I kdyby Arriva neměla ani jeden, co to řeší?

Autor:  tr [ 18 kvě 2023 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ondra K. píše:
A jsou ty nové Pesy opravdu reálně lepší než ojetý GTW, aby mělo smysl platit vyšší cenu za km a čekat na jejich dodání?


Výrazně a prakticky ve všem. Jsou to nová vozidla konstruovaná podle platné TSI, mají už z výroby ETCS, klimu, bezbariérové WC, splňují nové imisní limity atd. Díky mnohem přísnějším normám na bezpečnost jsou robustnější konstrukce. GTW je konstrukčně tak trochu "tramvaj s naftovým motorem". Navíc Arriva jich má jen 12 ks.

Autor:  Robert [ 18 kvě 2023 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Co kam bude jezdit, si povíme, až vylezou jízdní řády. Ale klidně s e s tebou vsadím, že minimálně školní vazby do Pavlovic ke gymplu a opačně zachovány budou. A i v případě ukončení jiných spojů v Kobylí o 3 přestupy nepůjde.
Výsledky nikoli jednorázového průzkumu jsem viděl, krom toho jsem S52 několikrát ze zvědavosti jel. A osobní zkušenost s výsledky průzkumu korespondovala.

Autor:  peno [ 18 kvě 2023 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert: A ty máš přehled cestujících, včetně toho, kam kdo cestuje, že si s takovou jistotou troufáš tvrdit, že je jich jen pár? Moje zkušenosti totiž hovoří jinak.
A jeden přestup z Hodonína, resp. Mutěnic to nebude. Ta 662 totiž do Pavlovic rozhodně jezdit nebude, neb se zjevně musí šetřit na ojetiny od Arrivy :mrgreen:

Ondra K.: Troufnu si říci, že ano, už jen kvůli sedadlům, která DB ve svých motorácích používá a která jsou vhodná tak akorát do autobusů MHD. V tom fakt nikdo soudný sedět hodinu a čtvrt ze Znojma do Břeclavi nechce. Ale co, lidí jsou tam už po letech cestování v Balmech s tramvajovými sedačkami vycvičení, že ano sarcastic

Autor:  Robert [ 18 kvě 2023 19:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Z Hodonína do Pavlovic jezdí úplné minimum lidí, které jeden přestup v Čejči nezabije. Ta čísla jsou opravdu nízká a kvůli jednotkám lidí denně se fakt nová přímá linka zavádět nebude.

Autor:  Ondra K. [ 18 kvě 2023 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno píše:
NartinV: Čímž se opět vracíme k té původní chybě kraje, že nepožadoval lepší a když mu to lepší bylo nabídnuto, tak to odmítl. Nějak se tu pořád točíme v kruhu.
Ale celkově si myslím, že Tr to hezky shrnul. Tohle se prostě kraji vrátí i s úroky. Jen škoda, že to odnese i ten zbytek trati 255, který ještě nějaký potenciál cestujících má. Ale po té, co kraj stejně zkrátil tuhle trať někam do polí v Bořeticích, místo logicky do Čejče, je to asi jedno, protože cílem kraje stejně je tuto lokálku za každou cenu zlikvidovat a dělá pro to vše. Jinak si toto vysvětlit opravdu neumím.
A jsou ty nové Pesy opravdu reálně lepší než ojetý GTW, aby mělo smysl platit vyšší cenu za km a čekat na jejich dodání?

Autor:  peno [ 18 kvě 2023 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Do Brna možná ne, ale do Břeclavi ano. Ale hlavně do Pavlovic. Tam jezdí dost lidí z Čejče i z Mutěnic, či dokonce Hodonína příp. naopak, z Pavlovic do Hodonína. A ti si sakra rozmyslí, jestli jet s třemi přestupy veřejnou dopravou, nebo raději autem od dveří ke dveřím. Pokud tedy bylo cílem kraje vyhnat víc lidí do aut, pak blahopřeji, povedlo se. Ale cílem veřejné dopravy by snad měl být opak.
Pro mě za mě ať kraj tu 255 zruší celou, klidně celotýdenně. Ale jednak, ať okolo toho nedělá takové tanečky, jako že něco zachrání, ale zruší to celé rovnou, protože udržovat to ve stavu pár vlaků denně do Bořetic, místo logického centra regionu, tedy Čejče, fakt nemá smysl. A druhak, ať za ty zrušené vlaky lidem nabídne adekvátní náhradu, což ten paskvil s prodlouženou 662 fakt není. Adekvátní by byl přímý autobus z Hodonína do Pavlovic, tedy ve směru, ve kterém chce jezdit nejvíce lidí.
Za mě by tedy bylo nejlepší zrušit 255 minimálně v úseku Pavlovice - Hodonín, ne-li v celé trase. Za ušetřené peníze pak přesunout spoje 109 Hodonín - Čejč na novou linku, např. 914, Hodonín - Čejč - Velké Pavlovice, která by jezdila celodenně a celotýdenně. O tolik víc, než ten plánovaný paskvil s 662, při zachování vlaků do Bořetic, by to jistě nestálo a lidem by to výrazně usnadnilo cestování, protože by po cestě nemuseli třikrát přestupovat.

Autor:  Robert [ 18 kvě 2023 17:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Peno, prosím tě, oprosti se od osobních pocitů. Že kraj udělal chybu, tvrdíš jen ty. Podle mě udělal možná jedinou chybu, a to tu, že 255 nezařízl celou a už dříve.
Tahat prázdné vlaky do Čejče je úplně stejný nesmysl, jako chtít nové vlaky na tratě, kde i ojeté udělají oproti současnému stavu velkou parádu. Čejč je pro směr na Zaječí úplně mrtvá, tví vysnění cestující do Brna se nekonají.

Autor:  peno [ 18 kvě 2023 14:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

NartinV: Čímž se opět vracíme k té původní chybě kraje, že nepožadoval lepší a když mu to lepší bylo nabídnuto, tak to odmítl. Nějak se tu pořád točíme v kruhu.
Ale celkově si myslím, že Tr to hezky shrnul. Tohle se prostě kraji vrátí i s úroky. Jen škoda, že to odnese i ten zbytek trati 255, který ještě nějaký potenciál cestujících má. Ale po té, co kraj stejně zkrátil tuhle trať někam do polí v Bořeticích, místo logicky do Čejče, je to asi jedno, protože cílem kraje stejně je tuto lokálku za každou cenu zlikvidovat a dělá pro to vše. Jinak si toto vysvětlit opravdu neumím.

Autor:  Mouka [ 18 kvě 2023 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Chytré zastávky na jihu Moravy: jedna v Újezdu, v Brně je zavrhli kvůli vandalům

Autor:  MartinV [ 18 kvě 2023 07:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Peno: samozřejmě, že může požadovat. Ale nepožadoval.

Autor:  tr [ 17 kvě 2023 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

1) na trati Břeclav - Znojmo má nový dopravce nahradit modernizované 854 a 842. Ano, nejsou nízkopodlažní, ale interiér oproti vozidlům Arrivy je +- srovnatelný.

2) pokud je mi známo, ta ČD šly do soutěže s úplně novými RegioFoxy – řada 847 (nové jednotky od Pesy). Právě díky odpisům za nová vozidla oproti ojetinám ex DB prohrály cenou.

3) Dávat Velkopavlovickou lokálku do stejného souboru nebylo šťastné řešení, protože nový dopravce provozně levné vozidlo jako již odepsané 810 nemá, takže to může celou trať záhy nákladově položit. Počty cestujících tam asi dramaticky neporostou…

4) Jsem zvědav jak bude dávat Arriva ETCS do Delfínů… Nebo se na Mikulov bude jezdit trvale sníženou rychlostí než na jakou byla trať draze modernizována?

5) Nejsem zastáncem žádné ze stran, není to černo bílé, ale z výsledků (a hlavně procesu výběru) této soutěže nelze být nadšený… Z dlouhodobého pohledu může nadělat mnohem více škody jak užitku.

Autor:  peno [ 17 kvě 2023 15:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

MartinV píše:
Peno: jenže železniční vozy mají podstatně delší životnost, než autobusy. Takže žádat ve výběrku nové vozy by mi nepřišlo ani logické. Kdyby každý požadoval ve VŘ nové vozy, to bychom třeba co 5 let nakupovali nové stroje? A co s těmi starými?

Aha, takže kraj nesmí požadovat lepší, když je mu ta možnost nabídnuta, protože by chudák Arriva musela vyhazovat staré vlaky? Sorry, ale to je argument jak od pětiletého šotouška, nezlobte se na mě. Podívejte se, kolik relativně nových autobusů vyhodil BORS po té, co přišel o většinu linek. A nikdo se nad tím nepozastavil. Tak proč u vlaků by to měl být problém? Navíc, až na výjimky, se VŘ na železnici nedělají na 5 let, ale více. Toto konkrétní je na 10 let, tedy cca. třetinu životnosti železničního vozidla. Navíc si kraj může dát podmínku, že nové vozidlo nakoupené pro toto VŘ přejde po jeho skončení do majetku vítěze budoucího VŘ, případně do majetku kraje. Což se už i u nás někde aplikovalo. Takže je mi líto, ale tyto argumenty mi přijdou poněkud scestné.

Autor:  jara255 [ 17 kvě 2023 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Je ojetý vůz a ojetý vůz morálně zastaralý. Jen se podívejte, na kterých linkách jezdí nízkopodlažní vozy. Pokud spoj neobsluhují jednotky Panter, tak nikde! Návíc ta slavná "modernizace", kterou v minulosti ČD dělaly a taky nebyla zadarmo, bylo pouhé přečalounění, výměna lina na podlaze a umakartu na stěnách. Kdyby nakoupili ojeté nízkopodlažní vozy, které většinou by byly i mladšího roku výroby, udělaly by líp. Až s tím přišel Jančura, tak najednou ČD se s ním začaly přetahovat o vagóny od ÓBB. Takže pokud ojetý vagón, třeba i 40 let starý, ale ať je konečně nízkopodlažní!!!

Autor:  Robert [ 17 kvě 2023 08:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To si troufám tvrdit řeší ten požadavek na podíl NP podlahy atd.

Stránka 3 z 145 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/