Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2975 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 119  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 17:05 

Příspěvky: 9211
Od: 15 led 2005 23:41
Nevím, nějak nemůžu dopustit nad klasický papírový jízdní řád, ať už vyvěšený nebo knižní. Člověk nalistuje a hned vidí všechno, nemusí klikat na idos a hledat spoj po spoji, zkoumat, kterej kama jede, překlikávat výchozí stanici, pokud jede spoj jen na části trasy... Pro jednorázový cestování je idos asi dobrej, no, tím jeho výčet výhod končí. Myslel jsem, že po minulé pětiletce, kdy bylo na 90% autobusových a velkém množství vlakových stanic a nádraží nahrazen vylepený JŘ digiálním nesmyslem ukazující především reklamy, nic nepřekvapí. No, SŽDC a ČD vždy o krok dále.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 17:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1369
Od: 29 dub 2006 12:26
Bydliště: Sebrowitz
Kdyby někomu vadil IDOS (protože reklamy a cojávímcoještě), tak SŽDC má svoje https://najdispoj.szdc.cz/


A k číslování... někde to je tak, někde jinak. Ve výsledku mi asi nejvíc sedí tohle - https://zdopravy.cz/misto-6-nastupist-1 ... ani-30618/

_________________________________
you are not stuck in traffic - you are traffic.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 16:36 

Příspěvky: 138
Od: 24 lis 2017 11:40
Obecně vzato já nevím, co komu pořád vadí na tomhle služebním číslování (vadilo, tento systém končí), na tabuly je jasně napsaný, která kolej a který nástupiště, všude jsou cedule s šipkama jak se na který nástupiště dostanu. Jestli jsou lidi pitomí nebo analfabeti, je to jejich problém.
Ale ani, Brno měli určitě nechat už dle zvyku.

Co se týče nově pojatýho číslování tratí v KJŘ je na hlavu, nevím proč za prvé mění zažitý systém, který se týká jen důchodců a nadšenců, většina lidí má idos a o nějakým řádu ani ponětí, že existuje. Ale právě pro obě jmenovaný skupiny to přinese jen zmatek...tento zmetek. Třeba 250 - mezi Tišnovem a Brnem jsou jen důležité stanice, ale pro lidi co to tam neznaj a neví, že si maj přelistovat na 251...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 16:33 

Příspěvky: 479
Od: 23 pro 2013 20:28
Bydliště: Hrušovany u Brna
Ojin píše:
... Je to o to paradoxnější, když naopak kusé koleje se přejmenovaly ze služebního na sérii po sobě jdoucích čísel.


A už jsou od 1.12. zase služebními čísly - tedy 5., 9., 11. a 13. kolej biggrin


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 16:06 

Příspěvky: 1674
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
Tomáš N. píše:
Jinak jsem se díval na nové označení (tedy usuzuji, když je to na nových cedulích) kolejí a moc nechápu, proč např. kolej u 1. nástupiště je označena jako 3. a koleje u 2. nástupiště jako 1 a 2. U 3. nastupiště jsou koleje 4 a 6. a u 4. nástupiště je kolej 8 (pokud jsem viděl dobře). Proč se nepřečíslovaly?

Protože to čísluje nějaký inteligent. Onekdá jsem takhle bloudil v Kuřimi. Člověk čeká, že to logicky bude číslované od výpravní budovy. Ale ono by to bylo asi moc jednoduché. Tak v tom cestujícím uděláme pořádnej bordel, aby si to při spěchání na vlak užili. Už k tomu chybí jen stavy, kdy je v hale napsáno, že vlak je na x. koleji, ale z rozhlasu se ozývá, že vlak je připraven k odjezdu z y. koleje. To se pak člověk s kolem nebo kočárkem může doslova postolicovat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 13:28 

Příspěvky: 1295
Od: 18 led 2009 10:06
Proč nepoužiješ IDOS?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 13:03 

Příspěvky: 9211
Od: 15 led 2005 23:41
To jsou problémy. Mne mnohem víc trápí potřeba rozdělit tratě, které v KJŘ zabíral moc místa, na dvě (snad ne více) jednotlivých tratí. Díky tomu se změnilo číslování, no, to vem čert, ale abych teď hledal spojení z Prahy do Břeclavi na 5 různých tratích a 40 různých stranách...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 10:22 

Příspěvky: 138
Od: 24 lis 2017 11:40
Přesně tak, říkat se tomu bude nástupiště 1 nebo 2 a tak dále. Ale ve smyslu nové metodiky SŽDC to budou nástupní hrany (ostrovní nástupiště bude pro cestující fungovat jako 2 nástupiště). A mám neblahé tušeí že se jde od budovy ven a včetně kusých kolejí - takže nástupiště u budovy by bylo nástupištěm 4 nbeo 5 (pokud by byla vzata v úvahu nová hrana naproti poště)
Do teď bylo běžné, že kolej č.1 a 2 byly tratové a na stranu koleje č.1 byla lichá skupina (koleje č.3, 5 ,7..) a na druhou sudá (2, 4, 6..). Brno bylo výjimkou řekl bych, ale hezkou.
Bu´d bych měnil na nový systém celonárodní s těma pošahanýma nástupníma hranama nebo to nechal, jak jsou lidi zvyklí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 09:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1832
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Pokud vím, tak pro cestující budou číslovány nástupní hrany.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 09:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 346
Od: 10 bře 2006 08:34
Bydliště: u Gagarina, Armstronga a Remka
Není, ale měnit to ze zažitého (pro cestujícího přehledného) systému na systém pro většinu lidí spíš matoucí mi přijde jako hodně velký přešlap. Rád bych znal zdůvodnění ze strany toho, kdo tuto změnu navrhl. Je to o to paradoxnější, když naopak kusé koleje se přejmenovaly ze služebního na sérii po sobě jdoucích čísel.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 pro 2019 08:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6207
Od: 21 pro 2005 17:01
Tomáš N. píše:
Chápu, že v tom je asi nějaký systém, ale běžného cestujícího asi nenapadne hledat 3. kolej hned na 1. nástupišti a bude ji očekávat někde dál. Tak snad aspoň bude orientace přehledná.


Brno hl.n. není zdaleka první stanicí, kde je toto číslování použito i ve vztahu k cestujícím.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 23:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2333
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
eriksson1505 píše:
Ostatně třeba v letecké dopravě nikoho nepřekvapí, že když letím z hlediska světového významu provinčního Brna do New Yorku s přestupem v Londýně, tak že se musím přesunout ze Stanstedu na Heathrow.

Anebo můžu dojet do Prahy či do Vídně a letět na Heathrow odtama. To bych spíše udělal než přesuny po Londýně.

Jinak myšlenka vést dálkovinu mimo hlavní je hezká, ale když ony ty Židenice jsou mizérie. Pomohlo by to ve špičce, ale večer mi to přijde už otrávné. A k dolnímu zatím nevede tramvaj.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 23:19 

Příspěvky: 38
Od: 29 lis 2017 11:29
Proboha, začínám mít pocit, že spíš než Šalingrad začíná být Brno Paskvilgrad. Pochopím odklon kvůli nehodě, počasí, ale z důvodu, že mi v danou chvíli kapacitně nestačí nádraží? Jak říká Mexa a mnadenicek, prostě buď naplno nebo vůbec. Nějaké operativní odklony a dva vlaky denně, co se zrovna nevešly na hlavní, to je systém jak noha. Osobně bych na Dolní nechal jezdit EC a Railjety. Prostě nezaintgerované vlaky, které zpravidla pokračují za hranice. Tyto vlaky by stavěly i v Židenicích, kde by byl na ně z S2 a S3 poměrně komfortní přestup (tím myslím bez dalekých přesunů, nikoli zázemím Židenic). Že by se tím zhoršilo spojení např. Třebíče s Bratislavou je oproti tomu chaosu, co by mohl vzniknout, zcela marginální problém. Ostatně třeba v letecké dopravě nikoho nepřekvapí, že když letím z hlediska světového významu provinčního Brna do New Yorku s přestupem v Londýně, tak že se musím přesunout ze Stanstedu na Heathrow.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 22:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 767
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
Mouka píše:
Tomáš N.: To je systém služebního číslování kolejí. Hlavní (průjezdné) koleje jsou 1 a 2, vpravo ve směru staničení jsou koleje sudé, vlevo liché.

Chápu, že v tom je asi nějaký systém, ale běžného cestujícího asi nenapadne hledat 3. kolej hned na 1. nástupišti a bude ji očekávat někde dál. Tak snad aspoň bude orientace přehledná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 17:07 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1655
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Díky moc.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 16:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6207
Od: 21 pro 2005 17:01
xcav8: Stačí PDF v příloze?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 16:32 

Příspěvky: 572
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
MartinV: Jasně, to může nastat. Co je ale lepší? Máme dvě možnosti: Buď jezdit pravidelně z hlaváku a mít interval 15 minut, v případě mimořádnosti 30 minut (protože ta další S3 jela přes dolní - osobně si myslím, že to nastane tak párkrát za rok), nebo mít pravidelně z hlaváku interval 25-5 (protože 10 minut zabere cesta hlavák - dolní, a to jsem možná ještě optimista). Nebavme se prosím o tom, že pro někoho je lepší pozice dolního nádraží - v současné dostupnosti to bude opravdu mizivé procento.

xcav8: Jediný odkaz je na nový JŘ na SŽDC, podle kterého by měly dolní využívat dva vlaky v pracovní dny ve špičce (viz příspěvek Mouky někde dole) a pak tiskovka (nebo jak to nazvat) ohledně ukončení výluky, kterou přechroustal server zdopravy a postnul ji sem mnadenicek (opět někde dole), kde se píše o případných mimořádných odklonech - ty ovšem probíhaly i předtím, jen se o tom nepsalo. Osobně bych počkal, až budou "zveřejněny" pomůcky k GVD. Tam půjde zjistit, za jakých podmínek a jaké vlaky můžou být odkloněny.

mnadenicek a další: 11. kolej nebude sloužit pro osobní dopravu - pouze pro případná odstavení a možná pro nějaké odjezdy/příjezdy do depa v Heršpicích.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 16:29 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1655
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Mouka: Chtěl jsem poslat konkrétní odkaz.
Nemám teď čas se tím prokousávat.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 16:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6207
Od: 21 pro 2005 17:01
xcav8: Viz jízdní řády a IDOS.

Tomáš N.: To je systém služebního číslování kolejí. Hlavní (průjezdné) koleje jsou 1 a 2, vpravo ve směru staničení jsou koleje sudé, vlevo liché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 16:08 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1655
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Můžete mi někdo poslat odkaz, za jakých okolností by mělo dolní nádraží dále pokračovat i po skončení této výluky.
Měj jsem za to, že výluka skončí a šmytec.
Pokud ne, tak možná nakonec dojde na má slova, že budeme mít dvě fungující nádraží v centru.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 16:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6157
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Michalk: a obráceně. Ujela mi S3, další jede za 15 minut, hurá. Tu ale odkloní na dolní nádraží, takže se do cíle stejně dostanu později.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 16:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 767
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
A bude ta nová kolej využita pro pravidelné vlaky?
Jinak jsem se díval na nové označení (tedy usuzuji, když je to na nových cedulích) kolejí a moc nechápu, proč např. kolej u 1. nástupiště je označena jako 3. a koleje u 2. nástupiště jako 1 a 2. U 3. nastupiště jsou koleje 4 a 6. a u 4. nástupiště je kolej 8 (pokud jsem viděl dobře). Proč se nepřečíslovaly?
Navíc část zastřešení 1. nástupiště zůstala nedotčená, ale to doufám ještě udělají.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 15:58 

Příspěvky: 138
Od: 24 lis 2017 11:40
Ta kolej 11 teda nebude sloužit pro osobní dopravu?

Oklonit vlaky ne, ono je potřeba nezahušťovat obecně provoz. Je krásný, že vlaky někde jezdí už po 1/4hodině jak šaliny, ale ne vždy to jde. Výhoda vlaku je, že posílení kapacity jde prodloužením vlaku, né jen přidáním druhýho. Délka vlaku právě je to, co dělá vlaky efektivními.

Jinak souhlas s tím, couž tu padlo. Dolní nádraží buď pravidelně nebo vůbec (či při opravdu mimořádné mimořádnosti)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 15:36 

Příspěvky: 572
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Vario1523: Kolej č. 11 opravdu přibyla, ale není u ní (oficiálně) nástupiště...
Ohledně spojů mimo hlavák v případě mimořádností: jak píše mnadenicek, SŽDC na to upozorňovala, KORDIS byl proti.
Na druhou stranu jeho postoj docela chápu, protože aby to mělo nějaký efekt, tak by se musely preventivně odklonit všechny vlaky v době špičky linky R8 do Krpole a všechny špičkové vlaky (ty co zahušťují na interval 15 minut) linky S3 přes dolní. Co by to znamenalo, doplňte si sami...
Jen namátkou situace: teď mi ujela S3, další jede za cca 15 minut, ale z dolního. Hmm, to nestíhám, takže stejně mi zbude jet za 30 minut dalším z hlaváku.

Jen tak mimochodem, před několika lety, než došlo k rozlomení R18/R12, byla potřeba pro tyhle linky 1 nástupištní hrana, dnes 2. Kdyby nedošlo k soutěži na R8 a byla dále provozně propojena s linkou R9, byly by potřeba 2 hrany namísto budoucích 3. Nevhodným provozním konceptem jsme přišli o 2 hrany v období kolem celé hodiny. Děkovné dopisy posílejte na MD.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 14:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1369
Od: 29 dub 2006 12:26
Bydliště: Sebrowitz
MartinV píše:
Je super jet vlakem do Brna, který mě ale vyhodí na úplně jiném nádraží, než kam jsem chtěl jet.


A tohle je ta lepší varianta - příjezd. :mrgreen:

_________________________________
you are not stuck in traffic - you are traffic.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2975 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 119  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 led 2020 00:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]