Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 19 z 145

Autor:  Cracatit [ 25 lis 2020 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tak konverze napájení na střídavinu tu jízdu omezuje momentálně z těch dlouhodobých věcí asi nejmíň. Pardubice taky vezmou kus kapacity. Jinak sice pochybuju, že by ČD nasadily Pendolino na EC z Bratislavy do Prahy, ale jako občasné nasazení by to mohlo být fajn. Ostatně kdysi už Pendolino z Brna jezdilo do České Třebové a do Břeclavi, je to teda už tak deset let zpátky, ale chvilku tu jezdilo.

Autor:  tr [ 25 lis 2020 00:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

eriksson1505 píše:
Přes Olomouc je to nesmysl, Brno je dost důležitým bodem na trase, jehož obejití by rozhodně bylo víc na nic než pár minut navíc mezi Vídní/Budapeští a Prahou. O kolik to vůbec může být časově delší přes Havl.Brod než přes Třebovou? Počítám, že EC by stavěly max v Brodě a Kolíně, některé jen v jednom z těchto měst...Hodně zajímavé by bylo dát na tu trasu Pendolina, zde by naklápěcí vozy udělaly mnohem více služby než do Ostravy.


Žel verifikovaných úseku, kde je povoleno naklápění tam zatím není tolik. Navíc ani není dostatek volných pendolín etc. Záleží na soupravě, ale rozdíl je cca do 30 minut. A k vozbě přes Olomouc - všechny tyto úvahy vezmou za své po přečtení plánu dlouhodobých výluk... Bezpráví, Pardubice ... konverze napájení přes Otrokovice atd.

Autor:  eriksson1505 [ 24 lis 2020 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Přes Olomouc je to nesmysl, Brno je dost důležitým bodem na trase, jehož obejití by rozhodně bylo víc na nic než pár minut navíc mezi Vídní/Budapeští a Prahou. O kolik to vůbec může být časově delší přes Havl.Brod než přes Třebovou? Počítám, že EC by stavěly max v Brodě a Kolíně, některé jen v jednom z těchto měst...Hodně zajímavé by bylo dát na tu trasu Pendolina, zde by naklápěcí vozy udělaly mnohem více služby než do Ostravy.

Autor:  Jakub S. [ 24 lis 2020 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

https://zdopravy.cz/regiojet-vyhral-ctv ... aku-65988/
Zjednodušeně jde o dodatečnou lokomotivu pro těžké nákladní soupravy na sklonově náročných tratích (služba je zdarma). Standardně by dopravce potřeboval vlastní lokomotivu, což je dražší a volí proto cestu přes Českou Třebovou.

Autor:  Richie [ 24 lis 2020 15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Co to znamená? Jak tomu jako vlakový laik mám rozumět? :)

Autor:  Mouka [ 24 lis 2020 14:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno: Na trati přes Vysočinu by měla fungovat postrková služba placená státem. Zakázku vyhrál Regiojet.

Autor:  peno [ 24 lis 2020 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Navíc, Ferdinandka, stejně jako trať mezi Přerovem a Třebovou, taky nejsou nafukovací a v průběhu této výluky bude nejspíš o trasu z Břeclavi přes Přerov a Olomouc zvýšený zájem ze strany nákladních dopravců, protože trať přes Vysočinu nemá zrovna nejvýhodnější sklonové podmínky pro nákladní dopravu. I proto asi nebude příliš žádoucí poslat tam EC a rj v hodinových intervalech.

Autor:  Mouka [ 24 lis 2020 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Pokud se vlak nachází mezi Kolínem a Českou Třebovou a v tu chvíli se něco stane mezi Č. Třebovou a Břeclaví, bývá někdy odkloněn přes Olomouc (čímž vynechá Brno). Jedná se však o mimořádnost, kdy se nic moc jiného nenabízí. Ale dělat z toho pravidlo na celý rok je už dost přitažené za vlasy.

Autor:  JaKo [ 23 lis 2020 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nevím, čemu se divíte. Novinář napíše prakticky cokoli, i když to je nesmysl. Slyšel někde něco o Olomouci, zakomponujete do věty, i když to nedává smysl. On by možná jel Brno-Břeclav-Olomouc-Praha :-) a ještě by to považal jako že ok!!

Autor:  Jakub S. [ 23 lis 2020 14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Z Břeclavi rovnou na Olomouc by to už smysl dávalo, ne? Teda krom poptávky.

Autor:  goldfinger [ 23 lis 2020 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jak někoho vůbec může napadnout, že by se jezdilo přes Olmik copak by se daly vůbec nějaké další vlaky procpat přes jednokolejku? Navíc JD přes Olmik 4 hodiny, to je skoro jak za císaře pána. Být žluťákem, tak tu nepříjemnou výluku bych řešil dočasným vzkříšením busů a vlaky bych nechal zastavovat v Kéniku místo v Šimicích.

Autor:  miropiro [ 23 lis 2020 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Vlaky mezi Brnem a Prahou na rok zastaví oprava trati, cesta potrvá déle
Článek je sice trochu zmatený, když vypouští mezi čtenáře informaci, která snad ani není myslitelná:

Jak a kudy budou jezdit mezinárodní vlaky a expresy z Brna do Prahy, zatím České dráhy nesdělily. „Příprava dopravních opatření je zatím na začátku,“ řekla mluvčí státního dopravce Vanda Rajnochová.

Možností je cesta přes Olomouc, ale spíše ta přes Vysočinu a Havlíčkův Brod, kudy plánuje jezdit v roce 2022 například RegioJet. Podle železničářů bude tato méně vytížená trať, kudy cesta trvá déle, na četnější provoz i díky probíhajícím úpravám připravená.


Každopádně odhaluje plán výluky, kterou si už ujít nenechám (na rozdíl od výluky na lince 430 v úseku Ketkovice - Oslavany):

Jinými slovy tak mohou jezdit autobusy z Blanska třeba každých deset minut. Konkrétní podoba výluk se však stále řeší, stejně tak i možnost, že by část autobusů zastavovala u nádraží v Králově Poli. Už teď však společnost Kordis počítá s tím, že část autobusů z Blanska pojede do Brna podél trati po úzké cestě přes Adamov a Bílovice nad Svitavou, druhá přímo po hlavním tahu do Brna přes Lipůvku, kde však jsou denně dlouhé kolony.

Na zdržení v zácpách se musí připravit i cestující v rychlících, které se také dál než do Blanska nedostanou. „Bude vůbec obtížné mít dostatečný počet autobusů, abychom náhradu za všechny vlaky zajistili. Už teď se proto počítá s tím, že po dobu této výluky nebude náhradní autobusová doprava na trati z Brna do Zastávky, kde se v současnosti pracuje na modernizaci železnice,“ přiblížil Horský.

Autor:  Cracatit [ 20 lis 2020 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ví o tom houby, ale rozhodně má větší pravomoci, než nějaký ulhaný veřejný mluvka pro média, který akorát nepropustí relevantní požadavky dovnitř podniku. Mimochodem mi naposledy napsala jejich právnička a byla v odpovědi pěkně arogantní, že oni nemusí dodržovat žádné zákony o přístupnosti a že se se vším vypořádali. Ani hovno, sráči.

Autor:  Robert [ 19 lis 2020 16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nemám, o Poseidonu vím akorát to, že existuje. Akorát mi přijde zvláštní psát o takových věcech řediteli, který o tom podle mého názoru může vědět taky houby.

Autor:  Cracatit [ 19 lis 2020 16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Roberte, když ti do očí mluvčí Havlík lže a nepropustí informace na správná místa v podniku, je mail řediteli jediná cesta, jak se dostat dál. U toho eshopu nejde o malé změny, ale o celý redesign, teda hlavně u Poseidonu, pro nevidomé je to absolutně nepoužitelná věc, přitom by se hodilo nemuset řidiče otravovat s drobnýma jízdenkama. Takže, jestli máš lepší inteligentnější řešení, tak sem s ním. Jinak jde o spoustu dalších věcí, nejen eshop, ten jsem zmínil jako to poslední, co jsme s Kordisem zatím řešili.

Autor:  mnadenicek [ 19 lis 2020 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Já jednou měl dotaz na dopravní podnik ohledně rekonstrukce TT v Juliánově a dozvěděl jsem se po dlouhé době čekání na odpověď řekněme nepravdu, což mě nakrklo, vůbec v odpovědi mě paní tak trochu odbyla navíc. Protřelý kolega mi poradil, ať se nedám odbývat a napíšu ji znovu a do kopie ať hodím generálního, že mě neodbyde a odpověď přijde rychlej a ... přišla dost rychle:)

Autor:  Robert [ 19 lis 2020 08:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Fakt ti přijde normální psát řediteli tyto věci? Když ti nepojede v železárnách soustruh, taky to budeš psát řediteli? Zrovna na e-shop je tam uvedený jiný kontakt.

Autor:  Cracatit [ 19 lis 2020 00:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

On by vůbec Kordis potřeboval trochu racionality, ale to by ho musel řídit někdo jiný, než arogantní hovada, co tam jsou teďka. Člověk se jich slušně zeptá, jestli by nešel předělat Poseidon a málem mu ani neodpoví, když člověk napíše řediteli Horskému o tom, že webové stránky s eshopem by chtěly poladit přístupnost jak prase drbání, tak se doví akorát to, že se kdysi kohosi ptali a prý je to v pohodě, tak se s tím nebude nic dělat.

Autor:  mnadenicek [ 18 lis 2020 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Chtělo by to spěšné vlaky projíždějící přes Brno stějně jako osobáky. Pro židlochovice a Hustopeče na jihu a např. pro Kuřim, Křižanov na severu, obdobně u jiných tratí; v Brně by to stavilo Kr.Pole,(Lesná), Židenice.
Spádové území Brna je příliš velké, aby osluhu vzálenějších sídel zvládly couráky a byly konkurenceschopné. Místo vymýšlení taktů pro osobáky s intervalem jak pro šalinu by se měl KORDIS zaměřit na vhodnějším rozložení mezi jednotlivými segmenty - Os, Sp a R.
Možná zvážit i provozní model spojování vlaků od jihu (výhledově do této kategorie třeba zapadnou i Velké Pavlovice skrz hybridní jednotky a to už by bylo moc.

Autor:  prototyp401 [ 17 lis 2020 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A vadí jim to oprávněně. Kdo by chtěl takové "zlepšení stavu". V případě cestování jde o rychlost až v první řadě, zvláště pro pravidelně dojíždějící.
Smutné je, že to veškerá politická reprezentace ignoruje a nikoho to nezajímá. Samotná elektrifikace není problém, i když o přínosech v době, kdy se rozvíjejí hybridní vlaky, by se dalo diskutovat, problémem je provozní model.

Autor:  jara255 [ 17 lis 2020 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ono nejde ani tak o dráty, jako o čas. Dnes z Hustopečí jedou lokálkou, ze které se dá v Šakvicích přednout na spěšňák do Brna, takže cesta i s přestupem trvá cca 34 minut. Nově (sice bez přestupu) to bude 44 minut! Navíc se jedná o courák, který má větší pravděpodobnost na zpoždění, protože pouští před sebe případné zpožděné spěšňáky a rychlíky. Proto tamním cestujícím je jedno čím jedou, ale vadí jim, že nově to bude minimálně o 10 minut delší cesta!!!

Autor:  tr [ 17 lis 2020 01:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno píše:
Nad zmodernizovanou tratí nově vedou dráty, nasadí na ni ale motorové vlaky
Ještě někdo chce tento hustopečský nesmysl, který jen rozvrtá fungující a jakž-takž funkční systém na trati mezi Břeclaví a Brnem motoráky pod drátama, obhajovat? Oč levnější, jednodušší a zjevně i rychlejší by byl můj dříve navrhovaný přímý autobus z Hustopečí do Brna?


Ono je to celé trochu složitější... Zásadní problém je dělat soudy z článku psaného někým, kdo vypisoval teze z textů (tiskových zpráv), kterým absolutně nerozumí... ! Prostě ten článek je snůška nesmyslů vytržených z kontextu. Mimo jiné se do Hustopečí jezdí vlakem už od 1. záři! Zásadní problém, který autor článku nevěděl či nepochopil..., je v přejezdech. AŽD je do grafikonu nestihne aktivovat, což značně prodlouží jízdní doby. Možná se kuli dodržení grafikonu bude až do března v Šakvicích přesedat. etc. To ovšem žel nepopírá, že na předmětné stavbě je dosti jiných problematických věcí.

Autor:  peno [ 17 lis 2020 00:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nad zmodernizovanou tratí nově vedou dráty, nasadí na ni ale motorové vlaky
Ještě někdo chce tento hustopečský nesmysl, který jen rozvrtá fungující a jakž-takž funkční systém na trati mezi Břeclaví a Brnem motoráky pod drátama, obhajovat? Oč levnější, jednodušší a zjevně i rychlejší by byl můj dříve navrhovaný přímý autobus z Hustopečí do Brna?

Autor:  michalk [ 26 zář 2020 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Název stanice "Blansko (Macocha)" - takto se závorkami - se oficiálně používal naposledy v JŘ 1991/1992.

Autor:  JaKo [ 26 zář 2020 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

makosinus píše:
Taky si říkám, kde vzal to "Blansko-Macocha" :mrgreen:

Na školní výlety na Macochu v 70.letech jsme jezdili do Blansko-Macocha. Celá desetiletí se ten název používal. Jestli oficiálně jako název stanice nevím, ale nad futrama to bylo napsáno.

Stránka 19 z 145 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/