Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3172 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 127  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 06 říj 2019 20:39 

Příspěvky: 26
Od: 04 dub 2019 16:25
Bydliště: Brno - Černá Pole (/ Prešov)
Základnou otázkou je asi sa opýtať, či skutočne takto štruktúrovaný systém financovania chceme. Je to na dlhšiu polemiku, za hranice internetovej diskusie, ale neodpustil som si. :)

Čo sa týka uznávania dokladov, malo by platiť všeobecné pravidlo, že cestujúcemu by mala byť ponúknutá aj takáto alternatíva, pravda, ak to prevádzkové záležitosti (napr. nárazovo vysoký počet cestujúcich na tak krátky úsek na tak dlhej linke) umožňujú. Keďže toto nie je pásmová (jediná) obsluha, tak vystáva obligátna otázka financovania: koho je to cestujúci? Je toto rámec verejného záujmu? A pod.
Každopádne, myslím si, žeby malo byť prirodzenou snahou všetkých subjektov vytvárať službu čo najviac user-friendly. Snáď ani nemusím vymenovávať niekoľko (desiatok) švajčiarskych príkladov policy, kde to ide a funguje to...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 říj 2019 19:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1339
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Izmail, Cracatit: R13 je komplet celá objednávaná Ministerstvem dopravy, právě kvůli Panterům. Od příštího GVD také končí tato poněkud schizofrenní situace, kdy ministerstvo objednávalo spěšné vlaky a všechny vlaky na této lince již budou rychlíky.
Jak poznamenal Michalk, Ex1 do Brna vůbec nejezdí a tudíž je pro něj IDS JMK zcela irelevantní. Jedná se o vlaky z Prahy do Bohumína a pak případně dál buď do Návsí a na Slovensko nebo do Polska. Ministerstvo dopravy je objednává jenom z Ostravy po slovenské resp. polské hranice. Mezi Prahou a Ostravou jsou provozovány na komerční riziko ČD. Je to opět tak trochu schizofrenní situace, která snad nemá obdoby nikde na světě, nebo minimálně nikde v Evropě a je to čistě důsledek té divoké liberalizace, která na trase z Prahy do Ostravy proběhla.
Ano, je zjevné, že tu došlo k popletení Ex1 a Ex3. A já jsem nikdy neřekl, že to má něco společného s tím, z jaké kapsy se to platí. To je zcela irelevantní. Jsou to prostě dálkové mezinárodní vlaky a proto tam IDS nemá co dělat. To je celé. A jsem rád, že MD a ČD s mým názorem souhlasí a k linkám Ex až doposud přistupovalo jako k něčemu víc, než k linkám R. Bohužel od ledna se to změní a v Ex2 (ale ne v Ex1, to aby těch zmatků nebylo málo) mezi Zábřehem a Hranicemi bude platit IDSOK. Je to smutné, ale uvidíme jak to bude fungovat. Sám tomu v takto plných vlacích, jako je právě Ex2, nedávám moc velkou budoucnost.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 říj 2019 19:10 

Příspěvky: 588
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Zakopaný pes bude v tom, že do linek R (narozdíl od Ex3) je nějakým způsobem zainteresován (patrně i finančně) kraj, takže IDS v linkách R platí.

Izmaill: Jen drobnost, Ex1 je Praha - Ostrava - Slovensko (která navíc je ve smlouvě jen v úseku Ostrava - státní hranice), Praha - Břeclav (která je relevantní pro JMK) je Ex3. Chvilku mi trvalo, než jsem se v tom dalším textu pak zorientoval :-( .


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 říj 2019 18:57 

Příspěvky: 29
Od: 02 črc 2014 21:29
Ano, nic z toho nerozporuji. Jen mi přijde zvláštní tvrdit, že peníze na linku Ex 1 (kde IDS Brno - Břeclav neplatí) jdou z jiného balíku, než na linky R9, R12 a R19 (kde IDS platí), a proto nelze na Ex 1 mít IDS tarif. Nic víc :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 říj 2019 17:32 

Příspěvky: 1559
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Izmail: Pokud je mi známo, tak osobní vlaky a SP na Hodonín objednává kraj nad rámec objednávky MD (Nábřeží). Pokud srovnáme rychlíky, pak je smlouva k R13 a až pak je velká smlouva na EX.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 říj 2019 16:48 

Příspěvky: 29
Od: 02 črc 2014 21:29
Cracatit píše:
Kromě dotování z rozdílných kapes státního rozpočtu v tom fakt jinou relevantní logiku nevidím.


Odkud pochází ta informace, že se Ex 1 (EC/IC/rj) dotují z jiné kapsy, než jiné linky? Minimálně co se týče smluvních vztahů, tak Ex 1 provozují ČD jako většinu dálkových linek v ČR v rámci tzv. "Velké smlouvy" (v GVD 2018/2019 vyjma linek R13 (Brno - Hodonín - Olomouc, samostatná smlouva kvůli InterPanterům pořízeným z fondů EU), R14 (Pardubice - Liberec) a R25 (Most - Plzeň, provozovatel GWTR).

Od GVD 2019/2020 pod "Velkou smlouvou" tolik výkonů zajišťováno nebude, ale stále bude linka Ex 1 (kde se IDS z Brna do Břeclavi neuznává) provozována na základě stejné smlouvy, jako např. i linky R9 (Brno - Tišnov - Praha), R12 (Brno - Nezamyslice - Šumperk) či R19 (Brno - Březová nad Svitavou - Praha, na všech těchto linkách IDS není problém).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 říj 2019 15:13 

Příspěvky: 1559
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jasně, má ta dálkovka být pořád neintegrovaná jako dosud, jenom pak asi budou lidi nadávat, proč si třeba do R810 (panter z Hodonína do Brna) nemusí kupovat lístek, zatímco do Railjetu v podobnou dobu musí, přitom ten Railjet jede rychleji, když nestaví v Šakvicích. Bavím se teď o pravidelných dojížděčích s předplaceným čtvrtletníkem nebo podobným druhem jízdenek. Kromě dotování z rozdílných kapes státního rozpočtu v tom fakt jinou relevantní logiku nevidím.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 říj 2019 14:55 

Příspěvky: 29
Od: 02 črc 2014 21:29
Peno a další: Ukažte mi jediný vlak EC/IC/rj, pro který by byl mezi Brnem a Břeclaví kapacitní problém vzít max. několik desítek cestujících navíc s jízdenkou IDS oproti současnému stavu. Pokud tyto vlaky mají kapacitní problém, tak v úseku mezi Prahou a Brnem, v žádném případě ne mezi Brnem a Břeclaví.

Pokud je jediným argumentem proti uznávání IDS jízdenek na těchto vlacích to, že to jsou dálkové mezinárodní vlaky, kde prostě ti fuj fuj úsekoví cestující být nemají (proboha proč, když kapacita tam pro ně je?), tak jen upozorňuji, že na IDS jízdenku můžete jet v ČR i Pendolinem, nebo např. v Německu vlakem ICE.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 21:53 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1339
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Což ale neznamená, že jim to musíme usnadnit integrací ;-)

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 21:23 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2054
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Jednou tam ty vlaky zastavují, tak se nemůžeš divit, že je lidé chtějí využívat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 20:49 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1339
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dvou měst v rámci jednoho regionu. Proto regionální frekvence. A zastavování v Břeclavi je proto, že Břeclav je důležitým přestupním uzlem s mezinárodním přesahem do tří sousedních zemí (kterým zůstane až do vybudování VRT, kdy se tento uzel přesune do Brna). Rozhodně ne proto, aby těmi vlaky cestovali lidé z Břeclavi do Brna.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 20:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2054
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Tak proč tam ten vlak teda zastavuje? Ať se zruší zastavování v Břeclavi a potom nebude nikoho trápit, že tam do toho lezou lidi. A regionální frekvencí bych to teda nenazýval. Je to prostě rychlé spojení dvou měst.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 20:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1339
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A taky by tím nikdo nejel, protože z Budapešti do Hamburku každý normální člověk raději poletí letadlem a když už pojede vlakem, tak přes Vídeň. Takže ano, úseková frekvence je pro tyto vlaky důležitá, protože bez ní by neexistovali. Ale musí se najít nějaký rozumný kompromis a tím rozhodně není cpát do nich regionální frekvenci mezi Brnem a Břeclaví.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 20:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2054
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
No a co kdyby to jelo z Budapešti až do Hamburku bez zastavení? To by byl ideální stav, ne? Žádné nerovnoměrnosti v poptávce v různých úsecích, žádné zdržování, žádní otravní "ídéeskaři"...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 20:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1339
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Michalk: Ona se tam bohužel musí často v první řadě vejít frekvence Praha – Pardubice, kvůli které se pak často nevejde právě ta mnohem důležitější frekvence do Brna, o mezinárodní nemluvě. Vídám to pokaždé, kdy cestuji ať už vlaky na Brno nebo Na Ostravu resp. Valašsko. A zatímco soukromý dopravci to nějakým způsobem řeší, ČD a potažmo MD jako objednatel to neřeší, resp. ani snad řešit nechtějí.
A že někde výjimky existují? A co má být. Mohu uvést hromady případů, kdy je tomu jinak. Ale hlavně, Vídeň – St. Pölten snese spíš srovnání s tou mnou zmíněnou relaci mezi Prahou a Pardubicemi, jak co do vzdálenosti, tak do důležitosti obou sídel. Ne už bohužel do cestovní rychlosti, ale to spíš dokazuje, jak moc zaostalá česká železnice je :-( A jestli je dobře, že to tam takto funguje? Na to mám tedy opět opačný názor, zejména s uvážením, že tam jsou i zrychlené regionální vlaky, které to dávají stejně rychle, jako ty dálkové.
Nemám nic proti integraci okrajových vlaků, jako tomu je mezi Brnem a Letovicemi u prvního ranního RailJetu a posledního večerního Metropolitanu (který by ostatně mohl být klidně integrován až do Břeclavi, spolu s posledními dvěma RailJety). Ale kompletně všechny vlaky opravdu ne.
Ostatně uvidíme od 1. 1. 2020 jak (ne)bude fungovat integrace Valašských expresů mezi Zábřehem a Hranicemi v Olomouckém kraji. Osobně očekávám, že tento experiment utnou MD a/nebo ČD velmi záhy, až zjistí, k jak velkému nárůstu cestujících tam došlo. I když, bohužel, musím taky uznat, že mezi Olomoucí a Hranicemi je to jediný rozumný způsob cestování, protože Os tam opravdu nikdo nepojede. To ale mezi Brnem a Břeclaví rozhodně neplatí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 17:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2054
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Konečně rozumný názor. :applause:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 15:47 

Příspěvky: 588
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
peno píše:
Ale oni tím lidé jezdí. A to lidé, pro které jsou ty vlaky určeny, tedy dálkoví a mezinárodní cestující. Opravdu nevidím důvod proč do dálkových mezinárodních vlaků hnát lokální frekvenci, která tam opravdu nepatří. Všude na světě se nějakým způsobem místní frekvenci z takovýchto vlaků snaží vyhnat, ať už je to jiným tarifem, příplatky, povinnými místenkami (jejichž příznivcem však rozhodně nejsem), nebo třeba omezením nástupu, výstupu či přímo zrušením zastavování. Proč myslíte, že EC a rj od Břeclavi už léta nezastavují v Hohenau? Ano, právě kvůli omezení regionální frekvence v těchto vlacích. Proč by to u nás mělo být jinak, než ve zbytku světa?

Jeden velký nesmysl. Po několikáté: Pokud se do EC vlaku musí vlézt frekvence Brno - Praha, o čemž snad nikdo nepochybuje, tak se do toho samého vlaku vleze i frekvence Břeclav - Brno.
V Hohenau se nestaví proto, že samotné město (jestli to teda vůbec město je) nemá ani 3 tisíce obyvatel. Dříve se tam stálo kvůli tomu, že to byla pohraniční přechodová stanice.
A ještě do třetice: Pro jízdu mezí Vídní a St. Pölten stačí jízdenka VOR (IDS Vídeň a Dolního Rakouska), která platí ve všech vlacích, tedy i rj, rjx, nebo dokonce i v ICE (např.) z Hamburku. A je to dobře, protože nikdo kloudný nepojede do Vídně "spěšňákem" přes hodinu, když může jet za polovinu času railjetem.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 13:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1339
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ale oni tím lidé jezdí. A to lidé, pro které jsou ty vlaky určeny, tedy dálkoví a mezinárodní cestující. Opravdu nevidím důvod proč do dálkových mezinárodních vlaků hnát lokální frekvenci, která tam opravdu nepatří. Všude na světě se nějakým způsobem místní frekvenci z takovýchto vlaků snaží vyhnat, ať už je to jiným tarifem, příplatky, povinnými místenkami (jejichž příznivcem však rozhodně nejsem), nebo třeba omezením nástupu, výstupu či přímo zrušením zastavování. Proč myslíte, že EC a rj od Břeclavi už léta nezastavují v Hohenau? Ano, právě kvůli omezení regionální frekvence v těchto vlacích. Proč by to u nás mělo být jinak, než ve zbytku světa?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 12:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2054
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
No jo. Oni by tím mohli začít jezdit lidi. To nemůžeme dopustit!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 11:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2400
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Cracatit píše:
EC/Railjety jsou prostě z jiné kapsičky státního rozpočtu, tak smola, no. Jinak mi to přijde logický, když se nechce, aby v nich jezdila vnitrokrajská frekvence typu Hodonín - Brno/Olomouc - Brno... (uznávám, to druhé je překryv dvou krajů).

Tak hlavně jaká je frekvence vlaků mezi Břeclaví a Brnem, že. Za současného stavu jsou ty vlaky doplňkem, u kterého hrozí, že kdyby byly zaintegrovány, budou problémy s kapacitou. Pokud jen v pracovní dny jezdí mezi Brnem a Břeclaví vlaky integrované jednou za hodinu, tak by pořád byly ty EC vlaky zajímavé i pro lidi, co jimi dnes nejezdí, pač mají IDS předplacenou na trasu Brno - Břeclav. Proč ne, ale to ať jezdí vlaky běžné častěji, třeba i co půl hodinu.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 říj 2019 08:14 

Příspěvky: 588
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
xxx píše:
Tak zatím nabývám čím dál většího dojmu, že to bude změna k lepšímu. Přece jen to bude zjednodušení pro zákazníky.

Zjednodušení možná (a to ještě jak kde), ale změna k lepšímu těžko. Zrovna včera jsem byl svědkem, jak průvodčí vysvětloval jedné slečně, že ta IN 50, kterou má zakoupenou na další dva roky a používá ji na dojíždění Brno - Blansko, jí od příštího roku bude k ničemu. Ale prý pokud ji vrátí, dostane poměrnou část zpět. Přesto z toho moc nadšená nebyla...
Přitom by v podstatě stačilo, aby se KORDIS s ČD domluvil, aby primárně vydávaly jízdenky IDS, dle TR10 pouze na vyžádání.

Nejvíc na tom budou biti dojíždějící Břeclav - Hodonín, kterým nebude platit jedna jízdenka na všechny vlaky. Dtto Břeclav - Brno, ale tam snad osobáky nikdo nejezdí, takže traťová by mohla stačit (v návrhu GVD na příští rok jsou všechny Sp vlaky v relaci Brno - Hodonín vedeny jako rychlíky), pokud teda půjde vydat.

Odbočka mimo JMK: Podobně to bude mít i Olomoucký kraj, tam je to ještě pikantnější, že na dojíždění z mého rodného Zábřeha do Olomouce bude potřeba rozlišovat, zda se jedná o objednávanou dopravu (Ex2 Praha - Žilina), kde IDS jízdenky platit budou, nebo komerční (Ex1 Praha - Ostrava), kde IDS platit nebude. Vše samozřejmě dopravce ČD.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 říj 2019 22:46 

Příspěvky: 5313
Od: 27 úno 2010 07:40
Nijak, samozřejmě. Nedělám si iluze, že takoví dopravci nejsou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 říj 2019 22:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2054
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Tak zatím nabývám čím dál většího dojmu, že to bude změna k lepšímu. Přece jen to bude zjednodušení pro zákazníky.

P. Haluza píše:
V IDS JMK to možné není, neboť žádný dopravce nemá zisk z prodaných jízdenek, ale z nasmlouvaných kilometrů. A i kdyby vydal milion lístků pro fiktivní kindoše, musí odvézt Kordisu milionkrát cenu toho lístku.

No a co dopravci, kteří nejezdí v závazku? Co kdyby třeba takovej Jančura vydal měsíčně milion studentských jízdenek na úsek Brno - Praha a nechal si je dorovnat od státu? Jak mu stát dokáže, že podvádí?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 říj 2019 16:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6307
Od: 21 pro 2005 17:01
Zajímavé je, že v Plzeňském kraji to šlo, když ještě EC stavěly v Rokycanech.
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2016-2017/2016-2017_170.pdf


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 říj 2019 15:47 

Příspěvky: 1559
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
EC/Railjety jsou prostě z jiné kapsičky státního rozpočtu, tak smola, no. Jinak mi to přijde logický, když se nechce, aby v nich jezdila vnitrokrajská frekvence typu Hodonín - Brno/Olomouc - Brno... (uznávám, to druhé je překryv dvou krajů).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3172 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 127  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 lis 2020 18:47
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]