Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 16 z 145

Autor:  tr [ 06 bře 2021 00:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

adam_r píše:
Jeden rok se jezdilo do Vidne, takze nejaka verze schvaleni pro Rakousko probehla (mozna ne plnohodnotna) a asi by se dala obnovit.


Otázka ani tak není kam smí pendolíno, ale kde na něj mají strojvedoucí partnerských dopravců zácvik. Ono by teoreticky mohlo jat dál za Břaclav. Jen by byl problém kdo by ho tam řídil... Za dané situace se partnerům za hranicí nevyplatí proškolovat tolik lidí, takže ho prostě na "své" síti nechtějí.

Autor:  adam_r [ 06 bře 2021 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

mnadenicek píše:
Kde všude je vlastně naše Pendo schváleno krom nás a na Slovači?

Jeden rok se jezdilo do Vidne, takze nejaka verze schvaleni pro Rakousko probehla (mozna ne plnohodnotna) a asi by se dala obnovit.

Autor:  mnadenicek [ 05 bře 2021 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

vlakofil píše:
Tak Pinďour by určitě měl potenciál stáhnout dost, může ale vůbec po těch starých kolejích mezi HavlBrodem a Kolínem jezdit rychleji? Navíc se ho těžko dá na ten rok implementovat do GVD, protože railjety a Metropolitana nenahradí, jedině těch několik původně vnitrostátních expresů mezi Prahou, Brnem a Břeclaví, co dělí ve špičce takt na půlhodinový, jejichž polohy už ale obsadil Jančura.


Kde všude je vlastně naše Pendo schváleno krom nás a na Slovači?

Autor:  tr [ 05 bře 2021 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

geograf píše:
Přibudou nějaké vlaky, které by zastavovaly v Tišnově?


Pokud bude covid a zadlužování veřejných financí pokračovat, bude se jen škrtat... :-( Další redukce je za dveřmi.

Autor:  tr [ 05 bře 2021 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Cracatit píše:
Jenom bacha na ty dva páry Hungárky a Railjetu do Německa...
A souhlas s Prstem, Pindalíno by se na Vysočinu hodilo, i když pochybuju, že by stáhlo o moc víc času, ale průjezd Kolínem by byl fajn, aspoň takovejhle "nadvlak" by ho mohl dostat, když tam ostatní staví.


Žel zatím na Brodské je relativně málo verifikovaných úseků (...kde může pendolíno naklápět), takže efekt by nebyl tak zásadní. Navíc by byl velký problém se zajížděním za Břeclav. Kolín bych osobně tak nehaněl. Přece jen na koridoru bude hodně výluk a grafikon i covidem dosti proředěný. Dnes už dávno zastavovaní neznamená +5 a více. Spíše je to nasazení vhodné moderní techniky. Přece jen i ta Avala před lety... řady 350 či 362 nejsou zrovna vhodné stroje na krátké jízdní doby v "horském" prostředí v 21. století.

Autor:  geograf [ 05 bře 2021 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Přibudou nějaké vlaky, které by zastavovaly v Tišnově?

Autor:  vlakofil [ 05 bře 2021 22:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tak Pinďour by určitě měl potenciál stáhnout dost, může ale vůbec po těch starých kolejích mezi HavlBrodem a Kolínem jezdit rychleji? Navíc se ho těžko dá na ten rok implementovat do GVD, protože railjety a Metropolitana nenahradí, jedině těch několik původně vnitrostátních expresů mezi Prahou, Brnem a Břeclaví, co dělí ve špičce takt na půlhodinový, jejichž polohy už ale obsadil Jančura.

Autor:  tr [ 05 bře 2021 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Domis píše:
Falkon: Ta budoucí výhybna není až tak budoucí, ale bude už letos. Začne se cca v květnu a v srpnu by mělo být hotovo.
A ani není moc co popisovat, dvě jednoduché kolejové spojky jižně od nástupišť zastávky. Dlouho to bude trvat proto, že součástí stavby je výměna mostu směrem na Holasice.


Přípravné práce už jsou započaty. A to nejen odkřovení. Krom novostavby nadjezdu do Holasic (viz stavby z posledních let: Modřice, Zaječí, Pouzdřany, Šakvice, Ladná) jsou tam i další přidružené stavby, které na první pohled nebudou až tak viditelné.

Autor:  Cracatit [ 05 bře 2021 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jenom bacha na ty dva páry Hungárky a Railjetu do Německa...
A souhlas s Prstem, Pindalíno by se na Vysočinu hodilo, i když pochybuju, že by stáhlo o moc víc času, ale průjezd Kolínem by byl fajn, aspoň takovejhle "nadvlak" by ho mohl dostat, když tam ostatní staví.

Autor:  goldfinger [ 05 bře 2021 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zastavení v Kolíně je modrogumní vopruz. Jako by tam jezdilo málo spojů, co míří na sever Moravy. A nenasazení pendolina na vysočinu je těžkej marketingovej propadák.

Autor:  mnadenicek [ 05 bře 2021 13:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To není tak strašný. Tu čtvrt hoďku oproti pernerce by podle mě Pendolino a dokončení výhledových rekonstrukcí stáhlo, samo o sobě skoro taky.

Autor:  Mouka [ 05 bře 2021 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

eriksson1505 píše:
Zastavovat v Krpoli by se rozhodně hodilo, pro značnou část Brna by to byla celkem solidní kompenzace...Kolín bych klidně u většiny vlaků vypustil nebo dal na střídačku s Brodem, dnes taky EC staví v Pardubicích a buď v Kolíně nebo Třebové. Kdyby se v takovém případě dostal čas Krpole-Praha aspoň pár minut pod 3 hodiny, považoval bych to za přijatelnou ztrátu. Díky modernizaci D1 jsem se naučil vlak dost využívat (pokud jedu jen do Prahy a ne někam dál) a řekl bych, že takových lidí bude určitě víc. Byla by škoda, kdyby teď, když skončí modernizace ještě k tomu na rok dost výrazně zpomalil vlak a řada lidí si zase navykla na auto...Čím víc by jízdní doba převyšovala 3 hodiny, tím víc nás bude těch co sednou zpět do aut a nebo dokonce do autobusu, který mi je z duše nepohodlný, ale pokud by byl o hodinu rychlejší za stejnou cenu, tak asi není co řešit. Jančura by se toho jistě chytil a busy opět posílil.


V Idosu už jsou u většiny vlaků nahraná data s platností od 6. dubna (kromě 172/173 a 256/257). Bude se zastavovat v Kr. Poli a pak až v Kolíně (všechny IC, EC, rj).
Dojde i ke změnám u rychlíků Svitava a Vysočina. V Havlíčkově Brodě bude pravděpodobně docházet k předjíždění rychlíku EC/rj.
Jízdní doba Kr. Pole - Praha 2:44/2:48.

Autor:  Domis [ 26 úno 2021 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Falkon: Ta budoucí výhybna není až tak budoucí, ale bude už letos. Začne se cca v květnu a v srpnu by mělo být hotovo.
A ani není moc co popisovat, dvě jednoduché kolejové spojky jižně od nástupišť zastávky. Dlouho to bude trvat proto, že součástí stavby je výměna mostu směrem na Holasice.

Autor:  ZGHK [ 26 úno 2021 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Leccos může být tady. Do prvního řádku zadat třeba Rajhrad

Autor:  Ondrah98 [ 26 úno 2021 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Falkon: Historická ortofota by nepomohla? https://ags.cuzk.cz/archiv/?start=lms

Autor:  Falkon [ 26 úno 2021 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nemáte někdo náhodou nějakou fotku z Rajhradu před redukcí tamního kolejiště? Zkoušel jsem to pohledat přes strejca googla, ale vyplivuje mi to jen samý aktuální fotky. Plus by se mi i hodilo info o tom, kdy k redukci kolejiště došlo; vím, že to bylo někdy na přelomi milénia, ale už nevím, kdy přesně a buďto neumím pořádně hledat, nebo google fakt nic neví… (koukal jsem i na wikičlánek o rajhradské železniční stanici a veskrze žádné kloudné info, krom zmínky, že 29.3.2000 byla stanice změněna na zastávku).
Mimochodem, kdyby bylo i nějaký podrobnější info ohledně připravované výhybny, která se tam má v budoucnu postavit, taky bych nepohrdnul. O tom jsem teda nějaké letmé zmínky na netu našel, ale doopravdy taky nic konkrétního, i když chápu, že je zatím vše pouze v plánu.
Díkec

Autor:  Mouka [ 12 úno 2021 12:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Cracatit píše:
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?


Je to v tom článku, jízdní doba se prodlouží o 21 - 24 minut.

Autor:  Martan [ 12 úno 2021 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Cracatit píše:
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?

Před pár lety jela trasou přes Vysočinu Avala a nabrala asi 40 minut. Vynechání PHA hl.n. je tedy docela velká časová úspora.

Autor:  Cracatit [ 12 úno 2021 00:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?

Autor:  Robert [ 10 úno 2021 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: re: Železnice v IDS

Cracatit píše:
Mouka: To je text k té velké výluce od září, ne k Blansku. Jo a co to je za blbost, že Railjet do Berlína staví jen v Holešovicích, to jako nepojede na hlavní vůbec? Není to nějakej nesmysl?

Ono se tím ušetří docela dost času, když pojede rovnou do Libně.

Autor:  Mouka [ 10 úno 2021 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Cracatit: Je tam zmíněných těch výluk víc, Brno - Blansko je tam též.
Vlaky 172/173 a 256/257 vynechají Prahu hlavní, zastaví v Praze jen v Holešovicích. Při jízdě přes Vysočinu bude prodloužená jízdní doba, tak se to tím srovná.

Autor:  Cracatit [ 10 úno 2021 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jinak děkuju za přepis, takhle jako holý text se to čte dobře. :smile:

Autor:  Cracatit [ 10 úno 2021 19:57 ]
Předmět příspěvku:  re: Železnice v IDS

Mouka: To je text k té velké výluce od září, ne k Blansku. Jo a co to je za blbost, že Railjet do Berlína staví jen v Holešovicích, to jako nepojede na hlavní vůbec? Není to nějakej nesmysl?

Autor:  Mouka [ 10 úno 2021 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Citace:
Stavební práce související s modernizací prvního tranzitního koridoru letos výrazně ovlivní cestování vlaky Českých drah. Například expresy linky Ex3 budou vedeny oklikou přes Vysočinu, vybrané vlaky kategorie EC a railjet mířící z Grazu do Berlína nezastaví na pražském hlavním nádraží, ale jen v Holešovicích. Doba jízdy se pak u všech dotčených vlaků linky Ex3 výlukami prodlouží o 21 minut, respektive v opačném směru o 24 minut. Dotčená bude většina vlaků v dálkové i regionální dopravě.

Postupná rekonstrukce prvního koridoru změní trasu řady vlaků Českých drah, jiným prodlouží dobu jízdy a místo dalších vyjedou na řadě míst autobusy. Pracovat se již začalo nebo začne mezi Poříčany a Velimí, Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí, Brnem a Blanskem a v Pardubicích. Největší změny pak kvůli výlukám doznají dálkové vlaky linky Ex3 (Praha – Pardubice – Brno – Břeclav), které budou vedeny z Brna do Prahy a zpět přes Vysočinu. Ostatní sice pojedou přes Pardubice, nicméně prodlouží jízdní dobu o 5 až 25 minut. Změny v jízdním řádu by měly platit od 6. dubna a potrvají nejspíše do poloviny roku 2023.

Výluky tratí se dotknou více než sta kilometrů. Doba zpoždění se bude odvíjet od systému zastavování jednotlivých linek a především možnosti průjezdu úzkými hrdly v místě vyloučení traťové koleje.

Hungaria a Vindobona výjimkami

A zatímco rychlíky do Brna a expresní vlaky na Ostravsko budou vedeny v tradiční trase, byť s výlukovým jízdním řádem, expresní vlaky linky Ex3 pojedou odklonem přes Havlíčkův Brod. Zastaví až na brněnském hlavním nádraží. Kromě toho vlaky EC 172/173 Hungaria z Budapešti do Hamburku a dvojice spojů rj 256/257 Vindobona z Grazu do Berlína nezastaví na pražském hlavním nádraží a z Libně pojedou rovnou do Prahy-Holešovic.

Dálkové dopravě se bude muset přizpůsobit i doprava regionální. Ve Středočeském kraji se kvůli výluce mezi Poříčany a Velimí omezí už z Prahy. „Jistá je změna časových poloh vlaků linek S1 a S7 od začátku dubna, v období letních prázdnin zřejmě dojde k dočasné náhradě osobních vlaků autobusy v úseku Poříčany – Kolín a opačně,“ informoval Jakub Goliáš, ředitel pražského Regionálního obchodního centra (ROC) ČD.

Běžný stav až v zimě

Změny v regionální dopravě nastanou i na Pardubicku. Po změně jízdního řádu (6. dubna) by měl být umožněn provoz osobních vlaků mezi Chocní a Českou Třebovou pouze měsíc, pak ke slovu přijdou autobusy. „Osobní vlaky budou poté jezdit pouze mezi Kolínem a Chocní, a to v mírně pozměněných časech. Tento stav by měl trvat do konce jízdního řádu. Přes zimu se na koleje opět vrátí osobní vlaky, ale po zahájení jarní stavební sezony je bude opět nutno nahradit autobusy,“ upřesnil Tomáš Netolický, ředitel pardubického ROC ČD.
Na jihu Moravy začne nepřetržitá výluka 1. září. Vyloučena bude druhá traťová kolej v úseku Adamov – Blansko. Do té doby brněnské ROC ČD očekává pouze výluky víkendové. Protože od dubna 2021 pojedou expresy jinudy, nebude mít výluka výrazný dopad do provozu. Jen osobní vlaky, které jezdí z Brna směr Blansko ve čtvrthodinovém taktu, skončí už v Adamově. Ostatní pojedou bez omezení.

Po celou stavební sezonu 2022 má být ještě výluka TK v úseku Blansko – Rájec (rekonstrukce mostu v km 182,618). Během úplného zastavení provozu v úseku Brno – Blansko už tato výluka dopravní opatření výrazným způsobem nezhorší.


Moravský ostrov


Autobusy však začnou v úseku Brno-Maloměřice – Blansko jezdit se začátkem platnosti jízdního řádu 2021/2022. „Náhradní doprava bude zavedena za linky S2 a R19. Osobní vlaky pojedou v úseku Blansko – Letovice,“ uvedl Jiří Sysel, ředitel brněnského ROC ČD. Zajímavé bude z pohledu provozu i období od 1. 6. 2022 do 26. 8. 2022, kdy začne výluka v úseku Březová nad S. – Svitavy. V úseku Blansko – Letovice (resp. Březová nad S.) tedy nastane prakticky ostrovní provoz, v nezávislé trakci. Vozidla bude na výkony možno dopravovat pouze přes Velké Opatovice. „Zajištění tohoto provozu je teprve v řešení,“ doplnil Sysel.


Jsou tam určité nepřesnosti, určitě se nebude přestupovat z vlaku na náhradní dopravu v Majlontě. V Majlontě pouze fyzicky začne výluka traťových kolejí.

Autor:  Cracatit [ 09 úno 2021 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Taky by se mi to hodilo jako text, kdyby byl někde odkaz na Blansko.

Stránka 16 z 145 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/